abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68285744
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:33 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik verbaas mij er overigens over dat ik er in de krant en op tv nog helemaal niks over heb gehoord.
Volgens mij weet 95% van de Nederlandse bevolking er nog niks vanaf.
Dat is wel meer met dit soort zaken.. de media is angstvallig stil.
Ik geloof ook dat echt het overgrote deel van de bevolking geen idee heeft dat deze procedure binnenkort een feit is, en dat een groot deel daarvan het liever ook niet zal inleveren.
Maar straks staan ze voor de toonbank met de aanvraag voor een nieuw identiteitsbewijs:
"even hier uw vingerafdrukken zetten, alstublieft."
"vingerafdrukken, waarom? "
"Dat is bij wet zo geregeld, anders kunt u geen identiteitsbewijs krijgen."
"oh, oké.. dan moet het maar. "
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:40 schreef waht het volgende:
Morgen ga ik een nieuw paspoort aanvragen omdat m'n oude al een half jaar is verlopen, mooi meegenomen dat ik dan die vingerafdruk net misloop.
En je hebt geen geldig ander identiteitsbewijs? Wordt dat niet wat problematisch?

Hoe snel mag je trouwens een nieuw identiteitsbewijs aanvragen? Moet hij binnen een maand aflopen, of mag iemand ook een jaar voor afloopdatum een nieuwe aanvragen? (op internet kon ik hier niet zo snel iets over vinden)
  woensdag 22 april 2009 @ 22:09:00 #202
123170 alors
zlata1234
pi_68285746
Ik heb nog geen paspoort en komende maand lijkt mij een uitstekend moment om er een te halen.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 22 april 2009 @ 22:17:36 #203
62913 Blik
The one and Only!
pi_68286082
Voor mij juist een reden om er één in juli te halen, dan weet ik tenminste zeker dat ik met een gloednieuw paspoort rondloop, dan hoef ik niet opeens in 2011 (fictief) mijn paspoort te vernieuwen omdat de VS alleen nog maar dat soort paspoorten accepteert (moet sowieso eenmaal per jaar in de VS zijn voor werk)
pi_68286549
Dus je hebt al een aantal keer je vingerafdrukken overzees ingeleverd?

Overigens, sommige gemeenten geven goed advies:
quote:
Vanaf 29 juni reisdocumenten met vingerafdruk

Vanaf 29 juni 2009 worden in Nederland alleen nog maar reisdocumenten (paspoort of Nederlandse identiteitskaart) uitgegeven met daarop twee vingerafdrukken. Met dit zogeheten biometrische paspoort wil de overheid fraude voorkomen.

Alle inwoners van Huizen die na 29 juni hun reisdocument willen vernieuwen, moeten aan de balie twee vingerafdrukken laten afnemen. Dit proces neemt ongeveer tien minuten in beslag, maar dit duurt aanzienlijk langer dan in de huidige situatie. De gemeente adviseert inwoners die hun reisdocument willen vernieuwen, om dit voor 29 juni te doen. Er zijn geen extra kosten verbonden aan het reisdocument met vingerafdrukken.

http://www.huizen.nl/content.jsp?objectid=8098
pi_68286623
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:28 schreef OldJeller het volgende:

Overigens, sommige gemeenten geven goed advies:
[..]

Cool van die gemeentes Ik heb nog lang geen nieuw paspoort nodig en ik weet niet of ik er een wil met deze crap
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 22 april 2009 @ 22:31:17 #206
62913 Blik
The one and Only!
pi_68286692
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:28 schreef OldJeller het volgende:

Meerdere kere helaas al, in mei mag ik weer een keer en in augustus ga in op vakantie met een overstap in Amerika
  woensdag 22 april 2009 @ 22:31:57 #207
62913 Blik
The one and Only!
pi_68286724
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Cool van die gemeentes Ik heb nog lang geen nieuw paspoort nodig en ik weet niet of ik er een wil met deze crap
Dus dan zou je niet meer buiten Europa gaan reizen alleen vanwege een paspoort met vingerafdrukken?
pi_68286902
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik weet dus niet of je nu al gewoon een nieuwe aan mag vragen, wanneer je daar zin in hebt.. of dat hij écht bijna moet aflopen. Zou je eens kunnen informeren (voor Juni ).
pi_68288319
maakt niet uit joh, eind mei worden heel veel paspoorten gestolen of verloren. dat komt wel goed.
pi_68288486
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Dus dan zou je niet meer buiten Europa gaan reizen alleen vanwege een paspoort met vingerafdrukken?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 22 april 2009 @ 23:17:36 #211
62913 Blik
The one and Only!
pi_68288582
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
dus, geen reden voor mij om niet meer buiten Europa te komen.
pi_68288837
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:17 schreef Blik het volgende:

[..]

dus, geen reden voor mij om niet meer buiten Europa te komen.
Jij zorgt er daarom ook voor dat je een nieuw identiteitsbewijs hebt vóór die tijd. Een afweging die je maakt.
pi_68289545
Ik heb mijn paspoort vorige week vervangen. Maar je ontkomt er niet aan, want over 5 jaar zul je toch je vingerafdrukken moeten inleveren.
pi_68290321
Ik vind reizen veel te leuk, dat ga ik niet opgeven omdat ik me zorgen maak om mijn privacy.
pi_68290398
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:13 schreef Provinciaal het volgende:
Ik vind reizen veel te leuk, dat ga ik niet opgeven omdat ik me zorgen maak om mijn privacy.
Wie staat voor dat dilemma (nu)?
pi_68290478
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:17 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik .
pi_68290495
Nou ja, 't is niet echt een dilemma. Je komt er gewoon niet onderuit als je geen kluizenaar wil worden. Je hebt weinig keus...
pi_68290575
Als je nu een nieuwe aanvraagt, dan sta je in Mei / Juni 2014 voor dat dilemma.. wellicht is dan één en ander veranderd.
pi_68290617
Mja, die van mij is tot 2012 geldig. Misschien dat ik in juni een nieuwe aanvraag.
pi_68290784
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:17 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Er zullen vast mensen die weigeren een paspoort te nemen door dit soort maatregelen. Net als mensen riepen dat ze niet meer naar de VS zouden gaan sinds vingerafdrukken daar verplicht werden.

Alhoewel ik ook denk dat veel van die mensen sowieso al niet van plan waren te gaan reizen, maarja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')