Dat is wel meer met dit soort zaken.. de media is angstvallig stil.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:33 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik verbaas mij er overigens over dat ik er in de krant en op tv nog helemaal niks over heb gehoord.
Volgens mij weet 95% van de Nederlandse bevolking er nog niks vanaf.
En je hebt geen geldig ander identiteitsbewijs? Wordt dat niet wat problematisch?quote:Op woensdag 22 april 2009 20:40 schreef waht het volgende:
Morgen ga ik een nieuw paspoort aanvragen omdat m'n oude al een half jaar is verlopen, mooi meegenomen dat ik dan die vingerafdruk net misloop.
quote:Vanaf 29 juni reisdocumenten met vingerafdruk
Vanaf 29 juni 2009 worden in Nederland alleen nog maar reisdocumenten (paspoort of Nederlandse identiteitskaart) uitgegeven met daarop twee vingerafdrukken. Met dit zogeheten biometrische paspoort wil de overheid fraude voorkomen.
Alle inwoners van Huizen die na 29 juni hun reisdocument willen vernieuwen, moeten aan de balie twee vingerafdrukken laten afnemen. Dit proces neemt ongeveer tien minuten in beslag, maar dit duurt aanzienlijk langer dan in de huidige situatie. De gemeente adviseert inwoners die hun reisdocument willen vernieuwen, om dit voor 29 juni te doen. Er zijn geen extra kosten verbonden aan het reisdocument met vingerafdrukken.
http://www.huizen.nl/content.jsp?objectid=8098
Cool van die gemeentesquote:Op woensdag 22 april 2009 22:28 schreef OldJeller het volgende:
Dus je hebt al een aantal keer je vingerafdrukken overzees ingeleverd?
Overigens, sommige gemeenten geven goed advies:
[..]![]()
Meerdere kere helaas al, in mei mag ik weer een keer en in augustus ga in op vakantie met een overstap in Amerikaquote:Op woensdag 22 april 2009 22:28 schreef OldJeller het volgende:
Dus je hebt al een aantal keer je vingerafdrukken overzees ingeleverd?
Dus dan zou je niet meer buiten Europa gaan reizen alleen vanwege een paspoort met vingerafdrukken?quote:Op woensdag 22 april 2009 22:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Cool van die gemeentesIk heb nog lang geen nieuw paspoort nodig en ik weet niet of ik er een wil met deze crap
Ik weet dus niet of je nu al gewoon een nieuwe aan mag vragen, wanneer je daar zin in hebt.. of dat hij écht bijna moet aflopen. Zou je eens kunnen informeren (voor Juniquote:Op woensdag 22 april 2009 22:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Cool van die gemeentesIk heb nog lang geen nieuw paspoort nodig en ik weet niet of ik er een wil met deze crap
quote:Op woensdag 22 april 2009 22:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Dus dan zou je niet meer buiten Europa gaan reizen alleen vanwege een paspoort met vingerafdrukken?
Jij zorgt er daarom ook voor dat je een nieuw identiteitsbewijs hebt vóór die tijd. Een afweging die je maakt.quote:Op woensdag 22 april 2009 23:17 schreef Blik het volgende:
[..]
dus, geen reden voor mij om niet meer buiten Europa te komen.
Wie staat voor dat dilemma (nu)?quote:Op donderdag 23 april 2009 00:13 schreef Provinciaal het volgende:
Ik vind reizen veel te leuk, dat ga ik niet opgeven omdat ik me zorgen maak om mijn privacy.
Ikquote:Op donderdag 23 april 2009 00:17 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wie staat voor dat dilemma (nu)?
Er zullen vast mensen die weigeren een paspoort te nemen door dit soort maatregelen. Net als mensen riepen dat ze niet meer naar de VS zouden gaan sinds vingerafdrukken daar verplicht werden.quote:Op donderdag 23 april 2009 00:17 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wie staat voor dat dilemma (nu)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |