Ja, ik ook. Ik vond het vertalen bij Latijn op de middelbare school ook altijd heel erg leuk. Maar ik merk wel dat ik er lang uit ben geweest wat talen betreft.. Het kost echt weer even moeitequote:Op woensdag 14 januari 2009 13:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Kinkt erg gaaf! Wij hebben hier wel de imam-opleiding, maar dat gaat weer wat ver denk ik zo. Meer voor gelovige islamieten ipv mensen met interesse in islamitische cultuur. Ik heb wel een minor bijbels Hebreeuws gedaan, dat lijkt qua woorden en grammatica wel wat op Arabisch, zei de docente iig. Maar de schrijfwijze is natuurlijk heel anders (goh). En ik hou sowieso van puzzelen met taal.
Echt nooit. Ik ga zonder eten de deur uit naar mijn werk, ik krijg echt niets weg!quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:01 schreef cyclechick het volgende:
[..]
oohhh dat klinkt echt heel gezond!![]()
Eet je echt nooit gewoon brood/yoghurt/brinta/iets voedzaams wat normale mensen 'sochtends eten?
Die mandarijnen zijn natuurlijk heel gezond. Voor de rest doe ik of ik niets heb gezienquote:Op woensdag 14 januari 2009 12:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Twee mandarijnen en een Crunch Sticks Speculaas van Verkade
Ja, ik was even in de war... Ben namelijk net pas op mijn stage aangekomen en normaal is dat 's ochtends.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:05 schreef cyclechick het volgende:
Hey er stond net gewoon goeiemorgen! ik vroeg me al af, hoe laat jij leeft
Ik geloof dat je dat kunt trainen, ik ontbeet vroeger namelijk ook echt nooit (maar toen leefde ik helemaal ongezond en begon ik pas om 16.00 met eten) maar nu kom ik echt niet goed op gang zonder ontbijt (en dat hoeft niet zwaar te zijn).quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt nooit. Ik ga zonder eten de deur uit naar mijn werk, ik krijg echt niets weg!
En op mijn werk aangekomen ga ik dan wat mandarijntjes pellen en normaal dus een eierkoek wegknagen.
werk ontwijkend gedrag ja: ik heb werk ontwijkend gedrag genoeg om de tijd te nemen om een foto te maken en tuploaden en onzinnig te posten over mn irritante haar...quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:58 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk weer eens niet wat die afkorting betekent, maar het zal wel iets van lef zijn.
Maar dat heb ik dus ook, ik heb een kruin precies net naast het midden van mn hoofd zo aan de voorkant. Kuif gegarandeerd, whooei!
Maar een kruin heb je toch altijd? Hoe doe je dat normaal dan?
Er wordt bij ons de laatste jaren nogal beknibbeld op de letteren afdeling (VU). Ik hoorde van medestudenten dat ze voor Arabisch of Turks naar Leiden werden verwezen. Ik heb even naar het taalcentrum gekeken op de site, maar daar staan alleen trainingen op voor nederlands, engels en nederlands als tweede taal.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:05 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ik vond het vertalen bij Latijn op de middelbare school ook altijd heel erg leuk. Maar ik merk wel dat ik er lang uit ben geweest wat talen betreft.. Het kost echt weer even moeite. De imam-opleiding lijkt me inderdaad een beetje ver gaan.. Maar hebben jullie geen Taalcentrum? Daar kun je hier volgens mij ook Arabisch volgen...
Ik eet ook niet veel 's ochtends; meestal 2x toast met wat er op + coffee.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt nooit. Ik ga zonder eten de deur uit naar mijn werk, ik krijg echt niets weg!
En op mijn werk aangekomen ga ik dan wat mandarijntjes pellen en normaal dus een eierkoek wegknagen.
Bij het postkantoor heb je altijd in een hoekje een gleuf met een zak staan, dan kun je hem er zelf daar in proppen, dat doe ik altijdquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:13 schreef motorbloempje het volgende:
ik moest een pakketje versturen, dus ik dat ding ingepakt, in een enveloppe, kartonnetjes om het te beschermen en all, geprobeerd of 't door de brievenbus paste, en dat deed 't.
Dus ik naar postkantoor, gaat dat wijf zitten miepen.
Ze hebben daar dus zo'n 'brievenbusmaatding', en daar gooide ze mn enveloppe doorheen
maar echt zo zonder enige vorm van kracht, en ze zei "ja, da's te groooooooooooot".
Dus ik: ik heb zelf op de enveloppe geschreven dat er een beetje 'gepropt' mag worden, en als je wat lichte druk zet, gaatie er zo doorheen!
Zij: dat mogen wij niet.
ik: jawel, want het staat er zelfs open zet nu's een kleieieieieiein beetje kracht, dan past hij wel, heb 't zelf geprobeerd
Zij proberen..oh ja, nou, da's dan 2,20
Tja.. Leiden heeft dan ook de beste Letterenfaculteit van Nederland. Jammer dat het zo ver weg ligt, want er zijn daar zo veel talen die ik wel zou willen lerenquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Er wordt bij ons de laatste jaren nogal beknibbeld op de letteren afdeling (VU). Ik hoorde van medestudenten dat ze voor Arabisch of Turks naar Leiden werden verwezen. Ik heb even naar het taalcentrum gekeken op de site, maar daar staan alleen trainingen op voor nederlands, engels en nederlands als tweede taal.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:52 schreef kwakveense het volgende:
[..]
even puur uit nieuwsgierigheid: speel je frans of duits? en alleen een bes of ook een a?Ik weet het niet zeker, maar ik gok erop dat ik Frans speel. Mijn klarinet is een Buffet Crampon, E11, als ik een nieuwe koop dan is dat van hetzelfde merk. Alleen dan een betere. Muziekinstrumenten zijn gigantisch duur, zeker als je een goede wilt. Als ik er nu 1 zou kopen, zou dat een instrument zijn dat op zijn minst geschikt is voor conservatoriumstudenten (voor een instrument geschikt voor een beroeps zou dat 5000 zijn). Ik heb alleen een bes-instrument, al heb ik een paar jaar geleden ook wel op de A-klarinet van mijn toenmalige docente gespeeld, omdat mijn versie van het klarinetconcert van Mozart voor aan A-klarinet is geschreven en zij geen zin had om de pianopartij te transponeren (als je die partij speelt op een gewone bes-klarinet en je transponeert de pianopartij niet, klinkt het enorm vals). Ooit wil ik nog wel een A- en een es-klarinet, maar ja, geldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
dat klopt niet helemaal!quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Er wordt bij ons de laatste jaren nogal beknibbeld op de letteren afdeling (VU). Ik hoorde van medestudenten dat ze voor Arabisch of Turks naar Leiden werden verwezen. Ik heb even naar het taalcentrum gekeken op de site, maar daar staan alleen trainingen op voor nederlands, engels en nederlands als tweede taal.
Zo eentje had ik ook bij het versturen van m'n Secret Santa pakketje. Helemaal moeilijk doen, terwijl ik het later zelf gewoon op de bus heb gedaan en het is aangekomen, dus geen probleem.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:13 schreef motorbloempje het volgende:
ik moest een pakketje versturen, dus ik dat ding ingepakt, in een enveloppe, kartonnetjes om het te beschermen en all, geprobeerd of 't door de brievenbus paste, en dat deed 't.
Dus ik naar postkantoor, gaat dat wijf zitten miepen.
Ze hebben daar dus zo'n 'brievenbusmaatding', en daar gooide ze mn enveloppe doorheen
maar echt zo zonder enige vorm van kracht, en ze zei "ja, da's te groooooooooooot".
Dus ik: ik heb zelf op de enveloppe geschreven dat er een beetje 'gepropt' mag worden, en als je wat lichte druk zet, gaatie er zo doorheen!
Zij: dat mogen wij niet.
ik: jawel, want het staat er zelfs open zet nu's een kleieieieieiein beetje kracht, dan past hij wel, heb 't zelf geprobeerd
Zij proberen..oh ja, nou, da's dan 2,20
geesteswetenschappen heet het tegenwoordig, en ze zijn een shitload aan personeel van de kleinere talen eruit aan t werken hier.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:20 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Tja.. Leiden heeft dan ook de beste Letterenfaculteit van Nederland. Jammer dat het zo ver weg ligt, want er zijn daar zo veel talen die ik wel zou willen leren. Achja.. Voor een ander leven
.
En nu genoeg met de pret! Ik ga echt aan het werk.
ik dacht dat phaidra doelde op het tanelcentrum in leiden, waar je ze bij de VU naar doorverwijzen...quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:26 schreef BlaatschaaP het volgende:
Dat is dus Leiden, maar ze studeert aan de VU in Amsterdam.
Dat brievenbusmaatding is ook nog eens te klein, net zo klein als de nieuwe oranje brievenbussen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:13 schreef motorbloempje het volgende:
Is waarschijnlijk expres gedaan...quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:34 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Dat brievenbusmaatding is ook nog eens te klein, net zo klein als de nieuwe oranje brievenbussen.
Officieel mag post met een dikte tot 3,2cm als briefpost worden verstuurd, maar dat krijg je niet in die nieuwe bussen of door dat meetding.
anders past 't niet in het gleufjequote:Op woensdag 14 januari 2009 13:36 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Is waarschijnlijk expres gedaan...
Nee joh, je mag vragen wat je wiltquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:09 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik geloof dat je dat kunt trainen, ik ontbeet vroeger namelijk ook echt nooit (maar toen leefde ik helemaal ongezond en begon ik pas om 16.00 met eten) maar nu kom ik echt niet goed op gang zonder ontbijt (en dat hoeft niet zwaar te zijn).
Drink je ook niks dan voor je weggaat? En waarom neem je dan geen boterham mee om daar te eten ipv eierkoek?
Als ik teveel kruisverhoor moet je het zeggen hoor, maar ben nieuwsgierig
Hihi, nee, ik doelde op het taalcentrum van de VU. Maar het ligt niet aan jou, mijn tekst is idd multi-interpretabel. Leiden heeft way meer mogelijkheden! (maar op de Vu heb ik spijkerschrift, hebreeuws en italiaans gedaan, dat is op zich ook wel weer genoeg taal in 1 opl...)quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:28 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik dacht dat phaidra doelde op het tanelcentrum in leiden, waar je ze bij de VU naar doorverwijzen...mijn hoofd functioneert niet helemaal vandaag...
Nou, dat valt nog best mee, maar verder zijn m'nquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:07 schreef Ewelina het volgende:
Heel hoge hakken aan, DaD?
Het is stil hier
Als je aan atletiek of duurloop doet heeft dat zin ja, maar ( met alle respect hoor! ) het huis -tuin en keuken sport uurtje van de normale mens vraagt niet zulke suppletie.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:16 schreef Mini_rulez het volgende:
SHE, ik dacht altijd dat die drankjes je vocht sneller aanvullen dan gewoon water. Is dat niet zo?
quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:23 schreef boem-dikkie het volgende:
Aah. Noemen jullie het geitje dan Geitje-Dikkie? Alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieeeeeeeeeft?
Die is eind maart.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:22 schreef Greys het volgende:
SHE, wanneer is die VvE vergadering van je?
Kunnen we op marktplaats al gaan zoeken naar een geitje?
Als je een schommelende suikerspiegel hebt, moet je dan ook al Dextro nemen tijdens het sporten?quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:21 schreef SHE het volgende:
[..]
Als je aan atletiek of duurloop doet heeft dat zin ja, maar ( met alle respect hoor! ) het huis -tuin en keuken sport uurtje van de normale mens vraagt niet zulke suppletie.
Een fles water is afdoende en dextro/druivensuiker is een absolute must als je een schommelende bloedsuiker spiegel hebt.
Met die kanttekening dat wanneer je voeding in orde is, je ook geen schommelingen zult hebben. Maar dat is een ander verhaal.
Bij voorkeur gebruik je eiwitten tijdens je workout, en snelle suiker juist post workout.
Maar goed, dat gaat op voor mensen die itt appelsientje geen last hebben van ernstige schommelingen.
Hmm dat is wel zo maar ook als ik maar ff ga neem ik toch liever sportdrank mee. Het drinkt makkelijker. Als ik water meeneem kom ik met een volle drinkbus weer thuis en als ik isostar meeneem is ie leeg als ik klaar ben.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:21 schreef SHE het volgende:
[..]
Als je aan atletiek of duurloop doet heeft dat zin ja, maar ( met alle respect hoor! ) het huis -tuin en keuken sport uurtje van de normale mens vraagt niet zulke suppletie.
Een fles water is afdoende en dextro/druivensuiker is een absolute must als je een schommelende bloedsuiker spiegel hebt.
Met die kanttekening dat wanneer je voeding in orde is, je ook geen schommelingen zult hebben. Maar dat is een ander verhaal.
Bij voorkeur gebruik je eiwitten tijdens je workout, en snelle suiker juist post workout.
Maar goed, dat gaat op voor mensen die itt appelsientje geen last hebben van ernstige schommelingen.
of Potjan-Dikkiequote:Op woensdag 14 januari 2009 14:23 schreef boem-dikkie het volgende:
Aah. Noemen jullie het geitje dan Geitje-Dikkie? Alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieeeeeeeeeft?
quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:26 schreef Anosmie het volgende:
Ik heb zo overleg met het oppermormel.
En ik heb geen zin.
*zucht*
Appel geeft aan dizzy/slapjes hongerig te worden, wat kan duiden op een te lage bloedsuikerspiegel. Druivensuiker wordt razendsnel opgenomen en kan die klachten aanzienlijk verminderen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:30 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Als je een schommelende suikerspiegel hebt, moet je dan ook al Dextro nemen tijdens het sporten?
Ik vraag me af of dat aan de andere kant niet een insulineboost oplevert die het vrijmaken van energie belemmert, maar goed. Ik weet er niet genoeg vanaf om dat in te kunnen schatten.
Snap ik, maar da's persoonlijke voorkeur.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm dat is wel zo maar ook als ik maar ff ga neem ik toch liever sportdrank mee. Het drinkt makkelijker. Als ik water meeneem kom ik met een volle drinkbus weer thuis en als ik isostar meeneem is ie leeg als ik klaar ben.
Dat klok ik gewoon beter weg omdat er een smaakje aanzit. Niets is viezer dan 's zomers zoon slok lauw water met plastic-smaak van je drinkbus
Ik heb dinsdag a.s. een gesprek. Verder loopt er op dit moment niks. Het is nog stil op de arbeidsmarkt..quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
![]()
Hoe gaat het met solliciteren? Heb je nog eens nagedacht over wat conleche zei, over dat copywriting?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |