Zelfde verhaal als de AH.quote:
7. digesteerquote:Op woensdag 14 januari 2009 09:12 schreef Blokhut het volgende:
Ik maak ze altijd als volgt:
Koop hamlappen, eieren, paneermeel (of maak het zelf) en bloem.
Scheidt van een ei (of meerdere, afhankelijk van de hoeveelheid schnitzels die je wil maken) de dooier en het eiwit. Bewaar de dooier. Klop deze los in een kom.
1. Sla de hamlappen tussen een schone theedoek (een oude liefst) goed plat met een vleeshamer of een stevige koekenpan.
2. Bestuif de hamlappen met bloem.
3. Smeer de hamlappen in met de losgeslagen eidooier.
4. Bestuif de hamlappen met paneermeel.
5. Bak ze in een koekenpan met voldoende boter gaar op matig vuur.
6. Eet!
Yes idd zo doen ze het in Oostenrijk ook......quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:27 schreef klaptulp het volgende:
Het belangrijkste is dat je de schnitzels na de bloem, ei paneermeel bakt in superhete zonnebloem olie in plaats van boter. Eigenlijk moeten ze zwemmen in een grote ketel met olie. Een oude fritepan is daar ideaal voor!
Vijftien minuten rijden van mij thuis ligt net over de grens in Duitsland een tent met overheerlijke Schnitzelsquote:Op woensdag 14 januari 2009 09:01 schreef Superfast het volgende:
[..]
Zelfde verhaal als de AH.
Smaken vast beter maar halen het niet bij bijvoorbeeld de Wienerschnitzels zoals je die krijgt in Oostenrijk of Duitsland.
Commentaar op de AH en dan beginnen over varkens en kipgehakt?quote:Op woensdag 14 januari 2009 08:53 schreef Superfast het volgende:
Hoe kun je dat het beste doen?
Varkens/kip/gehakt het maakt me geen reet uit zolang je ze maar een beetje groot kunt maken.
Niet die lapjes vlees die bij de AH door moeten gaan voor een schnitzel
Mijn echte truuk is zoals hierboven beschreven maar dan het paneer gedeelte 2 x doen dan krijg je nog net ff een wat dikkere korst.quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:12 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
paar lekkere varkenslappen halen bij de slager, beetje goeie slager moet je echt wel flinke lappen kunnen krijgen als je er omvraagt hoor.
plat meppen die lappen daarna simpel kruiden met zout en peper,
dan in de bloem er mee (goed afkloppen er na)vervolgens
eitjes klutsen en ze daar doorheen halen.
in de paneermeel gooien en flink aanduwen.. je kan eventueel beetje peper en zout door paneermeel heen gooien voor lekker smakelijk korstje ipv droge meel hap.
boter/margarine (niet die croma zooi verpest de hele smaak)goed heet laten worden en dan lekker snel aan bijde kanten goudbruin laten worden en knapperig en voila
Een biologische slager met Kalfsvlees??quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:14 schreef zatoichi het volgende:
Koop bij de biologische slager (belangrijk want het vlees is veel beter dan een supermarkt) een kalfsschnitzel en gooi er gewoon paneermail over heen.
Mijn moeder maakte het vroeger altijd door kalf (of varkensschnitzels) klaar te leggen, een soepbord met een paar eieren vullen (wel roeren), een bord met verkruimeld beschuit, dan de schnitzel eerst door het ei halen en vervolgens in het beschuitkruim. Het overgebleven ei en beschuit kun je mengen en ook als een omelet in de pan er bij bakken.
edit: te laat!
P.s. is het scheiden van de dooier echt nodig? Het gaat er toch vooral om dat het beschuit aan de schnitzel blijft kleven?
Dit zijn goede informatieve posts, keep it up!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:47 schreef robber57 het volgende:
Een schnitzel zou gemaakt moeten zijn van fricandeau, dat is de platte bil van een varken/kalf, feitelijk de "biefstuk" van een varken/kalf
Als je een platte bil dwars op de draad snijd krijg je vanzelf deze vorm:
[ afbeelding ]
Maak je hem van een kalf dan word ie 3x zo groot.
Je hoeft dus alleen maar aan je slager te vragen of ie een schnitzel wil snijden van de platte bil.....
En als je dan eindelijk zo'n schnitzel eet weet je waarom de rest van de schnitzels in nl prut is, ze worden meestal gemaakt van hamlappen( en plat geslagen met de platte kant van de hakbijl) en das toch echt een ander stukkie vlees, schnitzels gemaakt van platte bil vreet je je vingers bij op, boterzacht en geen greintje vet.
Homemade schnitzels uit de frituur zijn het lekkerst!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 01:11 schreef vaagsel het volgende:
[..]
Dit zijn goede informatieve posts, keep it up!
Tevens zapte ik een tijdje geleden per ongeluk langs taste for life in Wenen, waar Rudolf zei dat je de schnitzels moet bakken (zag er meer uit als frituren) in geklaarde boter. Weet niet welke meerwaarde dit heeft t.o.v. olie, waarschijnlijk iets vetter en een iets vollere smaak.
Geklaarde boter is lekker om in te bakken, het is alleen wel een kutwerk om het te maken.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 01:11 schreef vaagsel het volgende:
[..]
Dit zijn goede informatieve posts, keep it up!
Tevens zapte ik een tijdje geleden per ongeluk langs taste for life in Wenen, waar Rudolf zei dat je de schnitzels moet bakken (zag er meer uit als frituren) in geklaarde boter. Weet niet welke meerwaarde dit heeft t.o.v. olie, waarschijnlijk iets vetter en een iets vollere smaak.
De platte kant is om vlees groter te maken, en dus ook dunner.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 01:30 schreef Isabeau het volgende:
Dat plat slaan van het vlees, doe je dat met de platte kant van zo'n hamer of met de kant met de blokjes/ribbels?
Mijn dank is grootquote:Op zaterdag 28 maart 2009 01:39 schreef robber57 het volgende:
De platte kant is om vlees groter te maken, en dus ook dunner.
De ribbelkant is om vlees malser te maken zonder dat je het echt (veel) dunner maakt.
Bij een knap stukkie vlees zou het eigenlijk niet nodig moeten zijn.....
Ik leer hier verdullekes nog eens watquote:Op zaterdag 28 maart 2009 01:39 schreef robber57 het volgende:
[..]
De platte kant is om vlees groter te maken, en dus ook dunner.
De ribbelkant is om vlees malser te maken zonder dat je het echt (veel) dunner maakt.
Bij een knap stukkie vlees zou het eigenlijk niet nodig moeten zijn.....
Als het goed is, kun je bij iedere biologische slager bestellen. Biologische slagers hebben over het algemeen geen kilo's vlees op voorraad om de simpele reden dat er zo min mogelijk weggegooid moet worden.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een biologische slager met Kalfsvlees??
Waar? Waar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |