abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2009 @ 08:53:27 #1
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_65018433
Hoe kun je dat het beste doen?

Varkens/kip/gehakt het maakt me geen reet uit zolang je ze maar een beetje groot kunt maken.

Niet die lapjes vlees die bij de AH door moeten gaan voor een schnitzel
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_65018545
Tip 1: Ga naar de slager.
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:01:25 #3
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_65018570
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:00 schreef DrDarwin het volgende:
Tip 1: Ga naar de slager.
Zelfde verhaal als de AH.

Smaken vast beter maar halen het niet bij bijvoorbeeld de Wienerschnitzels zoals je die krijgt in Oostenrijk of Duitsland.
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_65018604
Importeren die handel
pi_65018792
Ik maak ze altijd als volgt:

Koop hamlappen, eieren, paneermeel (of maak het zelf) en bloem.

Scheidt van een ei (of meerdere, afhankelijk van de hoeveelheid schnitzels die je wil maken) de dooier en het eiwit. Bewaar de dooier. Klop deze los in een kom.

1. Sla de hamlappen tussen een schone theedoek (een oude liefst) goed plat met een vleeshamer of een stevige koekenpan.
2. Bestuif de hamlappen met bloem.
3. Smeer de hamlappen in met de losgeslagen eidooier.
4. Bestuif de hamlappen met paneermeel.
5. Bak ze in een koekenpan met voldoende boter gaar op matig vuur.
6. Eet!
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:14:50 #6
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_65018836
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:12 schreef Blokhut het volgende:
Ik maak ze altijd als volgt:

Koop hamlappen, eieren, paneermeel (of maak het zelf) en bloem.

Scheidt van een ei (of meerdere, afhankelijk van de hoeveelheid schnitzels die je wil maken) de dooier en het eiwit. Bewaar de dooier. Klop deze los in een kom.

1. Sla de hamlappen tussen een schone theedoek (een oude liefst) goed plat met een vleeshamer of een stevige koekenpan.
2. Bestuif de hamlappen met bloem.
3. Smeer de hamlappen in met de losgeslagen eidooier.
4. Bestuif de hamlappen met paneermeel.
5. Bak ze in een koekenpan met voldoende boter gaar op matig vuur.
6. Eet!
7. digesteer
8. poep uit!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_65018842
Koop bij de biologische slager (belangrijk want het vlees is veel beter dan een supermarkt) een kalfsschnitzel en gooi er gewoon paneermail over heen.

Mijn moeder maakte het vroeger altijd door kalf (of varkensschnitzels) klaar te leggen, een soepbord met een paar eieren vullen (wel roeren), een bord met verkruimeld beschuit, dan de schnitzel eerst door het ei halen en vervolgens in het beschuitkruim. Het overgebleven ei en beschuit kun je mengen en ook als een omelet in de pan er bij bakken.

edit: te laat!

P.s. is het scheiden van de dooier echt nodig? Het gaat er toch vooral om dat het beschuit aan de schnitzel blijft kleven?
pi_65019086
Scheiden van de dooier is niet nodig en je kan het beste kalkoenschnitzel pakken! lekkerder dan kip of varken! verder de stappen volgen van blokkut..
pi_65019136
oh en wil je krokante schnitzels, brokken cornflakes bij paneermeel!
en je kan de schnitzels ook met de bolle kant van een vork plat drukken..
pi_65019180
Het belangrijkste is dat je de schnitzels na de bloem, ei paneermeel bakt in superhete zonnebloem olie in plaats van boter. Eigenlijk moeten ze zwemmen in een grote ketel met olie. Een oude fritepan is daar ideaal voor!
pi_65019362
Dat scheiden van de dooier zou best overbodig kunnen zijn inderdaad.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_65020379
paar lekkere varkenslappen halen bij de slager, beetje goeie slager moet je echt wel flinke lappen kunnen krijgen als je er omvraagt hoor.

plat meppen die lappen daarna simpel kruiden met zout en peper,
dan in de bloem er mee (goed afkloppen er na)vervolgens
eitjes klutsen en ze daar doorheen halen.
in de paneermeel gooien en flink aanduwen.. je kan eventueel beetje peper en zout door paneermeel heen gooien voor lekker smakelijk korstje ipv droge meel hap.

boter/margarine (niet die croma zooi verpest de hele smaak)goed heet laten worden en dan lekker snel aan bijde kanten goudbruin laten worden en knapperig en voila
do you have the guts to smell my nuts?
pi_65020796
tvp
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:31:01 #14
6496 psv
kampioen 2001/2002
pi_65055919
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:27 schreef klaptulp het volgende:
Het belangrijkste is dat je de schnitzels na de bloem, ei paneermeel bakt in superhete zonnebloem olie in plaats van boter. Eigenlijk moeten ze zwemmen in een grote ketel met olie. Een oude fritepan is daar ideaal voor!
Yes idd zo doen ze het in Oostenrijk ook......
"fuk a duk""
  donderdag 15 januari 2009 @ 01:09:24 #15
3869 David
Drum the drums
pi_65056870
yep en ik heb gezien dat ze in twee verschillende pannen worden gefrituurd (in olie) op verschillende temperatuur. Ik weet alleen niet welke van de twee de hoogste temperatuur heeft en welke temperatuur dat juist is...
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:19:00 #16
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_65059919
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:01 schreef Superfast het volgende:

[..]

Zelfde verhaal als de AH.

Smaken vast beter maar halen het niet bij bijvoorbeeld de Wienerschnitzels zoals je die krijgt in Oostenrijk of Duitsland.
Vijftien minuten rijden van mij thuis ligt net over de grens in Duitsland een tent met overheerlijke Schnitzels

http://www.rumpener-scheune.de/
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_65061186
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 08:53 schreef Superfast het volgende:
Hoe kun je dat het beste doen?

Varkens/kip/gehakt het maakt me geen reet uit zolang je ze maar een beetje groot kunt maken.

Niet die lapjes vlees die bij de AH door moeten gaan voor een schnitzel
Commentaar op de AH en dan beginnen over varkens en kipgehakt?

Een schnitzel is een mooi stuk kalfsvlees.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:23:46 #18
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_65061636
Nu heb ik zin in schnitzels

Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_65062077
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:12 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
paar lekkere varkenslappen halen bij de slager, beetje goeie slager moet je echt wel flinke lappen kunnen krijgen als je er omvraagt hoor.

plat meppen die lappen daarna simpel kruiden met zout en peper,
dan in de bloem er mee (goed afkloppen er na)vervolgens
eitjes klutsen en ze daar doorheen halen.
in de paneermeel gooien en flink aanduwen.. je kan eventueel beetje peper en zout door paneermeel heen gooien voor lekker smakelijk korstje ipv droge meel hap.

boter/margarine (niet die croma zooi verpest de hele smaak)goed heet laten worden en dan lekker snel aan bijde kanten goudbruin laten worden en knapperig en voila
Mijn echte truuk is zoals hierboven beschreven maar dan het paneer gedeelte 2 x doen dan krijg je nog net ff een wat dikkere korst.
Niet 3 x paneren dan proef je alleen maar korst.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_67469116
Oeh lekker even een terugvindpostje !
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:54:38 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67469409
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:14 schreef zatoichi het volgende:
Koop bij de biologische slager (belangrijk want het vlees is veel beter dan een supermarkt) een kalfsschnitzel en gooi er gewoon paneermail over heen.

Mijn moeder maakte het vroeger altijd door kalf (of varkensschnitzels) klaar te leggen, een soepbord met een paar eieren vullen (wel roeren), een bord met verkruimeld beschuit, dan de schnitzel eerst door het ei halen en vervolgens in het beschuitkruim. Het overgebleven ei en beschuit kun je mengen en ook als een omelet in de pan er bij bakken.

edit: te laat!

P.s. is het scheiden van de dooier echt nodig? Het gaat er toch vooral om dat het beschuit aan de schnitzel blijft kleven?
Een biologische slager met Kalfsvlees??
Waar? Waar?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 19:04:51 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67471459
Ik ga binnenkort naar wenen om daar een originele wiener schnitzel te kunnen eten bij Figlmueller
http://www.figlmueller.at/

Persoonlijk eet ik graag Kalfsschnitzel, kalkoenschnitzel en kipschnitzel, maar varkensvlees vind ik daar minder geschikt.

[ Bericht 28% gewijzigd door Pietverdriet op 27-03-2009 19:40:40 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 20:47:26 #23
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_67475290
Een schnitzel zou gemaakt moeten zijn van fricandeau, dat is de platte bil van een varken/kalf, feitelijk de "biefstuk" van een varken/kalf
Als je een platte bil dwars op de draad snijd krijg je vanzelf deze vorm:

Maak je hem van een kalf dan word ie 3x zo groot.
Je hoeft dus alleen maar aan je slager te vragen of ie een schnitzel wil snijden van de platte bil.....
En als je dan eindelijk zo'n schnitzel eet weet je waarom de rest van de schnitzels in nl prut is, ze worden meestal gemaakt van hamlappen( en plat geslagen met de platte kant van de hakbijl) en das toch echt een ander stukkie vlees, schnitzels gemaakt van platte bil vreet je je vingers bij op, boterzacht en geen greintje vet.
pi_67484301
Gepaneerd voedsel
pi_67484443
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 20:47 schreef robber57 het volgende:
Een schnitzel zou gemaakt moeten zijn van fricandeau, dat is de platte bil van een varken/kalf, feitelijk de "biefstuk" van een varken/kalf
Als je een platte bil dwars op de draad snijd krijg je vanzelf deze vorm:
[ afbeelding ]

Maak je hem van een kalf dan word ie 3x zo groot.
Je hoeft dus alleen maar aan je slager te vragen of ie een schnitzel wil snijden van de platte bil.....
En als je dan eindelijk zo'n schnitzel eet weet je waarom de rest van de schnitzels in nl prut is, ze worden meestal gemaakt van hamlappen( en plat geslagen met de platte kant van de hakbijl) en das toch echt een ander stukkie vlees, schnitzels gemaakt van platte bil vreet je je vingers bij op, boterzacht en geen greintje vet.
Dit zijn goede informatieve posts, keep it up!

Tevens zapte ik een tijdje geleden per ongeluk langs taste for life in Wenen, waar Rudolf zei dat je de schnitzels moet bakken (zag er meer uit als frituren) in geklaarde boter. Weet niet welke meerwaarde dit heeft t.o.v. olie, waarschijnlijk iets vetter en een iets vollere smaak.
Life is too short not to have fun
pi_67484528
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 01:11 schreef vaagsel het volgende:

[..]

Tevens zapte ik een tijdje geleden per ongeluk langs taste for life in Wenen, waar Rudolf zei dat je de schnitzels moet bakken (zag er meer uit als frituren) in geklaarde boter. Weet niet welke meerwaarde dit heeft t.o.v. olie, waarschijnlijk iets vetter en een iets vollere smaak.
Homemade schnitzels uit de frituur zijn het lekkerst! Wel zonnebloem zoals hierboven al vermeld.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 01:25:29 #27
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67484696
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 01:11 schreef vaagsel het volgende:

[..]

Geklaarde boter is lekker om in te bakken, het is alleen wel een kutwerk om het te maken.
pi_67484753
Het blijft natuurlijk paupervoedsel, maar het is wel lekker. Bij de schlager hebben ze wel goeie, niks mis mee.
pi_67484795
Dat plat slaan van het vlees, doe je dat met de platte kant van zo'n hamer of met de kant met de blokjes/ribbels?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 28 maart 2009 @ 01:31:20 #30
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_67484798
Een goede schnitzel is van boterzacht vlees en hoeft eigenlijk geeneens gaar te zijn om te kunnen eten, het vlees is iig zacht genoeg om halfrauw te eten, een beetje net zoals een varkenshaasje.
Geklaarde boter kun je heter stoken dan hele roomboter, zo kun je dus je schnitzel in loeihete boter heel even bakken zodat de paneer lekker croquant word maar de binnenkant net aan gaar is en lekker sappig blijft.

Maar dat is wel een beetje een kwestie van smaak want er zijn genoeg mensen die zelfs een varkenshaasje een half uur bakken zodat ie geheel gaar is.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 01:39:26 #31
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_67484928
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 01:30 schreef Isabeau het volgende:
Dat plat slaan van het vlees, doe je dat met de platte kant van zo'n hamer of met de kant met de blokjes/ribbels?
De platte kant is om vlees groter te maken, en dus ook dunner.
De ribbelkant is om vlees malser te maken zonder dat je het echt (veel) dunner maakt.

Bij een knap stukkie vlees zou het eigenlijk niet nodig moeten zijn.....
  zaterdag 28 maart 2009 @ 01:45:17 #32
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_67485043
Dit is een goed topic om even te volgen, want die schnitzels van de AH zijn eigenlijk gewoon niet te vreten. Daar moet haast wel een sausje over heen om er iets van te maken...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_67485179
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 01:39 schreef robber57 het volgende:

De ribbelkant is om vlees malser te maken zonder dat je het echt (veel) dunner maakt.

Mijn dank is groot
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 28 maart 2009 @ 01:59:10 #34
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_67485295
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 01:39 schreef robber57 het volgende:

[..]

Ik leer hier verdullekes nog eens wat !
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 29 maart 2009 @ 06:49:57 #35
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_67512369
Persoonlijk vind ik de schnitzels van de Jumbo wel erg lekker, die smaken tenminste of ze door een slager zijn gemaakt ipv. in een fabriek.
Zelf maken is natuurlijk altijd lekkerder maar daar heb je ook niet altijd zin in.
Overigens verkopen ze bij de Jumbo ook ongepaneerde schnitzels (ook kalfschnitzels) en dat vlees ziet er altijd erg goed uit, mooi van kleur en volgens mij vers gesneden. (Jumbo Zeist in elk geval, daar hebben ze een eigen slagerij)
pi_67512391
Ik lees dit soort topics altijd als de winkels dicht zijn.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zondag 29 maart 2009 @ 07:10:44 #37
45 SiGNe
pi_67512409
of na het stappen
  zondag 29 maart 2009 @ 07:11:45 #38
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67512415
Wat maakt een schnitzel nou een schnitzel?

Panering niet lijkt me. Dan eet ik elke week chicken hot wings 'schnitzel'.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 29 maart 2009 @ 07:32:49 #39
45 SiGNe
pi_67512442
Plat geslagen/dun gesneden, gepaneerd, wit vlees (aangezien je het wel van een kalfslapje maakt en niet van een runderlap)
  zondag 29 maart 2009 @ 07:35:18 #40
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67512449
Raar eigenlijk. Het plat slaan van vlees zou niet moeten kunnen, je verliest veel sappen zeg maar.

Neemt niet weg dat een goede schnitzel echt lekker is.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 29 maart 2009 @ 07:42:53 #41
45 SiGNe
pi_67512467
Volgens mij hoor je het ook gewoon dun te snijden en sla je er alleen op om de schnitzel overal even dik te maken
  zondag 29 maart 2009 @ 19:51:48 #42
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_67526417
Met slaan op vlees vernagel je de structuur, de cellen barsten open en de vlees sappen lopen eruit, je vlees word er dus droger door.
Het zou ook niet hoeven want een kalfsbil is groot genoeg om er een plak vanaf te snijden die over je bord heen hangt en als je varken zou nemen dan zou hij groot genoeg zijn om de helft van je bord te bedekken.

Maak je de schniotzel van een hamlap dan word ie idd wat aan de kleine kant en moet je meppen.
pi_67552705
Ik doe het paneren ook 2 keer, zoals iemand hierboven al zei. Meestal doe ik ook wat kruiden door het paneermeel, dan wordt de korst niet zo flauw. Nog een voordeel van zelf maken vind ik trouwens dat je ze kunt vullen.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 1 april 2009 @ 23:26:21 #44
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_67631653
Ander variantje: eerst wat gratin kaas in de pan gooien en dan je schnitzel er bovenop bakken, 1 kant heeft dan gebakken kaas
pi_67645124
Ik doe altijd twee kipfiletjes plat slaan (met een rubberhamer, met een plastic zak er omheen), en dan goed kruiden.

Vervolgens nat maken met koffiemelk en uitsmeren met bolle kant van een lepel, paneermeel erop, even goed aandrukken en de pan in en rustig bakken (probeer slechts 1x te draaien)
pi_67663638
Heb het gisteren gemaakt, kalkoenfilet gekocht. Nog wat platgeslagen, wat volgens mij niet eens nodig was. Paneermeel gemengd met zout, peper, 5 spices en paprikapoeder.
Smaakte heel goed
  vrijdag 3 april 2009 @ 00:27:51 #47
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_67663784
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een biologische slager met Kalfsvlees??
Waar? Waar?
Als het goed is, kun je bij iedere biologische slager bestellen. Biologische slagers hebben over het algemeen geen kilo's vlees op voorraad om de simpele reden dat er zo min mogelijk weggegooid moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')