quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:38 schreef ThaMadEd het volgende:[..]
Dit. Vergelijk het met een batterij. De batterij van extraverte mensen laadt zichzelf op als ze met andere mensen zijn en de batterij van introverte mensen laadt zichzelf op als ze alleen zijn en loopt leeg als ze zich te lang onder de mensen begeven.
Ik ben zelf een introvert persoon en dat merk ik ook wel aan mezelf. Daarentegen heb ik geen last van drukte juist omdat ik me in mezelf kan keren. Ik vind het juist leuk om chaotische situaties te observeren en zelf het hoofd koel te houden

.
Herkenbaar. Ik ga meestal ook in de observatie stand bij overprikkeling. Als ik te lang doordraaf of te veel in 1 week of teveel op 1 dag afspreek (of het nou leuke dingen zijn of verplichtingen), krijg ik geheid een migraine aanval.
Heb vandaag ook maar mijn sportkluppie afgezegd, want had vanmorgen al een bespreking, vanmiddag veel telefoontjes en dan ben ik wel weer klaar met sociaal doen. (kluizenaar die ik ben

)
quote:
Maar goed de ene introvert is de andere niet, volgens de Briggs-Meyer test heb je 8 verschillende typen introverten (ik vind dat overigens een HELE accurate test).
*google Briggs-Meyer test*
[ Bericht 4% gewijzigd door StreepjesSok op 10-02-2009 20:14:22 ]