Goed lezen...!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:07 schreef mirved het volgende:
Dus die gast is al beledigt doordat jij zo kort af doet tegen hem terwijl hij besluit JOUW te helpen en dan ga je ook nog eens mailen dat je het flauw vindt. Ja jij kan nog wel wat sociale lessen gebruiken.
Komt op mij over als of jij hier degene bent die moeilijk/onredelijk is.
Het is toch een forum?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:11 schreef Re het volgende:
en het doel van dit topic?
hoe leren om te gaan met mensen? want echte skills heb je idd niet nee
Geen van allen, misschien je een beter idee?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:18 schreef _Led_ het volgende:
Wat is jouw excuus, ben je autist, heb je asperger, ben je manisch, dyslectisch.... Welke van de standaard Fok!-ziekten heb jij allemaal ?
Dan ben je gewoon een lomperik zonder enig empathisch vermogen of sociale vaardigheden !quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:23 schreef Rolex1 het volgende:
[..]
Geen van allen, misschien je een beter idee?
Ik had het verkeerd gelezen idd.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:23 schreef Rolex1 het volgende:
[..]
Geen van allen, misschien je een beter idee?
Nee, het was idd. beter geweest om even uit te leggen wat de reden was, maar ik had gewoon nog veel te doen in korte tijd. Ik stopte namelijk even, alleen om hem te groeten..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:24 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een lomperik zonder enig empathisch vermogen of sociale vaardigheden !
Lees nou zelf nog eens dat stukje na over je buurman, vind je dan zelf niet dat je wat aardiger had mogen zijn ?
En er dan ook nog achteraan sturen dat je hem flauw vindt ?
kijk ts: zo dus nietquote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:21 schreef Re het volgende:
[..]
jawel hoor...
maar als je een dagboek wil openen ga je maar naar KLB ofzo
er komt helemaal geen slotje opquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:51 schreef Rolex1 het volgende:
Voordat er een slotje op gaat, nog maar snel een laatste reactie.
Alles moet natuurlijk in een breder perspectief gezien worden, maar dat wordt niet gegund.
Tja, dat kan je natuurlijk hier verwachten. Twee voorbeelden en je wordt gelijk afgebrand.
Uit deze brij reacties op de man, zal ik proberen enige feedback te halen.
Mod, gezien je kommentaar...draai de sleutel maar om...
Oh boehoe. Die twee voorbeelden zijn het enige wat je ons geeft, als die representatief zijn zijn dit onze gevoelens er over. Wat een slachtofferig geklaag zeg, het wordt me niet gegund, ik word afgebrand, boehoehoe. Mensen proberen je alleen maar duidelijk te maken dat hoe jij je in de beschreven situaties gedraagt écht asociaal is. Zo moeilijk is het echt niet die feedback er uit te halen, maar het is al wel duidelijk dat je hier komt om zielig te doen, niet uit oprechte interesse in de reacties.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:51 schreef Rolex1 het volgende:
Alles moet natuurlijk in een breder perspectief gezien worden, maar dat wordt niet gegund.
Tja, dat kan je natuurlijk hier verwachten. Twee voorbeelden en je wordt gelijk afgebrand.
Uit deze brij reacties op de man, zal ik proberen enige feedback te halen.
Ok, zo kan je het ook opvatten.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:48 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Oh boehoe. Die twee voorbeelden zijn het enige wat je ons geeft, als die representatief zijn zijn dit onze gevoelens er over. Wat een slachtofferig geklaag zeg, het wordt me niet gegund, ik word afgebrand, boehoehoe. Mensen proberen je alleen maar duidelijk te maken dat hoe jij je in de beschreven situaties gedraagt écht asociaal is. Zo moeilijk is het echt niet die feedback er uit te halen, maar het is al wel duidelijk dat je hier komt om zielig te doen, niet uit oprechte interesse in de reacties.
Bedankt voor je support.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:18 schreef gamepwner het volgende:
Volgens mij heb ik het stuk anders gelezen dan jullie. TS heeft toch niets gedaan? z'n oom werd kwaad op hem om onverklaarbare redenen en hij heeft niet gescholden ofzo. Daarna wilde TS zn excuses aanbieden maar oom accepteerde dat niet. Zelfde met de buurman. TS heeft geen tijd en kapt het gesprek af, misschien niet nodig als het maar 2 minuten zou duren maar later neemt TS het iniatiaief om contact met buurman weer te zoeken. Waarom zou de buurman zo kwaad worden om dat ene akkefietje als ze verder altijd goede vrienden waren? Lijkt me dat TS niet de dader is dus.
Heel mooi verwoord.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:04 schreef bikkeltje2 het volgende:
Vanwege korte lontjes bij anderen is TS asociaal? Omdat TS geen smoesjes en leugentjes gebruikt is hij asociaal?
Qua sociale vaardigheden kan er veel beter, idd. Maar om alles richting TS te schuiven reikt naar afschuiven. Nu is afschuiven is onze moderne cultuur een norm geworden, maar om dan over te gaan op verwijten als iemand dat niet doet gaat wel heel erg ver.
De manier waarop iemand afgebrand wordt is niet echt sociaal. De hoeveelheid projectie is indrukwekkend.
Mijn suggestie voor TS: leun emotioneel minder op anderen, meer je eigen zaakjes doppen, aan minder kwetsbare momenten bloot staan en investeer meer in jezelf ipv naar anderen te kijken. En bedenk: grote ego's hebben het vaker moeilijker dan jij (ook als ze het zelf niet door hebben)
dat ts aso zou zijn vind ik wel meevallen hoor. als het omgedraaid was, en ts had gepost over hoe zn buurman tegen hem had gezged "sorry, ff geen tijd, moet gaan"m dan had iedereen *ook* geroepen dat ts zich niet moet aanstellen en moet snappen dat mensen het soms druk hebben.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:48 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Oh boehoe. Die twee voorbeelden zijn het enige wat je ons geeft, als die representatief zijn zijn dit onze gevoelens er over. Wat een slachtofferig geklaag zeg, het wordt me niet gegund, ik word afgebrand, boehoehoe. Mensen proberen je alleen maar duidelijk te maken dat hoe jij je in de beschreven situaties gedraagt écht asociaal is. Zo moeilijk is het echt niet die feedback er uit te halen, maar het is al wel duidelijk dat je hier komt om zielig te doen, niet uit oprechte interesse in de reacties.
Ik bedoel niet zozeer dat ik TS wil scharen onder de hooligans, bumperklevers en andere aso-typen. Ik bedoel meer, dat hij blijkbaar niet zo sociaal is ingesteld als hij met eenquote:Op woensdag 14 januari 2009 09:11 schreef simmu het volgende:
dat ts aso zou zijn vind ik wel meevallen hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |