Je moet nu ook telkens een nieuw kaartje kopen. Hooguit 5 retourenkaart. Maar die moet je dan weer stempelen en heb je niks aan als je met z'n 4'en bent.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:46 schreef raptorix het volgende:
Straks ook leuk, van die gezinnetjes die met ze 5en een kaartje willen kopen, die moeten nu elke transactie op die kaart laden, lekker handig
Precies, dus is dat privacygebeuren ook niet meer ter zake. It's not a bug, it's a feature!quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:54 schreef Iblis het volgende:
Een een hele knop indrukken toe maar! Overigens begrijp ik uit eerdere reacties hier dat abonnementen van andere vervoersbedrijven sowieso op een andere kaart staan... dus makkelijk gezegd.
de enige die azijn zeikt ben jijquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De vergelijking met Londen was bedoeld om de snelheid van passagiersverwerken aan te geven. In Nederland is er gekozen voor betalen per kilometer. Heel wat eerlijker dan met zones reizen.
Als half Nederland zich druk gaat maken om privacy die ze allang hebben opgegeven, dan vind ik het vallen onder azijnzeiken. Als een handjevol mensen zich constructief bezig houd met nieuwe dingen en dus niet alleen maar negatief loopt te zijn maar ook meedenkt om problemen op te lossen, dan heb ik daar geen problemen mee.
Nooit gehoord van strippenkaart ofzo ? Kan je ook kopen met 45 strippen erop, kan je aardig van reizenquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je moet nu ook telkens een nieuw kaartje kopen. Hooguit 5 retourenkaart. Maar die moet je dan weer stempelen en heb je niks aan als je met z'n 4'en bent.
Enkeltjes kennen ze niet 5 tegelijk.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:01 schreef macca728 het volgende:
oh het kost de RET geld
ik zie nergens die 2 of 3 euro administratiekosten, die de mensen moeten betalen per transactie. Als je cijfers geeft moet je wel de juiste geven !!!!!
Echt raar bericht, hoezo VERKEERD uitchecken ? ALs je uitcheckt doe je het goed, als je NIET uitcheckt moet je die 4 euro betalen. Mensen checken dus niet VERKEERD uit maar checken NIET uit. Of de apparaten doen het niet.
DEN HAAG - De Rotterdamse vervoerder RET heeft in het afgelopen jaar 70.000 euro moeten toeleggen doordat reizigers verkeerd hebben uitgecheckt met hun ov-chipkaart.
Dat maakte Johan Taal, hoofd van de chipkaart bij de RET, woensdag duidelijk tijdens de hoorzitting in de Tweede Kamer over de invoering van het digitale vervoersbewijs.
De RET kreeg in totaal 480.000 euro te veel borg binnen. Ongeveer 330 duizend euro werd terugbetaald aan klanten die hun geld hadden teruggevraagd. Bovendien maakte de RET ruim twee ton aan administratiekosten.
Dinsdag werd duidelijk dat in Rotterdam het afgelopen jaar ruim 220.000 mensen verkeerd uitcheckten bij het verlaten van de tram, metro of bus.
Als je echt zoveel strippen nodig hebt, dan kun je beter een abbo kopen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nooit gehoord van strippenkaart ofzo ? Kan je ook kopen met 45 strippen erop, kan je aardig van reizen
nu moet je 4 chipkaarten kopen, waarvan 2 persoonlijke, wachttijd een week
Ik heb geen idee waar je het allemaal over hebt. Kom eens met berichten in de totale context. Ik heb niet het idee dat jij deze discussie objectief ingaat, dus met dergelijke kreten kan ik niks.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
de enige die azijn zeikt ben jij
geef dan maar antwoord waarom ik 2 chipkaarten moet hebben om een reis te maken
ja het is goedkoper, voorlopig blijkt uit keiharde cijfers dat de RET al 4 ton extra heeft geincasseerd voor jouw goedkopere reizen en dat dit in London structureel meer dan 35 miljoen pond is
nou informeer maar bij de RET of NSquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:05 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je het allemaal over hebt. Kom eens met berichten in de totale context. Ik heb niet het idee dat jij deze discussie objectief ingaat, dus met dergelijke kreten kan ik niks.
En het meeste geld wat de RET onterecht heeft ontvangen is al terug bij de reiziger, en de reiziger kan het nog steeds terugvragen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
Let op : 220.000 mensen checken verkeerd uit X 4 euro = 480.000 ?
Ik had het over treinkaartjes, daar kan je er nu wel meer tegelijk kopen, met de ov chipkaart kan dat niet.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je moet nu ook telkens een nieuw kaartje kopen. Hooguit 5 retourenkaart. Maar die moet je dan weer stempelen en heb je niks aan als je met z'n 4'en bent.
Enkeltjes kennen ze niet 5 tegelijk.
dat ze de administratiekosten vergeten ? die de REIZIGER moet betalen, niet de RETquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En het meeste geld wat de RET onterecht heeft ontvangen is al terug bij de reiziger, en de reiziger kan het nog steeds terugvragen.
Dus wat is jouw probleem hiermee?
Lijkt me iets wat in de toekomst opgelost kan worden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou informeer maar bij de RET of NS
met NS chipkaart die ik gratis heb van de NS kan ik niet reizen bij de RET met abonnement. Gewoon een feit, dus heb ik 2 chipkaarten nodig, want andersom kan het ook niet, dis met RET kaart, geen NS abonnement
Is al door meerdere fokkers gepost hier en dat antwoord kreeg ik ook
nee heb je gelijk in !!quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik had het over treinkaartjes, daar kan je er nu wel meer tegelijk kopen, met de ov chipkaart kan dat niet.
Dat is nog helemaal niet bekend hoe en hoeveel kaartjes je kan kopen straks. Ik heb in ieder geval nog geen NS chipkaart automaten gezien zoals ze straks overal gebruikt gaan worden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik had het over treinkaartjes, daar kan je er nu wel meer tegelijk kopen, met de ov chipkaart kan dat niet.
ja vervelend he , EEN KAART voor het hele OV ? ja zeker omdat TLS, de uitgever van die kaarten een jointg venture is van o.a. RET en NSquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:10 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Lijkt me iets wat in de toekomst opgelost kan worden.
Het is vervelend toch met 2 kaarten reizen, maar echt een groot probleem is het nou ook weer niet he.
iedere passagier moet een chipkaart hebben, dus iedere passagier moet een kaartje kopen, logisch toch ?quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat is nog helemaal niet bekend hoe en hoeveel kaartjes je kan kopen straks. Ik heb in ieder geval nog geen NS chipkaart automaten gezien zoals ze straks overal gebruikt gaan worden.
Tja, als je je 45 strippenkaart verliest ben je ook gewoon je geld kwijt. Bij een chipkaart kun je dat gewoon terug vragen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat ze de administratiekosten vergeten ? die de REIZIGER moet betalen, niet de RET
plus de lange wachttijd
Nee niet iedere passagier moet een chipkaart hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
iedere passagier moet een chipkaart hebben, dus iedere passagier moet een kaartje kopen, logisch toch ?
omdat er in Londen 35 miljoen pond wordt verdiend per jaarquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En het meeste geld wat de RET onterecht heeft ontvangen is al terug bij de reiziger, en de reiziger kan het nog steeds terugvragen.
Dus wat is jouw probleem hiermee?
Nee nu kan je samen reizen. Heb je goed gezien !!!!quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:14 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee niet iedere passagier moet een chipkaart hebben.
Nu hoeft ook niet iedere passagier een strippenkaart te hebben.
Ze testen die kaart al 3 jaar, dus kinderziektes zijn er uitquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, als je je 45 strippenkaart verliest ben je ook gewoon je geld kwijt. Bij een chipkaart kun je dat gewoon terug vragen.
Het heeft allemaal zijn voor en nadelen. Zeker in de beginfase. Maar ik zie geen problemen die niet opgelost kunnen worden door ervaring, gewenning en op de situatie inspelen.
Hmmm... Daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee nu kan je samen reizen. Heb je goed gezien !!!!
Jij komt bij chipkaart poortje aan , wat doe je ? inchecken ? goed, poortje open.
Kom je kind of vriendin ? Jij geeft chipkaart aan kind ?
Hoe ga je dat doen dan ?
Knap van jou dat jij nooit een strippenkaart bent kwijtgeraak. Maar jij bent gelukkig geen toonbeeld van een Nederlandse burger.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ze testen die kaart al 3 jaar, dus kinderziektes zijn er uit
in de praktijk blijkt echter van niet. Hoe kan dat dan ?
Ik ben nog nooit een strippenkaart kwijtgeraakt, dus waar dat op slaat.
Je moet de treinreis er op laden, dat lukt alleen door de kaarten er stuk voor stuk op te leggenquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat is nog helemaal niet bekend hoe en hoeveel kaartjes je kan kopen straks. Ik heb in ieder geval nog geen NS chipkaart automaten gezien zoals ze straks overal gebruikt gaan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |