Er moeten nog steeds automaten komen om reisproducten mee op de chipkaarten te zetten hoor. En automaten om wegwerp-kaarten uit te halen. Waarvan trouwens verreweg de meeste incidentele gebruikers gebruik zullen gaan maken. Abonnementen kan je nu trouwens ook al makkelijk via internet afsluiten en verlengen. Onzin-argument dus.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:35 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Geen papieren kaartjes meer, dus ook minder onderhoud aan kaartautomaten. Kaartjes kopen via internet straks. Abbonementen die makkelijk verlengd kunnen worden.
Geen controlepersoneel en vaak kan je gewoon over het (rustige) spoor naar het perron lopen met hooguit een klein beetje geklauter. Van sociale controle hoef je het tegenwoordig ook al niet meer te hebben.quote:Waarom zouden toegangs controles op de kleine stations makkelijk omzeild kunnen worden?
Nu zijn er bij de kleine stations ook al geen controlepersoneel en sociale controle. Dus dat veranderd dan niks aan de situatie.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:44 schreef Q. het volgende:
[..]
Er moeten nog steeds automaten komen om reisproducten mee op de chipkaarten te zetten hoor. En automaten om wegwerp-kaarten uit te halen. Waarvan trouwens verreweg de meeste incidentele gebruikers gebruik zullen gaan maken. Abonnementen kan je nu trouwens ook al makkelijk via internet afsluiten en verlengen. Onzin-argument dus.
[..]
Geen controlepersoneel en vaak kan je gewoon over het (rustige) spoor naar het perron lopen met hooguit een klein beetje geklauter. Van sociale controle hoef je het tegenwoordig ook al niet meer te hebben..
Nope. Maar de NS ziet de chipkaart als het wondermiddel tegen zwartrijden. Ik zeg dus dat het nog steeds belachelijk makkelijk is om zwart te rijden zometeen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nu zijn er bij de kleine stations ook al geen controlepersoneel en sociale controle. Dus dat veranderd dan niks aan de situatie.
Die RET- en GVB-chipkaart-apparaten zijn anders opvallend vaak kapot. Vele malen vaker dan de beproefde NS automaten. En daarbij, zoals gezegd, er moeten nog steeds (veel) eenmalige chipkaarten uit de apparaten komen. Met bewegende onderdelen dus. Daar gaat weinig veranderen.quote:Een apparaat dat kaarten "scant" is heel wat minder storingsgevoelig dan een apparaat dat kaartjes moet printen. Ik stel helemaal niet dat er kaartautomaten verdwijnen. En de enige abbonementen die je nu kunt kopen zijn voordeeluren en jaarkaart. De NS heeft nog veel meer.
Ow en daarom kun je in elke OV automaat in het buitenland ook briefgeld duwen maar in nederland niet omdat dit te storingsgevoeling zou zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:50 schreef snowgoon het volgende:
Een apparaat dat kaarten "scant" is heel wat minder storingsgevoelig dan een apparaat dat kaartjes moet printen. Ik stel helemaal niet dat er kaartautomaten verdwijnen.
Nee, ze worden open gebroken. Net als gebeurde met de oude apparaten toen er nog strippenkaarten in zaten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow en daarom kun je in elke OV automaat in het buitenland ook briefgeld duwen maar in nederland niet omdat dit te storingsgevoeling zou zijn.![]()
Ach en in het buitenland worden die dingen niet open gebroken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:59 schreef Q. het volgende:
Nee, ze worden open gebroken. Net als gebeurde met de oude apparaten toen er nog strippenkaarten in zaten..
Weet je wel hoeveel geld dat kost?quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach en in het buitenland worden die dingen niet open gebroken.![]()
Nee nu zouden er eens dagelijks wat mannetjes door het land moeten gaan om die automaten te legen.
Dan privatiseerd men toch de uitbater van die automaten, misschien dat er dan nog wat meer winst gemaakt kan worden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:02 schreef Q. het volgende:
Weet je wel hoeveel geld dat kost?. Dat is klantvriendelijkheid de NS niet waard.
Wanneer je incompente mensen die database laat ontwerpen enuitvoeren dan kan ik me goed voorstellen dat de data flink diep verstopt zit en totaal niet logisch in elkaar steekt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het is een systeem met een database hoe moeilijk kan het zijn die gegevens op te vragen
Zeker een database waar zoveel data in gepropt wordt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wanneer je incompente mensen die database laat ontwerpen enuitvoeren dan kan ik me goed voorstellen dat de data flink diep verstopt zit en totaal niet logisch in elkaar steekt.
dat kan niet volgens NSquote:Op woensdag 14 januari 2009 11:35 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Misschien gaat dat nog wel komen. De kaart is bij de NS nog lang niet doorgevoerd.
Nee, maar wel weer extra belasting voor de consument, in de vorm van een aparte chipkaart voor elk afzonderlijk produkt in elke stad.quote:
+ 2x in de rij staan voor 2 enkeltjes ipv 1x voor 1 retourquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, maar wel weer extra belasting voor de consument, in de vorm van een aparte chipkaart voor elk afzonderlijk produkt in elke stad.Dat één OV-chipkaart voor alle vormen van OV geldig zouden zijn, is één grote fabel. Met een NS-chipkaart kun je bijvoorbeeld geen ruk bij de RET.
Nee, het kan niet. Ik heb daarover contact gehad met de klantenservice. Je kunt de NS-kaart alleen gebruiken voor reizen op saldo, niet voor RET-produkten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
+ 2x in de rij staan voor 2 enkeltjes ipv 1x voor 1 retour
andersom, NS kaart schijn je juist wel te kunnen gebruiken voor RET, andersom niet
oh lekker, ik had die vraag ook gesteld en ze zeiden dat ik hem kon gebruiken, ik heb het niet gevraagd voor abonnementen. Lekkere klantenservice dan dat ze dat niet zeggenquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, het kan niet. Ik heb daarover contact gehad met de klantenservice. Je kunt de NS-kaart alleen gebruiken voor reizen op saldo, niet voor RET-produkten.
Zijn ze hun eigen reclame vergeten?quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, het kan niet. Ik heb daarover contact gehad met de klantenservice. Je kunt de NS-kaart alleen gebruiken voor reizen op saldo, niet voor RET-produkten.
quote:één kaart voor tram, trein, bus en metro
Ja je hebt straks ipv 1 strippenkaart, 5 chipkaarten nodigquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Zijn ze hun eigen reclame vergeten?
[..].
Wat een aanfluiting.
Ik heb eerst gebeld met de NS klantenservice, die beweerde dat ik hun kaart helemaal niet in R'dam zou kunnen gebruiken. Omdat ik dat nogal ongeloofwaardig vond gezien die fantastische reclames dat je nog maar één kaart nodig zou hebben, heb ik ook nog gemaild naar de OV-chipkaart klantenservice. Hun verhaal:quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
oh lekker, ik had die vraag ook gesteld en ze zeiden dat ik hem kon gebruiken, ik heb het niet gevraagd voor abonnementen. Lekkere klantenservice dan dat ze dat niet zeggen
Driedubbel kut dus gewoon.quote:Geachte heer *********,
Dankuwel voor uw reactie van 23-12-2008.
Met de OV-chipkaart heeft u één betaalmiddel voor trein, bus, tram en metro. Dat wil zeggen dat u gebruik kunt maken van uw NS kaart in de metro van Rotterdam. Dat kan alleen als u reist op saldo. Een saldo is een elektronisch tegoed in euro’s waarmee een gemaakte rit wordt betaald. Als u gebruik wilt maken van een abonnement is het helaas niet mogelijk. Dit omdat het Openbaar Vervoerbedrijf in Rotterdam, de RET hun eigen kaarten alleen daarvoor accepteert. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice OV-chipkaart
Precies. Daar zijn we lekker mee. Alsof je tegenwoordig nog niet genoeg pasjes overal mee naartoe moet zeulen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja je hebt straks ipv 1 strippenkaart, 5 chipkaarten nodig
en dan eerst zeggen in dat antwoord dat je met 1 kaart overal kan reizen en de zin daarna dat dat dus niet mogelijk isquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb eerst gebeld met de NS klantenservice, die beweerde dat ik hun kaart helemaal niet in R'dam zou kunnen gebruiken. Omdat ik dat nogal ongeloofwaardig vond gezien die fantastische reclames dat je nog maar één kaart nodig zou hebben, heb ik ook nog gemaild naar de OV-chipkaart klantenservice. Hun verhaal:
[..]
Driedubbel kut dus gewoon.
Nouja, het kan dus in principe wel, als je overal de volle mep wilt betalen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
en dan eerst zeggen in dat antwoord dat je met 1 kaart overal kan reizen en de zin daarna dat dat dus niet mogelijk is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |