FOK!forum / Klaagbaak / Callcenter trutten die met je meeluisteren..
Krazy_Kripplesdinsdag 13 januari 2009 @ 15:26
Zeg ik krijg net een briefje van zo'n callcenter miep die hier werkt. Zegt ze dat ze net 2 gesprekken met me heeft meegeluisterd op afstand. Dit terwijl ik dat niet wist! Mag dit?

Klacht1: Callcenter
Klacht2: Callcentermiepen die al 100 jaar dit werk doen
Klacht3: Traag internet
Klacht4: Onduidelijkheid over op afstand meeluisteren
PiRANiAdinsdag 13 januari 2009 @ 15:27
Lijkt me niet dat dit mag
Genius-Fdinsdag 13 januari 2009 @ 15:27
Volgens mij mag dat helegaar niet.
mustisucdinsdag 13 januari 2009 @ 15:27
Om welke ISP gaat het eigenlijk?
Schokbrekerdinsdag 13 januari 2009 @ 15:27
Niemand?

TS Werkt op een callcenter!!!1111!!@1
PiRANiAdinsdag 13 januari 2009 @ 15:27
Waar ging het gesprek over?
Krazy_Kripplesdinsdag 13 januari 2009 @ 15:28
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:27 schreef PiRANiA het volgende:
Lijkt me niet dat dit mag
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:27 schreef Genius-F het volgende:
Volgens mij mag dat helegaar niet.
Kunnen jullie dit onderbouwen? Mijn teammanager zegt dat dit wel mag omdat ik alleen gesprekken voer die te maken hebben met mijn werk. Het meeluisteren dient om ge-coached te worden.
Mr.Noodledinsdag 13 januari 2009 @ 15:29
Tuurlijk mag dat, heb je als het goed is bij het ondertekenen van je contract mee ingestemd..

Heb je die dubbele piepjes niet gehoord..
mustisucdinsdag 13 januari 2009 @ 15:29
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:28 schreef Krazy_Kripples het volgende:

[..]


[..]

Kunnen jullie dit onderbouwen? Mijn teammanager zegt dat dit wel mag omdat ik alleen gesprekken voer die te maken hebben met mijn werk. Het meeluisteren dient om ge-coached te worden.
Het mag inderdaad, zo kunnen ze je kritiek geven ed.
FunkyHomosapiendinsdag 13 januari 2009 @ 15:29
Tuurlijk mag dat, je bent toch bezig met je werk? Jij bent toch ook een callcentermiep lijkt me?
Krazy_Kripplesdinsdag 13 januari 2009 @ 15:29
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:27 schreef mustisuc het volgende:
Om welke ISP gaat het eigenlijk?
Wie heeft het over een ISP? Lees de OP eens beter makker
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:27 schreef Schokbreker het volgende:
Niemand?

TS Werkt op een callcenter!!!1111!!@1
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:27 schreef PiRANiA het volgende:
Waar ging het gesprek over?
Tarieven.
OAdinsdag 13 januari 2009 @ 15:30
Volgend briefje: "Beste Krazy_Kripples. Ik heb net met een topic van jou op FOK! meegekeken op afstand."
mustisucdinsdag 13 januari 2009 @ 15:30
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:29 schreef Krazy_Kripples het volgende:

[..]

Wie heeft het over een ISP? Lees de OP eens beter makker
[..]


[..]

Tarieven.
Je klacht 3, die koppel ik aan een ISP... ik weet niet of je internet uit je mouw tovert?
#ANONIEMdinsdag 13 januari 2009 @ 15:35
Gewoon slaan.
Smart_assdinsdag 13 januari 2009 @ 15:35
Ze had zeker niets te doen he?
Dlocksdinsdag 13 januari 2009 @ 15:36
Even je contract erbij pakken.
DutchErroristdinsdag 13 januari 2009 @ 15:37
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:35 schreef Smart_ass het volgende:
Ze had zeker niets te doen he?
Krazy_Kripplesdinsdag 13 januari 2009 @ 15:39
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:30 schreef OA het volgende:
Volgend briefje: "Beste Krazy_Kripples. Ik heb net met een topic van jou op FOK! meegekeken op afstand."

WIE IS DE MOL!
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:30 schreef mustisuc het volgende:

[..]

Je klacht 3, die koppel ik aan een ISP... ik weet niet of je internet uit je mouw tovert?
Nee joh, het internet waar ik nu gebruik van maak is zoooo traag
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:35 schreef Smart_ass het volgende:
Ze had zeker niets te doen he?
Ik deel jouw mening. Ze is ook lelijk en zwanger. Dat is zo contrastrijk.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:36 schreef Dlocks het volgende:
Even je contract erbij pakken.
Als ik dat nog heb ja
HzHertzdinsdag 13 januari 2009 @ 15:40
Mag wel als dat gezegd word in het begin.
Zoiets als: Het kan zijn dat dit gesprek word meegeluisterd door nieuwe werknemers.
zoiets dan he...
#ANONIEMdinsdag 13 januari 2009 @ 15:40
Pics van die Callcenter Miep?
Pappie_Culodinsdag 13 januari 2009 @ 15:40
zonder toestemming mag het niet
Het_huptdinsdag 13 januari 2009 @ 15:41
TS trekt de aandacht van dames
Ik zie het probleem niet
rivaldinsdag 13 januari 2009 @ 15:42
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:39 schreef Krazy_Kripples het volgende:


Als ik dat nog heb ja
hoe dom kun je zijn

99% zekerheid dat in je contract staat dat dit mag. (het afluisteren)
spijkerbroekdinsdag 13 januari 2009 @ 15:51
Het moet aan het begin van het telefoongesprek gezegd worden, zodat beide personen die praten, weten dat er iemand mee luistert of kan luisteren. Bij een callcenter werkt het vaak zo dat de callcentertrut het in het contract heeft staan en dat de klant voordat hij de callcentertrut aan de foon krigt, op het bandje, te horen krijgt dat er iemand meeluistert of mee kan luisteren.
Als het niet in het contract van callcentertrut staat en zij hoort het niet aan het begin van het gesprek, dan mag het niet.
AlphaOmegadinsdag 13 januari 2009 @ 15:59
En jij mag ook niet internetten tijdens je werk... tenzij je natuurlijk in je pauze ergens op een pc gaat waar dat weer wel mag...
AlphaOmegadinsdag 13 januari 2009 @ 15:59
En je scheld over callcenter miepen, terwijl je er zelf ook één bent... het begint, zoals zo vaak, weer eens met een h, en het eindigt op ypocriet!
AlphaOmegadinsdag 13 januari 2009 @ 16:08
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:42 schreef rival het volgende:

[..]

hoe dom kun je zijn

99% zekerheid dat in je contract staat dat dit mag. (het afluisteren)
AlphaOmegadinsdag 13 januari 2009 @ 16:09
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:51 schreef spijkerbroek het volgende:
Het moet aan het begin van het telefoongesprek gezegd worden, zodat beide personen die praten, weten dat er iemand mee luistert of kan luisteren. Bij een callcenter werkt het vaak zo dat de callcentertrut het in het contract heeft staan en dat de klant voordat hij de callcentertrut aan de foon krigt, op het bandje, te horen krijgt dat er iemand meeluistert of mee kan luisteren.
Als het niet in het contract van callcentertrut staat en zij hoort het niet aan het begin van het gesprek, dan mag het niet.
Als je als klant belt dien je dat als klant te horen voor het gedaan mag worden. Als je een callcenter medewerker bent heb je daarvoor getekent, en mag er een coach of meerdere gewoon meeluisteren.

En terecht.
Krazy_Kripplesdinsdag 13 januari 2009 @ 17:30
Het gaat om het feit dat ik achteraf te horen kreeg dat er iemand had meegeluisterd. Ik wil weten of dat mag volgens Neerlands wetboek.

Dank u.
Fhadinsdag 13 januari 2009 @ 17:40
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:30 schreef Krazy_Kripples het volgende:
Het gaat om het feit dat ik achteraf te horen kreeg dat er iemand had meegeluisterd. Ik wil weten of dat mag volgens Neerlands wetboek.

Dank u.
ja je denkt toch niet dat ze je van te voren gaan vertellen dat ze mee luisteren? dan ga je natuurlijk beter je best doen en is het niet meer realistisch enzo.
Pappie_Culodinsdag 13 januari 2009 @ 17:43
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:40 schreef Fha het volgende:

[..]

ja je denkt toch niet dat ze je van te voren gaan vertellen dat ze mee luisteren? dan ga je natuurlijk beter je best doen en is het niet meer realistisch enzo.
Boeit alleen geen fuck. Wat boeit is dat je je targets haalt.

Of je dat netjes, met een goed verhaal of via telepathie bewerkstelligt dat maakt niemand wat uit.

Tenzij je natuurlijk in zo'n echt dumbass callcenter zit waar je mensen aanbiedingen doet e.d.

Maar dan vraag je er ook om.
DennisMooredinsdag 13 januari 2009 @ 17:47
Als je gewoon een kantoorbaantje hebt, dan mag er niet zomaar met je worden meegeluisterd. Werk je op een callcenter, dan hoort het er gewoon bij, begeleiding van je primaire taak.
Fhadinsdag 13 januari 2009 @ 17:48
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:43 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Boeit alleen geen fuck. Wat boeit is dat je je targets haalt.

Of je dat netjes, met een goed verhaal of via telepathie bewerkstelligt dat maakt niemand wat uit.

Tenzij je natuurlijk in zo'n echt dumbass callcenter zit waar je mensen aanbiedingen doet e.d.

Maar dan vraag je er ook om.
Tjah ik weet ook niet of het boeit, punt was dat ik het grappig vind dat ts een waarschuwing verwacht.
Pappie_Culodinsdag 13 januari 2009 @ 17:50
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:48 schreef Fha het volgende:

[..]

Tjah ik weet ook niet of het boeit, punt was dat ik het grappig vind dat ts een waarschuwing verwacht.
Ik eigenlijk ook niet, maar wie gaat er nou margriet abbo's slijten aan de telefoon?
Fhadinsdag 13 januari 2009 @ 17:51
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:50 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik eigenlijk ook niet, maar wie gaat er nou margriet abbo's slijten aan de telefoon?
mensen die bij libelle ontslagen zijn?
kastanovadinsdag 13 januari 2009 @ 17:51
Tuurlijk mag dombo... Werk je toevallig in Nijmegen?
Pappie_Culodinsdag 13 januari 2009 @ 17:52
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:51 schreef Fha het volgende:

[..]

mensen die bij libelle ontslagen zijn?
Hehehe, dat zal wel ja
Pappie_Culodinsdag 13 januari 2009 @ 17:52
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:51 schreef kastanova het volgende:
Tuurlijk mag dombo... Werk je toevallig in Nijmegen?

kastanova heeft ts geneukt
kastanovadinsdag 13 januari 2009 @ 17:53
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:52 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

kastanova heeft ts geneukt
Is het een wijf dan? .
Jim_Buttondinsdag 13 januari 2009 @ 17:53
Mensen die het woord miep gebruiken
Pappie_Culodinsdag 13 januari 2009 @ 17:55
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:53 schreef kastanova het volgende:

[..]

Is het een wijf dan? :-o.
Had je beter eerst effe kunnen checken, denk je niet?

Maar laten we het vragen.
kastanovadinsdag 13 januari 2009 @ 17:57
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:55 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Had je beter eerst effe kunnen checken, denk je niet?

Maar laten we het vragen.
Ach ja, details, details... Hij/zij/het is inmiddels wel opvallend stil hé?
Pappie_Culodinsdag 13 januari 2009 @ 17:57
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:57 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ach ja, details, details... Hij/zij/het is inmiddels wel opvallend stil hé?
Ja. Maar de telefoon gaat niet.

Dubieus verhaal dit.
NEC-Nijmegendinsdag 13 januari 2009 @ 17:58
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:52 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

kastanova heeft ts geneukt
bah
kastanovadinsdag 13 januari 2009 @ 17:59
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:58 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

bah
Ah, daar hebben we iemand uit Nijmegen .
desiredbarddinsdag 13 januari 2009 @ 18:01
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:26 schreef Krazy_Kripples het volgende:
Zeg ik krijg net een briefje van zo'n callcenter miep die hier werkt. Zegt ze dat ze net 2 gesprekken met me heeft meegeluisterd op afstand. Dit terwijl ik dat niet wist! Mag dit?

Klacht1: Callcenter
Klacht2: Callcentermiepen die al 100 jaar dit werk doen
Klacht3: Traag internet
Klacht4: Onduidelijkheid over op afstand meeluisteren
Op je werk?
Mag wel
Pappie_Culodinsdag 13 januari 2009 @ 18:01
Snel vragen... Nijmegenaar, werk je toevallig bij een callcenter?
kastanovadinsdag 13 januari 2009 @ 18:03
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:01 schreef Pappie_Culo het volgende:
Snel vragen... Nijmegenaar, werk je toevallig bij een callcenter?
Mwah, wilde net even boodschappen gaan doen .
Pappie_Culodinsdag 13 januari 2009 @ 18:05
Ook toevallig.

Vooruit maar dan.
Dlocksdinsdag 13 januari 2009 @ 22:26
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:30 schreef Krazy_Kripples het volgende:
Het gaat om het feit dat ik achteraf te horen kreeg dat er iemand had meegeluisterd. Ik wil weten of dat mag volgens Neerlands wetboek.

Dank u.
Even je contract erbij pakken.
Mystikvmdinsdag 13 januari 2009 @ 22:33
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:30 schreef Krazy_Kripples het volgende:
Het gaat om het feit dat ik achteraf te horen kreeg dat er iemand had meegeluisterd. Ik wil weten of dat mag volgens Neerlands wetboek.

Dank u.
Ja, natuurlijk mag dat. Je werk wordt gewoon gecontroleerd. Werk is geen privé, en dus wordt er geen inbreuk gemaakt op jouw privacy.

Wat betreft de andere partij, daar ben ik niet zeker van. Maar aangezien het gaat om een zakelijke relatie en de gegevens niet op straat komen te liggen denk ik ook niet dat dat problemen oplevert.

Als je bij Albert Heijn de jampotjes netjes op een rijtje zet en jouw baas komt dat achteraf checken, dan doet hij ook niets verkeerd.
Koenholiodinsdag 13 januari 2009 @ 23:04
Ze hoopte gewoon op een kinky gesprek dat ze kon opnemen en vervolgens verkopen aan SBS6, zodat de prodcerse daar het in de late uurtjes konden gebruiken in de reclame voor "lekker geil meeluisteren, sms nu TELEFOON AAN naar 6464".
Krazy_Krippleswoensdag 14 januari 2009 @ 08:08
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:51 schreef Fha het volgende:

[..]

mensen die bij libelle ontslagen zijn?
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:51 schreef kastanova het volgende:
Tuurlijk mag dombo... Werk je toevallig in Nijmegen?
Neen.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:55 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Had je beter eerst effe kunnen checken, denk je niet?

Maar laten we het vragen.
Helaas speculaas, TS is niet van het vrouwelijke geslacht
Krazy_Krippleswoensdag 14 januari 2009 @ 08:09
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:04 schreef Koenholio het volgende:
Ze hoopte gewoon op een kinky gesprek dat ze kon opnemen en vervolgens verkopen aan SBS6, zodat de prodcerse daar het in de late uurtjes konden gebruiken in de reclame voor "lekker geil meeluisteren, sms nu TELEFOON AAN naar 6464".
Dan verdien ik helemaal te weinig voor het soort werk wat ik doe
Red_Catwoensdag 14 januari 2009 @ 08:11
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:51 schreef spijkerbroek het volgende:
Het moet aan het begin van het telefoongesprek gezegd worden, zodat beide personen die praten, weten dat er iemand mee luistert of kan luisteren. Bij een callcenter werkt het vaak zo dat de callcentertrut het in het contract heeft staan en dat de klant voordat hij de callcentertrut aan de foon krigt, op het bandje, te horen krijgt dat er iemand meeluistert of mee kan luisteren.
Als het niet in het contract van callcentertrut staat en zij hoort het niet aan het begin van het gesprek, dan mag het niet.
Ja maar dat is niet waar het nu over gaat. Het gaat nu over TS zijn evaluatiegesprek. Met andere woorden er hoeft geen verantwoordig afgelegd te worden naar de klant toe. Er word meegeluisterd om te kijken of TS zich aan de regels houdt, geen scheldwoorden naar de klant richt en voldoende weet van het product wat hij presenteert.
Krazy_Krippleswoensdag 14 januari 2009 @ 08:19
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 08:11 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Ja maar dat is niet waar het nu over gaat. Het gaat nu over TS zijn evaluatiegesprek. Met andere woorden er hoeft geen verantwoordig afgelegd te worden naar de klant toe. Er word meegeluisterd om te kijken of TS zich aan de regels houdt, geen scheldwoorden naar de klant richt en voldoende weet van het product wat hij presenteert.
Correct.
Pappie_Culowoensdag 14 januari 2009 @ 08:23
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:33 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk mag dat. Je werk wordt gewoon gecontroleerd. Werk is geen privé, en dus wordt er geen inbreuk gemaakt op jouw privacy.
Zonder expliciete toestemming is het verboden.
quote:
at betreft de andere partij, daar ben ik niet zeker van. Maar aangezien het gaat om een zakelijke relatie en de gegevens niet op straat komen te liggen denk ik ook niet dat dat problemen oplevert.
Zelfde verhaal.
quote:
Als je bij Albert Heijn de jampotjes netjes op een rijtje zet en jouw baas komt dat achteraf checken, dan doet hij ook niets verkeerd.
Is niet hetzelfde. Ik hoop dat je het verschil inziet?
Pappie_Culowoensdag 14 januari 2009 @ 08:25
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 08:11 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Ja maar dat is niet waar het nu over gaat. Het gaat nu over TS zijn evaluatiegesprek. Met andere woorden er hoeft geen verantwoordig afgelegd te worden naar de klant toe. Er word meegeluisterd om te kijken of TS zich aan de regels houdt, geen scheldwoorden naar de klant richt en voldoende weet van het product wat hij presenteert.
Weet je dat heel zeker?

Volgens mij mag het gewoon niet. Zo mag je bv ook geen opnamen van gesprekken maken zonder toestemming. Waar dat dan gebeurt is bij mijn weten niet relevant.
Krazy_Krippleswoensdag 14 januari 2009 @ 08:25
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 08:23 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Zonder expliciete toestemming is het verboden.
[..]
Kun je dit onderbouwen? Hoe kom je aan deze info als je begrijpt wat ik bedoel.
Pappie_Culowoensdag 14 januari 2009 @ 08:26
Nee, want ik heb het bij het verkeerde eind.

Meeluisteren mag wel, opnemen niet.

Excuus luitjes


Edit: nu is het me helemaal niet meer duidelijk. Ik ga nog effe verder lezen.
Mystikvmwoensdag 14 januari 2009 @ 08:27
Nee, ik snap het niet.

Ik ben vast te achterlijk.
Red_Catwoensdag 14 januari 2009 @ 08:27
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 08:26 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nee, want ik heb het bij het verkeerde eind.

Meeluisteren mag wel, opnemen niet.

Excuus luitjes
Ik heb jaren in een callcenter gewerkt
Pappie_Culowoensdag 14 januari 2009 @ 08:36
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 08:27 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Ik heb jaren in een callcenter gewerkt
Zoals ik het nu begrijp is het opnemen van telefoongesprekken verboden, maar zijn er zoveel vaag omschreven mogelijkheden om het wel te doen dat het feitelijk gewoon is toegestaan.

Meeluisteren mag altijd.

Toch raar dat je als potentiele klant alle bescherming maar uit handen moet geven omdat iemand je een Parooltje wil slijten.
Pappie_Culowoensdag 14 januari 2009 @ 08:39
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 08:27 schreef Mystikvm het volgende:
Nee, ik snap het niet.

Ik ben vast te achterlijk.
De wet geeft je gelijk en mij ongelijk. Treur niet.
Mystikvmwoensdag 14 januari 2009 @ 08:44
Ik vind wel dat er een verschil is tussen gebeld worden en dan opgenomen worden of zelf naar een instantie bellen en dan opgenomen worden.

Zelf ook in een callcenter gewerkt (inbound), daar werden geprekken echt opgenomen en later teruggeluisterd. Ik moet wel zeggen dat, of het nu mag of niet, ik nooit heb gemerkt dat er laakbaar mee omgesprongen werd.

Bovendien vind ik dat als het niet blijkt te mogen dat je reinste onzin is. Als je met een instelling belt dan mag je best opgenomen worden, wat mij betreft.
Pappie_Culowoensdag 14 januari 2009 @ 08:51
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 08:44 schreef Mystikvm het volgende:
Ik vind wel dat er een verschil is tussen gebeld worden en dan opgenomen worden of zelf naar een instantie bellen en dan opgenomen worden.

Zelf ook in een callcenter gewerkt (inbound), daar werden geprekken echt opgenomen en later teruggeluisterd. Ik moet wel zeggen dat, of het nu mag of niet, ik nooit heb gemerkt dat er laakbaar mee omgesprongen werd.

Bovendien vind ik dat als het niet blijkt te mogen dat je reinste onzin is. Als je met een instelling belt dan mag je best opgenomen worden, wat mij betreft.
Wat jou betreft ja

Van mij ook hoor. Bedrijven/overheidsinstellingen liegen vaker tegen mij dan andersom. Zou me denk ik een hoop gedoe schelen.

Overigens, zoals ik net ook zei, zijn de regels dusdanig dat je voor zover ik kan zien heel erg veel ruimte hebt om de gesprekken op te nemen.
Aresdreamswoensdag 14 januari 2009 @ 09:09
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:28 schreef Krazy_Kripples het volgende:

[..]


[..]

Kunnen jullie dit onderbouwen? Mijn teammanager zegt dat dit wel mag omdat ik alleen gesprekken voer die te maken hebben met mijn werk. Het meeluisteren dient om ge-coached te worden.
ja dat mag...
heb je vast ooit ergens ondertekend
Mystikvmwoensdag 14 januari 2009 @ 12:40
Ik heb het op mijn werk nagevraagd. Gesprekken mogen een maand lang worden bewaard zonder van tevoren toestemming te vragen aan de klant. Voor langere periodes is toestemming vereist, of op zijn minst kennisgeving.
teamleadwoensdag 14 januari 2009 @ 12:45
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:26 schreef Krazy_Kripples het volgende:
Zeg ik krijg net een briefje van zo'n callcenter miep die hier werkt. Zegt ze dat ze net 2 gesprekken met me heeft meegeluisterd op afstand. Dit terwijl ik dat niet wist! Mag dit?

Klacht1: Callcenter
Klacht2: Callcentermiepen die al 100 jaar dit werk doen
Klacht3: Traag internet
Klacht4: Onduidelijkheid over op afstand meeluisteren
hangt van de afspraken bij het bedrijf af

maarre... jij werkt dus ook in een callcenter?
Yggiewoensdag 14 januari 2009 @ 12:50
Dus ze luisterde mee, nou en? Waarom maak je je er zo druk over? Deed je niet aardig tegen je callcenter slachtoffers soms?

Krazy_Krippleswoensdag 14 januari 2009 @ 12:54
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:45 schreef teamlead het volgende:

[..]

hangt van de afspraken bij het bedrijf af

maarre... jij werkt dus ook in een callcenter?
Dohh, anders zou ik niet zulks een topiquea openen
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:50 schreef Yggie het volgende:
Dus ze luisterde mee, nou en? Waarom maak je je er zo druk over? Deed je niet aardig tegen je callcenter slachtoffers soms?

Ja ik heb keihard gelogen tegen een klant! Echt vet bruut man.

Yggiewoensdag 14 januari 2009 @ 13:20
Niet dus? Waar maak je je dan druk over? 0_o Je privacy?
J-heronimuswoensdag 14 januari 2009 @ 13:32
De mensen die gesprekken afluisteren worden meestal een auditor of een kwaliteit medewerker genoemd.

Dit is alleen maar ter ondersteuning van jou hoor, ze kunnen hierdoor kijken wat je goed en wat je fout doet en zo feedback geven over jou functioneren op de belvloer.

Dus ik begrijp je klacht niet
Salatrelwoensdag 14 januari 2009 @ 13:32
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:41 schreef Het_hupt het volgende:
TS trekt de aandacht van dames
Ik zie het probleem niet
de dame in kwestie werkt er al 100 jaar.


enigzins belegen dus
nugetwoensdag 14 januari 2009 @ 13:35
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:35 schreef Lauriette91 het volgende:
Gewoon slaan.
GekkeMatwoensdag 14 januari 2009 @ 14:05
Anders doe je gewoon wat 30 mensen voor mij ook hebben gezegd : PAK HET CONTRACT ERBIJ !
fieksterwoensdag 14 januari 2009 @ 14:06
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:28 schreef Krazy_Kripples het volgende:

[..]


[..]

Kunnen jullie dit onderbouwen? Mijn teammanager zegt dat dit wel mag omdat ik alleen gesprekken voer die te maken hebben met mijn werk. Het meeluisteren dient om ge-coached te worden.
Je teammanager heeft gelijk
Krazy_Krippleswoensdag 14 januari 2009 @ 14:25
Bedankt voor alle antwoorden, door jullie feedback zijn mijn ogen geopend en zie ik nu het licht. Wat mij betreft mag dit topic dicht.

Met vriendelijke groet,

K_K
Yggiewoensdag 14 januari 2009 @ 14:28
Okay jongens! weer eentje opgelost! groepsknuffel!!
__droogkloot__woensdag 14 januari 2009 @ 16:38
TS moet niet zo zeiken, je doet dat werk en je dat is logisch dat je af en toe eens gecontroleerd wordt.
Krazy_Krippleswoensdag 14 januari 2009 @ 17:10
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:38 schreef __droogkloot__ het volgende:
TS moet niet zo zeiken, je doet dat werk en je dat is logisch dat je af en toe eens gecontroleerd wordt.
Ik vroeg het me gewoon af jij pauper. Scheer u weg klein volk
__droogkloot__woensdag 14 januari 2009 @ 18:27
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:10 schreef Krazy_Kripples het volgende:

[..]

Ik vroeg het me gewoon af jij pauper. Scheer u weg klein volk
Het feit dat ik een pauper ben maak jij op uit?
#ANONIEMmaandag 20 juli 2009 @ 20:33
Ben jij die teringlijer die mij belde vanmiddag?
AchNeewoensdag 22 juli 2009 @ 16:49
Het mag gewoon in het kader van de coaching en begeleiding. Het enige probleem is eigenlijk dat de klant ook op de hoogte moet worden gebracht dat er meegeluisterd wordt met het gesprek.
Banzaiaapwoensdag 22 juli 2009 @ 17:54
Mag inderdaad niet. Bij ons is het zelfs zo dat ze het dagdeel van te voren moeten aangeven..
3rdRockwoensdag 22 juli 2009 @ 19:22
ligt eraan wat er in je contract zo.

het lijkt me dat dit mag voor coachings- en beoordelingsdoeleinden en dit hoeft dan niet specifiek per call verteld te worden.

Natuurlijk mag de inhoud van een dergelijk gesprek niet gebruikt worden om een klantenbestand te maken waaraan weer bijv visoliecapsules verkocht kunnen worden.
Fratzwoensdag 22 juli 2009 @ 20:22
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:32 schreef J-heronimus het volgende:
De mensen die gesprekken afluisteren worden meestal een auditor of een kwaliteit medewerker genoemd.

Dit is alleen maar ter ondersteuning van jou hoor, ze kunnen hierdoor kijken wat je goed en wat je fout doet en zo feedback geven over jou functioneren op de belvloer.

Dus ik begrijp je klacht niet
dit dus.
bij ons wordt er zelfs op verschillende manieren meegeluisterd. op afstand, of er gaat gewoon iemand naast je zitten. en er worden @ random ook gesprekken opgenomen die ook die beluisterd en bekeken (zit ook beeld bij ja) worden. heel handig, kun je van je eigen gesprekken ook nog wat opsteken.
Dutchskillwoensdag 22 juli 2009 @ 20:40
Tuurlijk mag dit. Dit staat zelfs in je contract dat dit gedaan zal worden.
Hoe kunnen zei anders zeker weten dat jij je werk goed doet? Anders kan je continu het heilige boontje uithangen als ze mee luisteren, en buiten dat gewoon wat lullen.

Ik werk zelf ook in een callcenter en ben er 100% zeker van dat dit mag
Dutchskillwoensdag 22 juli 2009 @ 20:42
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:40 schreef Dutchskill het volgende:
Tuurlijk mag dit. Dit staat zelfs in je contract dat dit gedaan zal worden (Bij beide callcenters waar ik heb gewerkt stond het in het contract, dus neem aan ook bij die van jou) Hoe kunnen zei anders zeker weten dat jij je werk goed doet? Anders kan je continu het heilige boontje uithangen als ze mee luisteren, en buiten dat gewoon wat lullen. Verder is het inderdaad ook erg handig voor de coaching en kunnen ze je dus eventueel helpen.

Ik werk zelf ook in een callcenter en ben er 100% zeker van dat dit mag
Palomarwoensdag 22 juli 2009 @ 21:39
Kan me ook goed voorstellen dat het bij zulk soort werk gewoon mag en dat het ook in je contract staat. Het punt waar wetgeving en privacy komt kijken is denk ik de manier waarop er mee om wordt gegaan. Dus dat alleen een selecte groep mensen dit mag doen die hier vertrouwelijk mee omgaat, het niet openbaar maakt, met een bepaald doel etc. etc. Als iedereen maar met jou mee mag luisteren dan vind ik het wel een kwalijke zaak worden.... Dus als die 'callcenter miep waar je het over hebt echt alleen maar een callcentermiep is en niet iemand met een speciale functie dan zou ik toch maar eens bij je leidinggevende navragen of zij jou wel mag afluisteren. Maar dat zal ws. wel goed zitten, anders geeft ze je geen briefje etc..
maartenawoensdag 22 juli 2009 @ 22:36
Volgens mij is het zo dat je als bedrijf zelf de regels mag maken met betrekking tot het maken van telefoontjes met de door het bedrijf betaalde telefoonsysteem...... Je mag dan als werknemer de keus hebben of je voor zo'n bedrijf wil werken ja of nee. Hetzelfde geldt voor email, internetten,etc.... en neem van mij aan dat de meeste systeembeheerders kunnen inzien wat je mailt en internet vanaf de werk PC.

Wat betreft een callcenter: Als ik hier in de VS weer eens naar zo'n 1-800 nummer bel, hoor ik altijd "this call may be monitored for quality assurance purposes" of zoiets. Met andere woorden, iemand die de kwaliteit van de geleverde service in de gaten wil houden KAN en MAG het telefoongesprek in de gaten houden. Tevens worden gesprekken van call centers vaak opgenomen.

Zie ook de post van J-Heronimus.
StarGazerwoensdag 22 juli 2009 @ 22:41
Ach bij ons is het meer regel dan uitzondering. Je weet dat ze regelmatig met je meeluisteren vanaf het moment dat je daar werkt.

Standaard policy jeweet.