Toen wij vorig schooljaar een gesprekje met de juf hadden om te horen hoe Saskia het deed op school viel ik werkelijk van mijn stoel van verbazing.. De juf had Saskia net zo goed door als ikzelfquote:Op woensdag 21 januari 2009 21:20 schreef bixister het volgende:
ik vind 't wel erg knap van de juffen dat ze de voortgang op juist al die gebieden zo gedetailleerd bijhouden. dat doen ze althans bij Piet op school wel. ongelooflijk, wat een werk!
moonah, ik herken 't wel, dat 't je nogal veel doet of ze je kind wel lief & leuk vinden. en een ópluchting als dat dan inderdaad wel 't geval blijkt te zijn.
Maar dat hij zich niet kna concentreren is vooral met voorlezen en dat is waarschijnlijk gewoon omdat ie het saai vind. Want als ie zelf aan het werk mag kan ie het wel heel goed. Nu zeiden ze op de psz wel dat hij natuurlijk niet te vergeten nog niet eens 2,5 is dus het niet eens zo heel gek is. Ze willen dus zien uit te vinden of dat door zijn leeftijd komt of door verveling!!quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:38 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dat zou voor mij een grotere zorg zijn dan de aangeboden lesstof niet zo boeiend vinden. Want als hij dit in een groepje van 15 peuters al heeft..... hoe gaat hij zich straks dan redden in een klas met 30+ kleuters?
Als hij niet leert hoe hij zich moet concentreren (en dat is echt niet alleen maar met het aanbieden van moeilijkere dingen) houdt hij daar zijn hele leven last van
Weet ik niet. Als ik hier thuis met hem voorlees (en dan zijn het geen boekjes die ze op de psz lezen) dan is ie een en al oor. Ze willen daar dat ie gewoon blijft zitten en naar het boekje blijft kijken. En dat doet ie niet. Hij zit steeds achterste voren en met andere kindjes te praten en vragen te stellen over dingen die zouden kunnen gebeuren in zo'n verhaal!!quote:Op donderdag 22 januari 2009 07:43 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
wat als hij tijdens het voorlezen gewoon niet stil kan zitten, omdat dat gewoon bij zijn leeftijd past ? Wat verstaan de peuterjuffen dan onder concentratie ?
Nou gister was Mikael met zijn klasje naar de bieb ivm het voorleesontbijt gedoe. Daar mochten alle kindjes een boekje uitkiezen die ze dan de aankomende weken gingen voorlezen. Maar Mikael vind die boekjes gewoon niet leuk. Hij wil echt de verhalen zeg maar. Gewoon als Jip en Janneke of Otje of Pluk. Niet een boek waarbij hij de plaatjes ook moet kijken maar waat ie gewoon kan zitten en bezig zijn met zijn eigen ding en ondertussen kan luisteren. En dat soort verhaaltjes willen ze niet voorlezen omdat de andere kindjes daar hun aandacht niet bij houden. Liever 1 die niet oplet dan 7 anderen. Nu lezen ze zulke verhaaltjes tijdens het vrij spelen wel eens met hem apart.quote:Op donderdag 22 januari 2009 08:34 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Wat zou er gebeuren als jullie het boekje samen gaan uitkiezen, zodat de juf dat kan voorlezen ?
Ik heb het boekje meegenomen naar huis en volgende week mag ie het meenenemn en dan gaan ze met hem en de ouste kindjes dat lezen!!quote:Op donderdag 22 januari 2009 08:57 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Wat jammer dat de psz niet aan zijn behoefte voldoet. Als je vind dat ik doorzaag, dan moet je het zeggen..
Dus Mikael had een leuk verhalenboek uitgekozen en toen werd dat dus "afgekeurd" en uiteindelijk niet meegenomen naar de psz ?
Ik weet niet of ik dat erger zal vinden. Het is natuurlijk een positieve ontwikkeling als hij graag wil gaan.quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:22 schreef _evenstar_ het volgende:
HEt wordt nog veel erger moonah straks vraagt hij of hij asjeblieft mag
Check!quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:32 schreef MeNicole het volgende:
Over een tijdje word je door Thies naar huis gestuurd als je hem daar af zet.
Ah, da's lief dat je dat zegt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:23 schreef YPPY het volgende:
Lastig en moeilijk Moonah. Kun je even bellen hoe het gaat tussendoor? Voor je eigen rust? Al is hij nu als het goed gaat al weer thuis.Het was vast een succes. Thies is zo'n open jochie naar andere kindjes en volwassenen toe.
Jij moet je niet stom voelen! Dat staat toch los van jou? Heerlijk, haar enthousiasme, van genieten!quote:Bijna elke ochtend is 1 van de eerst zinnen die we horen: "juffie peluh?" Dan voel ik me ook wel stom, vaak wil ze niet eens thuis blijven. Maar het wel fijn dat het praktisch altijd zo goed gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |