Oh Renzell, wat vervelend dat je dan je werk niet kunt afzeggen (maar ja, heel goed te begrijpen dat dat onmogelijk is op zo'n moment! )
Ik hoop voor jullie dat Julius lekker geslapen heeft...heel veel sterkte voor hem en jullie ook, het is vreselijk om te zien dat je kind pijn heeft

...

Nou, Julia is toch ook echt wel verkouden geworden en was vannacht in paniek. Ze is ook nog steeds heel boos dat ze 's nachts ipv diksap water krijgt nu. Als ze dorst heeft wil ze gewoon niks anders dan diksap eigenlijk...maar we weigeren het te geven, waardoor zij (boos maar wel heeeeeeel moe) in haar bedje zonder geluid haar hoofdje aan het schudden was van 'neeeeeee!' ... heel sneu, zielig en ook wel komisch tegelijk.
Het is trouwens een heel grappig kind eigenlijk. Ze praat nog nauwelijks (we zijn net naar het consultatiebureau geweest vorige week) en dat is wel jammer, maar het gaat wel vooruit. Maar waar ze het meeste van houdt, is zingen! Ze zingt het liefste de hele dag. Als je een liedje opzet of begint te zingen wat zij kent, zingt ze luidkeels mee, en nog op toon ook meestal! Echt knap hoor, ze is er vroeg bij vind ik. Ook de klanken en vaak de woorden zingt ze mee (maar als je haar gewoon wilt laten praten, ho maar

)...heel leuk.
Over drie maanden moeten we nog een keer terug naar het cb vanwege haar spraak. Ik denk dat het wel vooruit zal zijn gegaan, want ik heb nu wat meer 1 op 1 tijd met haar en kan dan lekker veel boekjes met haar lezen, ze begint nu eindelijk wat geduld te tonen in het op schoot zitten. Ze is namelijk een enorme spring-in-t- veld en dat is best lastig! Ze kan normaalgesproken echt NIET stilzitten. Eigenlijk net als Emma, die is ook altijd maar aan het bewegen.
Met Emma gaat het eigenlijk heel goed, die gaat nu drie keer in de week een ochtendje naar de peuterspeelzaal en dat vindt ze heerlijk. Ook een beetje naar school, net als Noa. Verder is Emma wel wat rustiger dan eerst denk ik, ze luistert wat beter ook. Heel fijn, want ze was echt een uitdaging hoor. Vreselijk 'recalcitrant' zoals ze dat noemen. Eigenlijk wilde ze gewoon niks!

Peuterpuberen noemen we 't maar. Maar het is nog niet over hoor, alleen wat minder. En dat is al een opluchting.
Verder is ze heel vrolijk en schattig en vaak heeeeeeel enthousiast over kleine dingen. Dat is zo ontwapenend aan haar! Heerlijk is 't.
Ze praat ook vreselijk goed, echt een contrast met Julia. Eigenlijk is er bijna geen verschil met Noa, die toch (bijna dan!) een jaar ouder is. Grappig! Ze kan ook eigenlijk alle cijfers herkennen (kijk mama! Ik zie daar een drie, en een vier!) en dat kan Noa nog niet. Apart is dat!