abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64984983
quote:
Hoewel de bloedige en destructieve aanval van Israël op de weerloze bevolking van Gaza inmiddels wereldwijd verontwaardiging wekt en de VN een resolutie heeft aangenomen waarin zij de strijdende partijen oproept tot een wapenstilstand, heeft vrijwel niemand het over de buit die Israël in deze oorlog wil behalen: voor de kust van Gaza ligt het gasveld Gaza Marine-1. Tussen Rusland en Oekraïne is op dit moment een “gasoorlog” gaande, waarin weliswaar geen bloed vloeit, maar wel kou wordt geleden. Dat de oorlog is Gaza evenzeer een gasoorlog is, maar dan een zeer hete, dat ontgaat het grote publiek. Het komt niet in de Main Stream Media, alleen op Internet sijpelt het door.

De Canadese econoom Michel Chossudovsky publiceerde er gisteren een artikel over in Global Research. Dat begint aldus: “De militaire invasie van de Gaza-strook door het Israëlische leger houdt rechtstreeks verband met de controle en het eigendom van strategische aardgas-reserves in zee. Dit is een veroveringsoorlog.” Een Nederlandse vertaling staat hier.

Dat Gaza, en daarmee de Palestijnse bevolking, beschikt over een grote reserve aan aardgas, was al langer bekend. Het gasveld werd ontdekt in 2000, nadat de Palestijnse Autoriteit o.l.v. Yasser Arafat in 1999 een contract had getekend met British Gas (BG) en het in Athene (Griekenland) gevestigde mega-bouwbedrijf CCC. Het gasveld grenst aan verscheidene Israëlische gasvelden en heeft volgens een zeer recent artikel de Telegraph een waarde van 2 biljoen Engelse ponden, dat is ruim 2000 miljard Euro! Daarvan zou 10% naar Palestina gaan.

Israël weigerde om het gas van de Palestijnen te kopen, daarom werd besloten dat het zou worden verkocht aan Egypte. De gasvelden van Israël zijn bijna leeg, maar Israël wil evenmin afhankelijk zijn van Egyptische gasleveranties. Ook heeft de regering Sharon de exploitatie van het gasveld van Gaza steeds doorkruist, onder andere door de blokkade die ook de kustwateren van Gaza betrof, met als argument dat Arafat het geld zou gebruiken voor terrorisme tegen Israël. Daarbij werd hij geholpen door Tony Blair, die BG min of meer verbood om zaken te doen met de Palestijnen.

Robert Bryce, de hoofdredacteur van Energy Tribune en auteur van Cronies - Oil, the Bushes, and the Rise of Texas, America’s Superstate, schreef in juli 2005 reeds een artikel over de energie-behoefte van Gaza: Oil, Peace and Palestine. Zonder energie kan Gaza zich niet ontwikkelen, alle energie komt nu uit Israël, dat veel geld vraagt voor deze leveranties, maar de toevoer ook te pas en te onpas afsluit onder het mom van sancties tegen Hamas. Toen Israël in 2006 de enige elektriciteitscentrale van Gaza bombardeerde, schreef Bryce: “Voor Israël is bezetting en algehele militaire overheersing niet voldoende. Nee, Israël heeft aangegeven dat het er zeker van wil zijn dat de Palestijnen in de meest schrijnende armoede blijven leven - armoede die veroorzaakt wordt door het vrijwel verstoken zijn van betaalbare energie.”

Het artikel werd vertaald door Rudi Cornelissen van het Palestina Komitee, onder de titel: Gaza in het Donker. Daaruit citeer ik nu drie alinea’s:

Door de elektriciteitscentrale plat te gooien, hebben de Israeli’s bovendien elke kans om binnen afzienbare tijd over schoon drinkwater te gaan beschikken, de bodem ingeslagen. Een van de oorspronkelijke doelen van de bouw van de 150 miljoen dollar kostende centrale, die in het eind van de jaren negentig met steun van de toenmalige Amerikaanse regering onder leiding van president Bill Clinton is gestart, was om deze te verbinden met een ontziltingsinstallatie. Deze laatste zou evenwel nimmer van de grond komen. Ook de centrale zelf zou door toedoen van de Tweede Intifada pas twee jaar na voltooiing operationeel worden. Dat de centrale uiteindelijk in maart 2004 van start ging, was grotendeels te danken aan de vasthoudendheid en de financiële steun van het in Athene (Griekenland) gevestigde mega-bouwbedrijf CCC. Dit bedrijf was enkele decennia eerder gesticht door Said Khouri, die afkomstig was uit Safad in Noord-Israel.

Wat de bevoorrading met schoon drinkwater betreft, is voor de Strook van Gaza grootschalige ontzilting van zeewater de enige optie. Met ontzilting is een grote hoeveelheid energie gemoeid. Ishai Menuchin - een onderzoeker van Oxfam die in Jeruzalem werkt - vertelde mij dat, wat Palestina en Israël betreft, ‘de water- en energiekwestie hand-in-hand gaan’.

Niet alleen zou de centrale schoon drinkwater helpen produceren. Deze zou bovendien op aardgas draaien - aardgas dat betrokken zou worden uit het Gaza Marine-1 aardgasveld, dat vlak voor de kust van Gaza is gelegen en in 1999 door British Gas is ontdekt. Maar de Israëli’s hebben de Palestijnen verhinderd om een pijpleiding te bouwen, die hen in staat zou stellen het eigen gas te gebruiken. De centrale in Gaza is bijgevolg genoodzaakt brandstof van elders te betrekken - jazeker uit Israël. Het aardgas van Gaza blijft onaangeroerd, waarmee het een van de grootste niet in productie genomen aardgasvelden in het Midden-Oosten is.

Terwijl geschokte burgers in ons “Vrije Westen” petities tekenen en geld inzamelen voor die arme Palestijnen, zwijgen de media als het graf over de reden van deze oorlog. We worden afgescheept met de smoes dat Hamas raketten afschiet op Israëlische burgers. Maar deze oorlog gaat om een aardgasveld: de Gaza Marine-1. Sinds juni 2008 onderhandelt Israël met BG over de exploitatie. Tegelijkertijd werd het aanvalsplan voor Gaza ontworpen, terwijl met Hamas een staakt-het-vuren van een half jaar werd overeengekomen, wat op 4 november door Israël werd geschonden!

Ook de evacuatie van de Joodse settlers uit Gaza in 2005 moet worden gezien in het licht van het plan om de Palestijnen te beroven van hun gasveld. Een bombardement op de Gaza-strook waar 8000 Joodse settlers wonen, valt aan de eigen bevolking niet te verkopen. Dit “menselijk schild” moest dus eerst het veld ruimen. Nu er in Gaza alleen nog Palestijnen wonen, kan Israël met een gerust hart overgaan tot deze laaghartige roofmoord. De kreet: “Hamas, Hamas, de Joden aan het gas!” krijgt dan wel een bijzonder wrange bijklank.

http://www.nwo-info.nl/20(...)et-gasveld-van-gaza/

Israel
duizenden doden moeten onder leiden enkel omdat de dievenbende Israel gas wilt stelen en Gaza wilt veroveren.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:15:40 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64985091
quote:
Israel
duizenden doden moeten onder leiden enkel omdat de dievenbende Israel gas wilt stelen en Gaza wilt veroveren.
Ja, want het heeft niks met religie te maken
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:21:45 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_64985328
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:15 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Het heeft zeer weinig met religie te maken inderdaad.

(Aan de andere kant, als de palestijnen witte christenen waren geweest ipv bruine moslims, dan was de verontwaardiging een heel stuk groter onder de westerse gemeenschap)
pi_64985405
nwo-info als bron . --> BNW
pi_64985500
Lekkere bron. Volgens mij zijn ze de olievelden onder het Hamas hoofdkwartier vergeten te melden op de map.
pi_64985556
Leuk stuk tekst... We zullen zien of Israel als bezettingsmacht blijft zitten
pi_64985671
En hier hebben we weer een zwaar bevooroordeeld Stukje tekst , geschreven door mensen die niet in de directe situatie zitten en niet allebei de kanten van het conflict belichten.

Helaas , dit stuk maakt geen indruk en zal ik derhalve ook niet gebruiken als betrouwbare bron.

Meki , beetje slappe poging om jouw gelijk te halen.
Those who forget their past , are condemned to re-live it...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:32:22 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64985697
'Het reden'?
En toen stopte ik met lezen .
Niet meer actief op Fok!
pi_64985705
is het niet "De werkelijke reden"
pi_64985769
Dit is inderdaad in overeenstemming met de naam Gaza.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:45:51 #11
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_64986133
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:21 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

(Aan de andere kant, als de palestijnen witte christenen waren geweest ipv bruine moslims, dan was de verontwaardiging een heel stuk groter onder de westerse gemeenschap)
Dan was dit helemaal geen issue geweest bedoel je.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:52:31 #12
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_64986345
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:15 schreef Echo99 het volgende:

[..]

En ook niets met zelfmoordaanslagen, 4.000 raketten die de afgelopen twee weken richting Israel geschoten zijn etc. etc.

Rare jongens hoor die Hamas. Ze hebben z'n beetje ruzie met alle landen in hun omgeving en tussendoor voeren ze ook nog even onderling een burgeroorlog uit (in 2006 Hamas versus Fatah). Zegt wel weer iets over de aard van de Hamas.

Ook erg humaan van Hamas is dat toen ze de macht overnamen medisch personeel die Fatah aanhangers waren hebben ontslagen waardoor er nu nog steeds te weinig medisch personeel is. Wat ook humaan van Hamas is, is dat ze de aankondigingen van Israel waarin in staat welk gebouw bommen kan verwachten misbruiken om daar snel burgers in te zetten.

In het handvest van de Hamas staat expliciet dat ze streven naar de vernietiging van de staat Israël. Tja, als dat je doel is dan geeft de Hamas Israël weinig keus.
pi_64986376
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:31 schreef Lange_Lex het volgende:
En hier hebben we weer een zwaar bevooroordeeld Stukje tekst , geschreven door mensen die niet in de directe situatie zitten en niet allebei de kanten van het conflict belichten.

Helaas , dit stuk maakt geen indruk en zal ik derhalve ook niet gebruiken als betrouwbare bron.

Meki , beetje slappe poging om jouw gelijk te halen.
Want Meki post anders wel uit betrouwbare bron
stupidity has become as common as common sense was before
pi_64986452
pleased to meet you
pi_64987165
Dood heb je niet meer zoveel te lijden, hoor, tenminste, ik neem aan dat die laatste zin, je enige eigen toevoeging in het geheel, daarop moet slaan...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_64989115
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:21 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Je weet werkelijk niet wat je zegt. Dat is tegenwoordig juist andersom. Wanneer een banke racistische/discriminerende leuzen naar zich toe gegooid ziet, is er geen mens die zich daar om bekommerd. Elk protest van een blanke in Afrika wordt als eigen schuld afgedaan.

Ik zie veel meer propaganda voordelig voor Palestina, terwijl geen hond zich bekommerd over de Joden die tijdens de demonstraties worden mishandeld en aangevallen. We lenen ons zelfs voor de haat tegen Joden in het algemeen. Ik vind het erg wat daar gebeurt, maar ik vind het veel erger wat ze hier in het westen doen. Haatpropaganda viert zijn hoogtij hier en vergelijk het met de haatradio in Rwanda.

Nu gaan we zelfs zo ver dat we complottheorieën gaan verzinnen en waar het bij sommigen als zoete koek geslikt wordt. En dan heb ik het nog niet over de hatesite waar Meki zijn plaatjes weg haalt. Daar is extreem rechts een knuffelbeer bij. Ik heb er nu al vier gezien onderhand. Ik wist niet dat het zo erg gesteld was in Nederland en focuste me eigenlijk alleen op die extreemrechtse site van die achterlijke kaalkopjes, maar dat zijn knuffelaars in vergelijking met.......

Ik werd triest van die oorlog daar, maar de oorlog die sommigen aan het voeren is in het westen tegen alle joden vind ik nog veel enger. Ze hebben gewacht tot de tijd rijp was om toe te slaan.

Waar hier kinderen en slachtoffers afgeschermd van de pers, worden ze daar tentoon gesteld. Alsof het een kick is, wordt elk kind misbruikt voor hun propaganda door al die close-ups.

Het is dus echt wel dat ik het jammer vind dat Israël zich heeft laten verleiden tot deze ellende, want ze hebben niet overzien hoe de diepgewortelde haat tegen elke Jood los is gebarsten door hun handelen. Wanneer je dat kunt begrijpen, moet je ook begrijpen dat elke moslim de criminaliteit van sommige moslimjongeren aangerekend gaat worden. En aangezien ik daar geen begrip voor heb, heb ik ook geen begrip voor dit soort postings vanuit jouw hand.

Pure aannames nog, zonder ook maar een greintje bewijs, maar er staat Jood, dus het wordt geabsorbeerd als waarheid tegen Joden. We zien wel, maar de haatpropaganda tegen het westen en tegen elke Jood is al jaren aan de gang, dus doe niet alsof iedereen in rep en roer zou zijn wanneer het blanken waren in de gaza en dan de hele wereld in rep en roer zou zijn, want met Afrika als voorbeeld weet je dat dit niet zo is.Net als in veel andere landen juist de blanke vrouwen verkracht worden. (waar is de pers?) En wanneer je zegt ...ja, maar is hun eigen schuld want hun voorouders..........nou de voorouders aan de andere kant waren ook niet van die lieverdjes.

En we leven nu, en nu is de berichtgeving eerder anti-joods dan pro-joods dussss....
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:11:22 #17
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_64989141
Jammer, ik dacht dat het over een computerspelletje ging, maar dit is boring.
zzz
  Moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 14:12:05 #18
8781 crew  Frutsel
pi_64989172
svp bericht in het centrale deel van Israel/Gaza zetten, mergen gaat niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')