Arme Pannenkoek
Je kat zal gewoon een tijdje van slag zijn, daar kun je weinig aan doen, dat is een normale reactie op het ineens blind zijn. Dat is bedreigend en moeilijk om aan te wennen in het begin.
Maar veel dieren kunnen goed verder leven hiermee, Pannenkoek veert waarschijnlijk wel weer terug. Wat ik geleerd heb van een blinde kat hebben is altijd even de naam zeggen voor ik haar oppakte / aanhaalde, anders schrok ze zich de pleuris ineens. En níet met de meubels schuiven, daar was ze ook weken van ondersteboven. Verder ging het bij haar beter als ik haar sterk ruikend eten gaf, zoals een lekker blikje tonijn op water. Ik moest haar mandje verplaatsen (stond bovenop een boekenkast) en ik heb daar wat kattenkruid in gegooid met het idee dat ze zich dan op de geur een beetje kon orienteren als ze naar het nieuwe slaaplaatsje wilde, en kattenkruid vinden katten wel lekker ruiken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, helaas heb ik niet meer lang van mijn blinde kat mogen genieten dus ik weet er verder ook niet heel veel van.
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:50 schreef Lienekien het volgende:Je weet dat katten dichtbij helemaal niet scherp zien? Dus zo vreemd is het niet dat je kat die pilletjes niet ziet. En dus valt het misschien wel mee met het slechte zien van je kat.
Dit klopt, katten met goede ogen zien ook niet wat er recht voor hun neus ligt, dat doen ze op geur. Daarom willen katten ook wel eens 'zoeken' naar een kattensnoepje wat je recht voor hun neus neerlegt.