abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64945555
Beste mensen,

Misschien zitten hier experts vandaar dat ik het hier post En natuurlijk ben ik ook benieuwd naar ervaringen van anderen. Graag voor de afwisseling fatsoenlijke reacties

- Je kent het wel.... je denkt aan je vriendin...je belt haar op.... en ze is ingesprek... achteraf blijkt dat ze jou aan het bellen is

- Je zit in de auto. je begint te gelijk te praten, je zegt zeg jij het maar schat... en wat blijkt ze vraagt hetzelfde als jij wilde vragen.... of ze geeft antwoord op wat jij wilde vragen zonder dat je het gevraagt hebt, zo van ooh ja ik etc etc...

- We hebben regelmatig hetzellfde liedje in ons hoofd... zonder dat we dat nummer eerder op de dag gehoord hebben...

- we beginnen op het zelfde moment een liedje mee te fluiten welke op de radio is...

Nu hebben we dit eens uitgeprobeerd met door een cijfer in ons hoofd te nemen... De eerste 4keer rade mijn vriendin 4 van de 5 cijfers goed... van 0 t0t 100... en nu lukt het soms nog als we het spontaan doen, maar niet altijd....

is mijn vriendin helder horend ofzo? of ik? Of is de vonk letterlijk overgeslagen.... we hebben overigens al iets meer dan 6 jaar een relatie.
opa's qoute: Ge moet altijd zorgen, da ge de roepert en de poepert open houd!
pi_64945605
Als je al langere tijd met elkaar omgaat, dan is het niet apart dat je dezelfde dingen denkt etc hoor!
pi_64945624
Nee niet apart misschien... maar toch leuk om te weten waarom er moet een verklaring voor zijn natuurlijk
pi_64945847
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:58 schreef Rufter het volgende:
Nee niet apart misschien... maar toch leuk om te weten waarom er moet een verklaring voor zijn natuurlijk
Heb ik ook wel met vrienden van me hoor. IS wel freaky soms, kijk je elkaar echt aan van... WTF?
pi_64946946
Misschien word je een kloon van elkaar als je teveel omgaat met elkaar
Genieten is toegestaan!!!
pi_64947033
klinkt niet echt realistisch
  maandag 12 januari 2009 @ 13:37:49 #7
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_64947137
Herkenbaar
pi_64947143
Je zult vast en zeker elkaar in zekere zin gaan imiteren als je elkaar vaak ziet, zo nemen kinderen ook het voorbeeld van ouders over en kinderen onderling ook, net zoals volwassenen dat wel eens kunnen doen. Vanzelf de kans dat je dezelfde dingen zegt en denkt plus doet als het contact langer bestaat, zelfs op hetzelfde tijdstip ( sowieso een kans aanwezig dat het op hetzelfde tijdstip gebeurt zonder verdere reden).
pi_64947258
Heb dat wat je noemt met telefoneren ook al verscheidene keren gehad, heb er geen verklaring voor. Vind het altijd wel maf.
pi_64947773
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:38 schreef Topspin het volgende:
Je zult vast en zeker elkaar in zekere zin gaan imiteren als je elkaar vaak ziet, zo nemen kinderen ook het voorbeeld van ouders over en kinderen onderling ook, net zoals volwassenen dat wel eens kunnen doen. Vanzelf de kans dat je dezelfde dingen zegt en denkt plus doet als het contact langer bestaat, zelfs op hetzelfde tijdstip ( sowieso een kans aanwezig dat het op hetzelfde tijdstip gebeurt zonder verdere reden).
Ja maar dan nog... het is toch wel heel erg toevallig...
Net zoals 4 van de 5 cijfers onder de 100 goed raden die kans is wel heel erg klein.
  maandag 12 januari 2009 @ 14:07:30 #11
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_64948214
Dat klinkt als telepathie , google maar ,
zat informatie over te vinden , lees maar of je je ervaringen er in herkend .

Ik heb het ook weleens met mijn zusje dan bel ik haar en tegelijk belt zij mij en dat doen we op hetzelfde moment waardoor ik de telefoon niet eens hoor overgaan en zij ook niet maar we meteen verbinding hebben .

[ Bericht 45% gewijzigd door Summers op 12-01-2009 14:14:29 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_64948362
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:54 schreef Rufter het volgende:

[..]

Ja maar dan nog... het is toch wel heel erg toevallig...
Net zoals 4 van de 5 cijfers onder de 100 goed raden die kans is wel heel erg klein.
Als het iedere dag zou gebeuren dan zou ik denken van.... " Er klopt iets niet ". Bij iedere maand en je belt elkaar 5 keer per dag dan wordt de kans groot dat het een keer gaat optreden. Uiteindelijk zal het toch eens gaan voorkomen.

Vroeger dacht ik ook dat het een diepere betekenis had, maar ben wat meer nuchter ingesteld de laatste tijd

3 weken geleden was ik aan het zappen en dacht ik "heb best zin in een glas rose", en tijdens het zappen tussen 60 zenders ineens tijdens die gedachte dat iemand een glas rose aan het inschenken was. Ook kleine kans, maar de kans bestaat en bestaat de kans dan kan de kans ook optreden zo nu en dan. Net zoals een enkeling de lotto wint waarbij de kans 1 op 10 miljoen is.

Vind het overigens nog steeds redelijk bizar dat de een de juiste getallen voorspeld en de ander niet, en ook met dat bellen op hetzelfde tijdstip. Het "schrik" effect blijft aanwezig
  maandag 12 januari 2009 @ 14:18:39 #13
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_64948529
quote:
Op maandag 12 januari 2009 14:12 schreef Topspin het volgende:

[..]

Als het iedere dag zou gebeuren dan zou ik denken van.... " Er klopt iets niet ". Maar is het eens per 2 weken, eens per maand of nog minder, en je belt elkaar regelmatig dan is de kans vanzelf redelijk groot dat je elkaar op hetzelfde moment belt. Bij raden van cijfers sowieso een kansberekening die het kan aantonen, hoewel 5 van de 100 vaak goed raden iets is dat mij onmogelijk lijkt, dan zou je 5 keer per jaar de lotto kunnen winnen.
Dat is niet hetzelfde als cijfers raden van de lotto , degene of de machine die de cijfers trekt heb je niet zo'n gevoelsband mee als bijv met je vriendin of een familielid .
Je moet wel een band hebben met iemand over het algemeen .
quote:
Vroeger dacht ik ook dat het een diepere betekenis had, maar ben wat meer nuchter ingesteld de laatste tijd

3 weken geleden was ik aan het zappen en dacht ik "heb best zin in een glas rose", en tijdens het zappen tussen 60 zenders ineens tijdens die gedachte dat iemand een glas rose aan het inschenken was. Ook kleine kans, maar de kans bestaat en bestaat de kans dan kan de kans ook optreden zo nu en dan. Net zoals een enkeling de lotto wint waarbij de kans 1 op 10 miljoen is.

Vind het overigens nog steeds redelijk bizar dat de een de juiste getallen voorspeld en de ander niet, en ook met dat bellen op hetzelfde tijdstip. Het "schrik" effect blijft aanwezig
pi_64952815
Allemaal toeval volgens de heren skeptici.
Gaap Goals rulezzz!
  maandag 12 januari 2009 @ 16:20:52 #15
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_64953795
dit is geen telepathie in de zuiverste zin van het woord summers. Lijkt eerder op clairvoyance ofzo, dat je voelt dat je partner je gaat bellen enz.
Althans volgens mij

en inderdaad. Als je alle keren moest opschrijven dat je eraan dacht en er niks gebeurde zou je volgende week nog niet klaar zijn. Gelukkig herinneren we ons alleen de momenten dat we wel tegelijkertijd bellen. Dat creeert het ware WTF moment.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:38:06 #16
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_64976169
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:20 schreef Michielos het volgende:
dit is geen telepathie in de zuiverste zin van het woord summers. Lijkt eerder op clairvoyance ofzo, dat je voelt dat je partner je gaat bellen enz.
Althans volgens mij
Dit is wel telepathie in de zuiverste zin van het woord , ze vangen rechtstreeks elkaars gedachte/energie op zonder hulpmiddelen niet gehinderd door afstand of fysieke beperkingen ,
mensen zelf maken er iets groots en superman achtigs van en plaatsen het buiten zichzelf terwijl ze het ZELF al in kleine dingen ervaren .

En bij clairvoyance ( helderziendheid ) vertaal je ook energieen of situaties in iets visueels , beelden of aura's zien enz , niet gehinderd door afstand of tijd , vandaar ook toekomst zien of verleden .
quote:
en inderdaad. Als je alle keren moest opschrijven dat je eraan dacht en er niks gebeurde zou je volgende week nog niet klaar zijn. Gelukkig herinneren we ons alleen de momenten dat we wel tegelijkertijd bellen. Dat creeert het ware WTF moment.
Yep , de TS had het ook zo kunnen benaderen ipv mogelijkheden zien , gebruik maken van de situatie , een stap verder proberen en getallen gaan raden .
  dinsdag 13 januari 2009 @ 07:14:15 #17
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_64978314
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:38 schreef Summers het volgende:

[..]

Dit is wel telepathie in de zuiverste zin van het woord , ze vangen rechtstreeks elkaars gedachte/energie op zonder hulpmiddelen niet gehinderd door afstand of fysieke beperkingen ,
mensen zelf maken er iets groots en superman achtigs van en plaatsen het buiten zichzelf terwijl ze het ZELF al in kleine dingen ervaren .

En bij clairvoyance ( helderziendheid ) vertaal je ook energieen of situaties in iets visueels , beelden of aura's zien enz , niet gehinderd door afstand of tijd , vandaar ook toekomst zien of verleden .
[..]

Yep , de TS had het ook zo kunnen benaderen ipv mogelijkheden zien , gebruik maken van de situatie , een stap verder proberen en getallen gaan raden .
Dan kun je het op 2 manieren opvatten mijns inziens:

Je voelt dat je partner gaat bellen doordat je zijn gedachten opvangt is telepathie
je hebt een voorgevoel dat je partner gaat bellen is clairvoyance.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 07:44:24 #18
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_64978487
Telepathie.
Tele = afstand, pathie = gevoel.
Gevoel op afstand.
Elkaar kunnen voelen op afstand.
Feitelijk is iedereen dus telepatisch, alleen klinkt de term zo hocus pocus en alsof alleen fictieve super helden deze gave hebben oid.
Maar er is feitelijk niks hocus pocus en is het een zwaar beladen term.

Het is inderdaad interessant om clairvoyance aan te slaan.
Want hoe weet je dan dat het clairvoyance is of telepathie?
Persoonlijk denk ik dat telepathie logischer is in de meeste gevallen, zoals het moment dat je sterk aan iemand denkt en dit persoon belt je in ene op.
Maar wie zal het zeggen.

Overigens heb ik veel dingen ook mee gemaakt die de TS beschrijft.
Niet alleen met mijn partner, maar ook met hechte vrienden.
Naast telepathie is het ook een gedeelte emphatie: je speelt in op elkaar en elkaars gevoel.
pi_64978536
Niks telepathie... Ik blijf bij de theorie hoe langer je bij elkaar bent hoe beter je elkaar kent en elkaar beter weet aan te voelen... Mijn vriend en ik denken ook constant hetzelfde maar dat is echt geen telepathie...
Rise or Die Trying!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 17:02:39 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64996332
De comic-thelepathie is alsof je met een mobieltje aan het werk bent natuurlijk, dan hoor je daadwerkelijk stemmen en de hele bende. In werkelijkheid kan het weleens anders zijn. Dat het meer intuitief is, onbewust dus. En als je genoeg met elkaar omgaat dan kunnen er wel zaken synchroon gaan lopen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar ongestelde vrouwen, als die lang genoeg bij elkaar in de buurt blijven dan loopt het soms ook synchroon. Op zich is dat moeilijk te verklaren als iedereen een aparte entiteit is van elkaar, dus het is mogelijk dat er toch ergens een connectie is die we niet bewust meemaken. Dat verklaart meer dan elke keer toeval roepen of beweren dat er gelogen wordt of misleiding in het spel is lijkt me dan. TS, probeer er eens wat mee met je vriendin als jullie er beide in geinteresseerd zijn, oefen wat nummers raden oid en misschien komt er wat uit, misschien ook niet. Koop Mastermind .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 14 januari 2009 @ 07:51:30 #21
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_65017741
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 07:52 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
Niks telepathie... Ik blijf bij de theorie hoe langer je bij elkaar bent hoe beter je elkaar kent en elkaar beter weet aan te voelen... Mijn vriend en ik denken ook constant hetzelfde maar dat is echt geen telepathie...
Deze theorie gaat echter niet op bij stelletjes die juist kort bij elkaar zijn en helemaal in elkaar op gaan.
Dit is namelijk bij mij altijd het geval geweest.
Uiteindelijk beginnen reacties en trekjes voorspelbaar te worden naar mate je langer bij elkaar bent en dan is het inderdaad meer op elkaar inspelen dan telepathie.
pi_65017765
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 07:51 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Deze theorie gaat echter niet op bij stelletjes die juist kort bij elkaar zijn en helemaal in elkaar op gaan.
Dit is namelijk bij mij altijd het geval geweest.
Uiteindelijk beginnen reacties en trekjes voorspelbaar te worden naar mate je langer bij elkaar bent en dan is het inderdaad meer op elkaar inspelen dan telepathie.
Wij hadden dat ook in het begin van onze relatie al dat wij elkaar gewoon goed aanvoelden en elkaar konden aanvullen...
Rise or Die Trying!
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:03:03 #23
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_65020158
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 07:54 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
Wij hadden dat ook in het begin van onze relatie al dat wij elkaar gewoon goed aanvoelden en elkaar konden aanvullen...
Misschien interpeteer ik je uitspraak verkeerd, maar spreek je je eigen theorie dan niet gedeeltelijk tegen?
Zoals ik het lees komt het omdat je elkaar steeds langer en beter leert kennen.
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:25:02 #24
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_65061678
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 07:14 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dan kun je het op 2 manieren opvatten mijns inziens:

Je voelt dat je partner gaat bellen doordat je zijn gedachten opvangt is telepathie
je hebt een voorgevoel dat je partner gaat bellen is clairvoyance.
Alle voorbeelden van de TS zijn momenten in het NU , voelen dat iemand gaat bellen in een NU moment is nog steeds telepathie .
Als ik iets droom of een voorgevoel heb wat bijv twee dagen later uitkomt is het helderziendheid .
En soms lopen dingen ook door elkaar en is het niet zo duidelijk .
het blijft ingewikkeld .

[ Bericht 6% gewijzigd door Summers op 15-01-2009 10:59:42 ]
pi_65062662
Ik heb over mijn huidige partner gedroomd voor ik hem kende. En tot nu toe heeft hij nog niks gezegd dat ik niet aan zag komen
Ik ben alleen af en toe stomverbaasd dat het weer eens zo is. Dat zou wel een grote aaneenschakeling van toevalligheden betreffen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')