Heb ik ook wel met vrienden van me hoor. IS wel freaky soms, kijk je elkaar echt aan van... WTF?quote:Op maandag 12 januari 2009 12:58 schreef Rufter het volgende:
Nee niet apart misschien... maar toch leuk om te weten waaromer moet een verklaring voor zijn natuurlijk
Ja maar dan nog... het is toch wel heel erg toevallig...quote:Op maandag 12 januari 2009 13:38 schreef Topspin het volgende:
Je zult vast en zeker elkaar in zekere zin gaan imiteren als je elkaar vaak ziet, zo nemen kinderen ook het voorbeeld van ouders over en kinderen onderling ook, net zoals volwassenen dat wel eens kunnen doen. Vanzelf de kans dat je dezelfde dingen zegt en denkt plus doet als het contact langer bestaat, zelfs op hetzelfde tijdstip ( sowieso een kans aanwezig dat het op hetzelfde tijdstip gebeurt zonder verdere reden).
Als het iedere dag zou gebeuren dan zou ik denken van.... " Er klopt iets nietquote:Op maandag 12 januari 2009 13:54 schreef Rufter het volgende:
[..]
Ja maar dan nog... het is toch wel heel erg toevallig...
Net zoals 4 van de 5 cijfers onder de 100 goed raden die kans is wel heel erg klein.
Dat is niet hetzelfde als cijfers raden van de lotto , degene of de machine die de cijfers trekt heb je niet zo'n gevoelsband mee als bijv met je vriendin of een familielid .quote:Op maandag 12 januari 2009 14:12 schreef Topspin het volgende:
[..]
Als het iedere dag zou gebeuren dan zou ik denken van.... " Er klopt iets niet". Maar is het eens per 2 weken, eens per maand of nog minder, en je belt elkaar regelmatig dan is de kans vanzelf redelijk groot dat je elkaar op hetzelfde moment belt. Bij raden van cijfers sowieso een kansberekening die het kan aantonen, hoewel 5 van de 100 vaak goed raden iets is dat mij onmogelijk lijkt, dan zou je 5 keer per jaar de lotto kunnen winnen.
quote:Vroeger dacht ik ook dat het een diepere betekenis had, maar ben wat meer nuchter ingesteld de laatste tijd
3 weken geleden was ik aan het zappen en dacht ik "heb best zin in een glas rose", en tijdens het zappen tussen 60 zenders ineens tijdens die gedachte dat iemand een glas rose aan het inschenken was. Ook kleine kans, maar de kans bestaat en bestaat de kans dan kan de kans ook optreden zo nu en dan. Net zoals een enkeling de lotto wint waarbij de kans 1 op 10 miljoen is.
Vind het overigens nog steeds redelijk bizar dat de een de juiste getallen voorspeld en de ander niet, en ook met dat bellen op hetzelfde tijdstip. Het "schrik" effect blijft aanwezig
Dit is wel telepathie in de zuiverste zin van het woord , ze vangen rechtstreeks elkaars gedachte/energie op zonder hulpmiddelen niet gehinderd door afstand of fysieke beperkingen ,quote:Op maandag 12 januari 2009 16:20 schreef Michielos het volgende:
dit is geen telepathie in de zuiverste zin van het woord summers. Lijkt eerder op clairvoyance ofzo, dat je voelt dat je partner je gaat bellen enz.
Althans volgens mij
Yep , de TS had het ook zo kunnen benaderen ipv mogelijkheden zien , gebruik maken van de situatie , een stap verder proberen en getallen gaan raden .quote:en inderdaad. Als je alle keren moest opschrijven dat je eraan dacht en er niks gebeurde zou je volgende week nog niet klaar zijn. Gelukkig herinneren we ons alleen de momenten dat we wel tegelijkertijd bellen. Dat creeert het ware WTF moment.
Dan kun je het op 2 manieren opvatten mijns inziens:quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:38 schreef Summers het volgende:
[..]
Dit is wel telepathie in de zuiverste zin van het woord , ze vangen rechtstreeks elkaars gedachte/energie op zonder hulpmiddelen niet gehinderd door afstand of fysieke beperkingen ,
mensen zelf maken er iets groots en superman achtigs van en plaatsen het buiten zichzelf terwijl ze het ZELF al in kleine dingen ervaren .
En bij clairvoyance ( helderziendheid ) vertaal je ook energieen of situaties in iets visueels , beelden of aura's zien enz , niet gehinderd door afstand of tijd , vandaar ook toekomst zien of verleden .
[..]
Yep , de TS had het ook zo kunnen benaderen ipv mogelijkheden zien , gebruik maken van de situatie , een stap verder proberen en getallen gaan raden .
Deze theorie gaat echter niet op bij stelletjes die juist kort bij elkaar zijn en helemaal in elkaar op gaan.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 07:52 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
Niks telepathie... Ik blijf bij de theorie hoe langer je bij elkaar bent hoe beter je elkaar kent en elkaar beter weet aan te voelen... Mijn vriend en ik denken ook constant hetzelfde maar dat is echt geen telepathie...
Wij hadden dat ook in het begin van onze relatie al dat wij elkaar gewoon goed aanvoelden en elkaar konden aanvullen...quote:Op woensdag 14 januari 2009 07:51 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Deze theorie gaat echter niet op bij stelletjes die juist kort bij elkaar zijn en helemaal in elkaar op gaan.
Dit is namelijk bij mij altijd het geval geweest.
Uiteindelijk beginnen reacties en trekjes voorspelbaar te worden naar mate je langer bij elkaar bent en dan is het inderdaad meer op elkaar inspelen dan telepathie.
Misschien interpeteer ik je uitspraak verkeerd, maar spreek je je eigen theorie dan niet gedeeltelijk tegen?quote:Op woensdag 14 januari 2009 07:54 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
Wij hadden dat ook in het begin van onze relatie al dat wij elkaar gewoon goed aanvoelden en elkaar konden aanvullen...
Alle voorbeelden van de TS zijn momenten in het NU , voelen dat iemand gaat bellen in een NU moment is nog steeds telepathie .quote:Op dinsdag 13 januari 2009 07:14 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dan kun je het op 2 manieren opvatten mijns inziens:
Je voelt dat je partner gaat bellen doordat je zijn gedachten opvangt is telepathie
je hebt een voorgevoel dat je partner gaat bellen is clairvoyance.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |