abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64942054
Bron: Dagblad de Pers
quote:
Bestuurder Ahmed Marcouch beschrijft in een brief zijn ideeën voor een ‘stad op zich’, buiten de ring. Lang niet iedereen vindt dat een goed plan.

‘Er kan een bloeiende moslimgemeenschap ontstaan met voldoende sociaal kapitaal. De moslimminderheid wordt dan een pluspunt.’ Dat schrijft de Amsterdamse stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch in een interne brief aan andere stadsdeelvoorzitters in Amsterdam-West. De PvdA-bestuurder haakt in op de actuele discussie om het aantal stads-delen in Amsterdam te verkleinen. Marcouch is voor en ziet een super-stadsdeel voor zich, een stad op zich: Nieuw West. Hij schrijft: ‘Er is een wezenlijk verschil tussen west binnen de ring en west buiten de ring.’

Marcouch ziet allerlei voordelen in een groot, nieuw stadsdeel buiten de ringweg (concurrentie met Purmerend en Almere, de bouw van wolkenkrabbers, uitbreiding van de universiteit), maar schrijft ook: ‘Nieuw West kan zich toeleggen op de integratie van immigranten.’ Wie wil kan zijn ‘geloof in Nieuw West’ ook letterlijk opvatten, namelijk als moslimgeloof. Is het verstandig voor een stadsbestuurder om een ‘bloeiende moslimgemeenschap’ te bepleiten? VVD-Kamerlid en integratiewoordvoerder Paul de Krom zegt: ‘Als hij bedoelt te zeggen dat hij de moslimgemeenschap wil versterken, of dat hij een specifieke moslimwijk in Amsterdam wil creëren, zou ik dat heel ongelukkig vinden. In een seculiere samenleving moeten bestuurders zich niet laten leiden door hun geloof.’ Zijn PvdA-collega Jeroen Dijsselbloem zegt: ‘Ik begrijp niet wat hij bedoelt. Moslimgemeenschappen vormen zich om moskeeën en niet rond stadsdeelgrenzen.’

Vorig jaar raakte Marcouch in opspraak toen hij voorstelde voortaan islamonderwijs te geven op openbare scholen. Drie leden van de Slotervaartse deelraad stapten vervolgens uit de PvdA. Een van hen, Clyde Moerlie, reageert na lezing van de brief van Marcouch: ‘Een heel merkwaardige uitspraak. Maar het past wel binnen zijn denken. Ik zie weinig in het eenzijdige walhalla dat Marcouch wenst neer te zetten. Waarschijnlijk een stadsdeel waar ambtenaren vrouwen geen hand hoeven te geven, met islamlessen op openbare scholen. Wij dachten dat we bij de PvdA lid waren van een seculiere partij, maar Marcouch ziet het vooral als zijn plicht om als goed moslim de islam te verspreiden.’

PVV-leider Geert Wilders heeft aangekondigd Kamervragen over de kwestie te stellen. Marcouch zelf was niet bereikbaar voor commentaar.
Kort samengevat:
De radicale moslim en Amsterdams stadsdeelvoorzitter van de wijk Slotervaart, Achmed Marcouch wil net buiten de Amsterdamse ring een superstadsdeel voor immigranten (hij bedoelt moslims) creeëren. In dit stadsdeel moeten de voordelen van de islam een pluspunt voor de buurt worden. Zo zullen drankwinkels aan strenge banden gelegd worden en zullen vrouwen zonder een hoofddoekje vriendelijk worden verzocht elders de hoer uit te hangen.

Uiteraard heeft de weldelgestrenge heer WIlders nog een paar vragen neergelegd in de kamer over deze kwestie.

[ Bericht 30% gewijzigd door paddy op 12-01-2009 11:23:58 ]
pi_64942200
Ze verhuizen maar lekker naar Staphorst.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 12 januari 2009 @ 11:15:45 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64942242
quote:
Op maandag 12 januari 2009 11:14 schreef Monolith het volgende:
Ze verhuizen maar lekker naar terug naar hun eigen land.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 12 januari 2009 @ 11:16:14 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64942252
Dit privilege is inderdaad voorbehouden aan christelijke blanken. Hopelijk blijft dat zo, anders ben ik genoodzaakt op Internet te posten dat ik ga emigreren.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64942278
Anders verdraai je even totaal wat hij zegt, demoniseer je zijn persoon, verzint een catchy TT erbij en voila :
Je hebt je reltopic.
pi_64942288
Achterlijke onzin. Hoe bedoel je; ghetto's creëren?

En die kerel is van de PvdA dus
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
  maandag 12 januari 2009 @ 11:17:56 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64942302
Groen 4 live
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 12 januari 2009 @ 11:18:01 #8
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_64942308
Marcouch begint het seculiere van z'n functie een beetje uit het oog te verliezen geloof ik. Eerder sloot hij hier al een huwelijk onder het aanroepen van Allah, dat riep ook al wat vraagtekens op.

Maar dat hele teringbestuur van dit (mijn) stadsdeel mag oprotten, stelletje arrogante dictatortjes
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_64942320
Twee topics tegelijkertijd, maar deze OP is echt zo erbarmelijk slecht en suggestief dat dit topic op slot gaat. Discussie kan hier: Marcouch wil super-stadsdeel Nieuw West
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')