quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:55 schreef Zith het volgende:[..]
Heb zelf in een rondreis door Tunesie/Algerije ook een heel belangrijk xD kaartje kapot zien gaan, sindsdien werk ik alleen met compact flash (mijn dSLR werkt met beide).
Fotos kwijtraken is toch een van de grootste angsten op een reis, misschien was ik zelfs licht paranoide

Ik probeer genoeg sd kaartjes mee te nemen zonder dat ik er een hoef te wissen, en ik back ze up op een imagetank. En als ik de kans krijg, laat ik de kaartjes op een DVD zetten. Plan was eigenlijk om de DVD dan naar huis te sturen, maar ik was daarvoor te lui

sd kaartjes koop je voor een paar euro, en op dvd zetten kost je meestal ook maar paar euro, en het is zo geruststellend.
Ik heb vele cameras zien sneuvelen op mijn reizen. Vooral woestijnen zijn funest voor cameras, hoe goed je je camera ook beschermt, zand komt echt overal. Vorig jaar in de VS, toen sneuvelden 6 cameras onderweg van andere mensen. 1 daarvan ligt ergens in vele stukjes op de bodem van de Grand Canyon....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!