abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:21:47 #26
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_64979680
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:45 schreef ETA het volgende:
Cusco, het centrum van het oude Incarijk. Zeer mooie stad, maar hier wordt wel duidelijk dat toerisme in Peru toeneemt. Vooral rond het centrale plein wordt je om de 5 meter een massage aangeboden.
"Massage, massage?"
"No, gracias!"
"Maybe later?"
"Maybe not..."

En zo ging dat inderdaad dagelijks in Cusco.
pi_64981445
Mooie foto's!
Ik heb in 2006 ongeveer dezelfde rondreis gemaakt, maar dan met 4 dagen Inca trail naar Machu Picchu en zonder het laatste stuk regenwoud. Helaas waren de meeste van mijn foto's toen mislukt vanwege een rot xD kaartje.
  † In Memoriam † dinsdag 13 januari 2009 @ 11:55:29 #28
230491 Zith
pls tip
pi_64984414
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:36 schreef nerd4sale het volgende:
Mooie foto's!
Ik heb in 2006 ongeveer dezelfde rondreis gemaakt, maar dan met 4 dagen Inca trail naar Machu Picchu en zonder het laatste stuk regenwoud. Helaas waren de meeste van mijn foto's toen mislukt vanwege een rot xD kaartje.
Heb zelf in een rondreis door Tunesie/Algerije ook een heel belangrijk xD kaartje kapot zien gaan, sindsdien werk ik alleen met compact flash (mijn dSLR werkt met beide).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:18:25 #29
104963 ETA
European Travel Author
pi_64985192
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:55 schreef Zith het volgende:

[..]

Heb zelf in een rondreis door Tunesie/Algerije ook een heel belangrijk xD kaartje kapot zien gaan, sindsdien werk ik alleen met compact flash (mijn dSLR werkt met beide).
Fotos kwijtraken is toch een van de grootste angsten op een reis, misschien was ik zelfs licht paranoide Ik probeer genoeg sd kaartjes mee te nemen zonder dat ik er een hoef te wissen, en ik back ze up op een imagetank. En als ik de kans krijg, laat ik de kaartjes op een DVD zetten. Plan was eigenlijk om de DVD dan naar huis te sturen, maar ik was daarvoor te lui sd kaartjes koop je voor een paar euro, en op dvd zetten kost je meestal ook maar paar euro, en het is zo geruststellend.

Ik heb vele cameras zien sneuvelen op mijn reizen. Vooral woestijnen zijn funest voor cameras, hoe goed je je camera ook beschermt, zand komt echt overal. Vorig jaar in de VS, toen sneuvelden 6 cameras onderweg van andere mensen. 1 daarvan ligt ergens in vele stukjes op de bodem van de Grand Canyon....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_64985740
Voor wie dit mooie foto's vindt en van poëzie houdt, misschien ook een aanrader om eens "Hoogten van Macchu Picchu" te lezen van Pablo Neruda, een selectie gedichten uit zijn Canto General door Huub Oosterhuis. Fantastische gedichten over aardbevingen en overstromingen bijv.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_64985767
Prachtige foto's .
pi_65004875
Gave foto's! Peru lijkt me echt heel mooi.
pi_65256533
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:21 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

"Massage, massage?"
"No, gracias!"
"Maybe later?"
"Maybe not..."

En zo ging dat inderdaad dagelijks in Cusco.
Niet alleen in Cusco. Een van de gevolgen van toerisme. Best irritant, maar je kunt er ook omheen lopen.
pi_65696273
Peru

Mooie foto's en leuke verhalen. En allemaal heel erg herkenbaar.
Dingen zoals de massage-belagers roepen levendige herinneringen op en de (bijna irritante) panfluitspelers bij Pisac haal ik ook zo weer voor de geest.

Ik heb een half jaartje geleden een zelfde route afgelegd (en bijna precies dezelfde foto's genomen ).
Met zes weken had ik een stuk meer tijd, dus ik heb het dan ook relaxed aan gedaan en wat meer omweggetjes genomen. Mijn jungle-ervaringen heb ik trouwens vlak over de grens in Bolivia opgedaan (daar was het 3 keer zo goedkoop ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')