abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64988339
Hier in het dorp wordt er nog veel gegroet. Maargoed, dat is ook omdat je vaak dezelfde mensen tegenkomt hier.
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:50:22 #102
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_64988383
Als ik iemand ken (al is het alleen van gezicht) dan groet ik. Bij vreemden groet ik altijd terug wanneer men mij dus groet. Lijkt me gewoon een stukje fatsoen. Verder onthoud ik natuurlijk wie niet terug groet. Die groet ik uberhaupt nooit meer terug, al groet diegene mij de volgende keer. Dan kijk ik diegene het liefst nog even aan, om hem dan expres niet te groeten...
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)
  dinsdag 13 januari 2009 @ 18:22:21 #103
239646 Cmonv
Headbanger
pi_64999128
Vandaag groette iemand mij nog, "goedenochtend!"

Maar ik was er al voorbij voordat ik het besefte.. foutje moet kunnen.
En ik ga ook niet terug lopen om het terug te zetten
pi_65000593
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:17 schreef RRGJL het volgende:
Wat ik trouwens helemaal irritant vind, is wanneer mensen 'hoi [naam]' zeggen met voorbedachte rade. zoals hier al werd gezegd; door het positieve effect dat het heeft. Eigenlijk zijn het gewoon mindgames. Een positieve situatie creëren door de illusie te wekken dat je de ander belangrijk vindt. Meestal wordt dat gebruikt voor eigen winst. Immers wanneer de ander je aardig vindt (hee, hij kende mijn naam. mooizo, hij waardeert me dan waarschijnlijk wel), heeft die ook meer voor je over en kun je dus meer van hem vragen.

Noem mij maar psycho, maar ik hou serieus rekening met dit soort dingen. Mensen doen het wellicht niet eens bewust op die manier, maar het zou mij niets verbazen als dat de dieper gelegen onbewuste reden is.
Volgens mij sla je de spijker op zijn kop. Sterker nog, ik denk dat dat de reden is dat mensen zich soms onbewust onprettig voelen als ze door een vreemdeling met hun naam worden aangesproken.
pi_65001032
Misschien vindt iedereen mij nu meteen onbeschoft, maar ik snap sowieso niet waarom je wildvreemden groet op straat. Ik vind het altijd superirritant als ik gewoon lekker rustig in m'n eentje buiten ben en om de tien meter voel ik me verplicht om iemand te groeten die ik niet eens ken. Dan denk ik, laat me met rust of neem een huisdier als je eenzaam bent.
Sanity is (not) statistical
pi_65002164
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:16 schreef Maeghan het volgende:
Misschien vindt iedereen mij nu meteen onbeschoft, maar ik snap sowieso niet waarom je wildvreemden groet op straat. Ik vind het altijd superirritant als ik gewoon lekker rustig in m'n eentje buiten ben en om de tien meter voel ik me verplicht om iemand te groeten die ik niet eens ken. Dan denk ik, laat me met rust of neem een huisdier als je eenzaam bent.
Je klinkt erg sociaal
pi_65002219
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:04 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Volgens mij sla je de spijker op zijn kop. Sterker nog, ik denk dat dat de reden is dat mensen zich soms onbewust onprettig voelen als ze door een vreemdeling met hun naam worden aangesproken.
Que?
pi_65002281
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:17 schreef RRGJL het volgende:
Wat ik trouwens helemaal irritant vind, is wanneer mensen 'hoi [naam]' zeggen met voorbedachte rade. zoals hier al werd gezegd; door het positieve effect dat het heeft. Eigenlijk zijn het gewoon mindgames. Een positieve situatie creëren door de illusie te wekken dat je de ander belangrijk vindt. Meestal wordt dat gebruikt voor eigen winst. Immers wanneer de ander je aardig vindt (hee, hij kende mijn naam. mooizo, hij waardeert me dan waarschijnlijk wel), heeft die ook meer voor je over en kun je dus meer van hem vragen.

Noem mij maar psycho, maar ik hou serieus rekening met dit soort dingen. Mensen doen het wellicht niet eens bewust op die manier, maar het zou mij niets verbazen als dat de dieper gelegen onbewuste reden is.
Hoe weet je nou of dat met voorbedachte rade is. Ik vind het gewoon netjes. Deel van je opvoeding. Ik denk echt niet dat dat het verschil maakt of men mij aardig en of niet aardig zal vinden hoor.
pi_65003071
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:16 schreef Maeghan het volgende:
Als je lekker rustig in je eentje buiten bent zal het wel loslopen met het gegroet .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_65003202
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:46 schreef draaijer het volgende:

[..]

Hoe weet je nou of dat met voorbedachte rade is.
Kun je horen aan de manier waarop iemand het zegt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_65003291
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Kun je horen aan de manier waarop iemand het zegt.
Dat geloof ik niet. Ik zeg het tegen IEDEREEN die ik ken.. Er zit niks achter, vind het alleen netjes
pi_65003798
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:45 schreef draaijer het volgende:

[..]

Que?
Uiteraard zijn ze dan niet zo vreemd meer voor je dat ze je naam niet zouden kunnen weten. Alsnog kan het ongewenst zijn als iemand je met je naam aanspreekt terwijl je die persoon niet of niet goed kent. Heb je dat nooit meegemaakt?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:26:18 #113
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_65003989
Als ik de grote baas van Nederland was dan zou ik een nieuwe wet invoeren:
niet terug groeten geeft de ander de volgende rechten en plicht!
1e keer: spugen in zijn / haar gezicht
2e keer: slaan in haar / zijn gezicht
3e keer: de mond dichtnieten, geen groet? Dan hoef ik de rest ook niet te horen!

Ik haat het als er verharding optreedt! Daar moet hard tegen worden opgetreden!
pi_65004004
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:21 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Uiteraard zijn ze dan niet zo vreemd meer voor je dat ze je naam niet zouden kunnen weten. Alsnog kan het ongewenst zijn als iemand je met je naam aanspreekt terwijl je die persoon niet of niet goed kent. Heb je dat nooit meegemaakt?
Ik heb ooit 2x iemand gehad die mij bij mijn naam noemde, maar dat ik die mensen niet ken en misschien enkele keren gezien heb. Ik was eigenlijk aangenaam verrast. geen enkel probleem
pi_65004149
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:26 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb ooit 2x iemand gehad die mij bij mijn naam noemde, maar dat ik die mensen niet ken en misschien enkele keren gezien heb. Ik was eigenlijk aangenaam verrast. geen enkel probleem
Het overkomt mij ook niet heel vaak en het is ook niet snel een probleem hoor. Vroeger gebeurde het wel vaker. Ik werd gepest als kind en ik had kennelijk een reputatie opgebouwd als een heel vreemd kind. Ik kan je vertellen dat het niet fijn is als wildvreemde kinderen je met je naam aanspreken en met je gaan geinen.
pi_65004225
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:10 schreef draaijer het volgende:

[..]

Er zit niks achter, vind het alleen netjes

Er zit dus wel iets achter: jouw idee van wat netjes is.
pi_65004280
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Er zit dus wel iets achter: jouw idee van wat netjes is.
Dan zit overal wat achter. Zie hetgeen ze eerder beschreven. Dat is niet van toepassing
pi_65004354
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:26 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat jij je kunt herinneren dat er 2 mensen zijn die dat deden, geeft wel aan dat je er een bepaalde zwaarte aangeeft. Je bent er mee bezig. Dat maakt het al minder spontaan en dus minder gemeend.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:34:24 #119
73209 dnzl
Minimalist.
pi_65004356
Waar je je al niet druk om kan maken
pi_65004401
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:32 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dan zit overal wat achter.
Hoeft niet. Je kunt ook spontaan zijn en in een moment iets opmerken en daarop reageren. Je hoeft niet bij alles te reageren volgens bepaalde vooraf opgestelde leefregels. Dat is moralisme en is een ziekte.
pi_65004423
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dat jij je kunt herinneren dat er 2 mensen zijn die dat deden, geeft wel aan dat je er een bepaalde zwaarte aangeeft. Je bent er mee bezig. Dat maakt het al minder spontaan en dus minder gemeend.
2 relatief onbekende hadden we het over.
Ik vind het buitengewoon attent als iemand die ik ken zegt: "Hallo [naam]"
pi_65004479
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:36 schreef draaijer het volgende:

[..]

2 relatief onbekende hadden we het over.
Ik vind het buitengewoon attent als iemand die ik ken zegt: "Hallo [naam]"
Maar is het ook attent als iemand het als regel hanteert? Zo van: "ik vind het net zo netjes dus ik daarom zeg ik het".
pi_65004552
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Maar is het ook attent als iemand het als regel hanteert? Zo van: "ik vind het net zo netjes dus ik daarom zeg ik het".
waarom niet. het is toch ook hoe het over kan komen. Positieve benadering werkt nagenoeg altijd positief. Dus wat is er te verliezen? niks
pi_65004628
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:39 schreef draaijer het volgende:

[..]

waarom niet. het is toch ook hoe het over kan komen. Positieve benadering werkt nagenoeg altijd positief. Dus wat is er te verliezen? niks
Ligt wel een beetje aan de situatie natuurlijk. Wanneer het overduidelijk bewust doet, roept dat weerstand op. Bij jou is het misschien gewoonte en komt het in ieder geval niet geforceerd over. Maar ik vind mensen pas leuk en reageer pas goed op mensen wanneer het er spontaan uitkomt.
pi_65007723
Soms zijn er mensen die eerst 10 keer chagerijnig kijken bij een begroeting, vervolgens begroeten ze ineens wel terug en beginnen ze zelfs tegen je te praten, iemand hier in de buurt doet dat vaker, totaal geen touw aan vast te knopen, ene keer 3 begroetingen bij een treffen en daarna weer een hele rits geen begroeting en chagerijnige blik. Ligt denk ik ook eraan dat mensen soms hun dag niet hebben en dan lijkt het er soms op alsof heel veel mensen hun dag niet hebben op straat. Ook het gejaagde altijd, mensen die dan ook vaak star vooruit staren alsof ze het niet allemaal meemaken. En dan ook denk ik veel mensen die het onzin vinden om willekeurig vreemden te gaan groeten. Ligt aan de instelling volgens mij.
Genieten is toegestaan!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')