let jij op wat Cairon zegt dan?quote:Op zondag 11 januari 2009 20:46 schreef wonderer het volgende:
... Maar daar hoeft het waardeoordeel ("Wat saai!" (ik noem maar wat)) of die mening-als-feit van Cairon toch niet bij? ...
"Bemoei je met je eigen zaken".quote:
neuken ?quote:Op zondag 11 januari 2009 21:15 schreef Stuart.Alan.Jones het volgende:
Samenvatting svp?
Dank jequote:Op zondag 11 januari 2009 21:47 schreef Stuart.Alan.Jones het volgende:
[..]
Dat is wel een hele korte samenvatting,
alleen een groot geheugen ?quote:Op zondag 11 januari 2009 20:23 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
sex heft altijd impact. Goed of slect, snel of langzaam, etc etc. Ik kan me bjna alle tijden dat ik sex heb gehad herinneren. Ja ik heb een groot geheugen
Een waardeoordeel mag overal bij. Een nieuwe broek die je zelf wel leuk vindt maar een ander niet. Een cd die je zelf geweldig vindt maar die een ander vindt klinken als de nieuwe Britney. Een jongen die er uit ziet als een god maar door een ander als Quasimodo wordt gezien.... of een vakantie die voor jou hemels lijkt maar een ander te saai voor woorden.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:46 schreef wonderer het volgende:
Ik vind best dat als het onderwerp op deze manier ter sprake komt, anderen mogen laten weten wat zij in die situatie zouden doen. Maar daar hoeft het waardeoordeel ("Wat saai!" (ik noem maar wat)) of die mening-als-feit van Cairon toch niet bij?
Maar wat is het nut iemand te laten weten dat je hun vakantie stom vindt? En dan in de vorm "je moet naar de piramiden gaan, joh! Twee weken luieren is echt zonde!" Voelen P&D zich weer helemaal geroepen om hun keuze te moeten gaan verantwoorden enzo. Dat vind ik gewoon een beetje jammer.quote:Op zondag 11 januari 2009 23:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Een waardeoordeel mag overal bij. Een nieuwe broek die je zelf wel leuk vindt maar een ander niet. Een cd die je zelf geweldig vindt maar die een ander vindt klinken als de nieuwe Britney. Een jongen die er uit ziet als een god maar door een ander als Quasimodo wordt gezien.... of een vakantie die voor jou hemels lijkt maar een ander te saai voor woorden.
Zolang er meningen zijn zullen er waardeoordelen plaatsvinden.
Maar het zijn meningen, geen feiten.
Waarom zou je je moeten verantwoorden voor iets wat jij leuk vindt en gaat doen? Alsof ze het minder leuk gaan vinden als ze weten dat een ander het niet zou kiezen? Als iemand een nieuwe broek heeft gekocht en die hier laat zien, dan kun je ervan verzekerd zijn dat er opmerkingen komen als "Oh mooi!" maar net zo goed "O da's echt niet mijn smaak". Mogen we dan alleen nog maar zeggen dat het mooi is en als we het niet mooi vinden onze mening voor ons houden omdat het geen nut heeft? Soort van censuur dan maar?quote:Op zondag 11 januari 2009 23:06 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar wat is het nut iemand te laten weten dat je hun vakantie stom vindt? En dan in de vorm "je moet naar de piramiden gaan, joh! Twee weken luieren is echt zonde!" Voelen P&D zich weer helemaal geroepen om hun keuze te moeten gaan verantwoorden enzo. Dat vind ik gewoon een beetje jammer.
en wat is het nu om te gaan zeveren over het nut van wat een ander zegt?quote:Op zondag 11 januari 2009 23:06 schreef wonderer het volgende:
Maar wat is het nut iemand te laten weten dat je hun vakantie stom vindt? En dan in de vorm "je moet naar de piramiden gaan, joh! Twee weken luieren is echt zonde!" Voelen P&D zich weer helemaal geroepen om hun keuze te moeten gaan verantwoorden enzo. Dat vind ik gewoon een beetje jammer.
Nieuwe inzichtenquote:Op zondag 11 januari 2009 23:11 schreef Cairon het volgende:
[..]
en wat is het nu om te gaan zeveren over het nut van wat een ander zegt?
quote:Op zondag 11 januari 2009 23:15 schreef wonderer het volgende:
Nee, nee, dat is anders. Tenzij je het doortrekt naar "als ik het geld zou hebben, zou ik iets heel anders kopen". Het gaat me vooral om het (achterliggende) "als ik"-argument. "Als ik naar egypte zou gaan, zou ik de piramiden bezoeken, ik veracht je omdat jij de kans verprutst die ik graag had willen hebben". Dat is wat me opviel en ik vond het niet juist voor mezelf om hen dat te laten weten.
En ik vind dat een beetje een vergelijking van niks, om vakanties met mensenlevens te vergelijkenquote:Als Egypte je sowieso al niet trekt, zal dat minder spelen denk ik. Het is een mildere versie van het "argument" dat ik eerder al aanhaalde, dat mensen tegen abortus zijn omdat andere mensen ongewenst kinderloos zijn.
Waarom moet alles wat je doet en zegt nut hebben?quote:Op zondag 11 januari 2009 23:15 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nieuwe inzichtenIk had dit tot vandaag nog niet eerder bedacht namelijk. En als iemand me gewoon antwoord kan geven op de vragen die ik stel, word ik daar ook blij van, hoor. Dus, vind jij het nut hebben en zo ja wat voor nut dan?
Je geeft zelf al aan dat je geen nieuwe inzichten wil, je wil alleen dat mensen eindeloos herhalen wat er al gezegd is, of niets zeggen.quote:Op zondag 11 januari 2009 23:15 schreef wonderer het volgende:
Nieuwe inzichtenIk had dit tot vandaag nog niet eerder bedacht namelijk. En als iemand me gewoon antwoord kan geven op de vragen die ik stel, word ik daar ook blij van, hoor. Dus, vind jij het nut hebben en zo ja wat voor nut dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |