abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89603929
Ze doen 1 seizoen per boek. Geen idee wat ze precies met A Storm of Swords doen. Dat boek is in twee delen uitgegeven.
Money won is twice as sweet as money earned.
  maandag 6 december 2010 @ 21:13:09 #152
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89605417
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 20:53 schreef neilpad het volgende:
Ze doen 1 seizoen per boek. Geen idee wat ze precies met A Storm of Swords doen. Dat boek is in twee delen uitgegeven.
Ik heb hem hier toch echt in 1 deel liggen hoor. Beetje suf, met George zijn schrijf tempo red hij dit nooit :P. Ik ben benieuwd of the dance nog in 2011 komt...
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  dinsdag 7 december 2010 @ 00:45:48 #153
270082 Arctura
Zoiby want go outside!
pi_89618853
Ik had zo mijn twijfels bij de casting, vooral Littlefinger, maar het lijkt erop dat die ongegrond waren. Kan niet wachten!
In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.
pi_89625007
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:13 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ik heb hem hier toch echt in 1 deel liggen hoor. Beetje suf, met George zijn schrijf tempo red hij dit nooit :P. Ik ben benieuwd of the dance nog in 2011 komt...
Nouja in sommige gevallen is hij in twee delen uitgegeven dus :P. Ze zullen het ws wel in één seizoen proppen. Maar bijvoorbeeld ook dat A Dance with Dragons zich niet persee na A Feast of Crows afspeelt. Achja, ben al lang blij als ze zo ver komen met de serie :D.
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:14:26 #155
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89625182
Ik heb liever dat George gaat schrijven in plaats van al die nevenprojectjes... hij heeft in de tussentijd wel 4 andere boeken uitgegeven :(
pi_89625215
De serie ziet er nogal duur uit, net als bijvoorbeeld Rome die gecancelled is vanwege de te hoge kosten. Daarom vrees ik een beetje dat het einde van de serie niet gehaald gaat worden.

Uiteraard hoop ik van wel
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:22:14 #157
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89625441
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:15 schreef Young_David het volgende:
De serie ziet er nogal duur uit, net als bijvoorbeeld Rome die gecancelled is vanwege de te hoge kosten. Daarom vrees ik een beetje dat het einde van de serie niet gehaald gaat worden.

Hangt natuurlijk helemaal af van de kijkcijfers en dvd-verkopen.
Het voordeel is dat hier al een hele grote fanbase voor is.

Rome had dat niet, ook omdat het een baggerserie was natuurlijk. B-).
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_89625706
Ik hoop ook op goede kijkcijfers, maar 7 boeken/seizoenen is nou eenmaal lang voor een serie. (En Rome was prima ... seizoen 1 dan)
pi_89625870
Budget is ook een stuk minder groot. Ze hebben iig een veel goedkopere locatie waar ze filmen.
pi_89625938
Hier nog een hele uitgebreide post over het budget. Heb het idee dat ik hem al eerder heb gepost ergens.. maar goed: http://www.westeros.org/GoT/Features/Entry/3988/
pi_89627210
Valt kennelijk nog enorm mee dus :-)
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:23:03 #162
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89627441
John Addams was toch een miniserie? Die hebben doorgaans een ander budget. Sowieso als ik kijk wat voor kwaliteit ze afleverden bij Robin Hood vergeleken met the Legend of the Seeker, dan zegt budget ook niet alles :P

Dat haalt niet weg dat als deze serie niet ontzettend scoort er dus ook geen vervolg komt want hij is nog steeds vrij prijzig.
pi_89776146
Als jellie een Nederlandse cast mochten uitzoeken, wie zouden jullie nemen?
Misschien Barry Atsma als Jaime...
pi_89776820
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:23 schreef Frag_adder het volgende:
John Addams was toch een miniserie? Die hebben doorgaans een ander budget. Sowieso als ik kijk wat voor kwaliteit ze afleverden bij Robin Hood vergeleken met the Legend of the Seeker, dan zegt budget ook niet alles :P

Dat haalt niet weg dat als deze serie niet ontzettend scoort er dus ook geen vervolg komt want hij is nog steeds vrij prijzig.
Seisoen 2 heeft al zo'n beetje oranje licht gekregen, met een beetje geluk gaan ze seizoen 2 filmen zodra de 1e aflevering uitgezonden is en goed ontvangen wordt.
Beneath the gold, bitter steel
pi_89778381
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:02 schreef Fingon het volgende:

[..]

Seisoen 2 heeft al zo'n beetje oranje licht gekregen, met een beetje geluk gaan ze seizoen 2 filmen zodra de 1e aflevering uitgezonden is en goed ontvangen wordt.
Seizoen twee gaan ze toch niet filmen tot volgend jaar, het tweede seizoen zal echt niet voor April 2012 op de buis komen.

Het eerste seizoen moet nog wel gaan qua budget, maar daarna...die slag bij Kings Landing in A Clash of Kings, of die slag bij de Wall in A Storm of Swords, ik kan me niet voorstellen dat dat met een tv-budget er niet verschrikkelijk knullig uit gaat zien. Bij Rome wisten ze dat op te lossen door (meestal) de gevechten zelf niet te laten zien, maar steeds weer in te pikken na afloop. Maar het zou natuurlijk heel jammer zijn als we nauwelijks een veldslag zouden zien in deze serie.
  vrijdag 10 december 2010 @ 22:42:58 #166
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89785021
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:38 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Seizoen twee gaan ze toch niet filmen tot volgend jaar, het tweede seizoen zal echt niet voor April 2012 op de buis komen.

Het eerste seizoen moet nog wel gaan qua budget, maar daarna...die slag bij Kings Landing in A Clash of Kings, of die slag bij de Wall in A Storm of Swords, ik kan me niet voorstellen dat dat met een tv-budget er niet verschrikkelijk knullig uit gaat zien. Bij Rome wisten ze dat op te lossen door (meestal) de gevechten zelf niet te laten zien, maar steeds weer in te pikken na afloop. Maar het zou natuurlijk heel jammer zijn als we nauwelijks een veldslag zouden zien in deze serie.
Kwestie van goed filmen en goed focussen doet veel. Je hoeft geen 10.000 schepen te laten zien als je focussed op de slag rond de paar boten bij de ketting. Je hoeft geen 100.000 ridders in beeld te brengen wanneer je op de belangrijke personages inzoomed terwijl er altijd op de acthergrond genoeg doorvechten om drukte te suggereren. Het kan wel, hangt er van af hoe creatief het team is wat erachter zit.
pi_89802134
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:48 schreef Jo2 het volgende:
Als jellie een Nederlandse cast mochten uitzoeken, wie zouden jullie nemen?
Misschien Barry Atsma als Jaime...

Op het westerosforum is iemand die hardnekkig Victor Reinier als de Blackfish probeert voor te stellen :')
  zaterdag 11 december 2010 @ 14:32:22 #168
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_89802477
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:23 schreef Frag_adder het volgende:

En toch vond ik zowel Robin Hood als LotS erg leuk. Robin Hood misschien toch iets meer (ze hebben het over de BBC-serie toch? :P).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_89821872
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 14:19 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Op het westerosforum is iemand die hardnekkig Victor Reinier als de Blackfish probeert voor te stellen :')
Victor Reinier? hehehe... weet niet of dat zou werken?
Ik zou Famke Janssen hebben gekozen als Catelyn Stark.
  zondag 12 december 2010 @ 10:55:06 #170
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89826573
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 14:32 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

En toch vond ik zowel Robin Hood als LotS erg leuk. Robin Hood misschien toch iets meer (ze hebben het over de BBC-serie toch? :P).
Volgensmij wel. Ik vond de BBC serie beter uitgewerkt dan LotS. Maar ik vond van de laatste de boeken al tegenvallen na deel 1....
Pfft een Nederlander voor GoT? Ik kom niet verder dan Roel van Velzen voor Tyrion. Nee laten we het maar bij deze cast houden het ziet er goed uit :). Is het gezicht van the mountain al bekend?
pi_89829709
Conan Stevens speelt The Mountain.
pi_89840134
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:12:33 #173
300111 Elynasedai
Kissed by fire
pi_90033072
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:15 schreef Young_David het volgende:

Ik dacht dat ze besloten hadden te stoppen met Rome omdat een groot deel van de set was afgefikt (icm budget, dat wel). Kan er nog steeds wel een beetje om :'(

Enneh, april 2011 is over 4 maanden al!! :D :D :D :D
pi_90035584
Er gaan geruchten dat ze voor seizoen 2 in IJsland en Marokko naar filmlocaties op zoek zijn.
  vrijdag 17 december 2010 @ 11:32:35 #175
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_90035932
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:24 schreef Gwywen het volgende:
Er gaan geruchten dat ze voor seizoen 2 in IJsland en Marokko naar filmlocaties op zoek zijn.
Niet geheel vreemd aangezien ze in het 2e deel meer bij de muur zitten als ik het mij goed herinner. Ik moet de boeken nog maar eens lezen, komt wel wanneer deel 5 eindelijk een datum heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')