abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juni 2010 @ 10:04:06 #76
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_82776776
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:51 schreef neilpad het volgende:

[..]

Hij is van het idee afgestapt om Dance uit te brengen als een boek dat parallel loopt met Feast. Daarom heeft hij heel wat moeten veranderen en herschrijven en opnieuw moeten schrijven. Hij heeft ook aangegeven dat hij flink met het plot in de knoop zat. Snap niet dat jij zo verbittert moet reageren, denk je echt dat hij minachting heeft voor zijn fans en dit expres doet?
Hij zit met het plot in de knoop omdat ie zijn eigen plot nioet gevolgd heeft. Een trilogie schrijven verdeeld over nu al 5 boeken en dan in het laatste boek en de stijl gaan wijzigen en weer een nieuwe verhaallijn introduceren
Minachting? Pure idioterie
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_82777947
Mmm, mijn vorige bericht is per ongeluk verdwenen.

Ik had even de link gelegd met de serie Legend of the Seeker naar de boeken van Terry Goodkind (Sword of Truth serie). Die boeken heb ik met veel plezier gelezen, maar de tv serie viel me toch wel tegen. Serie op zich was goed, maar het verhaal uit de boeken kwam maar in stukjes terug en het waren losse afleveringen die zich meer in de wereld afspeelden. Ik had gehoopt op het hele verhaal uit de boeken, maar nee dus.

Ben bang dat dit ook zo gaat worden, het speelt zich af in de wereld van GRRM , maar de verhaallijn zal we niet gevolgd worden voor de volle 100% . Maar ik houd nog even hoop.
  maandag 14 juni 2010 @ 10:49:21 #78
133369 Jivis
Critikut
pi_82778103
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:45 schreef willempjewever het volgende:
Mmm, mijn vorige bericht is per ongeluk verdwenen.

Ik had even de link gelegd met de serie Legend of the Seeker naar de boeken van Terry Goodkind (Sword of Truth serie). Die boeken heb ik met veel plezier gelezen, maar de tv serie viel me toch wel tegen. Serie op zich was goed, maar het verhaal uit de boeken kwam maar in stukjes terug en het waren losse afleveringen die zich meer in de wereld afspeelden. Ik had gehoopt op het hele verhaal uit de boeken, maar nee dus.

Ben bang dat dit ook zo gaat worden, het speelt zich af in de wereld van GRRM , maar de verhaallijn zal we niet gevolgd worden voor de volle 100% . Maar ik houd nog even hoop.
Als je verwacht dat een film/serie precies als het boek is word je sowieso teleurgesteld.

Daarbij: wat is dan de meerwaarde van de serie?
Amen.
  maandag 14 juni 2010 @ 11:10:38 #79
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_82778895
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:49 schreef Jivis het volgende:Daarbij: wat is dan de meerwaarde van de serie?
Dat je zelf niet meer hoeft te verzinnen hoe de personages eruitzien?
pi_82779564
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:49 schreef Jivis het volgende:
Daarbij: wat is dan de meerwaarde van de serie?
Ik zou graag gewoon hetzelfde verhaal willen zien. En dan niet zoals bijvoorbeeld in de film Eragon wel een deel van het verhaal, maar niet bijv. de dwergen omdat dat teveel werk is.

Of zoals de boeken van Goodkind en dan maar een paar losse verhaaltjes zelf bedenken.

Ik bedoel lord of the rings kwaliteit, gewoon het hele verhaal. Dat was een doorslaand succes en ook niet een nieuwe verhaallijn. Maar misschien ben ik te kritisch, een film is natuurlijk ook wat anders dan een tv serie. Maar het fantasy en sf genre lees ik graag en als ze het nameken moet het wel perfect zijn.
  maandag 14 juni 2010 @ 17:20:17 #81
300111 Elynasedai
Kissed by fire
pi_82794641

Ice, impressive

maandag 14 juni 2010 @ 17:28:27 #82
270082 Arctura
Zoiby want go outside!
pi_82794933
Kan niet wachten. Na Feast for Crows heb ik echt wel weer een Song of Ice and Fire-fix nodig. De serie zal ws. niet precies het boek volgen, maar je kan niet alles uit een boek vertolken in een verfilming. Het is HBO, niet FOX o.i.d., dus ik heb er wel vertrouwen in.

Oh, en GRRM is ook betrokken bij de ontwikkeling enzo, en post er regelmatig over op zijn livejournal.
In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:26:43 #83
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_82824196
Ik vind wel dat ze Bean uitstekend hebben gecast als Ned Stark trouwens!
Was Ice nou ook van valyrisch staal gemaakt?
  dinsdag 15 juni 2010 @ 11:59:03 #84
133369 Jivis
Critikut
pi_82827815
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:26 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik zou graag gewoon hetzelfde verhaal willen zien. En dan niet zoals bijvoorbeeld in de film Eragon wel een deel van het verhaal, maar niet bijv. de dwergen omdat dat teveel werk is.

Of zoals de boeken van Goodkind en dan maar een paar losse verhaaltjes zelf bedenken.

Ik bedoel lord of the rings kwaliteit, gewoon het hele verhaal. Dat was een doorslaand succes en ook niet een nieuwe verhaallijn. Maar misschien ben ik te kritisch, een film is natuurlijk ook wat anders dan een tv serie. Maar het fantasy en sf genre lees ik graag en als ze het nameken moet het wel perfect zijn.
Lord of the Rings is ook totaal anders dan de boeken. Peter Jackson heeft bepaalde passages helemaal overgeslagen, zoals het Bombadil gedoe. Logisch ook, om de simpele reden dat het gewoon niet werkte op film. Ben het met je eens dat het verhaal in de grote lijnen terug te zien moet zijn, maar een op een hoeft van mij niet. Ik vind dat je het los van elkaar moet zien.
Amen.
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:22:09 #85
300111 Elynasedai
Kissed by fire
pi_82894952
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:26 schreef Gwywen het volgende:
Ik vind wel dat ze Bean uitstekend hebben gecast als Ned Stark trouwens!
Was Ice nou ook van valyrisch staal gemaakt?
Volgens mij wel. Ilyn Payne heeft toch later Ned's zwaard?

(heb de serie ondertussen al wel 3+ keer gelezen maar er gebeurt zoveel en ik lees ook veel andere dingen dus ik weet het niet meer zeker hihi )
pi_82900745
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:22 schreef Elynasedai het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Ilyn Payne heeft toch later Ned's zwaard?

(heb de serie ondertussen al wel 3+ keer gelezen maar er gebeurt zoveel en ik lees ook veel andere dingen dus ik weet het niet meer zeker hihi )
Ja, dat zou best wel eens kunnen. En er staat me iets bij van omsmelten en zo...
Ik krijg steeds meer zin om de serie te gaan herlezen!
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:27:28 #87
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_82901008
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:22 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, dat zou best wel eens kunnen. En er staat me iets bij van omsmelten en zo...
Ik krijg steeds meer zin om de serie te gaan herlezen!
Volgens mij laat Tywin die omsmelten tot 2 zwaarden, waarvan 1 voor Jaime. Of zit ik helemaal mis?
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_82921539
heb jaren terug al wat boeken ervan gelezen, vond t wel leuk maar boek 3b kon t mij niet meer bekoren op de een of andere manier.....ben benieuwd wat ze ervan maken.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 17 juli 2010 @ 23:04:29 #89
300111 Elynasedai
Kissed by fire
pi_84183608
Er zijn veel nieuwe acteurs gecast!!

http://grrm.livejournal.com/

Hoe meer acteurs er bekend worden, hoe meer ik niet langer kan wachten
pi_84185041
Leuk, die serie, maar eigenlijk willen we gewoon allemaal het nieuwe boek lezen
There's a frood who really knows where his towel is.
  zondag 18 juli 2010 @ 00:31:45 #91
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_84186702
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 23:44 schreef Vrieskist het volgende:
Leuk, die serie, maar eigenlijk willen we gewoon allemaal het nieuwe boek lezen
Daar is GRRM dan ook gewoon mee bezig

Even copypasten voor de luie medemens:

GAME OF THRONES

HBO Entertainment
Season one will total 10 episodes
Production is based in Belfast, Northern Ireland and is will begin principal photography on July 26, 2010.

“Game of Thrones” has received funding from Northern Ireland Screen and will shoot in the Paint Hall studio, Belfast, as well as various locations in Northern Ireland. A second location for production will be Malta with assistance from the Malta Film Commission.

LOG LINE:

“Game of Thrones” is a new original HBO series based on George R.R. Martin’s best-selling novels. In a world where summers span decades and winters can last a lifetime, the Westeros crown comes with a price. Betrayal, lust, intrigue and supernatural forces shake the four corners of the Kingdom, from the scheming south and the savage eastern lands, to the frozen north and the ancient Wall that protects the realm from the darkness beyond. Kings and queens, knights and renegades, liars and noble men vie for power in the bloody struggle for the Iron Throne.

SERIES CREDITS:

David Benioff Executive Producer
D.B. Weiss Executive Producer
Carolyn Strauss Co-Executive Producer
Guymon Casady Co-Executive Producer
Vince Gerardis Co-Executive Producer
Ralph Vicinanza Co-Executive Producer
George R.R. Martin Co-Executive Producer
Mark Huffam Producer
Frank Doelger Producer
Marco Pontecorvo Director of Photography
Alik Sakharov Director of Photography
Gemma Jackson Production Designer
Michele Clapton Costume Designer

The pilot was written by David Benioff and D.B. Weiss. The writers of the series are: David Benioff & D.B. Weiss (seven episodes), Bryan Cogman, Jane Espenson and George R.R. Martin (one episode each). “Game of Thrones” is based on the series of books “A Song of Ice and Fire” by George R.R. Martin.

The pilot director was Tom McCarthy. Series directors include: Brian Kirk, Daniel Minahan and Alan Taylor. Other directors will be announced as they are confirmed.

SERIES REGULARS IN ALPHABETICAL ORDER:

Mark Addy as King Robert Baratheon
Alfie Allen as Theon Greyjoy
Sean Bean as Eddard “Ned” Stark
Emilia Clarke as Daenerys Targaryen
Nikolaj Coster-Waldau as Ser Jamie Lannister
Peter Dinklage as Tyrion Lannister
Michelle Fairley as Catelyn Stark
Aidan Gillen as Littlefinger
Jack Gleeson as Joffrey Baratheon
Iain Glen as Ser Jorah Mormont
Kit Harington as Jon Snow
Lena Headey as Cersei Lannister
Isaac Hempstead-Wright as Bran Stark
Harry Lloyd as Viserys Targaryen
Richard Madden as Rob Stark
Rory McCann as Sandor Clegane (Hound)
Sophie Turner as Sansa Stark
Maisie Williams as Arya Stark

FEATURED CAST IN ALPHABETICAL ORDER:

John Bradley as Samwell Tarly
Ron Donachie as Ser Rodrik Cassel
Jerome Flynn as Bronn
Conleth Hill as Varys
Jason Momoa as Khal Drogo
Donald Sumpter as Maester Luwin

GUEST CAST IN ALPHABETICAL ORDER:

Josef Altin as Pyp
Gethin Anthony as Renly Baratheon
Ciaran Bermingham as Mord
Esme Bianco as Ros
Susan Brown as Septa Mordane
Dominic Carter as Janos Slynt
Antonia Christophers as Mhaegen
Kate Dickie as Lysa Arryn
Roy Dotrice as Grand Maester Pycelle
Emun Elliott as Marillion
Lino Facioli as Robin Arryn
Jefferson Hall as Ser Hugh of the Vale
Derek Halligan as Alliser Thorne
Rhodri Hosking as Mycah
Margaret John as Old Nan
Finn Jones as Ser Loras Tyrell
Dermot Keaney as Gared
Francis Magee as Yoren
Joseph Mawle as Benjen Stark
Brendan McCormack as Ser Vardis Egan
Ian McElhinney as Ser Barristan Selmy
Luke McEwan as Rast
Kristian Nairn as Hodor
Rob Ostlere as Ser Waymar Royce
Eugene Simon as Lancel Lannister
Jamie Sives as Jory Cassel
John Standing as Jon Arryn
Conan Stevens as Gregor “The Mountain” Clegane
Peter Vaughan as Maester Aemon Targaryen
Miltos Yeromelou as Syrio Forel
pi_84187831
quote:
Op zondag 18 juli 2010 00:31 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Daar is GRRM dan ook gewoon mee bezig
Tuurlijk Al het wachten duurt gewoon lang
Ondertussen is de serie wel een doekje voor het bloeden.
There's a frood who really knows where his towel is.
  zondag 18 juli 2010 @ 22:17:07 #93
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_84213608
Er zitten er oin de cast bij waarvan ik denk 'precies goed' en een paar waarvan ik denk 'why?' Ben benieuwd
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 13 september 2010 @ 08:20:17 #95
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_86372070
Ik vind het een geweldige serie al heb ik wel het idee dat de schrijver er zelf niet zo veel zin meer in heeft. Ik heb zijn blog een tijd in de gaten gehouden en hij besteed meer tijd aan neven projecten als kortere verhalen / de TV serie dan het vervolg. Ik hoop wel dat hij de serie nog afmaakt want het is naar mijn mening het beste op fantasy gebied, vooral door zijn realisme.

quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:27 schreef Rahl het volgende:
Volgens mij laat Tywin die omsmelten tot 2 zwaarden, waarvan 1 voor Jaime. Of zit ik helemaal mis?
Nee je zit goed, een voor de koning (rotjoch) en een voor Jaime. Omdat het staal van dat zwaard zo moeilijk te verkrijgen is.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_86372834
quote:
Op maandag 13 september 2010 08:20 schreef Frag_adder het volgende:
Ik vind het een geweldige serie al heb ik wel het idee dat de schrijver er zelf niet zo veel zin meer in heeft. Ik heb zijn blog een tijd in de gaten gehouden en hij besteed meer tijd aan neven projecten als kortere verhalen / de TV serie dan het vervolg. Ik hoop wel dat hij de serie nog afmaakt want het is naar mijn mening het beste op fantasy gebied, vooral door zijn realisme.
[..]

Nee je zit goed, een voor de koning (rotjoch) en een voor Jaime. Omdat het staal van dat zwaard zo moeilijk te verkrijgen is.
Valyrisch staal :)
Ik ben ook wel benieuwd of ze nog een keer naar het (verwoestte) Valyria gaan en of dat nog een rol gaat spelen. Het klinkt zo mythisch in alle boeken....
pi_86373483
Wat ik me nu afvraag. waarom zou je een tv serie willen maken van een boekenserie die nog niet af is ?
Hopen ze op deze manier dat martin zijn serie af gaat maken inplaats van jaren over 1 deel te doen ? Een beetje druk op de ketel zogezegd.

Hoop wel dat het beter wordt als de serie legend of de seeker, na 3 afleveringen was ik al afgehaakt terwijl ik de boeken meerdere keren gelezen heb.
  maandag 13 september 2010 @ 10:47:03 #98
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_86375109
Tja het hangt er van af of ze gewoon alles rustig willen vertellen of dat ze 1 boek in 1 seizoen willen doen. Met het eerste kunnen ze het best behoorlijk oprekken.
Maar ik ben d'r inderdaad bang voor dat de serie de boeken gaat inhallen. Vooral als het 7 jaar per boek blijft duren. Ach jah, hoe dan ook ik heb d'r zin in! Ik wil die pilot zien
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_86377174
quote:
Wow, dat ziet er goed uit zeg. Dat harnas van de bloemenridder O+
pi_86378899
Dit gaat zo schandalig vet worden *; .
Binnenkort de boeken nog maar een keertje lezen.
Money won is twice as sweet as money earned.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')