abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64895987

Hoi, welkom in het VBL-subforum! Zoals in de Index beschreven staat; hier vind je voetbal en alles wat daarmee te maken heeft. Van strafschop tot schwalbe en van de Nederlandse Eredivisie tot de Peruaanse competitie; het kan allemaal in dit forum worden besproken!

Allereerst geldt de algemene FOK! FAQ & Policy. Daar dien je je in het algemeen aan te houden, maar VBL heeft ook wat aandachtpunten die specifiek voor VBL gelden.

We gaan normaal met elkaar om.

VBL is een druk subforum met veel users en iedereen support wel een bepaalde club. Dat kan af en toe wel eens botsen. Met rivaliteit is helemaal niks mis, maar we gaan wel gewoon met respect met elkaar om. Sfeerverziekende posts (schelden, ziektes posten, doodverwensingen, racisme etc.) zien wij het liefst zo min mogelijk en deze zullen wij dan ook wijzigen, als het ons opvalt. Tuurlijk spelen emoties mee tijdens bijvoorbeeld live wedstrijden en daar houden wij natuurlijk rekening mee.

Valse tussenstanden.

Sinds vorig jaar is het niet toegestaan om valse tussenstanden te plaatsen in de live wedstrijden topics. Voor de wedstrijdvolgers zonder beelden is het irritant en niet grappig. Niet doen dus, het levert een ban op van 48 uur.

Help, ik zoek een topic!

Veel topics van bijvoorbeeld clubs, competities, spelers en trainers zijn geplaatst in het handige-linkjes-topic. Kijk eerst eens daar en gebruik de zoektips die in de OP staan om jouw gezochte topic te vinden.

Nieuwstopics openen en centrale topics.

De laatste tijd is er wat onduidelijkheid over nieuwstopics en centrale topics binnen VBL. Wij hebben daar niet echt een duidelijke regel voor, daar zit wat flexibiliteit in. Geopende topics naar aanleiding van een nieuwsbericht kunnen goede discussies opleveren en kunnen ook meer users aantrekken. Het ligt aan het type nieuwsbericht of een apart topic de moeite waard kan zijn.

Bij dit voorbeeld is het gelijk duidelijk dat het bericht makkelijk in het NAC Breda-topic geplaatst kan worden. Bij dit voorbeeld is eenvoudig in te schatten dat er veel reacties komen en dat een apart topic handig is naast het Ajax-topic.

Naast deze voorbeelden heb je de twijfels, waarvan dit een goed voorbeeld is. Het is niet altijd eenvoudig om van tevoren de nieuwswaarde van een bericht in te schatten en of een apart topic de moeite waard is. Daarom kijken we het eerst een tijdje aan en daarna kan alsnog besloten worden of het topic gemerged wordt met een centraal topic.

Naast dit Feedbacktopic zijn de VBL-mods op meerder manieren te bereiken.

RayMania (PM),
-Vaduz- (PM),
Blawh (PM),
sjimz (PM),

Verder is er een centrale VBL-mods PM Inbox die te bereiken is door een PM te sturen naar VblMods.

Valt je iets op dat niet in VBL thuis hoort, maak dan gebruik van de topicreport (, kan anoniem). VBL is zoals gezegd erg druk, dus niet alles kan altijd gezien worden. Het wordt op prijs gesteld als gebruik wordt gemaakt van de topicreport (werkt het snelste). Verder kun je dit Feedback topic gebruiken voor op -en aanmerkingen, suggesties, complimenten, kritiek enzovoort.

Hier is de OP te vinden.
pi_64896014
FIPO
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 20:14:01 #3
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_64896068
SEPO
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_64896132
De OP is inmiddels wel aan revisie toe.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_64896178
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
Jij kwam nooit in Hools, houd je mond dus maar. .
Dus wel.
Staat zelfs een door mij gemaakte banner in de OP.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_64896179
Kleinzusje als mod

Deze kan toch dicht? Er is geen sprake van opnieuw sollicitaties..
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_64896201
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:15 schreef golfer het volgende:
De OP is inmiddels wel aan revisie toe.
Oeh, kunnen jullie daar een heel topic over miepen
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_64896211
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:17 schreef denthemen het volgende:
Kleinzusje als mod

Deze kan toch dicht? Er is geen sprake van opnieuw sollicitaties..
Oh, word ik gewoon gevraagd?
Elite
Tegen TTIP
pi_64896251
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:09 schreef Happel het volgende:

[..]

Euh, nee.
Want?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_64896294
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:18 schreef Happel het volgende:

[..]

Oh, word ik gewoon gevraagd?
Jij hebt niet gesolliciteerd toch ?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  zaterdag 10 januari 2009 @ 20:22:44 #11
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_64896372
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_64896481
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:20 schreef denthemen het volgende:

[..]

Jij hebt niet gesolliciteerd toch ?
Hoeft niet. Ik heb de juiste credentials.
Elite
Tegen TTIP
pi_64896491
Ik heb al overal laten weten hoe ik er over denk maar nu zal ik het even voor één keer duidelijk maken:

Ik snap dat niet iedereen het eens is met beslissingen zoals posts die weggaan, topics die dichtgaan of wat dan ook, maar waarom zijn er mensen die óveral om moeten zeuren? Elk ding aangrijpen om moderators persoonlijk aan te vallen. Moderators zijn mensen die vrijwillig hun tijd er in steken om VBL nog beter en nog leuker te maken(!!!). Mensen laten zich alleen in FB zien wanneer ze de mods kunnen afkraken, laat nou eens gewoon zien dat je respect heb voor het gene wat ze doen. Nu ook weer dat HOOLS, het was een idee van de users, Ray laat zelfs zien aan de hand van quotes dat hij zei dat HOOLS kon blijven, en toch weet een select groepje het zo te draaien dat het de schuld is van de mods. Een normale discussie is er niet, mensen gingen meteen Ray en met name Sjimz te beschuldigen, het is zo jammer dat het zo kinderachtig geworden is.
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_64896617
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:26 schreef Happel het volgende:

[..]

Hoeft niet. Ik heb de juiste credentials.
Verkeerde club.

Bovendien, je zit hier alleen maar de discussie te verbaggeren, daar hebben we nu twee SC's voor als je daar zin in hebt.
pi_64896752
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:30 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Verkeerde club.

Bovendien, je zit hier alleen maar de discussie te verbaggeren, daar hebben we nu twee SC's voor als je daar zin in hebt.
Ik verbagger niks hier. Mijn post m.b.t. Hools was serieus. Belachelijk dat een paar mensen inspraak denken te hebben, omdat ze al 1900 topics hebben volgebaggerd met onzin. Hools heeft weinig van doen met VBL, buiten dat het hier in VBL is onstaan. Het is een vergaarbak van een paar oldbies en ik denk niet dat het kan fungeren als SC topic voor heel VBL. Vind sowieso dat zulke topics niet moeten bestaan in serieuze forumonderdelen, maar dat terzijde.
Elite
Tegen TTIP
pi_64896988
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:34 schreef Happel het volgende:

[..]

Ik verbagger niks hier. Mijn post m.b.t. Hools was serieus. Belachelijk dat een paar mensen inspraak denken te hebben, omdat ze al 1900 topics hebben volgebaggerd met onzin. Hools heeft weinig van doen met VBL, buiten dat het hier in VBL is onstaan. Het is een vergaarbak van een paar oldbies en ik denk niet dat het kan fungeren als SC topic voor heel VBL. Vind sowieso dat zulke topics niet moeten bestaan in serieuze forumonderdelen, maar dat terzijde.
Eensch
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_64896999
ik wacht nog even met het maken van een nieuwe tekening totdat de transfer periode voor mods af is gelopen.
pi_64897030
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:34 schreef Happel het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik je tot een serieuze post heb kunnen verleiden want de laatste waren nogal kortaf en grappig bedoeld imo.

Slowchatten werkt automatisch groepjesvorming in de hand. Het slaat imo nergens op om een groep die zich via fok heeft gevormd en zich op fok vermaakt en fok mede (heeft ge)maakt tot wat het is op te breken omdat een aantal andere users zich niet welkom voelt of zich er niet tussen vindt passen.

Zelf heb ik dat probleem niet trouwens, hoewel ik de vorming van een nieuwe slowchat een goeie zaak vind en ook niet uitsluit dat die misschien leuker zou kunnen zijn of worden dan Hools.

Ik snap eigenlijk niet waarom niet iedereen tevreden is met de huidige situatie, je hoeft er niet in te posten en je hebt nu je nieuwe SC zonder meubilair.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 20:47:42 #19
176521 Grulez
rasgroninger
pi_64897145
Welke is het?
pi_64897736
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:43 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik je tot een serieuze post heb kunnen verleiden want de laatste waren nogal kortaf en grappig bedoeld imo.
Ik verschaf liever gewoon duidelijkheid zonder meteen enkele alinea's vol te kalken met nietszeggend gelul.
quote:
Slowchatten werkt automatisch groepjesvorming in de hand. Het slaat imo nergens op om een groep die zich via fok heeft gevormd en zich op fok vermaakt en fok mede (heeft ge)maakt tot wat het is op te breken omdat een aantal andere users zich niet welkom voelt of zich er niet tussen vindt passen.
Er is geen sprake van opbreken. Hools ondergaat alleen maar een naamsverandering.
quote:
Ik snap eigenlijk niet waarom niet iedereen tevreden is met de huidige situatie, je hoeft er niet in te posten en je hebt nu je nieuwe SC zonder meubilair.
Omdat VBL niet is bedoeld als slow-chat heaven. Ik zei hiervoor al dat het van de zotte is dat er al een dergelijk topic te vinden is. Aangezien er nu toch plaats lijkt te zijn voor een, dient dat topic in de lijn van alle andere SC-topics elders op het forum te zijn. Hools-adepten kunnen desnoods een huiltopic maken in ONZ.

[ Bericht 2% gewijzigd door Happel op 10-01-2009 21:20:29 ]
Elite
Tegen TTIP
pi_64897904
Waarom verplaatsen ze Hools niet gewoon naar ONZ?
Kunnen ze daar lullen zoveel ze willen het staat dan alleen in ONZ, hou VBL lekker serieus.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_64898220
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 21:12 schreef Happel het volgende:

[..]

Ik verschaf liever gewoon duidelijkheid zonder meteen enkele alinea's vol te kalken met nietszeggend gelul.
Ik vond een aantal opmerkingen behoorlijk nietszeggend, gelul over moderatorschap en je ging niet in op vragen.
quote:
Er is geen sprake van opbreken. Hools ondergaat alleen maar een naamsverandering.
Waarom dan überhaupt de naam willen veranderen als je geen tradities of groepjes wilt ver-/opbreken?
quote:
Omdat VBL niet is bedoeld als slow-chat heaven. Ik zei hiervoor al dat het van de zotte is dat er al een dergelijk topic te vinden is.
Wie bepaalt dat? Mogen de users dat misschien zelf weten?

Bovendien, als jij totaal niet van slowchatten houdt, waarom vermoei je je dan überhaupt met de discussie?
quote:
Aangezien er nu toch plaats lijkt te zijn voor een, dient dat topic in de lijn van alle andere SC-topics elders op het forum te zijn.
Want?
quote:
Hools-adepten kunnen desnoods een huiltopic maken in ONZ.
Je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom jij vindt dat users die al de hele reeks meeposten niks over het lot van hun eigen topicreeks te zeggen zouden moeten hebben.
pi_64898569
Hmz, de discussie gaat vrolijk verder zie ik.
Dat wil ik even volgen..
tvp
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 11 januari 2009 @ 01:20:17 #24
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_64905194
ander topic is reeds sticky. Deze kan dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')