abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65158338
Waarom drie dagen wachten, moet de jurist alle mailtjes nakijken?
Ik lees het wel verder op IO.
Aan die hyves heb je ook niks want die is afgeschermd voor niet-leden en ik vertik het om er lid van te worden.
  zondag 18 januari 2009 @ 00:09:04 #127
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_65159021
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:49 schreef quirina het volgende:
Waarom drie dagen wachten, moet de jurist alle mailtjes nakijken?
Ik lees het wel verder op IO.
Aan die hyves heb je ook niks want die is afgeschermd voor niet-leden en ik vertik het om er lid van te worden.

Ik vind hyves ook een belachelijke keuze voor comm, mail en bellen is bij de meeste webshops standaard!
En dan ook nog een afgeschermde hyves, als ondernemer dien je gewoon open te zijn naar je klanten!
pi_65164451
Klanten moeten maar op hun hyves gaan kijken, belachelijk...
Ze kunnen beter dat soort mededelingen over geld terug en bestelstatus bijhouden op hun eigen website en er gewoon open over zijn.
Hyves is daar ook niet voor bedoeld en ik vraag me eigenlijk af of dat wel mag van Hyves zelf?

http://www.hyves.nl/useragreement/
pi_65165354
Ik heb daar ook al eens naar gekeken, maar er staat nergens dat het NIET mag. Ik heb hen nooit oplichters genoemd op IO, enkel en alleen mijn verhaal gedaan en dus de waarheid verteld. Daar heb ik ook bewijs voor, en dat heb ik ook aan de politie overgedragen. We'll see. Volgens mij kunnen ze hier nooit een zaak van maken. En die zooltjes zie ik waarschijnlijk niet meer terug, het geld ook niet, maar ik heb nu alles gedaan wat binnen mijn macht ligt. Ik ga voor die paar tientjes geen zaak aanspannen wegens oplichting, dat is het natuurlijk niet waard.
pi_65165514
quote:
Op zondag 18 januari 2009 11:47 schreef French het volgende:
Ik heb daar ook al eens naar gekeken, maar er staat nergens dat het NIET mag. Ik heb hen nooit oplichters genoemd op IO, enkel en alleen mijn verhaal gedaan en dus de waarheid verteld. Daar heb ik ook bewijs voor, en dat heb ik ook aan de politie overgedragen. We'll see. Volgens mij kunnen ze hier nooit een zaak van maken. En die zooltjes zie ik waarschijnlijk niet meer terug, het geld ook niet, maar ik heb nu alles gedaan wat binnen mijn macht ligt. Ik ga voor die paar tientjes geen zaak aanspannen wegens oplichting, dat is het natuurlijk niet waard.
Je hoeft ook geen zaak aan te spannen, maar als je niks doet heb je ook niet alles binnen je macht gedaan.
Op IO was er te lezen dat de politie erg geinteresseert was in deze zaak. Kwestie van aangifte doen is half uurtje werk, en dan span je niet gelijk een zaak aan.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 18 januari 2009 @ 11:56:00 #131
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_65165562
quote:
Op zondag 18 januari 2009 11:47 schreef French het volgende:
Een paar tientjes x alle klanten lijkt me anders een significant bedrag
pi_65165672
Wat Erasmo dus zegt. Je bent niet de enige en er is al een enorm groot bedrag (op IO las ik dat iemand een order van 2000 euro had) wat nog terug moet worden gestort / wat moet worden geleverd.

Juist als je geen aangifte doet kan er niks gebeuren.
Top 5 China producten
  zondag 18 januari 2009 @ 12:26:55 #133
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_65166311
Zo'n malafide bedrijven moet je gewoon aanpakken. De zogenaamde levertijden zijn zeer onredelijk en de communicatie naar de klant toe is ook niet echt bevredigend. Ook al zeg je dat ze oplichters zijn dan kunnen ze je nog niet eens voor smaad pakken.
pi_65166653
Nou, precies. Bij de politie drukten me ze op het hart om vooral anderen aan te sporen tot aangiften. Mocht het tot een zaak komen dan heb je in ieder geval tegenover de politie verklaard dat je denkt te zijn opgelicht. Ze namen het echt serieus en hebben mijn hele papierwinkel gekopieerd.

Maar, als ik de enige ben is er natuurlijk geen politieman/vrouw die onderzoek gaat doen naar een malafide bedrijf met zijn rare capriolen die iemand voor 22,50 heeft opgelicht.
  zondag 18 januari 2009 @ 15:50:57 #135
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_65173838
quote:
Op zondag 18 januari 2009 12:39 schreef French het volgende:
Nou, precies. Bij de politie drukten me ze op het hart om vooral anderen aan te sporen tot aangiften. Mocht het tot een zaak komen dan heb je in ieder geval tegenover de politie verklaard dat je denkt te zijn opgelicht. Ze namen het echt serieus en hebben mijn hele papierwinkel gekopieerd.

Maar, als ik de enige ben is er natuurlijk geen politieman/vrouw die onderzoek gaat doen naar een malafide bedrijf met zijn rare capriolen die iemand voor 22,50 heeft opgelicht.
Das weleens anders geweest bij de politie,namen ze nog niet eens aangifte voor diefstal of stalking op!
  maandag 19 januari 2009 @ 10:59:56 #136
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_65200614
Zet zowiezo op allemaaluggs.hyves een oproepje Hoe meer mensen aangifte doen, hoe beter. En het moet gewoon aangepakt worden, deze ongein. Succes ermee!!
To infinity…and beyond!
pi_65226977
Heb ik inmiddels gedaan, maar voor mensen actie ondernemen.... Ik snap dat echt niet! Mij gaat het niet eens om geld (die paar tientjes..) maar om het principe. Maar hallo, als het een paar honderd euro zou zijn..! Ik stond er nog liever gisteren dan vandaag!
pi_65227591
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 22:05 schreef quirina het volgende:

[..]

Zeggen dat je opgelicht door een bedrijf bent valt niet onder de vrijheid van meningsuiting, dat is een beschuldiging.
En een beschuldiging die niet bewezen kan worden valt onder smaad/laster.
Als jij langer dan een maand zit te wachten op je spullen en je hoort werkelijk niets, en als je mailt dat krijg je mooie smoesjes te horen of je hoort niets behalve een auto-reply, en na anderhalve maand of soms twee maanden hoor je nog werkelijk NIETS: als je dan niet mag neigen naar oplichting, vraag ik me af wanneer je dat wel mag.... En als jij denkt te zijn opgelicht, dan is dat jouw mening over deze zaak en helemaal geen ireëele aanname....
I had a signature once. It was awful.
pi_65227934
Wat ik van de politie begrepen heb is het volgende:

Als je (zoals ik wellicht) ooit gedagvaard wordt omdat je gepost hebt dat je opgelicht bent maar zonder ooit aangifte te hebben gedaan, dan ben je (wettelijk gezien) ook niet opgelicht.

Dus je hebt gelijk als je zegt: "Zij houden zich niet aan hun deel van de afspraken dus ben ik opgelicht en mag ik dat ook verkondigen aan wie het maar horen wil." Maar voor de rechter is dat anders. Daarom is het zo belangrijk om aangifte te doen.

En om ervoor te zorgen dat er eens grondig gekeken wordt naar deze handel...
pi_65228425
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:44 schreef French het volgende:
Wat ik van de politie begrepen heb is het volgende:

Als je (zoals ik wellicht) ooit gedagvaard wordt omdat je gepost hebt dat je opgelicht bent maar zonder ooit aangifte te hebben gedaan, dan ben je (wettelijk gezien) ook niet opgelicht.
Wat een flauwekul

Tekenend voor het niveau van de politie
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_65257340
quote:
JaneBeste leden/klanten,

Mijn vorige mailtje betreft het binnen 3 dagen beantwoorden van mailtjes is waarschijnlijk niet goed doorgekomen, want iedereen vraagt of wilt hun geld terug hebben binnen 3 dagen, maar dat klopt en kan natuurlijk niet!

We hebben gezegd dat je binnen 3 dagen antwoord op je vragen krijgt, maar dat wilt niet zeggen dat we dan ook daadwerkelijk binnen die 3 dagen weten wanneer je laarzen binnen komen.
Wij geven jullie antwoorden met de informatie die we uit Amerika krijgen of die dag ontvangen hebben.

Het is niet zo dat iedereen hun geld kan terug vragen, die beslissing maken we alleen in speciale gevallen.

Ik stuur in dit mailtje onze algemene voorwaarden mee,
GRAAG GOED DOORLEZEN!!!

Vriendelijke groet,

Trendylaarzen

"U hebt een koopovereenkomst met Trendylaarzen gesloten waarbij Trendylaarzen de verplichting heeft om u de laarzen te leveren en u de verplichting om bij bestelling de verschuldigde koopsom te betalen.
Op de koopovereenkomst zijn de algemene voorwaarden van toepassing zoals op de website van Trendylaarzen uitdrukkelijk staat vermeld.
In artikel 3 van de hiervoor bedoelde algemene voorwaarden is bepaald dat de levertermijn nimmer een fatale termijn is.
Met andere woorden, indien door omstandigheden de levertermijn van 17-20 werkdagen niet gehaald wordt, staat het de verkoper vrij om een langere levertijd te hanteren."
Trendylaarzen heeft haar klanten uit coulance die niet langer wilden wachten de keus gegeven om andere laarzen te bestellen of de betaling terug te storten.
Nu ontvangt Trendylaarzen toch nog laarzen van de leverancier van klanten die al hun geld terug hebben gekregen.
Vanaf heden stoppen wij daarom met deze service.
Uiteindelijk zijn er gedeponeerde algemene voorwaarden waarin de levertermijn duidelijk omschreven is en Trendylaarzen zich hier ten alle tijden op kan beroepen, deze voorwaarden zijn vooraf te lezen.
Op het moment dat uw bestelling wordt geplaatst gaat u tevens akkoord met genoemde voorwaarden.
Er was toch een bepaald artikel (vanuit de wet) waar in stond dat je je geld terug moest krijgen of iets in die richting?
Top 5 China producten
pi_65257969
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:46 schreef rene90 het volgende:
Er was toch een bepaald artikel (vanuit de wet) waar in stond dat je je geld terug moest krijgen of iets in die richting?
Klopt: na 30 dagen kan de koop worden ontbonden o.g.v. BW 7:46f

[ Bericht 2% gewijzigd door r_one op 20-01-2009 20:10:15 (typo) ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_65258149
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:03 schreef r_one het volgende:

[..]

Klopt: na 30 dagen kan de koop worden ontbinden o.g.v. BW 7:46f
Aha, zal Jane even op de hoogte hiervan stellen, tevens IO en de hyves-en.
Top 5 China producten
pi_65265149
Wat een amateuristisch gedoe zeg! TL denkt boven het BW te staan ofzo?
pi_65265659
Het wordt even doorgegeven aan annemarie mbt het BW.
Top 5 China producten
pi_65266124
Ik weet dat je eigenlijk niet van topic naar topic mag kopieren, laat staan van forum naar forum, maar ik wilde jullie deze ervaring van iemand op IO niet onthouden. Het slaat daadwerkelijk ALLES. Luister en huiver....

Ik heb 14 november uggs besteld bij trendylaarzen, maar begin januari had ik ze nog steeds niet. Heb wel een mail van ze gehad dat ze uggs met UPS mee waren, maar ik had ze een week later nog niet ontvangen dus heb ze toen een mail gestuurd. Daar reageerden ze niet op. Na vaak bellen werd me verteld dat ze bij de buren zijn bezorgd. Dit zou niet door UPS gedaan zijn maar persoonlijk door haar man () en die heeft ze aan de buurvrouw gegeven. Zeggen ze, want die heeft ze nooit in ontvangst genomen. Daarna hebben we ze gemaild met het verzoek het geld terug te storten omdat wij de uggs niet ontvangen hebben, hierop kwam een mail waarin ze zeiden "bewijs" te hebben van de bezorging en een handtekening van de buurvrouw. Deze zou ze voor me scannen en mailen. 1.5 week later was die mail er nog niet, dus hebben wij weer een mail aan ze gestuurd met nogmaals het verzoek mijn geld terug te storten. Toen mailden ze ons een pdf met een soort van factuur, maar er stond bijvoorbeeld niet eens een bedrijfsnaam of BTWnummer op. Daaronder stond geschreven: bezorgd op nr .., met een krabbeltje ernaast. Dat krabbeltje is volgens trendylaarzen de handtekening van de buurvrouw. Die handtekening is zeker weten niet door de buurvrouw gezet en de buren hebben de uggs ook niet in ontvangst genomen. Ik heb een sterk vermoeden dat ze hier zelf mee hebben geknutseld. Deze mail met "bewijs" kreeg ik vandaag, en later belden ze me zelf op. Ik gaf aan dat ik dit niet per telefoon wilde bespreken, maar ze was erg grof en ging gewoon door met haar verhaal. Ze zei dat ik loog dat ik de uggs niet had ontvangen en dat de buurvrouw ze had gestolen. Ze zei dat ze tegen mij en de buurvrouw aangifte had gedaan en de politie met onze zaak bezig was. Ook zou ik mijn geld niet terug ontvangen. Ik weet dat ik die onzin over aangifte niet serieus moet nemen, maar ik wil gewoon mijn geld terug. Ze zijn (volgens mij) ook niet lid van de geschillencommissie, is er nog een andere weg die ik in kan slaan om toch mijn geld terug te ontvangen? Aangifte doe ik sowieso, ik zal het PL-nummer hier ook plaatsen, maar ik heb niet het idee dat dat veel uithaalt om mijn geld terug te ontvangen.

pi_65268346
Gatverdamme
Ik hoop dat ze haar buurvrouw ook even meeneemt naar de politie.
En trendylaarzen troel zegt dat ze aangifte heeft gedaan dus?
Nou dat kan de politie heel makkelijk uitzoeken of dat waar is natuurlijk.

Goh Rene90 ben je penvriendinnetjes aan het maken mien jong?
pi_65273593
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:03 schreef r_one het volgende:

[..]

Klopt: na 30 dagen kan de koop worden ontbonden o.g.v. BW 7:46f
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:37 schreef French het volgende:
TL denkt boven het BW te staan ofzo?
Let wel dat het geen dwingend recht hoeft te zijn (7:46j).
pi_65274623
Wat bedoel je daarmee? Ik ben niet zo thuis in de rechten business.
pi_65275764
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:36 schreef French het volgende:
Wat bedoel je daarmee? Ik ben niet zo thuis in de rechten business.
Dat het regelend recht is, m.a.w. afwijken van BW is mogelijk. Maar goed, je kan het altijd proberen. Er zijn vast wel andere wettelijke bepalingen waaraan je rechten kan ontlenen voor ontbinding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')