In je CSS bestand:quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:58 schreef Eastman het volgende:
Ben mijn website aan het aanpassen, maar kom er even niet uit...
Ik wil graag een hyperlink toevoegen aan een plaatje die in een <div> zit.
hier onder het stukje code waar het om gaat...
[ code verwijderd ]
Heb <a href=""> op meerdere plekken geprobeerd, maar het lukt allemaal niet...
thnx..
1 2 3 4 5 6 7 8 | background:url(../img/4ro.gif) no-repeat left; width: 120px; height: 39px; position: relative; float: left; margin-left: 32px; } |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | function externalLinks() { if (!document.getElementsByTagName) return; var anchors = document.getElementsByTagName("a"); for (var i=0; i<anchors.length; i++) { var anchor = anchors[i]; if (anchor.getAttribute("href") && anchor.getAttribute("rel") == "external") anchor.target = "_blank"; } } window.onload = externalLinks; |
1 |
Ik heb het uiteindelijk na een en ander proberen anders opgelost want het bleek dat regels tellen toch niet de oplossing was. Kan wel gaan uitleggen hoe en wat maar dat wordt een lang verhaal en ik wil zo eerst ontbijtenquote:Op donderdag 22 januari 2009 12:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar goed je kan er natuurlijk ook eerst een nl2br overheen halen en dan exploden op <br />
En nog "</a>" na het plaatje. (Hoewel het zonder ook wel zal "werken")quote:
Zie de opmerking van SuperRembo boven je. En post je relevante code eens.quote:foto Op donderdag 22 januari 2009 19:19 schreef Eastman het volgende:
[..]
Thanks, ik heb geprobeerd, maar het lukt niet echt...
afbeelding is dan helemaal weg..
Ajax *is* gewoon "simpele clientside scripting", maar los daarvan:quote:foto Op donderdag 22 januari 2009 18:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is er mis met gewoon simpele clientside scripting?
Bij ajax ga je verbinding leggen met de server, dus gaat een stapje verder.quote:foto Op donderdag 22 januari 2009 19:23 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ajax *is* gewoon "simpele clientside scripting", maar los daarvan:
Waaromquote:Zonder gebruik van asynchrone technieken moet je dan periodiek de hele pagina refreshen (het web is immers een pull technologie, geen push technologie) of je moet gebruik moet maken van ranzige truukjes als iframes (die je ook periodiek moet refreshen)
Ik zie helemaal niet in waarom je de server erbij zou moeten betrekken om te controleren of de client wat doet.quote:, en dan is het veel beter om gewoon gebruik te maken van ajax want dat is exact voor dat doel ontworpen.
Het gaat ursel er om dat (als ik hem goed begrijp) *vanuit de webserver* een bericht *naar de gebruiker* verstuurd kan worden, *ook als die gebruiker geen activiteit vertoont*.quote:foto Op donderdag 22 januari 2009 19:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bij ajax ga je verbinding leggen met de server, dus gaat een stapje verder.
[..]
WaaromControleer gewoon op input events.
[..]
Ik zie helemaal niet in waarom je de server erbij zou moeten betrekken om te controleren of de client wat doet.
Dat gaat inderdaad niet, maar ik begrijp dat hij gebruikers gewoon wil waarschuwen bij te lange inactiviteit. En dat gaat prima zonder ajax.quote:foto Op donderdag 22 januari 2009 19:29 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het gaat ursel er om dat (als ik hem goed begrijp) *vanuit de webserver* een bericht *naar de gebruiker* verstuurd kan worden, *ook als die gebruiker geen activiteit vertoont*.
Jij mag me uitleggen hoe je dat zonder ajax en zonder herladende iframes voor elkaar gaat krijgen.
Dat zijn 2 verschillende dingen.quote:foto Op donderdag 22 januari 2009 19:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat gaat inderdaad niet, maar ik begrijp dat hij gebruikers gewoon wil waarschuwen bij te lange inactiviteit. En dat gaat prima zonder ajax.
Comet (aka "reverse ajax")quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:29 schreef Farenji het volgende:
Het gaat ursel er om dat (als ik hem goed begrijp) *vanuit de webserver* een bericht *naar de gebruiker* verstuurd kan worden, *ook als die gebruiker geen activiteit vertoont*.
Jij mag me uitleggen hoe je dat zonder ajax en zonder herladende iframes voor elkaar gaat krijgen.
Dit inderdaad. In dit geval moesten we met spoed voor onderhoud de applicatie tijdelijk uitschakelen. Echter zijn niet al onze gebruikers in het pand zelf aanwezig en kunnen dit ook gewoon bedrijven zijn welke ingelogged zijn. Om ervoor te zorgen dat ze niet al hun reeds al ingevulde, maar dus nog niet opgeslagen informatie kwijt raken zat ik er aan te denken om iets te bouwen dat ik een bericht op zijn scherm laat zien waarbij ik hem waarschuw dat het systeem er even uit moet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:29 schreef Farenji het volgende:
[..]
Jaja.quote:
Dussss.... oude wijn in nieuwe zakken.quote:Specific techniques for accomplishing streaming Comet include the following.
Hidden IFrame
[..]
XMLHttpRequest
[..]
Wat "Jaja"? Comet is een prima manier om een HTTP-connectie open te houden en data naar de client te sturen, zonder dat deze hoeft te pollen. Niet meer zeggen dus dat je altijd moet pollen (AJAX, pagina's in iframes refreshen, whatever).quote:
van je eigen bronquote:foto Op donderdag 22 januari 2009 20:15 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Wat "Jaja"? Comet is een prima manier om een HTTP-connectie open te houden en data naar de client te sturen, zonder dat deze hoeft te pollen. Niet meer zeggen dus dat je altijd moet pollen (AJAX, pagina's in iframes refreshen, whatever).
quote:Comet applications typically use Ajax with long polling to detect new information on the server.
1 2 3 4 5 6 7 | FROM `tabel1` AS t, `tabel1` AS s WHERE FIND_IN_SET(s.naam, (SELECT tegenstanders from `tabel2` where naam=t.naam) )>0 GROUP BY t.naam ORDER BY t.totaal DESC, weerstand DESC |
Houdt er ook rekening mee dat volgens een bepaalde rfc mails maar een bepaalde lengte mogen zijn zonder linebreak. In html mails zet ik dus gewoon achter elke regel een <br /> Dat heeft bij mij problemen met onder andere planet ontvangers afgevangen.quote:foto Op zondag 25 januari 2009 13:37 schreef beerten het volgende:
mail() en headers
Hoi,
ik ondervind problemen met de ingebouwde mail() functie van PHP.
Als ik mijn nieuwsbirfe verstuur komt het HTML-mailtje lang niet overal correct aan. Wel HTML, geen HTML, alleen maar de gecodeerde tekst.
Het zal naar ik vermoed te maken hebben met de headers van het emailtje.
Nu ben ik naarstig op zoek naar een oplossing.
- een tutorial waarin de mailheaders tot in details worden besproken.
- een geschikte mailclass (phpmailer en swiftmailer bijvoorbeeld)
- whatever
Ik wil meer te weten komen over de oorzaken en oplossing. Met name details van de diverse headers. Wat ik ook zoek, ik kom niet veel verder dan de standaard opties (afzender, attachement, cc, bcc, returnadress etc.)
Iemand een link met meer info over hoe email echt cporrect te versturen?
Dat is een best breed begrip, welke / wat voor patterns? Creationele? Structurele? Er zijn er veel.quote:foto Op zondag 25 januari 2009 13:42 schreef Qunix het volgende:
Ik zoek tutorials over design patterns... Weet iemand een paar goeie?
Dat zou gewoon met 1 regel moeten kunnen omdat hij met de QSA parameter alle GET variabelen (dus ook "img") er automatisch bij zet.quote:foto Op maandag 26 januari 2009 12:58 schreef Darkomen het volgende:
Htacces en rewrite vraagje
Ik heb 2 urls die moeten worden verwezen, deze kunnen dus beide voorkomen
domein.nl/auto/userid
en
domein.nl/auto/userid?img=id
De eerste los ik zo op,
RewriteRule ^auto/$ [L]
#RewriteRule auto/(.*) rewritetestfolder/?user=$1 [PT]
en de 2de zo
RewriteCond %{QUERY_STRING} img=(.*)
RewriteRule ^auto/(.*) rewritetestfolder/index.php?user=$1&img=%1
Maar hoe krijg ik deze samen werkend, als ik ze zoals hierboven bovenelkaar zit dan word de eerste url niet verwezen en krijg ik een 404 error.
1 |
quote:<?php
//define the source of the feed
define('omroepzeeland_feed','http://www.omroepzeeland.nl/rss_feed/index.xml');
//recive file form server
$xml_feed = file_get_contents(omroepzeeland_feed);
//create a xml phraser
$xml_praser = xml_parser_create();
//tell the vars to the xml phrasers
xml_parse_into_struct($xml_praser,$xml_feed,$xml_keys,$xml_index);
//lets phrase ^^
xml_parser_free($xml_praser);
//generate the headlines
for($i = 2; !empty($xml_index['TITLE'][$i]); $i++){
//title van de website in bold de rest niet.
if($i == 0){
//echo '<strong>Headlines van:<a href=\"'.$xml_keys[$xml_index['LINK'][$i]]['value'].'\">".$xml_keys[$xml_index['TITLE'][$i]]['value']."</a></strong><br />';
echo '<strong>Headlines van:<a href="'.$xml_keys[$xml_index['LINK'][$i]]['value'].'">'.$xml_keys[$xml_index['TITLE'][$i]]['value'].'</a></strong><br />';
}else{
echo '<a href="'.$xml_keys[$xml_index['LINK'][$i]]['value'].'">'.$xml_keys[$xml_index['TITLE'][$i]]['value'].'</a><br />';
}
}
?>
Het idee achter RSS is ook niet dat je bij iedere pageview opnieuw de feed uitleest.quote:foto Op maandag 26 januari 2009 15:16 schreef RensWisse het volgende:
Hm, dat is eigenlijk ook de bedoeling niet.
Maar het is visueel in elk geval wel een oplossing, alleen technisch dus niet.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | mysql_connect(localhost, "root", "") or die mysql_error();[s][/s] mysql_select_db("leertaak") or die mysql_error(); $query1 = mysql_query("SELECT `klantnr` FROM `klant` WHERE `username` = '".$_SESSION['username']."'") or die mysql_error(); $row= mysql_fetch_array($query1); $klantnr = $row['klantnr']; mysql_query("INSERT INTO `orders` (`klantnr`) VALUES ('".$klantnr."')") or die mysql_error(); $query2 = mysql_query("SELECT `ordernr` FROM `orders` WHERE `klantnr` = '".$klantnr."'") or die mysql_error(); $row2 = mysql_fetch_array($query2); $ordernr = $row2['ordernr']; ?> |
Heeft Fok er zelf ingezet, staat niet in het bestandquote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:14 schreef GlowMouse het volgende:
or die mysql_error();[ s ][ /s]
wat is dat met die [ s ]?
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:26 schreef GlowMouse het volgende:
Die is een functie dus moet je haakjes gebruiken om argumenten mee te geven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 | print_r($_POST); ?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8" /> <link href="/style.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <link href="/style_menu.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <link href="/card.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <script type="text/javascript" src="/card.js"></script> </head> <body> <form method="post" action="" name="ecard_form"> <input type="hidden" id="card_id" name="card_id" value="d9752b49" /> <div class="ecard_left"> <strong>Ontvanger(s)</strong><br /> <br /> <fieldset> <label>Naam</label><input type="text" id="card_receiver_name" name="card_receiver_name" /><br /> <label>Email</label><input type="text" id="card_receiver_email" name="card_receiver_email" /><br /> </fieldset> <a style="font-size: 10px;" href="javascript:void(0);" onclick="ecardjs_toevoegen();">Toevoegen</a> - <a style="font-size: 10px;" href="javascript:void(0);" onclick="ecardjs_verwijderen();">Verwijderen</a> - <a style="font-size: 10px;" href="javascript:void(0);" onclick="ecardjs_bewerken();">Bewerken</a> - <div style="font-size: 9px; display: inline;" id="ecards_over">10 over</div><br /> <select name="card_receivers" size="4" class="ecard_email_list" id="ecards_to"></select><br /> </div> <br /> <input type="submit" name="action_preview" value="Bekijk voorbeeld" /> <input type="submit" name="action_send" value="Verstuur e-card" /> </form> </body> </html> |
1 2 3 4 5 6 7 | ( [card_id] => d9752b49 [card_receiver_name] => [card_receiver_email] => [action_preview] => Bekijk voorbeeld ) |
1 2 3 4 5 6 7 8 | .style1 {font-weight: bold} </style> <div class="footer"> <p>text.</p> <p>text.</p> <p>text.</p> </div> |
terwijl ik dit wil:quote:text.
text.
text.
Weet iemand hoe ik dit (waarschijnlijk simpele) probleem op kan lossen?quote:text.
text.
text.
ok bedanktquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:56 schreef HuHu het volgende:
Dat is geen PHP maar HTML. Je moet <br /> gebruiken. Zoek maar even op Google naar de betekenis van tags als <p> en <br /> en dergelijke.
Doe jij met JS dynamisch de 'naam' en 'email' veldjes vermeerderen? Zo ja, geef je die wel elk een uniek ID en name attribuut mee?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:41 schreef Chandler het volgende:
Ik zit met iets vaags, op een of andere manier wordt een bepaald element niet meegenomen als ik een pagina verstuurd met POST (form)
[ code verwijderd ]
Als ik op bekijk voorbeeld klik zou ik ook in de array van $_POST card_receivers moeten tegenkomen maar die staat er niet bij (ongeacht of er gegevens zijn ingevuld)
[ code verwijderd ]
Wat doe ik fout?
Dat zou je wellicht hier kunnen vragen: [CSS] voor dummies - deel 11 of in een apart topic. Het heeft namelijk niets te maken met PHP of MySQL.quote:foto Op dinsdag 27 januari 2009 15:08 schreef toma het volgende:
Nou heb ik een volgend probleem
De tekst staat bovenaan in een tekst vak. Maar deze moet tegen de onderkant aanzitten. Hoe doe ik dat?
Ok, ik wist niet dat daar een apart topic voor is.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:10 schreef HuHu het volgende:
[..]
Dat zou je wellicht hier kunnen vragen: [CSS] voor dummies - deel 11 of in een apart topic. Het heeft namelijk niets te maken met PHP of MySQL.
De naam hoeft niet uniek te zijn. Als je bijvoorbeeld name="card[]" gebruikt dan krijg je in het php-script netjes een array te zienquote:foto Op dinsdag 27 januari 2009 14:59 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Doe jij met JS dynamisch de 'naam' en 'email' veldjes vermeerderen? Zo ja, geef je die wel elk een uniek ID en name attribuut mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop