abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 januari 2009 @ 12:57:27 #276
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_64882455
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:52 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je ziet dat ik Hamas een groepje zieke extremisten heb genoemd of lees je daar voor je eigen gemak even overheen.
Je zegt dat zij als enige de burgers beschermen, leg dat eens uit?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 12:57:33 #277
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64882458
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:45 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Tiepvautje zeker?

Maar lees je eigen post nog eens door.. vanuit je eigen beleving zijn er "veel" moslims die Hamas zien als bevrijders. daarna pak je gemakshalve alle moslims en zijn het allemaal terroristen.

99% van de Moslims kent heel Hamas niet maar door de pers lijkt het alsof Hamas moslims vertegenwoordigd zonder uitzonderingen. Alleen al de vijandige houding tav Fatah zegt dat dit niet zo is.

Het is net voetbal.. doordat er 50 mensen rellen na een wedstrijd zijn die andere 20.000 nog geen hooligans.. Die miljoenen moslims in de rest van de wereld doen hun gebed, werken hard en leven vredig.

Wat je wel kan stellen is dat de Islam door de foute leiders van Hamas en andere partijen wordt misbruikt om hun boodschap van geweld uit te dragen. Ook kun je stellen dat de Arabische invloed op de Islam een licht ontvlambaar karakter heeft gebracht. maar het zijn nog altijd die paar foute partijen die het ontsteken en veroorzaken.

Ik snap ook wel dat ik tegen een muur praat en je me weg gaat honen nu maar ik doe op zijn minst een poging je de realiteit te laten inzien en dat niet elke Moslim een bomgordel om wil doen. (karikatuur)
daar heb je wel gelijk in maar het worden er wel steeds meer die naar boven komen met hun wat negatieve kanten ...

En hoe lang gaat dit duren voor dat daad werkelijk eens de grote bom gaat barsten.
Als ik nu al in de trein zit en er komt zo'n baard binnen in een jurk dan zie ik de omringende mensen ook al hun twijfels hebben van zal ik blijven zitten of toch maar even een coupe verder gaan zitten want je weet maar nooit.
Sommige gaan inderdaad ook weg .
Deze angst is niet onterecht ...
Dus ergens kan je wel stellen dat de angst steeds en steeds groter wordt zo lang het geweld door bepaalde groepen moslim aanhangers steeds weer wordt gebruikt om hun gedachten door te drukken

Een onschuldig mens die wordt ook steeds banger en angst kan zich om zetten in HAAT.
Ik begin helaas ook meer en meer minder begrip te krijgen voor diverse bevolking groepen.
Wat ik ook niet echt fijn vind maar ja waar rook is is vuur zeg ik altijd.
De verhalen komen niet zo maar uit de lucht vallen en is de angst voor diverse bevolking groepen zeer begrijpelijk.. zo wel voor als tegenstanders .
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_64882534
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:57 schreef RAVW het volgende:

[..]

daar heb je wel gelijk in maar het worden er wel steeds meer die naar boven komen met hun wat negatieve kanten ...

En hoe lang gaat dit duren voor dat daad werkelijk eens de grote bom gaat barsten.
Als ik nu al in de trein zit en er komt zo'n baard binnen in een jurk dan zie ik de omringende mensen ook al hun twijfels hebben van zal ik blijven zitten of toch maar even een coupe verder gaan zitten want je weet maar nooit.
Dus ergens kan je wel stellen dat de angst steeds en steeds groter wordt zo lang het geweld door bepaalde groepen moslim aanhangers steeds weer wordt gebruikt om hun gedachten door te drukken

Een onschuldig mens die wordt ook steeds banger en angst kan zich om zetten in HAAT.
Ik begin helaas ook meer en meer minder begrip te krijgen voor diverse bevolking groepen.
Wat ik ook niet echt fijn vind maar ja waar rook is is vuur zeg ik altijd.
De verhalen komen niet zo maar uit de lucht vallen en is de angst voor diverse bevolking groepen zeer begrijpelijk.. zo wel voor als tegenstanders .

In de trein ergens anders gaan zitten als er iemand met een baard komt.
pi_64882584
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:49 schreef Sargon het volgende:

[..]

haha die is goed Hamas is vrede zeker

Waaruit blijkt dat Hamas zijn burgers beschermt?
Alsjeblieft laten we Israël nu niet Heilig verklaren. Hamas streeft vernietiging van Israël na en is een terroristische organisatie maar een groter deel van de organisatie zet zich maatschappelijk in voor de bevolking. Alleen wordt deze kant niet belicht in de pers omdat dit niet zo interessant is voor op de voorpagina. Dat dit stukje maatschappelijke hulp weer goodwill creëert bij de bevolking om de, door de Arabieren als legitiem beschouwde, strijd tegen Israël te ondersteunen is dan weer een erg jammer.

Maar Israël is verre van zuiver door het blokkeren van economische groei van de Palestijnse gebieden en af en toe eens met een bulldozer alle infrastructuur open te halen in Gaza. Dit onder het mom van zelfverdediging maar je kunt je er op zijn minst vraagtekens bij stellen. Van oudsher zien wij een pro-joods verslaggeving van alle gebeurtenissen in die regio.

En nee ik ben niet pro-moslim of Hamas.. verre van dat Ik probeer enkel mijn ogen op te houden en mijn eigen oordeel te maken in plaats van het op te lepelen van Reuters of CNN.
pi_64882597
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:56 schreef IHVK het volgende:
Klopt.

Maar zo lijkt het in ieder geval wel.
Op mij komt het zo niet over. Al die mensen die nu moord en brand schreeuwen doen toch aan aardige staaltjes geschiedvervalsing en ontkenning. Persoonlijk vind ik op dit moment de palestijnen en hun aanhangers enger dan pro israeli's.
Sowieso mogen de palestijnen weleens een media cursusje doen voor ze gaan schreeuwen en jammeren voor de camera's.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:03:27 #281
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64882666
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:57 schreef RAVW het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit last gehad van een ''baard in een jurk'' en er is bij mijn weten nog geen aanslag gepleegd op het openbaar vervoer door orthodoxe Moslims.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:04:22 #282
135430 Sargon
pi_64882696
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:00 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Alsjeblieft laten we Israël nu niet Heilig verklaren. Hamas streeft vernietiging van Israël na en is een terroristische organisatie maar een groter deel van de organisatie zet zich maatschappelijk in voor de bevolking. Alleen wordt deze kant niet belicht in de pers omdat dit niet zo interessant is voor op de voorpagina. Dat dit stukje maatschappelijke hulp weer goodwill creëert bij de bevolking om de, door de Arabieren als legitiem beschouwde, strijd tegen Israël te ondersteunen is dan weer een erg jammer.

Maar Israël is verre van zuiver door het blokkeren van economische groei van de Palestijnse gebieden en af en toe eens met een bulldozer alle infrastructuur open te halen in Gaza. Dit onder het mom van zelfverdediging maar je kunt je er op zijn minst vraagtekens bij stellen. Van oudsher zien wij een pro-joods verslaggeving van alle gebeurtenissen in die regio.

En nee ik ben niet pro-moslim of Hamas.. verre van dat Ik probeer enkel mijn ogen op te houden en mijn eigen oordeel te maken in plaats van het op te lepelen van Reuters of CNN.
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe die organisatie werkt, maar om te claimen dat Hamas als enige de burgers van Gaza beschermen lijkt me overdreven. Zeker als je ziet hoe ze fatah en aanhang eruit hebben geknikkerd. Je zal wel gelijk hebben, de kwaliteit van de Hamas scholen zal wel uitstekend zijn
pi_64882716
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:01 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Op mij komt het zo niet over. Al die mensen die nu moord en brand schreeuwen doen toch aan aardige staaltjes geschiedvervalsing en ontkenning. Persoonlijk vind ik op dit moment de palestijnen en hun aanhangers enger dan pro israeli's.
Sowieso mogen de palestijnen weleens een media cursusje doen voor ze gaan schreeuwen en jammeren voor de camera's.
We hadden het over de moslims nu, dus niet hoe dingen op jou overkwamen.
Dat is weer een andere discussie.

In het westen wordt het door een groot deel van de mensen (maar zeker niet alle) zo gezien:: Israël een democratische oase in een dictatoriale woestijn die de waarden van het westen vertegenwoordigt tegen de barbaarse islamieten.
Dus in die opzicht is die propaganda ook gedeeltelijk geslaagd.

Ik doe nu alleen maar een analyse he, zonder waarde-ooordeel ofzo.
pi_64882734
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:01 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Ze zijn aardig kansloos voor de Camera inderdaad.
pi_64882735
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:04 schreef Sargon het volgende:

[..]

Je hoeft mij niet uit te leggen hoe die organisatie werkt, maar om te claimen dat Hamas als enige de burgers van Gaza beschermen lijkt me overdreven. Zeker als je ziet hoe ze fatah en aanhang eruit hebben geknikkerd. Je zal wel gelijk hebben, de kwaliteit van de Hamas scholen zal wel uitstekend zijn
Je gaat aan het hele punt voorbij door een zekere vooringenomenheid wat betreft dit onderwerp. Jammer.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:06:42 #286
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64882772
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:03 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit last gehad van een ''baard in een jurk'' en er is bij mijn weten nog geen aanslag gepleegd op het openbaar vervoer door orthodoxe Moslims.
ja dat weten de kenners ook wel maar hoeveel Nederlanders zullen het verschil herkennen..
maar dat er angst is dat is een ding wat zeker is.
ach het is altijd wat zo zijn het de Duitsers dan zijn het weer de Molukkers en dan nu weer de Moslims...

wat is next......
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:07:00 #287
135430 Sargon
pi_64882782
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:05 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je gaat aan het hele punt voorbij door een zekere vooringenomenheid wat betreft dit onderwerp. Jammer.
Geef eens antwoord op mijn eerdere post ipv je uitspraken een beetje terug te nemen.
pi_64882810
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:47 schreef IHVK het volgende:
De steun voor Hamas is niet eens zo moeilijk te verklaren. Het is niet omdat moslims zitten te wachten op de zoveelste groep zieke extremisten, eerder dat het lijkt dat niemand anders het geweld tegen burgers probeert te stoppen.
Hamas schiet nog steeds raketten en mortieren en degenen die ze moeten ontvangen zijn nog steeds Israëlische burgers.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64882861
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:07 schreef Sargon het volgende:

[..]

Geef eens antwoord op mijn eerdere post ipv je uitspraken een beetje terug te nemen.

Wat een niveau weer.
Jij denkt dat dit een wedstrijd is?

Ik heb niks teruggenomen, eerder dingen duidelijk gemaakt om misverstanden te voorkomen. Ik sta nog steeds achter mijn woorden.

Maar ik moet er weer vandoor. Misschien vanavond weer tijd.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:10:06 #290
135430 Sargon
pi_64882873
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:07 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hamas schiet nog steeds raketten en mortieren en degenen die ze moeten ontvangen zijn nog steeds Israëlische burgers.
Bovendien weten ze dat Israel terugslaat en dus hun locaties aanvallen, waar weer meer burgerdoden bij vallen. Oliedomme reactie van IHVK
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:11:01 #291
135430 Sargon
pi_64882892
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:09 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wat een niveau weer.
Jij denkt dat dit een wedstrijd is?

Ik heb niks teruggenomen, eerder dingen duidelijk gemaakt om misverstanden te voorkomen. Ik sta nog steeds achter mijn woorden.

Maar ik moet er weer vandoor. Misschien vanavond weer tijd.
Sterk argument, ik stel gewoon een vraag over een radicale uitspraak
pi_64882908
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:07 schreef damian5700 het volgende:

[..]

En door Israëlische bommen zijn inmiddels weer meer dan honderd kinderen om het leven gekomen.
Jij kan dat zien als 100% de schuld van Hamas, maar ik vind van niet.

En in de moslimwereld vindt men dat al helemaal niet, en dat was de vraag: waarom denkt men zo in de moslimwereld. Dus het gaat niet per definitie om mijn mening.

Maar ik ben weg.
pi_64882934
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:11 schreef Sargon het volgende:

[..]

Sterk argument, ik stel gewoon een vraag over een radicale uitspraak
Ja wat een radicale uitspraak.

Enge anti-semitist die ik ook ben.

Ik heb uitgelegd waarom Hamas nu wel op enige steun kan vertrouwen in de moslimwereld.!!
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:15:46 #294
135430 Sargon
pi_64883047
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:12 schreef IHVK het volgende:

[..]

Enge anti-semitist die ik ook ben.

Geinig dat het altijd zelf geroepen wordt door pro palestina aanhang.
pi_64883096
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:11 schreef IHVK het volgende:

[..]

En door Israëlische bommen zijn inmiddels weer meer dan honderd kinderen om het leven gekomen.
Jij kan dat zien als 100% de schuld van Hamas, maar ik vind van niet.

En in de moslimwereld vindt men dat al helemaal niet, en dat was de vraag: waarom denkt men zo in de moslimwereld. Dus het gaat niet per definitie om mijn mening.

Maar ik ben weg.

Even resumé:

'Sympathie voor Hamas is verklaarbaar, want het lijkt alsof Hamas het geweld tegen burgers probeert te stoppen'.
En die raketten en mortieren die ze afschiet op Israëlische burgers?
'Ja, maar Israël '

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64883146
Petitie stop de oorlog in Gaza:

http://www.avaaz.org/en/gaza_time_for_peace/96.php?CLICK_TF_TRACK

Op naar de half miljoen handtekeningen!
pi_64883157
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:05 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ze zijn aardig kansloos voor de Camera inderdaad.
Het enige wat ik zie is haat en wraakgevoelens, dat moet toch beter kunnen met al die geënsceneerde media exposure die ze krijgen?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:21:17 #298
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64883201
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:19 schreef ron1872 het volgende:
Petitie stop de oorlog in Gaza:

http://www.avaaz.org/en/gaza_time_for_peace/96.php?CLICK_TF_TRACK

Op naar de half miljoen handtekeningen!

Krijgen we dan een Hamasomroep?
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:23:41 #299
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64883281
Wat voor effectiviteit heeft Israël eigenlijk als het op het uitschakelen van Hamas aankomt? Al willen ze Hamas echt uitschakelen op korte termijn dan zullen ze toch echt de steden IN moeten trekken en huis aan huis gevechten moeten aangaan. En pas DAN na heelveel slachtoffers, pas dan zal Hamas even wellicht niet bestaan op de Gazastrook.

Wat Israël nu doet, met bombardementen, omsingeling etcetc is allemaal echt zinloos tegen een paramilitaire organisatie als Hamas met een horizontale lijn van communicatie en duizenden plaatsvervangers om eventuele uitgeschakelde leiders te vervangen.
Dasvidanja
pi_64883297
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:59 schreef Hanoying het volgende:
de Dome of the Rock in een Jiddisch land ligt.
De wát in wát voor land?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')