quote:When the Jews return to Zion / And a comet rips the sky / And the Holy Roman Empire rises, / Then You and I must die. / From the eternal sea he rises, / Creating armies on either shore, / Turning man against his brother / 'Til man exists no more.
Eens. Bovendien is het i.m.o. onbijbelse rotzooi wat die gasten uitkramen. Hoezo moeten de joden in Israël zijn als de messias (weder)komt? Waar staat dat?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:40 schreef Echo99 het volgende:
Soms schaam ik me ervoor dat ik christen ben...
Oei, er komt geweld voor in de bijbelquote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:05 schreef Knip het volgende:
UIt onze eigen Bijbel: Psalm 137. In de jaren 70 door de popgroep Boney M. gezongen en een grote hit geworden.
Let vooral op de laatste zin uit de psalm
Zoals in ieder geschiedenisboek toch?quote:Op woensdag 14 januari 2009 08:32 schreef Haushofer het volgende:
Oei, er komt geweld voor in de bijbel
Volgens mij stond er ergens in een Joods geschrift dat ze het heilige land krijgen/ verdienen als de Messias is teruggekeerd.. Dus eigenlijk hoeven ze er niet te zijn als'ie komt, als'ie is geweest mogen ze pasquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:17 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Eens. Bovendien is het i.m.o. onbijbelse rotzooi wat die gasten uitkramen. Hoezo moeten de joden in Israël zijn als de messias (weder)komt? Waar staat dat?
'Hun zeggen' zoals 'hun uitspraak'/'wat ze zeiden'/'naar hun zeggen', denk ik.quote:Op woensdag 14 januari 2009 08:35 schreef Haushofer het volgende:
Staat daar trouwens nou "hun zeggen" in die Koranvertaling? Laat dat Kees maar niet horen
Echt zo een scenario die in The Hitch Hikers Guide to the Galaxy zou passen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:46 schreef jogy het volgende:
Lijkt me wel grappig, als ie dan komt dat ie zegt. 'Gasten serieus, waar de neuk zijn jullie mee bezig?' en ze allemaal in varkens veranderd om daarna de grootste baconsandwich ooit te maken.
Dan heb jij weinig begrepen van HH2G.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Echt zo een scenario die in The Hitch Hikers Guide to the Galaxy zou passen.
Ja, want wij Nederlanders zijn het superieure volk dat nog nooit een ander volk kwaad heeft gedaan, laat staan dat ooit zal doen, laat staan daar ooit over zal nadenken. Wij zijn zo veel beter dan die Joden die hun landje willen houden en niet willen delen met die Palestijnen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit wilde ik jullie eigenlijk niet onthouden. Religie zuigt in mijn ogen echt hardEn dan te bedenken dat onze christelijke broeders in het kabinet er precies zo over denken. En dan hebben we het nog niet eens over de leiders van de VS.
Ik heb het nog niet uitgelezen, maar leek me wel een absurd scenario dat er zo maar in kon voorkomen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 07:48 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dan heb jij weinig begrepen van HH2G.
Nog even een aanvulling op de TT: dan zou iedereen in Israel moeten zijn
Volgens mij geloven ze dat de messias niet komt tot het volk van Israel in het beloofde land is.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:38 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet uitgelezen, maar leek me wel een absurd scenario dat er zo maar in kon voorkomen.
OT: Wat gebeurt er dan volgens deze overtuiging als alle mensen/joden niet in Israël zijn?
Dat soort betogingen werkt eerder averechts. Israël ontleent haar steun vanuit met name de Westerse wereld voornamelijk aan het feit dat zij een democratische natie is die haar recht op zelfverdediging pretendeert uit te oefenen. Als ze zich zouden gaan beroepen op een ideologische, religieuze strijd dan zijn ze die steun volgens mij vrij snel kwijt.quote:„Wat absoluut onderbelicht is gebleven, is waarom onze Joodse broeders en zusters erop gebrand zijn om het land Israël te blijven. Ze moeten er zijn als de Messias komt.”
En hoe zit de met de Messiasbelijdende-joden danquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:51 schreef Iblis het volgende:
Ik dacht dat het punt van discussie juist was dat de Christenen beweren dat de Messias reeds gekomen is in de vorm van Jezus Christus, doch dat de Joden hem niet als zodanig erkennen. Bekeringswerk in de richting van de Joden probeert hun dit dan ook duidelijk te maken.
De (Orthodoxe) Joden verwachten inderdaad al geruime tijd de komst van de messias, de Christenen verwachten zijn wederkomst. Is dat laatste dan wat men eigenlijk bedoelt?
Verder is de stelling opvallend, dat de Joden in de staat Israël moeten zijn, omdat de staat Israël voor zijnoprichting ook onder Christenen niet met open armen ontvangen werd: sommigen zagen in de Joodse diaspora een straf van God, en door nu een staat op te richten voor de Joden ging men als het ware tegen Gods plan in. Na de tweede wereld oorlog is die mening (uiteraard) wat bijgetrokken, maar, vergis je niet, ook onder sommige ultra-Orthodoxe Joden heb je fel anti-zionistische Joden die vinden dat een Joodse staat pas ná de komst van de Messias bestaansrecht heeft. (Ook al is Israël in principe een seculiere staat.)
Al met al is het wel weer een typische combinatie van ideologie en selectief Bijbellezen.
Lijkt mij logisch, gezien het Arabisch een totaal ander schrift en leeswijze behoeft. Een Koran vertalen is toch iets dat letterlijk moet gebeuren, anders klopt het niet meer.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
'Hun zeggen' zoals 'hun uitspraak'/'wat ze zeiden'/'naar hun zeggen', denk ik.
Sowieso is de vertaling van Fred Leemhuis, van wie ik het heb (http://www.bijbelenkoran.nl/), soms best vreemd; vreemdlopende zinnen, vraagtekens door sommige zinnen heen, etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |