abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65005487
Das niet de Messias, maar de Antichrist. Hij werd 32 jaar geleden in "The Omen" al aangekondigd
quote:
When the Jews return to Zion / And a comet rips the sky / And the Holy Roman Empire rises, / Then You and I must die. / From the eternal sea he rises, / Creating armies on either shore, / Turning man against his brother / 'Til man exists no more.
pi_65006084
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:40 schreef Echo99 het volgende:
Soms schaam ik me ervoor dat ik christen ben...
Eens. Bovendien is het i.m.o. onbijbelse rotzooi wat die gasten uitkramen. Hoezo moeten de joden in Israël zijn als de messias (weder)komt? Waar staat dat?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_65012416
er is wel een zionistische stroming binnen het orthodoxe jodendom die zoiets zegt, volgens mij.
pi_65018128
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 18:05 schreef Knip het volgende:
UIt onze eigen Bijbel: Psalm 137. In de jaren 70 door de popgroep Boney M. gezongen en een grote hit geworden.
Let vooral op de laatste zin uit de psalm
Oei, er komt geweld voor in de bijbel
pi_65018140
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 08:32 schreef Haushofer het volgende:

Oei, er komt geweld voor in de bijbel
Zoals in ieder geschiedenisboek toch?
pi_65018162
Staat daar trouwens nou "hun zeggen" in die Koranvertaling? Laat dat Kees maar niet horen
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:25:43 #27
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_65019141
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:17 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Eens. Bovendien is het i.m.o. onbijbelse rotzooi wat die gasten uitkramen. Hoezo moeten de joden in Israël zijn als de messias (weder)komt? Waar staat dat?
Volgens mij stond er ergens in een Joods geschrift dat ze het heilige land krijgen/ verdienen als de Messias is teruggekeerd.. Dus eigenlijk hoeven ze er niet te zijn als'ie komt, als'ie is geweest mogen ze pas
pi_65041780
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 08:35 schreef Haushofer het volgende:
Staat daar trouwens nou "hun zeggen" in die Koranvertaling? Laat dat Kees maar niet horen
'Hun zeggen' zoals 'hun uitspraak'/'wat ze zeiden'/'naar hun zeggen', denk ik.

Sowieso is de vertaling van Fred Leemhuis, van wie ik het heb (http://www.bijbelenkoran.nl/), soms best vreemd; vreemdlopende zinnen, vraagtekens door sommige zinnen heen, etc.
pi_65050379
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:46 schreef jogy het volgende:
Lijkt me wel grappig, als ie dan komt dat ie zegt. 'Gasten serieus, waar de neuk zijn jullie mee bezig?' en ze allemaal in varkens veranderd om daarna de grootste baconsandwich ooit te maken.
Echt zo een scenario die in The Hitch Hikers Guide to the Galaxy zou passen.
pi_65055385
Gelukkig wachten ze niet al ruim 2000 jaar op de Messias.
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_65058732
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 22:17 schreef IHVK het volgende:

[..]

Echt zo een scenario die in The Hitch Hikers Guide to the Galaxy zou passen.
Dan heb jij weinig begrepen van HH2G.

Nog even een aanvulling op de TT: dan zou iedereen in Israel moeten zijn
pi_65063948
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit wilde ik jullie eigenlijk niet onthouden. Religie zuigt in mijn ogen echt hard En dan te bedenken dat onze christelijke broeders in het kabinet er precies zo over denken. En dan hebben we het nog niet eens over de leiders van de VS.
Ja, want wij Nederlanders zijn het superieure volk dat nog nooit een ander volk kwaad heeft gedaan, laat staan dat ooit zal doen, laat staan daar ooit over zal nadenken. Wij zijn zo veel beter dan die Joden die hun landje willen houden en niet willen delen met die Palestijnen.

Kom op zeg, dat gezeik op Israël begint me de keel uit te hangen. Prima dat je religie's afzeikt, daar ben je immers de superieure Nederlander voor, maar hou op de schijnheilige uit te hangen. Wij zijn niet beter, geen haar.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_65064048
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 07:48 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dan heb jij weinig begrepen van HH2G.

Nog even een aanvulling op de TT: dan zou iedereen in Israel moeten zijn
Ik heb het nog niet uitgelezen, maar leek me wel een absurd scenario dat er zo maar in kon voorkomen.

OT: Wat gebeurt er dan volgens deze overtuiging als alle mensen/joden niet in Israël zijn?
pi_65064094
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:38 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet uitgelezen, maar leek me wel een absurd scenario dat er zo maar in kon voorkomen.

OT: Wat gebeurt er dan volgens deze overtuiging als alle mensen/joden niet in Israël zijn?
Volgens mij geloven ze dat de messias niet komt tot het volk van Israel in het beloofde land is.
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_65064210
In Openbaringen staat toch dat er een groot Israël zal zijn bij de wederkomst van Christus? Interpretatie van buitenaf is dat Christenen veel te kampen hebben gehad met nog niet uitgekomen voorspellingen n profetieën, dat het daarom heilige taak van de gelovigen is om een omgeving te creëren waarin het rijp is voor de terugkomst van de HEER.
pi_65064463
quote:
„Wat absoluut onderbelicht is gebleven, is waarom onze Joodse broeders en zusters erop gebrand zijn om het land Israël te blijven. Ze moeten er zijn als de Messias komt.”
Dat soort betogingen werkt eerder averechts. Israël ontleent haar steun vanuit met name de Westerse wereld voornamelijk aan het feit dat zij een democratische natie is die haar recht op zelfverdediging pretendeert uit te oefenen. Als ze zich zouden gaan beroepen op een ideologische, religieuze strijd dan zijn ze die steun volgens mij vrij snel kwijt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:51:39 #37
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_65064562
Ik dacht dat het punt van discussie juist was dat de Christenen beweren dat de Messias reeds gekomen is in de vorm van Jezus Christus, doch dat de Joden hem niet als zodanig erkennen. Bekeringswerk in de richting van de Joden probeert hun dit dan ook duidelijk te maken.

De (Orthodoxe) Joden verwachten inderdaad al geruime tijd de komst van de messias, de Christenen verwachten zijn wederkomst. Is dat laatste dan wat men eigenlijk bedoelt?

Verder is de stelling opvallend, dat de Joden in de staat Israël moeten zijn, omdat de staat Israël voor zijnoprichting ook onder Christenen niet met open armen ontvangen werd: sommigen zagen in de Joodse diaspora een straf van God, en door nu een staat op te richten voor de Joden ging men als het ware tegen Gods plan in. Na de tweede wereld oorlog is die mening (uiteraard) wat bijgetrokken, maar, vergis je niet, ook onder sommige ultra-Orthodoxe Joden heb je fel anti-zionistische Joden die vinden dat een Joodse staat pas ná de komst van de Messias bestaansrecht heeft. (Ook al is Israël in principe een seculiere staat.)

Al met al is het wel weer een typische combinatie van ideologie en selectief Bijbellezen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 15 januari 2009 @ 12:02:43 #38
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65064982
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:51 schreef Iblis het volgende:
Ik dacht dat het punt van discussie juist was dat de Christenen beweren dat de Messias reeds gekomen is in de vorm van Jezus Christus, doch dat de Joden hem niet als zodanig erkennen. Bekeringswerk in de richting van de Joden probeert hun dit dan ook duidelijk te maken.

De (Orthodoxe) Joden verwachten inderdaad al geruime tijd de komst van de messias, de Christenen verwachten zijn wederkomst. Is dat laatste dan wat men eigenlijk bedoelt?

Verder is de stelling opvallend, dat de Joden in de staat Israël moeten zijn, omdat de staat Israël voor zijnoprichting ook onder Christenen niet met open armen ontvangen werd: sommigen zagen in de Joodse diaspora een straf van God, en door nu een staat op te richten voor de Joden ging men als het ware tegen Gods plan in. Na de tweede wereld oorlog is die mening (uiteraard) wat bijgetrokken, maar, vergis je niet, ook onder sommige ultra-Orthodoxe Joden heb je fel anti-zionistische Joden die vinden dat een Joodse staat pas ná de komst van de Messias bestaansrecht heeft. (Ook al is Israël in principe een seculiere staat.)

Al met al is het wel weer een typische combinatie van ideologie en selectief Bijbellezen.
En hoe zit de met de Messiasbelijdende-joden dan
Lang leve mij! *O*
pi_65065017
Een van de meest opvallende profetiëen over de eindtijd, als je het mij vraagt:

Zachariah 12:
7 Eerst zal de HEER de dorpen van Juda de overwinning schenken, opdat de roem van het huis van David en van de inwoners van Jeruzalem niet groter zal zijn dan die van de Judeeërs. 8 Maar de HEER zal tegelijkertijd de inwoners van Jeruzalem steunen: de zwakste onder hen zal op die dag zo sterk zijn als David en het huis van David zal hen leiden alsof God zelf hen leidde, alsof er een engel van de HEER voor hen uit ging.
9 Op die dag zal ik alles in het werk stellen om de volken uit te roeien die Jeruzalem belagen. 10 Het huis van David en de inwoners van Jeruzalem echter zal ik vervullen met een geest van mededogen en inkeer. Ze zullen zich weer naar mij wenden, en over degene die ze hebben doorstoken, zullen ze weeklagen als bij de rouw om een enig kind; hun verdriet zal zo bitter zijn als het verdriet om een oudste zoon.

Dit komt min of meer overeen met Openbaringen. Vanuit het perspectief van christenen (en messiasbelijdende joden) zit het zo:

De messias komt eerst om te lijden (de lijdende dienaar, Jes. 53) en komt later terug (de wederkomst) om op een Koning David-achtige manier (dus met machtsvertoon en strijd) de onrechtvaardigen te straffen en de rechtvaardigen te redden. En dit zal zich allemaal min of meer afspelen rondom Jeruzalem.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_65065064
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 19:15 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

'Hun zeggen' zoals 'hun uitspraak'/'wat ze zeiden'/'naar hun zeggen', denk ik.

Sowieso is de vertaling van Fred Leemhuis, van wie ik het heb (http://www.bijbelenkoran.nl/), soms best vreemd; vreemdlopende zinnen, vraagtekens door sommige zinnen heen, etc.
Lijkt mij logisch, gezien het Arabisch een totaal ander schrift en leeswijze behoeft. Een Koran vertalen is toch iets dat letterlijk moet gebeuren, anders klopt het niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')