abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 9 januari 2009 @ 15:35:58 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64854143
Het kabinet stelt voorlopig geen verbod in op vuurwerk voor consumenten. Dat heeft minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken vandaag gezegd na afloop van de eerste ministerraad van het jaar. "Het kabinet gaat nu niet over tot het verbieden van vuurwerk", aldus Ter Horst.

Gisteren werd bekend dat een groep burgers de benodigde 40.000 handtekeningen binnen heeft gehaald die nodig zijn om de Tweede Kamer zich over een verbod te laten buigen. Sinds 1 januari kunnen Nederlanders hiervoor een burgerinitiatief via internet ondertekenen.

Het is overigens nog de vraag of de Tweede Kamer het initiatief daadwerkelijk aan de orde zal stellen. Het onderwerp van een burgerinitiatief mag de laatste twee jaar niet in de Kamer aan de orde zijn geweest.

Volgens Ter Horst zijn er ongeveer evenveel Nederlanders voor als tegen een verbod op consumentenvuurwerk. Er komt daarom geen verbod. Wel wil zij het illegale vuurwerk blijven aanpakken, omdat daarmee de meeste ongelukken gebeuren.

Voorlopig geen verbod op vuurwerk

Yes.
Goed nieuws voor de meeste mensen denk ik zo.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_64854185
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:35 schreef Netsplitter het volgende:
Yes.
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
pi_64854210
waar maken we ons toch druk om in nederland ... HÈ!
Nothin' happened the way it was supposed to happen..
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:37:50 #4
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_64854225
quote:
Kut, nog niet verlost van dat klapperende petjestuig.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 9 januari 2009 @ 15:38:53 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64854279
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:37 schreef Rosbief het volgende:

[..]
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:38:58 #6
19242 yavanna
Results may vary.
pi_64854285
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 15:39:23 #7
8781 crew  Frutsel
pi_64854299
quote:
Yes.
Goed nieuws voor de meeste mensen denk ik zo.
Inderdaad
Nu een burgerinitiatief opzetten voor de uitzetting van Groen Links
pi_64854349
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:37 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Anders ga je even met oordopjes achter je geraniums zitten bejaarde...
steek zelf ook geen vuurwerk af maar laat die jochies toch een pleziertjes hebben. Daarbij siervuurwerk is mooi
pi_64854389
quote:
Het kabinet stelt voorlopig geen verbod in op vuurwerk voor consumenten.
Voorlopig...ze stellen het nog een maandje of 11 uit
Gelukkig zonder haar
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:44:06 #10
28033 Pek
je moet wat
pi_64854530
Kut, ik m'n huisdieren maar platspuiten elk jaar, dat kan niet gezond zijn
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_64854534
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:41 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Voorlopig...ze stellen het nog een maandje of 11 uit
Dan verwacht ik rellen van de jeugd.
pi_64854563
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:44 schreef Pek het volgende:
Je kan ze ook invriezen
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:45:10 #13
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_64854581
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:40 schreef torpie het volgende:

[..]

Anders ga je even met oordopjes achter je geraniums zitten bejaarde...
steek zelf ook geen vuurwerk af maar laat die jochies toch een pleziertjes hebben. Daarbij siervuurwerk is mooi
Ja als je er tegen bent wordt je meteen uitgemaakt voor bejaarde.
Het is gewoon een domme sport, en siervuurwerk heb je na 2 klappers ook wel gezien, komt steeds op hetzelfde alleen een andere kleur sterretjes. Poehee, als je daar al opgewonden van raakt
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_64854596
Jammer.. zonde van het geld van de maatschappij
pi_64854597
iedereen mag van mijn vuurwerk afsteken, maar als je het vuurwerk in Rotterdam gezien hebt met oud en nieuw koop je nooit meer voor veel geld van die rommel

er stonden kneusjes vuurwerk af te steken terwijl op minder dan 200 meter afstand het grootste vuurwek van Europa bezig was
pi_64854742
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:45 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Ja als je er tegen bent wordt je meteen uitgemaakt voor bejaarde.
Het is gewoon een domme sport, en siervuurwerk heb je na 2 klappers ook wel gezien, komt steeds op hetzelfde alleen een andere kleur sterretjes. Poehee, als je daar al opgewonden van raakt
Ik noem je geen bejaarde omdat je er tegen bent ieder zn eigen mening hoor. Dat je de (tijdelijke) afwijzing van het verbod negatief opvat is meer reden voor me om je zo te noemen. Laat die jeugd toch fijn een dag al hun spaargeld opmaken aan die troep is ook goed voor de economie.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:49:05 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_64854764
Yay, nog een jaar waarin de laatste week van december Nederland omgetoverd wordt naar klein Baghdad, waar dieren en mensen lekker kunnen lijden onder lawaaiterreur van opgeschoten pubers. Waar in de nacht van 1 januari rustig voor tig miljoen schade wordt veroorzaakt. Waar politie halve veldslagen moet leveren of wijken omgetoverd worden in oorlogsgebieden. Waar elk jaar weer honderden gewonden en blijvende invaliden vallen door idioterie met al dan niet legaal vuurwerk en waarvan het afval nog weken op straat blijft liggen tot het verandert in een rode papier maché smurrie.

Reken gewoon 5 euro per inwoner vuurwerkbelasting en regel daarvoor een gemeentelijk vuurwerk zoals zoveel andere landen dat kennen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:49:30 #18
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_64854790
Goede zaak
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_64854807
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:44 schreef Pek het volgende:
Dan doe je dat toch niet?

Wij hebben katten, en die trekken zich mooi niks van al het geknal aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2009 15:50:02 ]
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:50:49 #20
184614 Olep
Semper Fi.
pi_64854855
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:49 schreef Dagonet het volgende:
Yay, nog een jaar waarin de laatste week van december Nederland omgetoverd wordt naar klein Baghdad, waar dieren en mensen lekker kunnen lijden onder lawaaiterreur van opgeschoten pubers. Waar in de nacht van 1 januari rustig voor tig miljoen schade wordt veroorzaakt. Waar politie halve veldslagen moet leveren of wijken omgetoverd worden in oorlogsgebieden. Waar elk jaar weer honderden gewonden en blijvende invaliden vallen door idioterie met al dan niet legaal vuurwerk en waarvan het afval nog weken op straat blijft liggen tot het verandert in een rode papier maché smurrie.

Reken gewoon 5 euro per inwoner vuurwerkbelasting en regel daarvoor een gemeentelijk vuurwerk zoals zoveel andere landen dat kennen.
1 dag in het jaar. Mensen die eerder vuurwerk afsteken, die moeten aangepakt worden.
Maar om te gaan zeuren om een paar dagen vuurwerk..
Mensen moeten elkaar wat gunnen.
Fuck today, it's tomorrow.
pi_64854878
Wat zal ik volgend jaar groots gaan uitpakken
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:51:57 #22
28033 Pek
je moet wat
pi_64854897
quote:

Hear hear, mede-ouwe lul
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 9 januari 2009 @ 15:52:02 #23
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64854900
quote:

Haal eens adem.... :'')

Er wordt meer geld verkwanseld aan bewaking voor voetbalwedstrijden dan aan dit.
Ow en vergeet de rellen in oa Utrecht niet.
pi_64854901
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:50 schreef Olep het volgende:

[..]

1 dag in het jaar. Mensen die eerder vuurwerk afsteken, die moeten aangepakt worden.
Juist, die en mensen met illegaal vuurwerk en natuurlijk vandalisme. Gewoon keiharde straffen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:53:03 #25
194233 Friday12
Originele kloon
pi_64854951
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:50 schreef Olep het volgende:

[..]

Maar om te gaan zeuren om een paar dagen vuurwerk..
Mensen moeten elkaar wat gunnen.
dat is wel zo die zijn gewoon irritant

maar vuurwerk moet gewoon blijven het is een traditie net als oliebollen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')