abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:04:56 #1
204276 kayintveen
kayintveen.com
pi_64846159
Ik krijg zojuist weer een brief over 2 boetes uit zwitserland (van een jaar oud)
het betreft hier om een nederlandse brief met de volgende titel: "Mededeling betreffende de opening en de afsluiting van een gerechtelijk onderzoek"

echter lees ik tegenstrijdige verhalen. zovaak kom ik niet in zwitserland. eigelijk nooit!

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/news.details?p_show_header=Y&p_ni_id=13620
hier staat bijvoorbeeld:

Deurwaarder
Maar als u dat niet doet, hoeft u niet bang te zijn dat u in het holst van de nacht wordt gewekt door een holle klop op de deur. Want onze politie gaat niks innen, en een deurwaarder ook niet. Wel is er het risico dat bij een volgend bezoek aan Zwitserland - geen EU-land - aan de grens uw kenteken wordt gecontroleerd en dan zijn de rapen gaar.

Wie heeft ervaring.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:10:45 #2
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_64846381
Aan de grens, bij het verlaten van Zwitserland loop je dikke kans tegengehouden te worden met de vraag "Wieviel Geld haben Sie dabei?"
Het is dus aan jou om te beslissen of je ooit nog eens naar (of door) Zwitserland wilt karren.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_64846412
Waarom neem je geen verantwoording voor je daden?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:12:04 #4
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_64846434
Als je vermoedt dat iemand met jouw kenteken daar rondrijdt zou ik andere platen aanvragen.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:13:58 #5
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64846498
hoe hoog is de boete?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_64846552
Mijn Duitse vriendin betaald haar NL boetes ook niet. Doen ze in Duitsland niets aan..
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:16:28 #7
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_64846584
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:15 schreef Oksel het volgende:
Mijn Duitse vriendin betaald haar NL boetes ook niet. Doen ze in Duitsland niets aan..
Totdat ze een keer staande wordt gehouden. Mag ze meteen haar creditcard door het apparaatje van bromsnor halen...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_64846624
Hey webdesigner,

Jij hebt raar gedaan in het verkeer, en nu heb je het liefst dat papa en mama het oplossen. Want oehoehoe verantwoordelijkheid dat is zo eng. Ben je geestelijk achtergesteld?
pi_64846651
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:16 schreef DoctorB het volgende:
Totdat ze een keer staande wordt gehouden. Mag ze meteen haar creditcard door het apparaatje van bromsnor halen...
Boetes van bijvoorbeeld flitsen worden niet ge-ind, omdat het adres van de eigenaar van de buitenlandse auto niet kan worden achterhaald.
So we just called him Fred too
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:20:54 #10
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_64846728
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:18 schreef Cothen het volgende:

[..]

Boetes van bijvoorbeeld flitsen worden niet ge-ind, omdat het adres van de eigenaar van de buitenlandse auto niet kan worden achterhaald.
Ondanks het feit dat duitse kentekens op naam staan? Da geleufde gij toch zeker nie.
pi_64846730
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:16 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Kleine kans, ze is hier niet vaak, en in de toekomst nog minder. En na 2 jaar verjaard het al
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:22:33 #12
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_64846770
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:20 schreef Oksel het volgende:

[..]

Kleine kans, ze is hier niet vaak, en in de toekomst nog minder. En na 2 jaar verjaard het al
want ze heeft je gedumpt?
pi_64846771
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:20 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ben je nou trots op je vriendin?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:36:14 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_64847233
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:11 schreef Pas259 het volgende:
Waarom neem je geen verantwoording voor je daden?
TS zou wel gek zijn om te betalen. Als de rest van het buitenland dat ook niet doet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_64847302
Allemaal gelul die buitenlandse boetes. Ik kreeg er een tijd geleden een van "Kreis Wesel" met een scan van mijn eigen ponum op de in kennis stelling. Of ik maar even 30 euro "Verwarnungsgeld" wilde over maken.

Hand geschreven briefje met hanepoten tekst "Ik ken nie an betale want dat ben ik niet op die foto en in ben ook nog nooit in wezel gewees en ik heb die auto op dd-mm-jj verkoch aan Jan Tuip uit Volendam" gewoon in het Nederlands verstuurd, en nooit meer wat van gehoord. Laat die moffen allemaal de kenker krijgen!
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 12:44:17 #16
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_64847965
Mag ik mijn ongezouten mening geven ? Mooi !
Luister als je ze niet wil betalen prima, maar persoonlijk zou ik wel mijn fouten toegeven , als jij je verantwoordelijkheid niet aankan dan zou ik als ik jou was maar voortaan met het openbaar vervoer reizen... dan ben je nergenst meer aansprakelijk voor.

En nu antwoord op je vraag : JA! Binnen de EU worden boetes uitgewisseld over een tijdje, (daar zijn ze mee bezig nu) Nu is de grap ... Zwiterland is niet van de EU dus niet voor je van toepassing.
Als je WEL in Zwitserland wordt aangehouden , dan heb je een probleem , want ze zijn niet zo aardig tegen zulk soort mensen !
Some people call me insane...but i enjoy everyminute of it!
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 13:00:07 #18
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_64848020
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:58 schreef MaartenHaarlem het volgende:
Mag ik mijn ongezouten mening geven ? Mooi !
Luister als je ze niet wil betalen prima, maar persoonlijk zou ik wel mijn fouten toegeven , als jij je verantwoordelijkheid niet aankan dan zou ik als ik jou was maar voortaan met het openbaar vervoer reizen... dan ben je nergenst meer aansprakelijk voor.

En nu antwoord op je vraag : JA! Binnen de EU worden boetes uitgewisseld over een tijdje, (daar zijn ze mee bezig nu) Nu is de grap ... Zwiterland is niet van de EU dus niet voor je van toepassing.
Als je WEL in Zwitserland wordt aangehouden , dan heb je een probleem , want ze zijn niet zo aardig tegen zulk soort mensen !
+ dat de boetes in Zwitserland echt serieus hoog zijn. De boetes hier zijn een lachertje vergeleken met Zwitserland.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:32:15 #19
204276 kayintveen
kayintveen.com
pi_64849208
het gaat om 179 en 71 euro best flink dus. En wat een kinderlijk gezeik over verantwoordelijkheid. ik weet niet maar ik ben niet zo pro-boetes betalen. zeker niet om overheden hiermee te financieren om het vervolgens over de balk te smijten voor onzin projecten en kut-aspirant-homo-politie agentjes die je bekeuren voor onzin.

maar dat terzijde.
ik heb nog nooit een boete zonder slag of stoot betaald. ik doe altijd een bezwaarschrift schrijven en krijg grote deels terug omdat die onderbetaalde homotjes niet kunnen schrijven :-D

ik ga er vanuit dat dit systeem net zo bagger is als bij ons. dus gok het er denk toch op om niet te betalen!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:49:45 #20
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_64849876
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:32 schreef kayintveen het volgende:
het gaat om 179 en 71 euro best flink dus. En wat een kinderlijk gezeik over verantwoordelijkheid. ik weet niet maar ik ben niet zo pro-boetes betalen. zeker niet om overheden hiermee te financieren om het vervolgens over de balk te smijten voor onzin projecten en kut-aspirant-homo-politie agentjes die je bekeuren voor onzin.

maar dat terzijde.
ik heb nog nooit een boete zonder slag of stoot betaald. ik doe altijd een bezwaarschrift schrijven en krijg grote deels terug omdat die onderbetaalde homotjes niet kunnen schrijven :-D

ik ga er vanuit dat dit systeem net zo bagger is als bij ons. dus gok het er denk toch op om niet te betalen!
succes met de overnachting in de zwitserse cel de volgende keer dat je door zwitserland rijdt.

Wie is er hier kinderachtig? Er zijn regels afgesproken zodat we ons met zijn allen veilig in het verkeer kunnen begeven. Jij vindt je een ge-wel-dige bestuurder bent en dat de regels niet voor jou gelden.... WIJ vinden van niet.
kleuter
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:50:11 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64849893
quote:
... ik doe altijd een bezwaarschrift schrijven en krijg grote deels terug omdat die onderbetaalde homotjes niet kunnen schrijven :-D ...
Weet je wel zeker dat je zelf geen homo bent?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64849956
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:49 schreef DoctorB het volgende:

[..]

succes met de overnachting in de zwitserse cel de volgende keer dat je door zwitserland rijdt.

Wie is er hier kinderachtig? Er zijn regels afgesproken zodat we ons met zijn allen veilig in het verkeer kunnen begeven. Jij vindt je een ge-wel-dige bestuurder bent en dat de regels niet voor jou gelden.... WIJ vinden van niet.
kleuter
Voor een verkeersovertreding, geloof je het zelf

Gewoon lekker negeren TS, je hebt die boete toch nooit ontvangen?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:54:46 #23
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_64850082
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:51 schreef Repeat het volgende:

[..]

Voor een verkeersovertreding, geloof je het zelf

Gewoon lekker negeren TS, je hebt die boete toch nooit ontvangen?
Voor een NIET betaalde verkeersovertreding met daarop nog zeikverweer geschreven, niet in het gelijk gesteld en toch NIET betaald.... EN Zwitserland... Jij kent de zwitserse bromsnorren nog niet goed.
pi_64850119
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:54 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Voor een NIET betaalde verkeersovertreding met daarop nog zeikverweer geschreven, niet in het gelijk gesteld en toch NIET betaald.... EN Zwitserland... Jij kent de zwitserse bromsnorren nog niet goed.
Zij mij ook niet, ik rij ze dr toch uit.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:00:03 #25
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_64850282
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

Zij mij ook niet, ik rij ze dr toch uit.
haha. Bij de grensovergang zeker?
Heb je eigenlijk wel een auto?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:02:51 #26
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64850386
quote:

maar dat terzijde.

Zit je in de kast ofzo?

En wat dacht je van het idee om niet de wet te overtreden, kost minder moeite dan bezwaarschriften schrijven.
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 14:04:00 #27
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_64850429
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:54 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Dat dus.

Heb begrepen dat die zwitserse knakkers vrij ver gaan voor hun boetes.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:05:36 #28
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64850483
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:02 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Zit je in de kast ofzo?
..
In Zwitserland heet dat trouwens Knast.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64852676
Zoals al boven gezegd: niet betalen = maar beter je gezicht niet in Zwitserland laten zien met je huidige auto.

Paar vrienden kregen ook de vraag (bij binnenrijden Zwitserland) 'wieviel geld haben sie bei'. Men mocht even 800euro afrekenen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:02:41 #30
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_64857922
boetebedragen zijn helemaal niet veel hoger dan in nl

En het is wel makkelijk eh, bewust te hard rijden enzo en dan vervolgens zeuren dat 250¤ boete toch wel veel is. Daarna een excuus zoeken om het niet te betalen
1 advies, als je 250¤ veel geld vindt moet je stoppen met te hard rijden, anders gewoon betalen en beetje karakter tonen.

ps: Zwitsers doen vaak grenscontrolers en ze vinden het niet tof als je je boetes niet betaald.
pi_64863674
Sneu figuur ben je TS

Zwitserland
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')