abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:38:22 #1
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_64845110
De Gaza strook:
- Klein, ruwweg 30 bij 8 km
- In 1950: ~240.000 inwoners
- Nu: 1.500.000 inwoners
- Kinderen? Hell yeah, gemiddeld bijna 6 / vrouw
- Leeftijd? 50 % van de inwoners is 15 jaar of jonger

Stel jezelf, los van het geweld van de afgelopen weken, nu eens de vraag:

- Hoe kan dit nu in godsnaam goed gaan?

Antwoord:
Als autonoom gebied kan Gaza nooit normaliseren, de bevolkingsdruk is nu al ridicuul hoog en hij neemt snel toe, de Gazastrook kan een dergelijke populatie nooit onderhouden.

Oplossingen?:
- A: Gaza bij Israel? Gaat niet lukken, hele generaties zijn geindoctrineerd met jodenhaat. Samen in één staat = moord en doodslag
- Gaza bij Egypte? Gaat niet lukken, Egypte wil Gaza namelijk niet. Ze hadden Gaza al jaren geleden kunnen krijgen, met een strik eromheen en een zak geld erbij maar ze branden hun vingers er niet aan.
- Gaza als onderdeel van een Palestijnse staat? Zou kunnen lukken maar Israel zou veel land moeten opgeven om Gaza te verbinden met de Westbank. Dit zal gezien worden als teken van zwakte en Hamas zal er alleen maar sterker door worden.

Mogelijke vreedzame oplossingen?:
geen

Hanoying's oplossing:
Hanoying's oplossing klinkt hard maar is het eigenlijk niet. De Gazastrook gaat niet werken en de populatie zal er onder lijden. Uiteindelijk zijn de burgers de lul. Hanoying's oplossing is om Gaza bij Israel te voegen, maar dan zonder de inwoners.

Maar Hanoying!!! Waar moeten de inwoners dan heen? Wil je die allemaal dood?? Jij vuile hond!!

Antwoord:
Nee natuurlijk wil ik dat niet. Er zijn 1,5 miljoen inwoners in Gaza. Het bnp per capita is slechts 600 usd/jaar. Met andere woorden, ze hebben geen cent. Ze zouden dus erg blij moeten zijn om 100.000 Dollar per gezinslid te krijgen om vervolgens over de grens met Egypte (en wat verderop Jordanië en Syrië) gelazerd te worden. Een gemiddeld gezin heeft er 8 leden dus dat is een miljoen dollar per gemiddeld gezin.

100.000 * 1,5 miljoen = 150 Miljard Dollar. Een koopje en dan is Israel van het eeuwige gezeik af en hebben ze bovendien een mooie strook land om te ontwikkelen.

Er zullen heus wel wat Palestijnen tegen zijn maar dat is dan jammer. De ton per familielid maakt een hoop goed. U was de zwakste schakel, tot ziens Bij eventueel succes is deze aanpak overigens voor herhaling vatbaar in de Westbank.

Aan reageerders:
- je mag het best met me oneens zijn, maar wat is dan wel een oplossing?
- Veel plezier

PS: Als het bedrg te laag is kan je er eventueel ook nog wel 2 ton / inwoner van maken. Ook dat is het waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanoying op 09-01-2009 16:21:28 ]
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:40:40 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64845188
Opgelost. Slotje
Lang leve mij! *O*
pi_64845217
Het draait altijd om geld he. Een huis met moestuin + een supermarkt per 1000 inwoners kost minder. Hier en daar wat dorpjes maken in een gebied waar ze terecht kunnen en je bespaart al veel minder dan die 150 miljard.

Edit

Het zijn allemaal moslims, dus 1 pot nat. Dump ze ergens op een vruchtbaar grondgebied in een islamitisch land en voer bovenstaand plan uit. Dat levert niet alleen minder gesodemieter op, maar zo schakel je ook de rakettoevoer uit die vanuit Iran wordt aangestuurd.
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:42:28 #4
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64845268
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:41 schreef Metalfrost het volgende:
Het draait altijd om geld he. Een huis met moestuin + een supermarkt per 1000 inwoners kost minder. Hier en daar wat dorpjes maken in een gebied waar ze terecht kunnen en je bespaart al veel minder dan die 150 miljard.
Allemaal naar Friesland die Palestijnen
Lang leve mij! *O*
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:44:25 #5
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_64845336
Ik heb geen idee hoe het daar verder moet, dit werkt logischerwijs niet en een oplossing is niet voor handen door alle ontwikkelingen door de jaren heen.
Het lijkt me uberhaupt niet haalbaar om mensen te verplichten uit hun land te vertrekken, ook niet met een oprotpremie natuurlijk, al is het maar (grond)wettechnisch.

Bedragen gaan echt niets oplossen, grotendeels is het natuurlijk ook principieël allemaal waardoor beiden partijën geen cm toegeven en onderhandelingen nooit wat worden en enkel lijken te gebeuren om de druk van buitenaf enigzins van de ketel te houden.
Ik heb geen idee wat er dan gedaan moet worden met dit probleem, 2 kwaden in dit geval die beiden liever dood gaan dan wijken.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:50:33 #6
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_64845553
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:38 schreef Hanoying het volgende:

maar wat is dan wel een oplossing?

Bomdrop.
Mij mag je er voor wakker maken.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:52:21 #7
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64845630
Hek er omheen en over vijftig jaar pas weer openmaken dan zullen alle lichamen wel vergaan zijn!
Lang leve mij! *O*
pi_64845732
Heeft er iemand een hele korte samenvatting van het ontstaan van het hele gebeuren (met die eigen staat ook enzo ?
pi_64845755
Ik stel voor prof. Barabas te bellen met de teletijdmachine terug gaan naar 1949 om de Amerikanen er van te weerhouden om Israël te stichten.
So we just called him Fred too
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:55:17 #10
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_64845761
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:52 schreef Echo99 het volgende:
Hek er omheen en over vijftig jaar pas weer openmaken dan zullen alle lichamen wel vergaan zijn!
Volgens mij is dat al een keer geprobeerd Dan lanceren ze zichzelf met raketten over de muur heen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:56:12 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_64845800
De uiteindelijke oplossing : het verwijderen van de staat Israel. Op termijn, zeker met het steeds verder afkalven van de authoriteit en effectieve macht van de VS, zal dit onvermijdelijk zijn.

Israel is in het leven geroepen omdat veel Europese Joden niet langer in Europa (Duitsland, Frankrijk) wilden blijven, en het ernaar uitzag dat ze richting de VS zouden emigreren. Daar zat de VS niet op te wachten, dus hebben ze de klassiek-koloniale oplossing gekozen om de Palestijnen van de beste stukken Palestina af te schoppen, en daar een plek voor de Europese Joden te maken. De meer fundamentalistische Joden begonnen bijna meteen ook de resterende stukjes van Gross-Israel te bezetten (waarbij gewapend geweld tegen de troepen van de VN geen probleem was).

De beroerde economische positie van de Palestijnen is een gevolg van het toegeschoven krijgen van de slechtere stukken van Palestina, waarbij dan ook nog Israel een groot deel van het water dat aanvankelijk nog daarheen vloeide, voor eigen gebruik omleidt, zodat landbouw al praktisch onmogelijk is. En natuurlijk heeft de voortdurende strijd ook niet echt geholpen om een functionerende economie op te zetten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_64845821
Groot hek, vliegveld opheffen, geen uitgangen, geen ingangen. Niemand erin, niemand eruit. Communicatielijnen afbreken, vliegverbod boven het gebied.

Eens kijken hoe lang ze nog blijven rommelen met raketten en dergelijke...

En mocht het allemaal niet werken: 2 bommetjes op die hoek, en het is eindelijk rustig.
pi_64845875
quote:
- je mag het best met me oneens zijn, maar wat is dan wel een oplossing?
Alle joden naar Amerika deporteren (mag best wel wat kosten...zo'n 10K per persoon) en ze daar een eigen staat laten oprrichten.

Bijna net zo dom als jou idee
pi_64845942
Egypte zal niet zomaar een geradicaliseerde groep van anderhalf miljoen palestijnen zomaar willen of kunnen opnemen;
genoeg staten die daar eerder al zware problemen mee hadden (Jordanie, uitmondend in Zwarte September en Libanon uitmondend in de burgeroorlog en de massa-moord in Sabra en Shatila)...

oftewel, het zou een potje politiek dammen zijn; problemen verschuiven over het speelbord , wat eigenlijk de belangrijkste brond is voor de steeds verdere escalatie van het hele midden-oosten-conflict; er is nu juist al zov vaak ''geschoven' met de palestijnse populatie, sinds 1948 of eigenlijk al daarvoor.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:01:11 #15
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64846012
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:58 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Alle joden naar Amerika deporteren (mag best wel wat kosten...zo'n 10K per persoon) en ze daar een eigen staat laten oprrichten.

Dom? Dom? Dom? Dit klinkt als die Endlosung!
Lang leve mij! *O*
pi_64846139
Niemand?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:04:34 #17
194833 Hanoying
pi_64846147
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:44 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb geen idee hoe het daar verder moet, dit werkt logischerwijs niet en een oplossing is niet voor handen door alle ontwikkelingen door de jaren heen.
Ik heb geen idee werkt zeker niet. in 2014 zijn het er al weer 2 Miljoen in plaats van iest meer dan 1,5 Miljoen nu.
quote:
Het lijkt me uberhaupt niet haalbaar om mensen te verplichten uit hun land te vertrekken, ook niet met een oprotpremie natuurlijk, al is het maar (grond)wettechnisch.
3 maanden om vrijwillig te vertrekken met oprotpremie en daarna wordt het gebied van Noord naar Zuid schoongeveegd (bulldozers). Mensen die alsnog achterblijven worden gedwongen uitgezet met slechts 50 % van de oprotpremie. Grondwetteijk zal het allemaal niet meevallen inderdaad
pi_64846176
dus eigenlijk koop je het land gewoon op?

tja.. misschien wel een idee.. maar denk niet dat dat gaat werken helaas
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:08:21 #19
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_64846297
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:04 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Niemand?
Israël is ontstaan op 14 Mei 1948 vlak na de Tweede Wereldoorlog, het land is hen gegeven, omdat de Joodse mensen graag een eigen staat wilden en omdat de Joden in en na de Tweede Wereldoorlog in Duitsland zaten. En omdat ze helemaal geen voorzieningen hadden en geen ruimte. Ze vroegen dat daarom en toen hebben de Verenigde Naties hen dat gegeven, terwijl het al vanaf 1920 Engels grondgebied was. Maar de Verenigde Staten kregen van Groot-Brittannië de opdracht om de zaak goed op te lossen. Israël werd toen half van de Joden en half van de Palestijnen. Zo werd de hoofdstad aan Palestina Jeruzalem in tweeën verdeeld, de helft voor de Palestijnen en de helft voor de Israëlieten.

Israël heeft samen met het Palestijnse volk in 1948 grond gekregen van Engeland samen met de Verenigde Staten. (In het begin was die grond van de Palestijnen).De Palestijnen waren daarmee niet tevreden genoeg en begonnen de dag erop direct met een oorlog. Want de Palestijnen hadden alleen ruimte in de Westelijke Jordaanoever en in de Gazastrook. Maar die aanval verloren ze terwijl ze met veel volken tegelijk onverwachts aanvielen. En bovendien hebben ze het lef om op de grote verzoendag van Israël aan te vallen.

Vraag me niet of het klopt trouwens.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:09:00 #20
194833 Hanoying
pi_64846318
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:58 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Eén van de twee moet eruit inderdaad. Islamitische landen (alternatieven) zijn er echter genoeg, Jiddische landen niet.
pi_64846372
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:54 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Heeft er iemand een hele korte samenvatting van het ontstaan van het hele gebeuren (met die eigen staat ook enzo ?
In dat gebied zaten joden en moslims (en wat importchristenen) al een hele tijd. Groot Brittannie had tijdens de tweede wereldoorlog min of meer de macht daar. Na de oorlog hebben zij gezegd "jullie zoeken het zelf maar uit" want zij snapten het niet meer. De Joodse gemeenschap heeft toen een onafhankelijke staat opgericht, Israel. Jordanie, Egypte, Libanon en nog wat omliggende landen zijn Israel toen aan gaan vallen, want zij vonden dat niet lief. In die oorlog heeft Jordanie de westelijke jordaanoever en oost Jeruzalem ingenomen en Egypte de Gazastrook. Op dat moment vonden alle partijen het welletjes, dus sloten ze een wapenslitstand. Israel is later toch deze gebieden weer ingevallen met een hele reeks min of meer kleine oorlogjes tot gevolg.
De palestijnse bevolking van die gebieden vond dat weer niet lief en begon een intifada, die (in het geheim) gesteund werd door de moslimwereld. Israel heeft onder druk van de internationale gemeenschap de Gazastrook en andere gebieden min of meer autonoom gemaakt voor Palestijnen. En voor de rest: zie CNN.

Disclaimer: aan allen: dit is NIET het hele verhaal en ik heb hele delen weggelaten. Geen gezeur dat er iets mist dus. Hij vroeg om "een hele korte samenvatting". Voor een langere samenvatting: zie wiki of google. Een volledig overzicht zou meer opslagruimte vragen van de servers van Fok. Ik ben ook niet voor welke van de partijen dan ook. In fact, ik ben tegen alle partijen. Ze moeten gewoon kappen met vechten, dat stelletje onnozele mongolen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_64846398
150 Miljard Dollar...daar kunnen ze heel wat raketten voor kopen. Ik heb niet de illusie dat het vrede wordt als al die Palestijnen met een zak geld in Egypte zitten.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:11:30 #23
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_64846413
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:04 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik heb geen idee werkt zeker niet. in 2014 zijn het er al weer 2 Miljoen in plaats van iest meer dan 1,5 Miljoen nu.
[..]

3 maanden om vrijwillig te vertrekken met oprotpremie en daarna wordt het gebied van Noord naar Zuid schoongeveegd (bulldozers). Mensen die alsnog achterblijven worden gedwongen uitgezet met slechts 50 % van de oprotpremie. Grondwetteijk zal het allemaal niet meevallen inderdaad
Dat snap ik ook nog wel, zelfde verhaal met een groot deel van Afrika, daar is het ook dweilen met de kraan open.
Lijkt me alleen niet bepaald menselijk om dat volk er zomaar uit te schoppen, kun je nog zoveel geld krijgen.
Zeker omdat het gewoon hun grondgebied is voor zover ik het nog kan volgen, verplichte deportaties vrijwillig noemen is ook wel apart.
pi_64846460
Vraag is trouwens wat de Israeli vervolgens doen om de problemen van goedkope arbeidskrachten op te lossen als de palestijnen opeens geheel wegvallen:

De israelische economie zou het wel eens lastig kunnen krijgen als de goedkope palestijnse dagloners als laagst-betaalde arbeidskrachten opeens geheel wegvallen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_64846506
Dankjulliewel Lastpost en spijkerbroek .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')