FOK!forum / Klaagbaak / Klanten die klagen...
Trafasivrijdag 9 januari 2009 @ 11:12
Gister op mijn werk werd er een laptop geretourneerd met als reden:
"de verkoper had er niet bij verteld dat er geen volledige office versie opzat"

Wát een k*treden zeg!
Als je een auto koopt verwacht je dan ook dat er standaard al airco, navigatie, abs, cruise control en al die meuk bij zit??

Als de prijzen variëren tussen de ¤ 69,51 (Microsoft Office 2007 Home and Student)/ ¤946,65 (Microsoft Office Professional 2007) Zou die er dan gratis bijzitten denk je?

Klacht: Mensen die niet logisch nadenken
dagdagvrijdag 9 januari 2009 @ 11:12
hier is al centraal topic ergens
Pieter-utdvrijdag 9 januari 2009 @ 11:12
Eens met klacht
Netsplittervrijdag 9 januari 2009 @ 11:13
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:12 schreef dagdag het volgende:
hier is al centraal topic ergens
Ja, dat heet KLB.
Dus, terug je hok in.
#ANONIEMvrijdag 9 januari 2009 @ 11:15
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:12 schreef Pieter-utd het volgende:
Eens met klacht
dagdagvrijdag 9 januari 2009 @ 11:15
van klanten onderwerp
Lyziovrijdag 9 januari 2009 @ 11:16
Kut klanten topic#4 Waar iedereen zowat bij AH gewerkt heeft
Ronhuivrijdag 9 januari 2009 @ 11:17
Moet je maar goed je werk doen en geen halve waarheden verkondigen!
Trafasivrijdag 9 januari 2009 @ 11:17
och kan ik daar mijn beklag nogmaals indienen
Desunotovrijdag 9 januari 2009 @ 11:17
Zo hé.. dat Microsoft Office Professional 2007 kost wel erg veel.
Trafasivrijdag 9 januari 2009 @ 11:18
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:17 schreef Desunoto het volgende:
Zo hé.. dat Microsoft Office Professional 2007 kost wel erg veel.
Het was de duurste versie die ik zo even kon vinden op pricewatch...
Thy...vrijdag 9 januari 2009 @ 11:22
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:17 schreef Ronhui het volgende:
Moet je maar goed je werk doen en geen halve waarheden verkondigen!
Dat dus... Klanten de schuld geven van de incompetentie van de verkopers
boem-dikkievrijdag 9 januari 2009 @ 11:23
Mensen die voor 950 euro Office aanschaffen.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

" Maar dan heb ik wel Visio maaaan "
Trafasivrijdag 9 januari 2009 @ 11:25
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:22 schreef Thy... het volgende:

[..]

Dat dus... Klanten de schuld geven van de incompetentie van de verkopers
Vermelden ze bij de supermarkt het ook als jij een krop sla koopt dat er nog geen dressing overheen zit?
Fred2vrijdag 9 januari 2009 @ 11:26
De vraag is dan natuurlijk ook of de klant er naar gevraagd heeft of er office opzit.
De vraag is dan ook of de medewerker heeft verteld of office al dan niet volledig erop staat.
Chinlessvrijdag 9 januari 2009 @ 11:27
Zelfs dat is geen geldige reden om de laptop retour te nemen. Dat jullie het doen is wel een service
ArcticBlizzardvrijdag 9 januari 2009 @ 11:28
Abs is verplicht, cruise control is zo'n beetje standaard en airco is een must. Dus ja ik verwacht dat wanneer ik een nieuwe auto koop uit de middenklasse dat deze dingen erbij zitten.
Trafasivrijdag 9 januari 2009 @ 11:28
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:26 schreef Cothen het volgende:
De vraag is dan natuurlijk ook of de klant er naar gevraagd heeft of er office opzit.
De vraag is dan ook of de medewerker heeft verteld of office al dan niet volledig erop staat.
Waarschijnelijk was ik de desbetreffende verkoper (kan het me niet meer herinneren, maar toch).
Als een klant mij vraagt "zit er office op" oid, dan antwoord ik met "nee, alleen een gratis 60 dagen probeer versie"
En hetzelfde met de virusscanner... (die er ook niet standaard op zit)
Trafasivrijdag 9 januari 2009 @ 11:28
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:27 schreef Chinless het volgende:
Zelfs dat is geen geldige reden om de laptop retour te nemen. Dat jullie het doen is wel een service
correct
Netsplittervrijdag 9 januari 2009 @ 11:28
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:28 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Abs is verplicht, cruise control is zo'n beetje standaard en airco is een must. Dus ja ik verwacht dat wanneer ik een nieuwe auto koop uit de middenklasse dat deze dingen erbij zitten.
Fout.
Airco is meestal nog een optie.
Arko is gratis.
Trafasivrijdag 9 januari 2009 @ 11:29
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:28 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Abs is verplicht, cruise control is zo'n beetje standaard en airco is een must. Dus ja ik verwacht dat wanneer ik een nieuwe auto koop uit de middenklasse dat deze dingen erbij zitten.
Eigenlijk heb ik geen verstand van auto's, dus riep ik maar wat termen
mrsjaak2vrijdag 9 januari 2009 @ 11:32
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:25 schreef Trafasi het volgende:

[..]

Vermelden ze bij de supermarkt het ook als jij een krop sla koopt dat er nog geen dressing overheen zit?
beetje een slechte vergelijking, denk dat iedereen dat wel weet. bij computers is dat nogal anders. je kunt je waarschijnlijk niet goed in de klant verplaatsen, er zijn ook gewoon mensen die er de ballen verstand van hebben. Daarom moet je dus gewoon zo duidelijk mogelijk zijn
Trafasivrijdag 9 januari 2009 @ 11:33
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:32 schreef mrsjaak2 het volgende:

[..]

beetje een slechte vergelijking, denk dat iedereen dat wel weet. bij computers is dat nogal anders. je kunt je waarschijnlijk niet goed in de klant verplaatsen, er zijn ook gewoon mensen die er de ballen verstand van hebben. Daarom moet je dus gewoon zo duidelijk mogelijk zijn
Ja dat is ook wel weer zo, maar toch vind ik dat je als klant zijnde ook wel wat na mag denken.

Of office erbij kopen ipv de laptop terug te brengen
DoctorBvrijdag 9 januari 2009 @ 11:59
De klant mag die laptop retourneren met als reden dat ie hem niet lekker vindt ruiken.
Je hoeft geen geld terug te geven, een tegoed bon mag ook. Da's zijn recht als consument nl.
Urovrijdag 9 januari 2009 @ 12:13
Mensen die betalen voor hun kantoorapplicaties... ze hebben zeker nog nooit van OpenOffice.org gehoord... is net zo goed en gratis.
nomad87vrijdag 9 januari 2009 @ 12:15
gvd ja! totaal mee eens!! volgens mij zit dat tegenwoordig nergens meer bij...
wat ook vervelend is als klanten zeuren om korting:S
"kun je wat met de prijs doen?" NEHEEE!!!!!
DoctorBvrijdag 9 januari 2009 @ 12:19
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:15 schreef nomad87 het volgende:
gvd ja! totaal mee eens!! volgens mij zit dat tegenwoordig nergens meer bij...
wat ook vervelend is als klanten zeuren om korting:S
"kun je wat met de prijs doen?" NEHEEE!!!!!
Waarom is dat vervelend? Zoek anders een baan waar je niet in contact komt met mensen!

Tegenklacht: doen alsof verkoper in een computerwinkel een hele knappe baan is...
nomad87vrijdag 9 januari 2009 @ 12:22
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:19 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Zoek anders een baan waar je niet in contact komt met mensen!
ik heb al een andere baan maar dat neemt niet weg dat ik me er nog steeds aan erger.
zelfs als een systeem in de aanbieding was..
"kunt u nog iets aan de prijs doen?"
DoctorBvrijdag 9 januari 2009 @ 12:22
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:22 schreef nomad87 het volgende:

[..]

ik heb al een andere baan maar dat neemt niet weg dat ik me er nog steeds aan erger.
zelfs als een systeem in de aanbieding was..
"kunt u nog iets aan de prijs doen?"
Niet geschoten is altijd mis.
nomad87vrijdag 9 januari 2009 @ 12:24
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:22 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Niet geschoten is altijd mis.
daar heb je dan wel weer gelijk in.. maar iedereen vraagt het, dus vandaar is het voor mij vervelend!
__Saviour__vrijdag 9 januari 2009 @ 12:26
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:59 schreef DoctorB het volgende:
De klant mag die laptop retourneren met als reden dat ie hem niet lekker vindt ruiken.
Je hoeft geen geld terug te geven, een tegoed bon mag ook. Da's zijn recht als consument nl.
Nee dus. Als er niks mis is met het product, is ruilen of geld terug een gunst van de winkelier. Hij is tot geen van beiden verplicht.
Meh7vrijdag 9 januari 2009 @ 12:44
Niet adverteren met dingen die er niet in zitten of maar half in zitten.
DoctorBvrijdag 9 januari 2009 @ 13:53
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:26 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nee dus. Als er niks mis is met het product, is ruilen of geld terug een gunst van de winkelier. Hij is tot geen van beiden verplicht.
tenzij de winkelier dat wel vermeld. Dan moet je niet zeiken als mensen hun spullen terug komen brengen.
Trafasivrijdag 9 januari 2009 @ 13:56
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:15 schreef nomad87 het volgende:
gvd ja! totaal mee eens!! volgens mij zit dat tegenwoordig nergens meer bij...
wat ook vervelend is als klanten zeuren om korting:S
"kun je wat met de prijs doen?" NEHEEE!!!!!
Idd...

"Kun je wat met de prijs doen?"
- "Ik wel hem best hoger maken hoor "
Trafasivrijdag 9 januari 2009 @ 13:57
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:19 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Waarom is dat vervelend? Zoek anders een baan waar je niet in contact komt met mensen!

Tegenklacht: doen alsof verkoper in een computerwinkel een hele knappe baan is...
Heb ik dat beweerd? Nee... Bijbaantjes zijn (meestal) niet om mee te pimpen...
Trafasivrijdag 9 januari 2009 @ 13:57
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:44 schreef Meh7 het volgende:
Niet adverteren met dingen die er niet in zitten of maar half in zitten.
Gebeurt ook niet
Lakituvrijdag 9 januari 2009 @ 13:58
Wat een zeikerd, wat is nou de meerwaarde van een legale MS Office?
Meh7vrijdag 9 januari 2009 @ 14:04
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:57 schreef Trafasi het volgende:

[..]

Gebeurt ook niet
Er was geen vermelding van Office?
retuow82vrijdag 9 januari 2009 @ 14:18
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:28 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Abs is verplicht, cruise control is zo'n beetje standaard en airco is een must. Dus ja ik verwacht dat wanneer ik een nieuwe auto koop uit de middenklasse dat deze dingen erbij zitten.
Wat een onzin reactie...

Cruise control is niet standaard en airco ook niet. Dat zeg je overigens zelf ook al dus waarom je het opnoemt is mij een raadsel. Ondanks dat jij het verwacht betekent het niet dat het er ook standaard op zit.

En waar heb jij gelezen wat voor uitvoering die laptop was om zo de vergelijking te maken met een middenklasser?

[ Bericht 10% gewijzigd door retuow82 op 09-01-2009 14:28:05 ]
Trafasivrijdag 9 januari 2009 @ 14:19
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:04 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Er was geen vermelding van Office?
Nee, wij adverteren daar niet mee, het enige wat wel op de laptop staat is een snelkoppeling in het start menu naar de 60 dagen trial...
__Saviour__vrijdag 9 januari 2009 @ 14:22
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:58 schreef Lakitu het volgende:
Wat een zeikerd, wat is nou de meerwaarde van een legale MS Office?
Dat je niet het risico loopt om in Guantanamo Bay terecht te komen.
Lakituvrijdag 9 januari 2009 @ 14:23
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:22 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat je niet het risico loopt om in Guantanamo Bay terecht te komen.
HAHAHA IK LACH ME DOOD
Metalfreakvrijdag 9 januari 2009 @ 14:54
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:28 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Abs is verplicht, cruise control is zo'n beetje standaard en airco is een must. Dus ja ik verwacht dat wanneer ik een nieuwe auto koop uit de middenklasse dat deze dingen erbij zitten.
Sow, jij praat onzin! ABS is pas verplicht vanaf september 2010 (zie ook: http://www.ad.nl/autowere(...)euwe_autorsquos.html ), Cruise Control zit ook lang niet op alle auto's standaard, in 9 van de 10 gevallen is dat een optie en hetzelfde geldt voor airco. Ik zou de folders van de dealer toch eerst maar eens goed doorlezen als ik jou was.
retuow82vrijdag 9 januari 2009 @ 15:23
Dat artikel had ik ook al gezien maar autoweek beweerd weer anders:



Buiten dit om blijft de opmerking zinloos. Hij haalt zichzelf al onderuit door te zeggen dat het niet standaard is maar dat hij het wel verwacht... Dan zit het er ook niet standaard op, je zegt het zelf al!

[ Bericht 67% gewijzigd door retuow82 op 09-01-2009 15:29:12 ]
Quirvrijdag 9 januari 2009 @ 15:55
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:13 schreef Uro het volgende:
Mensen die betalen voor hun kantoorapplicaties... ze hebben zeker nog nooit van OpenOffice.org gehoord... is net zo goed en gratis.
Wie zegt dat alle Office gebruikers betalen?
Metro2005vrijdag 9 januari 2009 @ 16:44
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:26 schreef Cothen het volgende:
De vraag is dan natuurlijk ook of de klant er naar gevraagd heeft of er office opzit.
De vraag is dan ook of de medewerker heeft verteld of office al dan niet volledig erop staat.
Je je gaat als verkoper precies vertellen wat er allemaal NIET op zit.

Nou meneer, dit is de laptop.
Er zit geen winamp, office, gta1, gta2, gta3, gta4, norton, firefox, opera, safari, pidgin, sql, brandersoftware, boekhoudpakket, blablabla op.

?

Je koopt een laptop met toetsenbord, scherm, touchpad / clit een OS, net als dat je een auto met wielen , stuur, airco, abs en electr. ramen koopt. Als je navigatie wilt of lederen bekleding moet je ook bijbetalen.

Gewoon een kutreden dus.
Metro2005vrijdag 9 januari 2009 @ 16:45
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:22 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Niet geschoten is altijd mis.
Als mensen wisten hoeveel marge er op comptuters en computeronderdelen zitten dan zouden ze het niet eens durven vragen. Meeste artikelen zit maar tussen de 5 en 10% op.
Trafasivrijdag 9 januari 2009 @ 17:29
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als mensen wisten hoeveel marge er op comptuters en computeronderdelen zitten dan zouden ze het niet eens durven vragen. Meeste artikelen zit maar tussen de 5 en 10% op.
Idd! Soms nog wel minder als dat Je mág / kán geen kortingen geven...
switchboyvrijdag 9 januari 2009 @ 17:40
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:59 schreef DoctorB het volgende:
De klant mag die laptop retourneren met als reden dat ie hem niet lekker vindt ruiken.
Je hoeft geen geld terug te geven, een tegoed bon mag ook. Da's zijn recht als consument nl.
Als het gewoon inde winkel heeft gekocht heb je gewoon pech. Het is dan een service van de winkel als ze hem terugnemen. Het is geen recht. Dit geld alleen bij het kopen op afstand. En dan nog alleen maar als het product als nieuw is.
FashionXstarvrijdag 9 januari 2009 @ 17:48
Daarom wil ik dus nooit meer in een winkel werken, kut klanten
bijdehandvrijdag 9 januari 2009 @ 18:40
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:55 schreef Quir het volgende:

[..]

Wie zegt dat alle Office gebruikers betalen?
Ik iig niet. Kutprijzen zeg tering