abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:08:22 #61
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_64850554
Tja de gevolgen van individualisering (mmhh klopt die zo) van de samenleving.
En dat doen we toch echt helemaal zelf allemaal. Dit is nu eenmaal wat Nederland graag wil.

ikke ikke ikke en de rest kan stikke....
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_64856100
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Waar iedereen misschien aan voorbij gaat: het jongetje lag volgens de OP onder de brug in een wak, als je als passant bijvoorbeeld over die brug fietst, dan zie je hem dus al niet spartelen.
En dat mensen niet reageren op "help, help" van een kind lijkt mij persoonlijk dan een beetje "the boy who cried wolf". Helemaal als de rest van het ijs vol gillende kinderen en andere schaatsers staat.

Meen ook een keer op tv te hebben gezien (misschien in CSI), dat als je wordt overvallen of aangerand, dat je dan beter heel hard "Brand! Brand" kunt schreeuwen i.p.v. "Help!". Dan schijnen mensen sneller geneigd zijn te helpen.
Mensen direct aanspreken. Meneer in de blauwe jas! Mevrouw met de rode sjaal!

Je hoeft maar 1 iemand als individu te benaderen, en spontaan voelt "men" zich wel genoodzaakt te helpen.
pi_64856676
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mensen direct aanspreken. Meneer in de blauwe jas! Mevrouw met de rode sjaal!

Je hoeft maar 1 iemand als individu te benaderen, en spontaan voelt "men" zich wel genoodzaakt te helpen.
Nou ja, als je als 10-jarig jongetje in een wak ligt te spartelen onder een brug, dan denk je daar natuurlijk niet zo snel aan. Dunkt me.
En dan heet je ook nog Mitch.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_64858411
Bij de naam Mitch denk ik altijd gelijk aan:

Maargoed, ik snap niet waarom die mensen doorlopen...
pi_64858715
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Maargoed, ik snap niet waarom die mensen doorlopen...
Als je het jongetje niet ziet omdat-ie onder de brug ligt en je hoort hem niet omdat er andere gilkindjes op het ijs staan, bijvoorbeeld.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_64858793
De mensen moeten zich doodschamen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_64858951
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Als je het jongetje niet ziet omdat-ie onder de brug ligt en je hoort hem niet omdat er andere gilkindjes op het ijs staan, bijvoorbeeld.
Ja dan doen ze het niet expres nee, dat vind ik dan weer niet zo raar.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 18:02:10 #68
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_64859864
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  vrijdag 9 januari 2009 @ 18:06:16 #69
3542 Gia
User under construction
pi_64860006
quote:
Gewoon blik op oneindig en doorschaatsen. Ze zijn toch met zijn tweeën, dan komen ze er zelf wel uit!!
pi_64860073
O tempora, o mores.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')