Je kan ze hier (Spanje) ook overal kopen, Belgie kun je ook nog kopen, en ja ze lijken verdomde echt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:05 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ook steeds minder geloof ik.
Z'n zijn wel nep maar je kan er prima een tankstation / snackbar mee overvallen.
Genoeg reden om verboden te zijn lijkt me.
is wel leuk voor de heb opzich, of wilt ie dr een bank mee overvallen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:10 schreef Repeat het volgende:
Wat moet je er ook mee
Koop dan gewoon een buks.
Volgens mij heb ik heel goed de OP gelezen en -in tegenstelling tot jou- wel een antwoord gegeven op de vraag van TS.quote:
Niet helemaal. Hij moet wel op een echt (en dus bestaand) wapen lijken. Mag er zo realistisch uit zien voor een leek, als het maar niet op een echt wapen lijktquote:Op donderdag 8 januari 2009 23:01 schreef Snakey het volgende:
[..]
edoch verboden in NL. Ik geloof dat je ze in alle landen om ons wel kan kopen.
Plus het restje. Verboden wapenbezit is waar je voor naar de rechter mag.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 01:24 schreef ooge het volgende:
ik heb z'n ding keer mee genomen uit frankrijk, lijkt net echt van afstand, we'll opgelicht trouwens moest er 4 tientjes voor neertellen. het bijhebben in openbaar staat max 4 jaar op!
Jaquote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:37 schreef Raiko het volgende:
Dat pistool zou in categorie 2 vallen (luchtdrukwapen),
Dat ligt er aan, lijkt het op een bestaand wapen?quote:maar aangezien 't realistisch uitziet is het geschikt voor afdreiging en valt het in categorie 4 van de wapenwet
Als je daarmee gepakt wordt heb je een strafblad en een boete van rond de 270 euro.
Precies! Als jij opeens met zo'n Viper in een tankstation staat en om geld vraagt, dan zal je dat zeer waarschijnlijk krijgen ook al is 't 'maar' een luchtdruk wapen. Dat wordt ook bedoeld met afdreiging en daarom is 'ie in NL illegaal (cat 4) (tenzij je ontheffing hebt door b.v. in clubverband te schieten etc, maar dat krijg je meestal pas na een jaar goed gedrag o.i.d.).quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat ligt er aan, lijkt het op een bestaand wapen?![]()
[ afbeelding ]
= Volledig legaal. Maar de gemiddelde Nederlander zal het verschil tussen deze en onderstaande niet zienOnderstaande is een vuurwapen, die van Wheelgunner wel te verstraan, plaatje geleend uit het vuurwapentopic
![]()
[ afbeelding ]
Viper CFX is niet geschikt voor afdreiging want het is geen imitatiewapen, hij lijkt niet op een bestaand wapen. Iedereen vanaf 16 jaar kan dat ding dus ook kopenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:03 schreef Raiko het volgende:
[..]
Precies! Als jij opeens met zo'n Viper in een tankstation staat en om geld vraagt, dan zal je dat zeer waarschijnlijk krijgen ook al is 't 'maar' een luchtdruk wapen. Dat wordt ook bedoeld met afdreiging en daarom is 'ie in NL illegaal (cat 4) (tenzij je ontheffing hebt door b.v. in clubverband te schieten etc, maar dat krijg je meestal pas na een jaar goed gedrag o.i.d.).
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen moreelridder die anti-vuurwapen is maar als paintballer ben ik dezelfde struikelblokken tegengekomen omdat dit in die wereld ook een issue is, en de gevolgen kunnen best vervelend zijn als je er onverantwoord mee omgaat
Denk dat oom agent daar anders over denkt wanneer die jouw daar mee over straat ziet huppelen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Viper CFX is niet geschikt voor afdreiging want het is geen imitatiewapen, hij lijkt niet op een bestaand wapen. Iedereen vanaf 16 jaar kan dat ding dus ook kopen
Als jij 't zegt zal 't wel kloppen, ik ben niet zo thuis in de Airsoftwereld namelijkquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Viper CFX is niet geschikt voor afdreiging want het is geen imitatiewapen, hij lijkt niet op een bestaand wapen. Iedereen vanaf 16 jaar kan dat ding dus ook kopen
De Tippmann A5 en de Gamo Viper zijn beide geen airsoft, beide volkomen legaalquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:08 schreef Raiko het volgende:
[..]
Als jij 't zegt zal 't wel kloppen, ik ben niet zo thuis in de Airsoftwereld namelijk
De Tippmann A5 is overigens wel een grijs gebied, volgens de NL Justitie is die wel weer voor afdreiging geschikt (ondanks de achterlijk grote hopper bovenop, de enorme loader aan de zijkant, het voor een handvuurwapen veel te grote kaliber (.682) en de luchttoevoer tussen de body en de grip :
[ afbeelding ]
Ja ok, je hebt gelijk, maar ik ren liever niet over straat met zoiets, teveel risico om gezeik te krijgenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Overigens zijn de hopper en cyclone gewoon te verwijderen, en kan je de luchtfeed er af schroeven
Vreeet je niet zo op, hij had het dus op de OP en niet op jouw reactiequote:Op donderdag 8 januari 2009 23:56 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik heel goed de OP gelezen en -in tegenstelling tot jou- wel een antwoord gegeven op de vraag van TS.
Maar reageer maar niet op mijn vorige vraag, arrogant stuk vreten
Wel rontgen, maar dan in de haven van Rotterdamquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:57 schreef SanderXX0X het volgende:
Ja hij lijkt idd op een echt geweer. Maar wel heel vet. Maar Douane opent pakjes toch niet? En ook geen rontgen?
18 jaarquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |