abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64879464
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:18 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Was die vroeger loodgieter dan?
Hij deed wel iets met water geloof ik... op de 3e dag al
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_65112970
Maaaareh, zet ff je verwarming uit, ga douchen en voel daarna aan de verwarming, als deze warm is weet ik het probleem:

In de CV zit een elektrische klep (de zogenaamde drieweg klep ofzo?) . Langs je brander loopt namelijk 1 buis met water, deze gaat langs je warmwater buizen en langs je cv buizen. Als er vraag is van het warme water zet deze klep zichzelf om zodat het water wat langs de brander gaat, langs de warmwaterbuis gaat en zodoende zijn warmte afgeeft. Zodra de vraag weg is zal hij teruggaan en gaat het warme water langs de cv buis om zodoende de CV van warmte te voorzien. Als het kapot is en hij heel de tijd wisselt word je douche warm/koud/warm/koud enz. en warmt je CV op ook al heeft deze geen vraag..

Als dit zo is ff contacteren met de leverancier van de CV (of huurbaas)
pi_65127815
Heeft de wastafel kraan hetzelfdee probleem? Zoniet, haal dan toch echt even je douchekop eraf, zoals al een aantal keer is gezegd.
pi_65131227
Douchekop ontkalken? Dat hielp hier...
pi_65140789
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:37 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Als je onder de tapdrempel uitkomt lijkt me het dichtdraaien van de warmwaterkraan het probleem te verergeren.
tzal niet meer wisselen, tzal altijd koud zijn
pi_65141840
Hadden wij ook, toen heeft mijn vader een batterij die daar ergens in zat vervangen en alles deed het weer.

Klinkt misschien gek, maar het werkt(e) wel.
Lange benen koud hoofd.
  zondag 18 januari 2009 @ 11:28:52 #32
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_65164940
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:47 schreef Skyflipper het volgende:
Heeft de wastafel kraan hetzelfdee probleem? Zoniet, haal dan toch echt even je douchekop eraf, zoals al een aantal keer is gezegd.
ja, overal in huis helaas.
Imperare sibi maximum imperium est
pi_65166170
quote:
Op zondag 18 januari 2009 11:28 schreef de_priester het volgende:

[..]

ja, overal in huis helaas.
Als je het overal hebt, dan kun je de kranen vrijwel uitsluiten.
Hoeveel liter warm water per minuut komt eruit de kranen afzonderlijk?
Het kan aan de tapdrempel liggen, maar ook aan de cv ketel of geiser zelf.
Gezien het topic, kun je het beste je huisbaas of een installateur inschakelen.
  zondag 18 januari 2009 @ 13:40:56 #34
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_65168721
Probeer je verwarming eens uit te zetten (10 graden of iets dergelijks) en dan te gaan douchen. Bij mij was dat de 'oplossing' (Noodoplossing, want onze thermostaat communiceerde niet goed met de ketel, dus die moest vervangen worden, maar als noodoplossing hielp het prima).
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  maandag 19 januari 2009 @ 12:55:49 #35
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_65204451
Bravebart, dat hielp alleen in het begin. Daarmee dachten we het probleem opgelost te hebben. Echter werkt dat nu dus ook al 2 wk niet meer. Heb inmiddels wel man van CV gebeld, die belt deze week terug voor afspraak.... nog ff koud-warm-ijskoud douchen dus
  maandag 19 januari 2009 @ 12:57:17 #36
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_65204509
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:55 schreef de_priester het volgende:
Bravebart, dat hielp alleen in het begin. Daarmee dachten we het probleem opgelost te hebben. Echter werkt dat nu dus ook al 2 wk niet meer. Heb inmiddels wel man van CV gebeld, die belt deze week terug voor afspraak.... nog ff koud-warm-ijskoud douchen dus
En onder het douchen ook de wastafelkraan warm water laten lopen helpt dan zeker ook niet meer? Dat zuigt best wel
  maandag 19 januari 2009 @ 12:59:28 #37
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_65204587
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:57 schreef Bravebart het volgende:

[..]

En onder het douchen ook de wastafelkraan warm water laten lopen helpt dan zeker ook niet meer? Dat zuigt best wel
als ik die aanzet is de douche alleen koud XD
  maandag 19 januari 2009 @ 13:01:30 #38
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_65204672
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:59 schreef de_priester het volgende:

[..]

als ik die aanzet is de douche alleen koud XD
Haha, duidelijk Dan nog maar even volhouden tot de CV-man komt dus
pi_65210577
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:55 schreef de_priester het volgende:
Lees mijn reactie nog eens en probeer het, als ik dit allemaal lees weet ik bijna zeker dat dat het is...
pi_65214507
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:30 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

Lees mijn reactie nog eens en probeer het, als ik dit allemaal lees weet ik bijna zeker dat dat het is...
Voor de meeste ketels gaat dit inderdaad op, om te controleren of de driewegklep defect is.

Er zijn echter ook ketels die op een ander principe werken, niet iedere combi ketel heeft een driewegklep, sommigen werken met twee warmtewisselaars.

Bij dit soort ketels moet je dan juist de cv zo hoog mogelijk zetten, de warm waterkraan aan en alle radiatoren dicht draaien, aan het eind eerst een radiator open zetten en daarna de warmwater kraan dicht zetten.

En het probleem kan zich natuurlijk ook in een sensor bevinden.
pi_65653989
wij hebben een nefit smartline waarvan begin januari de branderkop is vervangen. Sindsdien hebben wij ook dat onze douche wisselt. het is dan niet zo dat hij van heet naar ijskoud gaat maar wel van goed warm naar een klein beetje warm (oftwel net niet koud) ik heb de overige kranen nog niet allemaal getest. In de keuken hebben we een boilertje staan dus dat zal lastig testen worden, bij het bad is het ook zo en alleen de wastafel kraan heb ik nog niet getest.

Ketel heb ik overigens nog niet gereset maar ik vraag me dus af of het te maken kan hebben met het vervangen van de branderkop?
  maandag 2 februari 2009 @ 14:14:24 #42
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_65655618
Wij hadden het ook en bij ons was het een kwestie van de computer vervangen van de combiketel. (Het had wel heel lang geduurd voordat ze er achter waren dat het dát was.)
pi_65665605
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:24 schreef styliste het volgende:
Ketel heb ik overigens nog niet gereset maar ik vraag me dus af of het te maken kan hebben met het vervangen van de branderkop?
In principe heeft het daar niets mee te maken. Controleer eerst even de andere kranen.
pi_65665730
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:48 schreef Marsepein het volgende:
Volgens mij heeft de druk van je CV water geen invloed op je warme tapwater.
Kan wel degelijk van invloed zijn. In mijn vorige woning hing er ook eentje waarbij als de druk te laag werd (rond 1 bar) de warmwaterlevering onbetrouwbaar werd.
in a crowd you lose humanity
  maandag 2 februari 2009 @ 19:28:19 #45
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_65667069
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Kan wel degelijk van invloed zijn. In mijn vorige woning hing er ook eentje waarbij als de druk te laag werd (rond 1 bar) de warmwaterlevering onbetrouwbaar werd.
Idd een heel bekend verhaal
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_70958938
Ik had hetzelfde probleem. Warm, koud, warm, koud. Nieuw driewegonderdeel. Was geen oplossing. Nieuwe sensoren en nog een ander onderdeel vervangen. Was ook geen oplossing. Toen de gewone pomp vervangen en dat was het! Door vuil of zo pompte het ding niet voldoende en kon het verwarmde water niet snel genoeg afvoeren, waardoor de ketel afsloeg.
Succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')