abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 8 januari 2009 @ 18:58:41 #1
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64821154
quote:
School shooting is a term used to refer to gun violence in educational institutions, especially the mass murder or spree killing of people connected with an institution. Unlike acts of revenge against specific people, school shootings usually involve multiple intended or actual victims, often randomly targeted.

School shootings are typically differentiated from other kinds of school violence. Mass killings at schools like the Beslan school hostage crisis are usually described as acts of terrorism. The term "school shootings" most commonly describes acts committed by either a student or intruders from off campus. They are to be distinguished from crowd-containment shootings by law-enforcement personnel, such as the student protests and unrest of 1970 at two U.S. universities, Kent State and Jackson State, that led to fatal shootings by National Guardsmen and police.

The most commonly referred to school shooting is that at Columbine High School, in Littleton, Colorado, on Tuesday, April 20, 1999. Eric Harris and Dylan Klebold were the perpetrators. Like many instances of "school shootings," Harris and Klebold took their own lives before the end of the event. Also similar to many school shooters, Harris and Klebold were found to be victims of bullying. Perpetrators of school killings frequently voice severe anger and isolation preceding their actions. They may have a history of violence, or uncommon inappropriate and extreme behaviors at school.

In the United States, one-on-one public-school violence, such as beatings and stabbings or violence related to gang activity, is more common in some densely populated areas (which tend to be impoverished sections of cities). Inner-city or urban schools were much more likely than other schools to report serious violent crimes, with 17 percent of city principals reporting at least one serious crime compared to 11 percent of urban schools, 10 percent of rural schools, and five percent of suburban town schools in the 1997 school year. Student-perpetrated school shootings in North America have mostly been in overwhelmingly white, middle-class, non-urban areas.[citation needed] In some cases, the victims of the shootings were involved in bullying or other acts of violence and intimidation against the perpetrators. However, school shootings in other countries may take on more national or religious overtones, such as the Merkaz HaRav shooting.

School shootings with more than ten victims are usually referred to as "school massacres".
Persoonlijk ben ik erg geïntresseerd in school shootings, met name in Columbine. Ik denk dat deze dan ook de belangrijkste is geweest, gezien de maatregelen die daarna getroffen werden en aangezien de wereld 'voor het eerst' zo'n grote school shooting meemaakte en zich vanaf toen pas echt ging trainen op dergelijke situaties. Vele shootings hierna zijn dan ook op deze gebasseerd, of werd Columbine in ieder geval vaak genoemd door de schutter/schutters. (niet bij allemaal).

Nog meer mensen met een interesse hiervoor?

Klikbaar. De 15 kruizen die bij Columbine waren neergezet na de shooting. Er kwamen klachten over de kruizen voor de twee schutters Dylan Klebold en Eric Harris, waarna deze twee kruizen werden weggehaald.

[ Bericht 1% gewijzigd door ChipsZak. op 08-01-2009 19:09:03 ]
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_64821205
Heb je de film Elephant gezien?
http://www.imdb.com/title/tt0363589/

de gebeurtenis van columbine vanuit 5 hoeken ofso.
heel mooi !
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 8 januari 2009 @ 19:01:45 #3
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64821300
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:59 schreef raaavi het volgende:
Heb je de film Elephant gezien?
http://www.imdb.com/title/tt0363589/

de gebeurtenis van columbine vanuit 5 hoeken ofso.
heel mooi !
Uiteraard. Al vergelijk ik hem niet zozeer met Columbine.
Ik vind Bang Bang! you`re dead trouwens ook een erg mooie film, als je die kent? Hij is wel te vinden op youtube.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_64821342
Bijzonder interessant topic. Ik vraag me wel eens af hoe het zo ver heeft kunnen komen dat ze dan ook daadwerkelijk in het wilde weg rond gaan schieten, op een school nota bene? En volgens mij spelen ze ook vaak online schooters (counter-strike b.v.) maar waarom pakken ze dan die onschuldigen? Voelen ze zich dan zo afgestoten door de maatschappij?

Die in duitsland was geloof ik ook wel aardig heftig
Zelfbenoemde speeltuindeskundige.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 8 januari 2009 @ 19:05:49 #5
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64821452
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:02 schreef de_gebruiker het volgende:
Bijzonder interessant topic. Ik vraag me wel eens af hoe het zo ver heeft kunnen komen dat ze dan ook daadwerkelijk in het wilde weg rond gaan schieten, op een school nota bene? En volgens mij spelen ze ook vaak online schooters (counter-strike b.v.) maar waarom pakken ze dan die onschuldigen? Voelen ze zich dan zo afgestoten door de maatschappij?

Die in duitsland was geloof ik ook wel aardig heftig
Eric Harris & Dylan Klebold, over hen zal ik telkens beginnen, aangezien ik over hen het meeste weet hadden in hun dagboeken, notes en filmbeelden staan / gezegd dat zij zich afgestoten voelden ja, dat ze buiten gesloten en gepest werden. Of dit waar is blijft nog steeds veel twijfel over bestaan, want er zijn ook mensen die dit ontkrachten. Verder maakten ze in hun notes veel superieure opmerkingen, als in: dat zij beter waren dan de rest, dat alles dom en stom is etc., en waren ze voorstanders van natural selection. Mensen met een ziekte moesten dan ook maar snel doodgaan e.d.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 8 januari 2009 @ 19:09:46 #6
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64821615
Ik heb trouwens nog drie fototjes in de OP toegevoegd. Onder linkjes, beneden.
Overigens is de Columbine shooting dit jaar op 20 april 10 jaar geleden.
pi_64821619
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:05 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Eric Harris & Dylan Klebold, over hen zal ik telkens beginnen, aangezien ik over hen het meeste weet hadden in hun dagboeken, notes en filmbeelden staan / gezegd dat zij zich afgestoten voelden ja, dat ze buiten gesloten en gepest werden. Of dit waar is blijft nog steeds veel twijfel over bestaan, want er zijn ook mensen die dit ontkrachten. Verder maakten ze in hun notes veel superieure opmerkingen, als in: dat zij beter waren dan de rest, dat alles dom en stom is etc., en waren ze voorstanders van natural selection. Mensen met een ziekte moesten dan ook maar snel doodgaan e.d.
Heb jij misschien meer informatie over hen?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 8 januari 2009 @ 19:12:49 #8
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64821731
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:09 schreef Godsgift het volgende:

[..]

Heb jij misschien meer informatie over hen?
Ligt eraan wat je wilt weten.
Ik weet wel aardig wat over hen, maar ook niet alles natuurlijk.
pi_64821827
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:12 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je wilt weten.
Ik weet wel aardig wat over hen, maar ook niet alles natuurlijk.
Ik zou graag iets meer willen weten over wat (men denkt dat) hun motieven waren om zo een gruwelijk iets te doen. Dus de info wat je hierboven gaf, maar dan iets uitgebreider
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 8 januari 2009 @ 19:17:06 #10
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64821883

Dit is overigens de 911 call van Columbine.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 8 januari 2009 @ 19:20:22 #11
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64822016
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:15 schreef Godsgift het volgende:

[..]

Ik zou graag iets meer willen weten over wat (men denkt dat) hun motieven waren om zo een gruwelijk iets te doen. Dus de info wat je hierboven gaf, maar dan iets uitgebreider
Uhm. Ik moet eerlijk bekennen dat ik meer weet over de hele situatie en henzelf dan over wat men denkt dat de motieven waren.
Maargoed. Er is dus een deel dat denkt dat zij inderdaad gepest en buitengesloten werden, aangezien dit vaak terugkwam in hun aantekeningen. En dus dat zij wraak wilden nemen. De zogenoemde 'onschuldige' mensen - dus mensen die hen niet eens kenden, maar toch vermoord werden - waren volgens Eric en Dylan ook schuldig aan pesterijen aangezien zij nooit voor hen waren opgekomen. Ik zal zo even kijken of ik hier nog wat van kan vinden.
Verder lijkt het ook alsof ze wel wat lol hadden in het neerschieten van mensen, aangezien ze er wel mentale spelletjes mee speelden.
Maar het is de bedoeling geweest de hele school op te blazen en uit te moorden, he. Dat is alleen niet gelukt omdat hun zelfgemaakte bommetjes niet afgingen. Het was in ieder geval zeer gericht op de school/scholieren.
Een ander deel van de mensen ontkracht dus dat zij gepest werden, maar ik weet niet precies wat zij denken dat het motief is geweest.

[ Bericht 4% gewijzigd door ChipsZak. op 08-01-2009 19:28:46 ]
pi_64822177
Straks wordt het nog een hype, net als toen die familiedrama's
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 8 januari 2009 @ 19:26:40 #13
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64822236
Dit is een zeer goede site. Hier zijn ook veel van hun journals e.d. te vinden.
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:27:46 #14
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_64822279
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:20 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Uhm. Ik moet eerlijk bekennen dat ik meer weet over de hele situatie en henzelf dan over wat men denkt dat..

dat wat...?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 8 januari 2009 @ 19:28:07 #15
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64822289

Deze foto's zitten niet voor niets achter spoilertags. Het bevat twee foto's waarop de schutters van Columbine staan nadat zij zelfmoord hebben gepleegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 15% gewijzigd door ChipsZak. op 08-01-2009 20:36:02 ]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 8 januari 2009 @ 19:28:25 #16
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64822298
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:27 schreef dubidub het volgende:

[..]

dat wat...?
dat wat men over hen denkt. Ik zal het even aanpassen.
pi_64822501
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:26 schreef ChipsZak. het volgende:
Dit is een zeer goede site. Hier zijn ook veel van hun journals e.d. te vinden.
Super! Ik zal eens ff rondsnuffelen op die site. Bedankt!!!
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:26:52 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_64824715
Steeds vraag ik mij weer af hoe een tiener zo van het pad af kan raken dat ie mensen gaat doodschieten op z'n school
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 8 januari 2009 @ 20:28:28 #19
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64824809
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:26 schreef remlof het volgende:
Steeds vraag ik mij weer af hoe een tiener zo van het pad af kan raken dat ie mensen mensen gaat doodschieten op z'n school
Als men daadwerkelijk (ernstig) gepest word kan ik me voorstellen dat zoiets door je hoofd schiet of zelfs blijft hangen. Het daadwerkelijk tot actie overgaan is natuurlijk een tweede.
pi_64825012
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:26 schreef remlof het volgende:
Steeds vraag ik mij weer af hoe een tiener zo van het pad af kan raken dat ie mensen gaat doodschieten op z'n school
Counter Strike.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 8 januari 2009 @ 20:34:04 #21
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64825079
Wat vind men er eigenlijk van dat er wel foto's zijn vrijgegeven waarop de daders dood liggen, maar niet van de slachtoffers?
Ik vind dit eigenlijk wel een beetje asociaal. Het feit dat de schutters zo'n misdaad hebben begaan, neemt niet weg dat ze wel familie en vrienden hadden. En voor hen veel betekenden en die het waarschijnlijk ook niet zagen aankomen. Lijkt me niets om je zoon/vriend dan zo op internet tegen te kunnen komen.
pi_64830027
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:34 schreef ChipsZak. het volgende:
Wat vind men er eigenlijk van dat er wel foto's zijn vrijgegeven waarop de daders dood liggen, maar niet van de slachtoffers?
Ik vind dit eigenlijk wel een beetje asociaal. Het feit dat de schutters zo'n misdaad hebben begaan, neemt niet weg dat ze wel familie en vrienden hadden. En voor hen veel betekenden en die het waarschijnlijk ook niet zagen aankomen. Lijkt me niets om je zoon/vriend dan zo op internet tegen te kunnen komen.
Ik denk dat dit helpt bij het geruststellen van mensen die er een trauma aan hebben overgehouden.
dat de daders dood zijn en dat ze er niet nog een keer mee mee te maken krijgen.

aan de andere kant..kan het juist een beeld opwekken wat niet de bedoeling is., nachtmerries etc.
pi_64831415
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:32 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Counter Strike.
Geef m'n favoriete spel maar weer de schuld
Zelfbenoemde speeltuindeskundige.
pi_64831454
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:32 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Counter Strike.
Zielepoot
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:09:50 #25
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_64832846
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:34 schreef ChipsZak. het volgende:
Kan mij weinig boeien. Zij hebben die trekkers overgehaald, die slachtoffers vroegen toch echt niet om dat schot hagel door hun hersenpan heen. Ik vind 't respectvol dat die slachtoffers niet getoond worden. En ja, misschien is het jammer voor de familie van de schutters, maar ik neem aan dat die ook wel kunnen inzien dat de actie niet goed te praten is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')