Die over de dualproces route en de inname van suiker, hij had de systems omgedraaidquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:31 schreef Black-Death het volgende:
[..]
ik had trouwens wel op het antwoordvel mijn versie ingevuldweet alleen niet meer welke
Maar welke vraag bedoel jij dan?
Weet je dat zeker? dacht dat die vraag wel klopte eigenlijk..quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:56 schreef supkaa het volgende:
[..]
Die over de dualproces route en de inname van suiker, hij had de systems omgedraaid
Vriendin van me dacht ook al dat de vraag fout was, er moet namelijk meer activatie zijn in het regelsysteem en daarnaast een afname van het attracion effectquote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:02 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? dacht dat die vraag wel klopte eigenlijk..
Sociale en organisatiepsychologie zijn volgens mij wel goed te doen zonder voorkennis maar bij die andere lijkt het me een stuk lastiger, vooral als je geen biologie hebt gehad op de middelbare. Maar als je er genoeg tijd in steekt zal het zeker te doen zijnquote:Op maandag 8 juni 2009 18:39 schreef Florian_ het volgende:
Sharkdoggie, even een vraagje. Als ik kijk bij e-gids Leiden (keuzevakken) zie ik ook een aantal Psychologievakken staan. Vooral Bio- en Neuropsychologie, Biopsychopathology and Psychopharmacology en Sociale en Organisatiepsychologie lijken me interessant. Kun je deze keuzevakken ook kiezen als je Rechten doet? Daarnaast heb ik de vraag of die vakken goed te doen zijn als je geen voorkennis hebt of andere Psychologievakken hebt gevolgd.
Wat betreft bijwonen van congressen. Bijna iedere studie(vereniging) organiseert minimaal een congres. Je moet toevallig net weten wanneer en hoe (waarschijnlijker goedkoper dan NIP).quote:Op maandag 8 juni 2009 18:32 schreef supkaa het volgende:
Zijn inderdaad flinke prijzen, maar dan heb je dan 4 workshops/lezingen voor. Het lijkt me wel heel erg informatief in ieder geval. En altijd leuk om eens een andere faculteit van binnen te bekijken
Ik zat dat net door te nemen inderdaad! Ik vroeg mij alleen af wat die sterretjes betekenen achter sommige vakken (staat geen aanduiding bij). Maar ik moet me inderdaad eens gaan verdiepen in welke vakken wel en niet haalbaar zijn. Bio- en Neuropsychologie trekt mij tot nu toe het meest (Organisatiepsychologie heb ik namelijk ook al - beknopt - gehad op mijn huidige opleiding).quote:Op maandag 8 juni 2009 19:12 schreef Sharkdoggie het volgende:
Je kan alles wat hier staat kiezen. Let op er staat nog veel oude info.
Ah oke. Zal ik eens doen inderdaad. Ik wil vooral keuzevakken volgen omdat ik maar 8 contacturen in de week krijg, wat natuurlijk niet echt veel is. Ook vind ik Psychologie erg interessant, dus als ik een paar vakken kan meepikken is dat natuurlijk mooi meegenomen. Alleen even kijken of je naast je keuzevakruimte nog meer vakken kunt volgen, aangezien ik voor de studie Rechten in 3 jaar slechts 3 keuzevakken hoef te voltooien.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:28 schreef Sharkdoggie het volgende:
Voor de zekerheid is het ook handig om de coordinator te mailen mocht je vragen hebben. Volgens mij heb je als keuzevakstudent nooit werkgroepen, maar dat weet ik niet zeker.
Klinkt goed! Jammer dat er geen keuzevakken op het gebied van Bestuurskunde zijn (over die studie heb ik ook getwijfeld). Maar wellicht verandert dat dan nog in augustus. Jij combineert twee voltijd studies toch? Is dat te doen qua studiebelasting en planning? En doet Leiden daar moeilijk over, of begeleiden ze de studenten goed in dat soort dingen?quote:Op maandag 8 juni 2009 19:45 schreef Sharkdoggie het volgende:
Je mag oneindig veel keuzevakken volgen. Je betaald per jaar, niet per hoeveelheid studies of (keuze)vakken.
Volgens mij zijn de NIP activiteiten hier ook niet erg populair. We krijgen er wel altijd een mail van maar hoor er sowieso nooit iemand overquote:Op maandag 8 juni 2009 19:20 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Wat betreft bijwonen van congressen. Bijna iedere studie(vereniging) organiseert minimaal een congres. Je moet toevallig net weten wanneer en hoe (waarschijnlijker goedkoper dan NIP).
Hoe zit het eigenlijk met de populariteit van de NIP bij andere universiteiten? In Leiden (vooral bij de bachelor) zijn de activiteiten van NIP niet al te populair of bekend bij de studenten.
Ik vind het wel een erg goed idee, wat dat betreft wil ik meer van zo'n dingen ondernemen maar weet ik nooit wat of waarquote:Op maandag 8 juni 2009 20:23 schreef Sharkdoggie het volgende:
Mocht er behoefte zijn dan kan in de OP een soort agenda gemaakt worden van congressen of tips (iedere excursie is ook wat te veel van het goede). Maar daarvoor heb ik input van iedereen nodig (waarschijnlijk van nieuwe studiejaar wat niemand nog kent).
Ah. De reden dat ik het vraag is dat ik zelf ook al een Hbo opleiding heb gedaan, en 'pas' 21 ben als ik komend jaar begin. Ik heb geen zin om de eeuwige student uit te hangen, en wil dus niet te lang doen over die studies (qua studievertraging enzo).quote:Op maandag 8 juni 2009 20:29 schreef Sharkdoggie het volgende:
27Zit nu in mijn tweede jaar. Volgend studiejaar 3e jaar psychologie en dan master S&O. Gelukkig werk ik al (heb HBO afgerond en werken alleen in de weekenden).
Ik heb precies hetzelfde inderdaad (alhoewel ik wel havo heb gedaan). De Hbo stelt qua lesstof echt niets voor, en het gevoel van uitdaging ontbreekt. Dat, en het feit dat ik nog jong ben, hebben mij doen besluiten om nog een WO opleiding te gaan volgen.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:46 schreef Sharkdoggie het volgende:
Na het HBO had ik gevoel een beetje onder gepresteerd te hebben (heb op gymnasium gezeten), miste uitdaging in het werkveld
En wat zijn de vooruitzichten qua baan?quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:09 schreef Grumpey het volgende:
26 juni uitreiking van klin. neuroNa 4 jaar dit topic in mijn topics-lijst dus eindelijk helemaal klaar
Ben ik ook benieuwd naar.quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:11 schreef Florian_ het volgende:
[..]
En wat zijn de vooruitzichten qua baan?
Gefeliciteerd trouwens.
Hier zou ik nog voor geen geld in gaan lopenquote:
Het is gewoon een kwestie van netjes je sommen maken en even die klik hebbenquote:Op maandag 22 juni 2009 10:42 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Hier zou ik nog voor geen geld in gaan lopen
Vond statistiek trouwens ook redelijk leuk, leuker dan bijvoorbeeld geschiedenis van de psychologie. Maar ik vond trouwens wel statistiek meevallen, omdat iedereen van die horrorverhalen had en ik het uiteindelijk redelijk makkelijk haalde.
Klopt, dat idee heb ik ook. Van die mensen die 3 dagen van te voren eens beginnenquote:Op maandag 22 juni 2009 22:58 schreef supkaa het volgende:
[..]
Het is gewoon een kwestie van netjes je sommen maken en even die klik hebbenZowat alle mensen die ik ken die het niet gehaald hebben, hebben ook nooit wat uitgevoerd
gefeliciteerd!quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:54 schreef Grumpey het volgende:
En ook het laatste onderdeel van het plan om zowel onderzoeksmaster als klinische master af te ronden is succesvol afgerond:
De administratie van de Fac Psychologie en Pedagogiek deelt u hierbij het resultaat mee
van het door u afgelegde examenonderdeel (deeltentamen, tentamen, case, toets):
Vak: NIP aantekening
Vakkode: 8150001
Datum: 10-06-2009
Studielast: 0
Resultaat: VLD (VOLDOENDE)
Morgen volgt de uitreiking van de tweede, klinische master, en dan zijn volledig helemaal klaar met alle studietijd
Boh, goed man! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:54 schreef Grumpey het volgende:
En ook het laatste onderdeel van het plan om zowel onderzoeksmaster als klinische master af te ronden is succesvol afgerond:
De administratie van de Fac Psychologie en Pedagogiek deelt u hierbij het resultaat mee
Morgen volgt de uitreiking van de tweede, klinische master, en dan zijn volledig helemaal klaar met alle studietijd
Wow netjes!quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:54 schreef Grumpey het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 25 juni 2009 12:54 schreef Grumpey het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |