Over Chinezen
Er wordt doorgaans vreemd aangekeken tegen racisme. Ik denk dat dit een van de voorbeelden is van het protestantse verval waarin we terecht gekomen zijn. Ik wil hier niet verder op in gaan. Er zijn namelijk best een paar goede dingen aan protestanten (zoals het feit dat de katholieke kerk hierdoor haar monopoliepositie op het ware geloof heeft verloren en zo misschien op een dag efficienter en corruptievrij zal fungeren). Alhoewel ik me weinig identificeer met de gemiddelde racist, is de multiculturele maatschappij, cultuurrelativisme of – het ergst van alles – verheerlijking van andere culturen, iets wat ik al helemaal niet begrijp. Het is begrijpelijk waarom populisten zoals Rita Verdonk zich zo afzetten tegen mensen met een andere huidskleur, ookal blijven het allemaal lafbekken. Verder denk ik dat zij er weinig van begrepen heeft. Nou is het niet zo dat racisme op zichzelf zo geweldig is, maar ik denk dat het een aannemelijke uitleg is van wat we om ons heen zien. Er valt natuurlijk van alles te zeggen over wat er mis is met negroïde mensen of Spanjaarden. De beste tegenstelling om te laten zien hoe verschillend mensen en culturen en rassen zijn is dat tussen onze cultuur en die van de Chinezen en Aziaten enzo. Niet dat wij alles goed doen hoor. Een veel gehoorde opinie is dat racisten – ik zal mijzelf voor het gemak maar racist noemen terwijl ik op zich niet tegen negers ben – dat ze zich niet in andere culturen hebben verdiept. Dat is niet waar want anders zou ik er niet zoveel vanaf weten.
Je moet de Chinezen nageven dat het hebben van geen ziel talloze voordelen kan hebben in de evolutie. Ik weet niet of je nog verder zou willen zonder ziel, maar die vraag stel je jezelf natuurlijk niet zonder ziel. Chinezen eten bijvoorbeeld gewoon hond als ze daar zin in hebben of er niks beters te krijgen is. Dat heeft natuurlijk veel voordelen. Een normaal mens zou nooit een hond eten. Een normaal mens zou zovele dingen niet doen die een Chinees zonder moeite doet. Als alle normale mensen om je heen dat soort dingen niet doen, geeft jou dat aanzienlijke voordelen. Zo zou je dus de hele dag hond kunnen eten terwijl de rest crepeert van de honger. De Here God is niet lovend over honden eten, maar dat terzijde, want dat kan die Chinezen allemaal niks schelen. De Chinezen houden er nou eenmaal geen principes op na. De Chinezen zijn een bijzonder praktisch volk. Welk ander volk kan zeggen dat ze zo’n grote muur heeft gebouwd waar je niks aan hebt? Ik bedoel maar: Ze steken hun handen uit de mouwen en samen met het totale gebrek aan moraliteit doet dat ze veel goed. In die zin lijkt het me ook helemaal geen slecht idee om het met Chinezen te doen. Een gebrek aan rassenmenging zorgt zeker voor problemen, dat is makkelijk in te zien. Tegen rassenmening zijn is kortzichtig en ook niet aardig. Dan worden we allemaal zoals in Friesland. Ik zou het zelf niet zo snel met een Chinees doen en ik zou al helemaal geen kinderen van een Chinese willen, maar het zou grote voordelen kunnen hebben behalve voor onze ziel.