Ah oke nee hier op het portaal staat niksquote:Op donderdag 18 maart 2021 22:16 schreef Molo het volgende:
Bij mij anderhalve regel ongeveer
Was niet zo spannend vanuit het ziekenhuisperspectief bezien.
Je hoeft overigens vaak niet op te vragen maar kunt via portaal meestal wel inzien.
Bij mij stond er ook niks in het portaal. Je kan het opvragen en dan krijg je een heel verslag. Inclusief de opmerkingen van de verpleging over je verblijf voor- en na de sectio.quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:23 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ah oke nee hier op het portaal staat niks
Er wordt niet overal hetzelfde gewerkt en geregistreerd dus dit kan erg verschillen per instelling en zorgverlener. Wat er op welke manier in staatquote:Op vrijdag 19 maart 2021 08:30 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Bij mij stond er ook niks in het portaal. Je kan het opvragen en dan krijg je een heel verslag. Inclusief de opmerkingen van de verpleging over je verblijf voor- en na de sectio.
Ik hoefde het zelf niet op te vragen, kreeg een exemplaar mee voor de kraamverzorgster, maar die vroeg er niet naar. Dus heb hem ook niet zomaar gegeven. Vond het nogal een inbreuk in mijn privacy, ook omdat sommige dingen niet helemaal waar waren
Klopt, maar er is sowieso altijd zo'n "verslag" (bij een keizersnee zijn dat: hoeveelheid medicatie, bloedverlies, bijzonderheden placenta, e.d.). Of dit een heel verslag is of alleen een lijstje opsomming, dat verschilt per ziekenhuis. Maar over je verblijf in het ziekenhuis worden ook een heleboel opmerkingen ingevuld. Ik werk regelmatig met medische zaken en waar zo'n persoon ook vandaan komt (heel NL), overal komt eenzelfde soort dossier voor. Er is alleen moeilijker aan te komen dan de info die je via het portaal verkrijgt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 08:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Er wordt niet overal hetzelfde gewerkt en geregistreerd dus dit kan erg verschillen per instelling en zorgverlener. Wat er op welke manier in staat
Oh zo, ja ik trek dat uit elkaar zelf (beroepsdeformatie, want werk zelf ook veel met gezondheidszorginformatiequote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:14 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Klopt, maar er is sowieso altijd zo'n "verslag" (bij een keizersnee zijn dat: hoeveelheid medicatie, bloedverlies, bijzonderheden placenta, e.d.). Of dit een heel verslag is of alleen een lijstje opsomming, dat verschilt per ziekenhuis. Maar over je verblijf in het ziekenhuis worden ook een heleboel opmerkingen ingevuld. Ik werk regelmatig met medische zaken en waar zo'n persoon ook vandaan komt (heel NL), overal komt eenzelfde soort dossier voor. Er is alleen moeilijker aan te komen dan de info die je via het portaal verkrijgt.
Heb nog nooit gezien dat over een (hele) simpele medische ingreep alleen wordt opgemerkt dat deze heeft plaatsgevonden
Heb ik ook. De sectio zelf was hier maar enkele regels. De complicaties die later volgden, werden uitgebreid besproken. Ik vond het enorm fijn en helend om het dossier te hebben, het hielp me om gebeurde zaken in chronologische volgorde te zetten en het hielp de gaten in mijn geheugen op te vullen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:09 schreef roos94 het volgende:
Ik heb mijn medisch dossier opgevraagd. Meer die dit hebben gedaan van hun zwangerschap? In hoeveel kantjes beschrijven ze je sectio? Uitgebreid of maar kort?
Ik heb het verslag bij m'n ontslag meegekregen. Over de keizersnede staat weinig, alleen de reden waarom wordt uitgevoerig beschreven. En dan dat de KS goed is verlopen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:09 schreef roos94 het volgende:
Ik heb mijn medisch dossier opgevraagd. Meer die dit hebben gedaan van hun zwangerschap? In hoeveel kantjes beschrijven ze je sectio? Uitgebreid of maar kort?
Wat staat er wat niet klopt?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:21 schreef roos94 het volgende:
Ik heb het operatieverslag van mijn keizersnede binnen gekregen maar er zitten veel fouten in. Info die precies niet klopt. Heel vreemd. Ook mega veel spelfouten best apart.
Twee volle a4tjes trouwens.
Verder wel interessant om te lezen![]()
Tijdstip start partus: 00.00u huh toen lag ik thuis te slapenquote:
Nou, inderdaad. Lijkt wel of ze er twee door elkaar gehaald hebben.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:53 schreef Bienelientjee het volgende:
Zijn wel veel fouten zeg. Een enkele, ok, maar dit lijkt wel iemand anders verslag!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |