abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2009 @ 21:41:28 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64967303
Nou! Wat een enorm verschil zeg!
Maar ik vind het hem wel heel leuk staan hoor!
pi_64967742
Ik vind het ook leuk, maar die krullen waren ook wel heel ubercute.
Nu lijkt hij nog meer op zijn papa!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 12 januari 2009 @ 22:35:31 #103
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64970451
Jeetje, wat is damian al groot! Schattig jongetje
Eli was vandaag zielig. Vanochtend 38,2oC koorts, pil erin en naar het kdv gebracht.
Werd PR om kwart voor 5 dat eli zichzelf volledig ondergekotst had en dat hij 40,2 oC koorts had!
Ze hadden mij kennelijk geprobeerd te bereiken, maar ik heb geen oproepen gemist, dus het zal wel.

Maar PR had dus gezegd "geef hem een paracetamol als hij zulke hoge koorts heeft!"
Zeggen ze "dat mogen we niet!"
Nogmaals gezegd dat ze toestemming van de vader hebben om paracetamol te geven.
Kreeg hij de respons: "Dat hebben we niet hier"

Is dit normaal? Hebben ze bij jullie kdv's wel paracetamol?
ik begrijp best dat de leidsters niet zomaar medicatie mogen geven, maar als ze duidelijke toestemming hebben van de ouders
Moeten we anders een briefje dichten dat bij koorts hoger dan 39,5oC dat we dan toestemming geven om paracetamol toe te dienen?

ik was trouwens pas om 21:45u thuis, dus heb eli helemaal niet gezien
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64970948
Tja Davinia, dat zijn de regels he.
Bij ons is het zo dat we voor evt medicijngebruik vantevoren een formulier laten tekenen door ouders, waarin zij toestemming geven. Anders mogen er geen medicijnen gegeven worden.
Formulier moet per keer getekend worden (behalve voor een kuurtje, dan is 1 keer voldoende)
Wij hebben ook geen voorraadjes paracetamol liggen.

Maar bij ons mag een kind ook niet gebracht worden als het koorts heeft. Een ziek kind hoort niet op het kdv te zijn.... snap wel dat het niet handig is, maar dat zijn dingen die je weet als je met een kdv in zee gaat....

beterschap voor het mannetje!
pi_64971169
Davinia bij ons kdv geven ze ook geen paracetamol. Ziek is ziek en dan moet je je uk op komen halen. Al denk ik wel dat Linde (net als ik) liever gewoon lekker thuis in bed ziek is dan op het kdv, dus dat snap ik heel goed.

Voor kuurtjes moet je een verklaring ondertekenen. Ik moest zelfs een verklaring ondertekenen toen ik vroeg of ze haar wangen af en toe met vaseline in willen smeren omdat die met de doorkomende tandjes en het koude weer nogal rood en droog zijn.

Oh helemaal Damian gemist Wat een verschil appelsap! Het is meteen echt een klein ventje in plaats van een baby.
  maandag 12 januari 2009 @ 22:49:20 #106
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64971244
Nog ff voor de duidelijkheid. vorige keer had hij 38,6 bij het wakker worden, thuis gehouden en hij was prima "te spreken".
Dus we dachten dat het hetzelfde was. mss te warm aangekleed voor de nacht, weet je veel.
hij was verder vrolijk (toen de thermometer aan de andere kant van de commode lag ) dus maakte geen ziekige indruk.
en dat we naar huis moeten komen als hij ziek is. prima. geen probleem. maar geef dat kind in de tussentijd alvast een zetpil. dan knapt hij al wat op, terwijl we onderweg zijn...
maar een kind met 40oC geen paracetamolletje (mogen/willen) geven, dat was meer het punt.

het beleid is trouwens vanaf 38,5 oC koorts thuis houden.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 12 januari 2009 @ 22:51:49 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64971393
*overbodige tekst weggehaald*

Ik heb eig. geen idee of ze bij ons paracetamolletjes hebben, maar als ze bellen dat Sasha ziek is gaat een van ons (of mijn ouders bijv.) hem gewoon halen eigenlijk. En dan krijgt hij er van mij wel eentje thuis.

Hopelijk voelt hij zich snel weer beter!
pi_64971980
Nou ja ben soms ook wel blij hoor dat ze niet zomaar paracetamol mogen geven. Vorige keer belden ze me op mijn werk want Linde was ziek en had koorts. Dus ik spring op de fiets, race naar het kdv om haar te halen, blijkt dat mevrouw zo warm is omdat ze zo hard en driftig moest huilen omdat ze geen pasta wilde eten Tsja daar sta je dan...
  maandag 12 januari 2009 @ 23:26:12 #109
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64973197
Nou, ik heb hier eindelijk het tandjesspul kunnen gebruiken. Ze werd net weer krijsend wakker en volgens mij komt de tand naast de voortand er ook aan. Wel zielig, zo erg heeft ze er nog niet last van gehad. Ik heb haar nog nooit zo horen krijsen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_64973894
ah, heeft ze dat spul met alcohol gehad?

davinia, hier zijn ze bij 't kdv ook zo streng met de regels omtrent medicatie. voor ieder zalfje of zelfs neusspray dien je een verklaring te ondertekenen, met heel precieze aanwijzingen voor hoe/hoeveel ze ervan mogen. soms wat lastig, maar ik vind het toch ook wel goed dat ze er zo strikt in zijn. beterschap voor eli!

en ook voor andere zielige kindjes.
  maandag 12 januari 2009 @ 23:42:18 #111
14746 k_i_m
pi_64974031
Dentinox, geen idee of daar alcohol in zit, volgens mij niet .
In my life
Why do I smile
pi_64974098
jawohl!

nah, ik zit je te stangen. volgens mij niet hoor. maar wel lidocaine. oid.
  maandag 12 januari 2009 @ 23:49:27 #113
14746 k_i_m
pi_64974367
Ja klopt. Ik smeerde ook per ongeluk wat aan haar tong met het wattenstaafje. Toen trok ze gelijk een heel raar gezicht met haar tong naar buiten . Nouja, ze tukt weer, ik hoop dat ie snel door is!
In my life
Why do I smile
pi_64980263
Appelsap, hij is grooot geworden

Mijn kind ligt boven te slapen en te stinken... . Zal zo wel wakker worden denk ik...
Gisteren waren we op visite en daar was ook een kindje van bijna 1, die heeft zn tandjes in haar handje gezet. Daar schrok ze behoorlijk van. Afdrukjes staan er nog steeds in, maar het doet volgens mij niet meer zeer. En mama zat met tranen in haar ogen .

Davinia, op het kdv waar Mirte zat gaven ze ook geen paracetamol. Beterschap voor je mannetje!

Kim, succes met het tandjesleed
Als ik dat soms zo lees dan mag ik geloof ik nog best in mn handjes knijpen, want tot nu toe valt het hier erg mee... *afklopt*.
Fake it till you make it...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:04:41 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64980595
K_i_m, wat naar dat ze er zo'n last van heeft zeg.
Maar wel fijn dat de druppeltjes en dingen lijken te werken.
pi_64982350
Even een vraagje, Mirte heeft een tijdje prima met 1 slaapje toegekund en nu is het vaak weer 2... Het lijkt net of ze steeds maar heel moe is...
Ik kan me indenken dat het ontwikkelen en ontdekken van alles wel veel energie kost, maar soms vraag ik me ook wel af of het "normaal" is.
Klinkt dit bekend bij andere mama's?
pi_64993976
Nijna toen Linde begon met lopen heeft ze ook een tijdje meer geslapen. Waarschijnlijk omdat dat inspannender is dan zitten. Is Mirte ook bezig met optrekken/staan/lopen? Of heeft ze iets anders nieuws geleerd dat veel energie kost?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:27:49 #118
19529 Fendy
True Spirit
pi_64994840
Hoi

Ik kom toch even een vraagje stellen aan de mede-dreumesouders.

Hoe doen jullie het met tandjes poetsen? Ik laat J vaak zelf een beetje rommelen omdat ie dat leuk vindt en maak het dan zelf af door wat grondiger te poetsen. Dat laatste vindt ie alleen alles behalve leuk...dus dat eindigt soms met houdgreep en dergelijke

Maken jullie er een spelletje van? Liedje zingen, voordoen op beesten ofzo?
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_64995030
Hallo

We zetten Linde op het aanrecht en poetsen dan eerst zelf. Ze mag dan later nog even zelf poetsen. We doen deze volgorde omdat ze anders het idee kan krijgen dat je haar aan het verbeteren ben, nu kan ze zelf nog even laten zien dat ze het goed kan

Verder was tandenpoetsen hier een drama toen we haar in de kinderstoel neerzetten. Op het aanrecht is er geen probleem. Erg raar, maar waar. O ja en we zingen er vaak een liedje bij.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:58:10 #120
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_64996141
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:10 schreef Stiemie het volgende:
Nijna toen Linde begon met lopen heeft ze ook een tijdje meer geslapen. Waarschijnlijk omdat dat inspannender is dan zitten. Is Mirte ook bezig met optrekken/staan/lopen? Of heeft ze iets anders nieuws geleerd dat veel energie kost?
Helemaal nog niet aan gedacht maar dit zou ook verklaren waarom Floortje de laatste dagen ineens meer (lees langer, niet vaker op een dag) slaapt...
Ik vind t wel lekker, 8 uur wakker, half 9 naar beneden .
pi_64998633
Stiemie, Mirte is idd wel bezig met optrekken, staan, lopen langs de tafel enzo. Kan me idd wel voorstellen dat dat meer energie kost. En ze is erg bezig met geluidjes maken en dingen "nazeggen", zal vast ook het een en ander aan energie kosten. Overigens had ze net ook 38.9 toen ik haar uit bed haalde (geslapen van half 2 tot half 5 en vanmorgen ook al 2 uur...) dus dat kan in elk geval voor nu ook een verklaring voor de moeheid zijn...

Fendy, ik probeer eerst zelf te poetsen op het aankleedkussen. Ze grijpt alleen wel snel zelf naar de borstel en ik probeer het dan toch maar met enige dwang zo te doen dat ze die nog even los laat. Als ik klaar ben mag ze zelf nog even "poetsen" (lees: kluiven op de tandenborstel). Liedje probeerde ik eerder wel, ik denk dat ik dat nog maar eens in ga voeren. Misschien wordt de tijd dat ik poets dan wat overzichtelijker voor haar...

DeLiedje, een uitslaap Floortje, lekker hoor!
pi_65003818
Hier altijd hetzellfde tandenpoets ritueel: ik begin met poetsen en zing daarbij een liedje:
poetsen poetsen poetsen
poets je tandjes maar
poetsen poetsen poetsen
je bent al bijna klaar
poetsen poetsen poetsen
poets je tandjes maar
nog eventjes poetsen en dan ben je klaar!

Dan mag Meike nog eventjes zelf poetsen.
Na het tanden poetsen stropen we de mouwen op en gaan we nog even handjes en mondje wassen.
Meike vindt het altijd wel een feestelijke bezigheid!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:27:35 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65004059
Wij poetsen liggend op het aankleedkussen. Nou ja, Sasha dan.
Inmiddels zegt hij heel lief Aaaah als hij dat ding ziet en dan gaat zijn bekkie open.
pi_65004648
Wij poetsen in de badkamer. Hebben daar een wc en met de deksel dicht kan ik daar prima op zitten met hem op schoot en dan zijn tanden poetsen.
pi_65007577
Ik zing op de melodie van "lekker eten":

Tandjes poetsen, tandjes poetsen
heel mooi schoon, heel mooi schoon
Oh wat zijn jouw tandjes, oh wat zijn jouw tandjes
toch mooi schoon, toch mooi schoon.

En dan 2 keer want anders ben ik nog niet klaar . Ging vanavond best goed met liedje erbij moet ik zeggen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')