abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65234905
Karin, ik vermoed dat het de zesde ziekte is geweest bij Mirte. Vlekjes zijn helemaal verdwenen. Het komt in elk geval het meest overeen met de dingen die ik daarover kan vinden, zeker icm die hoge koorts die ze heeft gehad.
Klinkt als een heerlijk weekend weg, Meike zo onder de indruk .

Mirte zat hier net op mn schoot, mobiel in de hand, tegen haar oor. En net alsof ze een echt gesprek zat te voeren met pauzes ertussen enzo. Hahahaha, ik moest zo lachen . Wat kunnen ze dan eigenlijk al goed imiteren
Fake it till you make it...
pi_65237145
Dag Dana.

Zo te horen heeft Meike het erg naar haar zin gehad.
Wat goed dat ze Bollo een knuffel heeft gegeven. Damian zou dat maar niks vinden denk ik.

Fijn dat Mirte weer beter is. Ik vind dat bellen ook zo lief!

Damian heeft al 6 dagen hoge koorts en de huisarts kan niks vinden. Het lijkt er alleen nog steeds niet op dat het minder wordt. Hij is sowieso veel ziek sinds hij naar het KDV gaat. Het zal er allemaal wel bijhoren, maar ik vind het wel zielig voor hem.
pi_65237436
Linde en Meike

Damian alweer ziek. Wat naar zeg! Hoe is hij daar verder onder?
De invalhuisarts van mijn ouders had ook al gezegd dat het 1e jaar KDV weleens veel ziekte met zich mee zou brengen. Die ziektes krijgen ze anders pas op de peuterspeelzaal, of de kleuterklas. Chris heeft ook alweer een snotneusje, en hopelijk kunnen we deze keer een oorontsteking voorkomen. Terwijl hij tot begin december (toen hij voor het eerst naar het KDV ging) eigenlijk nooit ziek was. Eens de 6e ziekte, en rond de 5 maanden een nare verkoudheid, in combi met vaccinaties.. Hopelijk knapt Damian snel weer op!!

Mirte, leuk is dat, als ze je imiteren.
Chris begin ook steeds meer na te doen. Bij het koken wil hij ook helpen, of net zoals papa&mama op de bank zappen, meestal zelf eten. En gisteren wilde hij zelfs onze gerbils voeren. Hij deed de la met de bak voer open, dus heb de bak eruit gehaald, en chris schepte zo het voer in de kooien. Echt zo leuk om te zien dat hij (eigen)wijzer wordt..
Op het KDV ging het gisteren ook alweer beter. Nu speelde hij ook samen met een ander meisje met een kralenspiraal, en hij heeft veel gelopen achter een loopwagen. Ze hadden een stagaire, die wat met Chris aan de gang was geweest met lopen oefenen. Maar zij vond ook dat hij de steun van je handen amper gebruikt. Dus dat lopen zal wel lukken binnenkort.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:52:29 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65237443
He bah Appelsap, 6 dagen is wel heel erg lang...
pi_65237526
Damian zo koortsig, dat is naar... Heeft hij er zelf ook last van of valt het mee appelsap?

Mirte is beter, maar dus wel erg hangerig, ik ga vrijdag even wegen denk ik en dan eens even vragen hoe lang dat kan duren. Want ze is met kerst ziek geweest en sinds die tijd dus eigenlijk hangeriger dan "normaal". Alsof er iets blijft hangen ofzo. En nu natuurlijk net weer ziek geweest. Maar ze mag nu wel gewoon weer lekker haar energie terugkrijgen hoor...
pi_65237601
DF, wat leuk zeg. Volgens mij pikken ze zoveel op zonder dat we het in de gaten hebben. Ze ging gisteren in bad ineens anders spelen dan anders. Maar papa had haar laatst gebadderd en met haar speeltjes door de lucht zitten zwaaien en ze dan laten vallen. Dat doet ze dan na.
Chris moet vast nog even het vertrouwen krijgen dat hij best wel los kan lopen... komt dnek ik heel gauw!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:13:14 #282
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65238001
Wat naar dat Damian ziek is
DF, geef je Chris ook neusdruppels om een oorontsteking te voorkomen? Wij gebruikten nu xylo.... ,25%. werkte prima!

Leuk, he, dat imiteren? Wij moeten nu ook met eli's herrietelefoon spelen. Aanpakken en dan "hallo!" zeggen. En dan alleen aan je echteroor anders pakt hij de telefoon weer af en propt hem alsnog in je rechteroor

en eli is weer helemaal de oude! (muv dat hij zijn ontbijtpapje niet meer vreet en nog avondeten weigert, maar ach) tsja, 5 kiezen in 3 weken, niet gek.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_65238068
Jeetje Appelsap, wat naar. En gaat de huisarts ook niet verder zoeken dan? Er moet toch een oorzaak zijn voor de koorts?
Er zijn wel heel veel zieken op het moment, maar 6 dagen hoge koorts....da's niet fijn zeg!

Wat goed van Chris, dat het beter gaat op het kdv. En samen spelen...knap! Als Meike bij oma is is er altijd nog een oppaskindje, en als ze ziet dat hij iets wil pakken dan gaat ze er snel naartoe en pakt het dan. Vervolgens zegt ze "nee makien!! (maxim) isse Meike!!" kleine slimmerik.

Meike heeft het nog steeds over "bollo huilen!" whahah het heeft echt indruk gemaakt geloof ik
Vannacht net zo onrustig geslapen, in haar slaap hoorde ik haar "nee nee!" roepen. Misschien was het wel een beetje veel voor haar allemaal.... maar goed, we zijn weer thuis, wat is dat ook weer fijn dan.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_65238204
Deepfreeze, wat fijn dat het weer wat beter gaat op het KDV. En ook fijn dat ze hem zo goed helpen.
Als ik dat zo hoor gaat Chris inderdaad snel lopen. Voor je het weet rent hij door het huis.

Wel vervelend hè Nijna, als ze nog steeds niet helemaal haarzelf is.

Damian zit sinds september op het KDV en hij is elke maand wel bijna een week ziek geweest.
Hij heeft er wel veel last van. Hij slaapt de hele dag en als hij even wakker is huilt en moppert hij alleen maar. Hij heeft pijn, ik denk spierpijn. Komt de bank niet uit zichzelf af en hij heeft ook al dagen niet gegeten. Gelukkig wel drinken. Hij zal vandaag of morgen toch wel beter moeten worden.
pi_65238643
Mirte, hopelijk ben je dat laatste stukje ziekte ook snel kwijt.
Eli, je moet wel goed eten he.. Anders wordt je nooit een grote jongen
En Meike die nog medelijden heeft met Bollo..

Davinia, we hebben nu otrivin baby, gewone zoute neusspray. Chris stopt dat ding zelf al in zijn neus

He appelsap, dat klinkt wel naar, dat hij zich ook zo ellendig voelt. Er heerst ook zoveel tegenwoordig. Helpen zetpillen ook niet wat tegen de pijn?
pi_65239152
Jeetje Appelsap, zes dagen koorts zonder oorzaak is wel lang hoor. Hopleijk knapt Damian snel weer op!
En Mirte ook hangerig. wat is dit qua zieke kindjes toch een nare periode zo die winter

Deepfreeze Linde is het eerste jaar dat ze naar de opvang ging ook heel erg veel ziek/snotterig/verkouden geweest. Soms leek het ene virus nog niet weg of het volgende diende zich alweer aan. Gelukkig *klop-klop-klop op ongelakt hout* valt het de laatste tijd mee. Fijn zeg dat het verder zo goed gaat met Chris op de opvang!

Oh scherm stond een beetje erg lang open geloof ik

Eli is weer de oude! We hebben hier ook een gebitsinvasie momenteel. Overal in haar mond zie ik bobbels of kleine stukjes tand/kies doorschemeren.

Karin grappig he als ze dingen in hun dromen gaan doornemen. We werden vannacht wakker omdat Linde ineens heel hard "MIJN" riep Ben benieuwd wie er iets van haar af wilde pakken...
pi_65249816
Appelsap wat naar zeg dat Damian zich zo naar voelt. Vergeleken bij Damian bruist Mirte dan geloof ik van energie... . En die zit dan niet eens op het KDV...
Ze ligt nu sinds half 2 in bed, net hoorde ik haar even huilen, maar dan ga ik kijken en dan ligt ze nog te slapen...
pi_65284751
Wat is het hiet stil...

Linde heeft waarschijnlijk de laatste paar dagen een sprongetje gemaakt want ze gaat nu af en toe zinnetjes maken. Vanmorgen in bed zei ze: 'ik wil uit' toen ik haar eruit moest halen en toen ik mijn schoenen aantrok zei ze 'mama koene aan'. Zo leuk

Morgen gaat ze trouwens voor het allereerst naar de kapper
pi_65284930

Ik zit ook zo te genieten van al dat geklets.
Succes morgen bij de kapper. Floor vond het de eerste x wel ok, maar Pien absoluut niet.
Dus het kan alle kanten op !
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:12:05 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_65285055
Ruben had gisteren weer een vervelende bui. Lekker in de gordijnen hangen ook al heeft mama al duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is. En dan met zo'n grijns erbij die je eigenlijk laat smelten

Hier moet Ruben nodig naar de kapper (voor de tweede keer). Ik heb gisteren zelf maar wat bijgeknipt, want het is echt veel te lang, maar de kapper heeft nogal een wachtlijst FIjn hoor, een kinderkapper

Maarja, ze doen het een stuk beter dan dat ik het ooit zal kunnen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65285092
Het ligt net aan Linde's bui. De ene keer vindt ze het heerlijk als je aan haar haren kriebelt, maar o wee als ze een nee-bui heeft. De kapper schrok geloof ik wel een beetje toen ik (na het maken van de afspraak ) vertelde dat ze anderhalf is. Ach ze hebben een dvd-schermpje enzo dus het valt vast mee
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:23:53 #292
35189 Troel
scherp en bot
pi_65285480
Ik heb me trouwens nooit echt beseft dat er zo veel verschil is in kinderen en hoe ze delen. Ik had pas een kindje op bezoek dat binnen een maand naar school gaat, maar die was dus constant alles aan het afpakken waar Ruben mee bezig was. Ruben pakte gewoon telkens wat nieuws (hij was bezig met duploblokjes en daar heeft ie een behoorlijke voorraad van), maar het andere kindje bleef ze dus maar afpakken. Terwijl die thuis ook moet delen, want daar loopt een kindje rond van anderhalf.

Ik dacht dat juist dat dat niet delen tot een jaar of 2, 3 was

(En ik vond het zo verschrikkelijk dat ik het maar toeliet telkens, dat ik me haast schuldig voelde dat ik Ruben niet verdedigde )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65285620
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:23 schreef Troel het volgende:
Ik heb me trouwens nooit echt beseft dat er zo veel verschil is in kinderen en hoe ze delen. Ik had pas een kindje op bezoek dat binnen een maand naar school gaat, maar die was dus constant alles aan het afpakken waar Ruben mee bezig was. Ruben pakte gewoon telkens wat nieuws (hij was bezig met duploblokjes en daar heeft ie een behoorlijke voorraad van), maar het andere kindje bleef ze dus maar afpakken. Terwijl die thuis ook moet delen, want daar loopt een kindje rond van anderhalf.

Ik dacht dat juist dat dat niet delen tot een jaar of 2, 3 was

(En ik vond het zo verschrikkelijk dat ik het maar toeliet telkens, dat ik me haast schuldig voelde dat ik Ruben niet verdedigde )
P en F "ruilen", ze kunnen allebei "uilen" zeggen, maar het is vaak 1 richtingsverkeer, haha.
En ze moeten nog leren dat je bij ruilen nooit als eerste moet oversteken, LOL
pi_65285713
Linde is nog niet zo erg van het ruilen geloof ik Eerst liet ze alles zonder problemen afpakken en de laatste paar dagen begint ze als andere kindjes alleen nog maar ergens naar wijzen heel hard 'Van Linne!' te schreeuwen. Ze heeft een beetje last van territoriumdrift geloof ik...
pi_65285864
Linde, dat doet Meike net zo hoor (zou een leuke actie zijn om die 2 eens bij elkaar te zetten, rellen!)

Ik vind het echt irritant dat veel mensen Meikes naam verkeerd uitspreken, ze noemen haar heel vaak Maaike. Dus nu heb ik Meike wat geleerd:
"Meike....met kippenei!" en dan komt erachteraan....zeggu mama altijd

Gister vertelde ze aan oma dat Muis pijn had. O zei oma, hoe kan dat nou? "van pikkubossies!"
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_65285991
Oh ja delen.. erg leuk

Waar ik wel de schurft aan heb is dat als ouders daar dus niets van zeggen bij hun eigen kind wanneer die iets afpakt van een ander kindje.
Had een keer zoiets op een verjaardag, kindje dat ouder was, pakte continu speelgoed af, Wes had daar niet zo'n problemen mee gelukkig die pakte telkens iets anders. Maar je leert je kind toch zoiezo dat dat niet hoort Want ze zagen het heus wel....

En bij Damian weet ik het nog niet echt, de ene keer geeft ie geen kick (Wes pakt heel af en toe iets af en dan moet ie dat van mij ook teruggeven of Damian nou blert of niet) en de andere is het UUHHHHHHH
pi_65286168
pikkuhbossies

Ja TDB dat snap ik ook niet hoor. Als ik zie dat ze iets afpakt, leg ik uit dat dat niet van haar is en dat ze nog even moet wachten voordat ze ermee kan spelen. Maar sommige ouders hebben die behoefte toch iets minder merk ik soms

Vorige keer zei iemand eens in de speeltuin: ja dan leren ze voor zichzelf opkomen. Ja dat zal best, maar niet als jouw kind drie keer zo oud is en iets afpakt. Dat scheelt dan nogal vind ik. Gelukkig ging het niet om Linde anders had ik er toch wel wat van gezegd.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:42:16 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_65286186
Nouja, hier waren de ouders er niet bij en ik voorzag drama's als ik er wat van zou zeggen (dit kind is heel goed in dramatiek, kan zo meespelen bij goede tijden ), dus ik heb ze maar laten gaan. Als ik zie dat Ruben zoiets doet zeg ik er wel altijd wat van, ook al komt het misschien niet helemaal aan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65286488
Ah, gister ging M. Jen ophalen op het kdv en ze gebruikte een kindje dat op de grond lag om zich aan op te trekken, op het hoofdje dus....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65286528
Nee maar dan heb je het wel geprobeerd
Er komen alleen maar irritaties van als er niets gezegd wordt vind ik dan. En daarbij moet een kind dat ook leren.

Het 'excuus' dan leren ze voor zichzelf opkomen ben ik ook niet zo voor hoor. Dat leren ze nog op tientallen andere manieren waar jij niet bij bent. Bijv als ze naar school gaan enzo......
Ik vind het dan zo... als gemakzucht klinken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')