Inderdaad beter goed gejat... Alle besturingssystemen hebben vast wel eens wat van elkaar gestolen. Als ik een OSX fanboy dan weer eens zie schreeuwen dat de nieuwe Windows 7 taakbalk op de dock van OSX lijkt, dan kan ik alleen maar lachen en denken "met die dock van OSX kan je geen ruk en de nieuwe taakbalk van Windows 7 biedt veel functionaliteit. Bovendien was er al zo'n taakbalk in Windows 1, maar dat vergeten ze dan maar gauw even." Ach ja, OSX fanboys en hun compensatiegedrag door te schreeuwenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:58 schreef Tarabass het volgende:
Ik heb gisteren de versies van MSDN op mijn werk gekregen. Toen hij vrij rap binnen was, hebben ze gelijk meerdere dvd's gebrand en uitgedeeld. Voordeel van bij een MS Gold partner werken lol..
Thuis geïnstalleerd in virtual machine, en ben tot nu erg tevreden. Het OS voelt erg snel aan, het ziet er gelikt uit, en is imo na een 15 minuten al een vista-killer. Wel jammer is dat bepaalde dingen nog net zo traag zijn als in XP. Als je het configuratiescherm opstart bijvoorbeeld, die laadtijd is volgens mij nergens voor nodig.
Installatie ging als een speer. Geen OS van MS voelde zo soepel aan bij het installeren. Binnen een kwartier stond het OS geïnstalleerd en klaar voor gebruik. Vreemd genoeg krijg je de mp3-bug-update niet aangeboden als je gaat updaten. Deze moet je dus handmatig binnenhalen en installeren. Erg vreemd, wat je zou verwachten dat ze hem automatisch aan zouden bieden of zelfs al in de beta verwerkt zouden hebben omdat hij al een tijdje bekent is.
Al met al voelt en ziet het er allemaal eg goed uit. Wat wel vreemd is, is dat er nu zoveel beta's aangeboden worden en dat MS overgestapt lijkt te zijn op een bijna opensource model, waarin gebruikers en ontwikkelaars feedback kunnen geven op hun bevindingen. Natuurlijk is het marketing en is het alleen maar goed te noemen, maar het voelt ook wel aan als zieltjes terugwinnen die bij Vista zijn gaan lopen. Veel dingen lijken ook overgenomen te zijn uit andere OS-en, maar beter goed gejat dan slecht bedacht. MS heeft nu eindelijk toegegeven dat Vista een flop was, als OS en als verkocht product. 8 van de tien zijn teruggegaan naar XP, wat veel zegt. Moeten we dus blij zijn met dit OS? Ja, want het is zeker weer een stap in de goede richting..
Windows 1 een taakbalk?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:10 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Inderdaad beter goed gejat... Alle besturingssystemen hebben vast wel eens wat van elkaar gestolen. Als ik een OSX fanboy dan weer eens zie schreeuwen dat de nieuwe Windows 7 taakbalk op de dock van OSX lijkt, dan kan ik alleen maar lachen en denken "met die dock van OSX kan je geen ruk en de nieuwe taakbalk van Windows 7 biedt veel functionaliteit. Bovendien was er al zo'n taakbalk in Windows 1, maar dat vergeten ze dan maar gauw even." Ach ja, OSX fanboys en hun compensatiegedrag door te schreeuwen
zit hier al de hele ochtend te refreshen op de key pagina met IE..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:12 schreef veldmuis het volgende:
Installatie was hier binnen 20 minuten gebeurd, op een PC die toch al een jaar of 3 oud is (maar wel een beetje geupgraded)
AMD64 3000+, 2gig ram, vlot HD'tje van 1TB, dus niet helemaal antiek. Vond het buitengewoon vlot, ongeveer even snel als XP. Op een moderne PC moet het dus helemaal top zijn.
Jammer is dat m'n onboard netwerkadapter niet gevonden werd, en ik dus niet direct aan de slag kon. Straks eens op zoek naar een 64bits driver, als die bestaat.
Ik heb er even snel doorheen geklikt, en het voelde erg lekker aan. Als ze dat nog wat weten te optimaliseren, en dat is meestal wel in het geval van beta naar rtm, lijkt het me dat ze echt een ijzersterk product wegzetten met Windows 7.
Oh, ik heb vanochtend de hele ochtend gerefresht op die key-pagina, en ik kreeg het niet voor elkaar. Toen voor de gein even in IE geprobeerd ipv in Firefox, en toen was het na 2 refreshes al raak. Toeval?.
Ik heb vanaf het begin maar met IE geprobeerd. Je weet maar nooit, dacht ikquote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:12 schreef veldmuis het volgende:
Oh, ik heb vanochtend de hele ochtend gerefresht op die key-pagina, en ik kreeg het niet voor elkaar. Toen voor de gein even in IE geprobeerd ipv in Firefox, en toen was het na 2 refreshes al raak. Toeval?.
mp3 bug is al opgelost door een los te downloaden patch...quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:29 schreef veldmuis het volgende:
Ik zou geen triple boot aandurven ivm die mp3 bug.
Okay. Waarom vroeg je dan om advies, precies?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:31 schreef mschol het volgende:
[..]
mp3 bug is al opgelost door een los te downloaden patch...
daarnaast kan je ook gewoon geen eigenschappen van mp3's opvragen..
omdat ik niet weet of ik b.v. in vmware wel alles kan gebruiken wat er in de beta zit.. (denk aan aereo die niet werkt onder vmware)quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:35 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Okay. Waarom vroeg je dan om advies, precies?
Als je nog veel GBs over hebt kan je toch gewoon nog een 4e partitie maken? Zet je hem daar op. De Windows 7 bootloader zou je Vista en XP moeten herkennen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:36 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat ik niet weet of ik b.v. in vmware wel alles kan gebruiken wat er in de beta zit.. (denk aan aereo die niet werkt onder vmware)
als het goed is liggen alleen de downloads eruit... keys zijn nog te krijgen..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:14 schreef jslavenburg het volgende:
Run op Windows 7 legt servers Microsoft plat
nou, als jij mij dan een key kan fixen, graag, want mij lukt het niet (timeout)quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:16 schreef mschol het volgende:
[..]
als het goed is liggen alleen de downloads eruit... keys zijn nog te krijgen..
je krijgt maar 1 key per liveIDquote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:19 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
nou, als jij mij dan een key kan fixen, graag, want mij lukt het niet (timeout)
hier 6 unieke voor 64bit?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:00 schreef jslavenburg het volgende:
Zo, heb nu een windows 7 key, zowel 32 als 64 bit
Of nieuwsgroepenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:43 schreef elfzesendertig het volgende:
Mooi dat het nu meer mensen luktHet verbaast me dat de 2,5 miljoen keys nog niet op zijn
![]()
Als je trouwens de beta wil downloaden terwijl Microsofts servers plat liggen, haal hem dan gewoon van bittorrent. Het zijn namelijk exact dezelfde versies. Ik heb de mijne ook gewoon kunnen activeren en hij werkt prima
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |