Mja, dat is lekker. Daar heb ik niks aan, dus ben ik maar in de pen geklommen met het verhaal en deze per fax naar het kantoor van Vodafone gestuurd en een voorstel gedaan om tijdelijk een ander toestel in bruikleen te krijgen waar de diensten wel op werken.quote:Geachte klant,
ik heb zojuist terugkoppeling gekregen van de desbetreffende afdeling.
Zij geven mij aan dat de LG Renoir een dermate nieuw toestel is dat nog niet alle diensten voor 100% werken op het Vodafone netwerk.
Vodafone doet hard zijn best het toestel zo spoedig mogelijk voor 100% op het Vodafone netwerk met alle diensten te laten opereren.
Echter dit is op het moment nog niet mogelijk.
Mijn excuses hiervoor.
Kortom, jammer voor je, had je het maar niet bij Belcompany moeten kopen. Ware het niet, dat ik gewoon een contract heb van Vodafone, niet van Belcompany. Beide partijen bieden geen oplossing, de medewerkers hebben alles gedaan om het toestel te laten werken zoals het zou moeten, maar het is hun niet gelukt. In mijn ogen zijn zij ook een doorgeefluik voor Vodafone en bieden verder niets aan.quote:Het toestel wat u bij Belcompany heeft gekregen is geen Vodafone branded toestel. Dit wil zeggen dat het geen simlockvrij toestel is, dat niet voorzien is van eigen Vodafone software. Hierdoor kan het toestel als anders gezien worden door onze internetpagina waardoor u onder andere geen gebruik kunt maken van Mobile TV. Wanneer het toestel wel voorzien is van Vodafone software, ondersteunt het well alle diensten.
Zojuist getest, maar krijg geen toegang tot vodafone live, wel tot andere sites.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:04 schreef BrandX het volgende:
even een andere insteek: ik had vorige week eenzelfde soort probleem (vodafone abo, bij belcompany genomen met samsung omnia i900, welke vodafone niet aanbiedt). Alles ging goed, behalve msn en streaming
De vodafone boys konden het niet oplossen, bij belcompany stond een wizzkid, en die loste het binnen 3 minuten op, namelijk de proxy en WAP uitzetten (m.n. die laatste wordt juist door vodafone aangezet) en toen deed alles het prima.
Ik denk niet dat zij het onder valse voorwendselen hebben verkocht. Wel heb ik uitgelegd waarom ik dit toestel wilde hebben, nadat ik me in heb laten lichten over het toestel. Vodafone verkoopt het toestel zelf ook als geschikt voor de diensten. Maar ik denk dat ik Belcompany maar eens op de hoogte ga brengen van het antwoord van Vodafone.quote:Misschien is het voor jou ook wel zo simpel? Zou lekker zijn!
En anders: verantwoordelijkheid ligt mijn inziens in deze bij belcompany? Zij bieden het vodafone abonnement aan i.c.m het toestel. Als het toestel een x aantal features die onderdeel zijn van het abonnement niet kan uitvoeren, al helemaal als jij specifiek hebt gezegd deze features te willen gebruiken, hebben ze onder valse voorwendselen jou deze combinatie aangeboden.
quote:BelCompany Nederland B.V.
Wageningselaan 2
3903 LA Veenendaal
Fax: 0318 - 569 899
XXXXXXXX
XXXXXXXX
XXXXXXXX
XXXXXXXX
Datum: 07 januari 2009
Betreft: Vodafone/LG Renoir
Klantnummer: XXXXXXX
Belcompany bonnummer: XXXXX
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van een aantal technische problemen met het toestel (LG Renoir) wat ik heb gekregen bij het aangaan van een nieuw Vodafone abonnement bij Belcompany in xxxxx. Ik zal u in het kort uitleggen wat het probleem is.
Ik heb een Vodafone abonnement in combinatie met dit toestel genomen vanwege de vele services die mogelijk zijn, namelijk streaming en Mobile TV. Echter werken deze functies niet. In de eerste instantie ben ik met Vodafone in contact getreden om een oplossing te vinden voor dit probleem. Ook ben ik twee maal naar de Belcompany winkel gegaan op advies van Vodafone om het toestel te laten controleren. Dit heeft niet geleid tot een oplossing.
Na meerdere emails en vervolgens een brief naar Vodafone, kreeg ik het antwoord van Vodafone, namelijk:
“Het toestel wat u bij Belcompany heeft gekregen is geen Vodafone branded toestel. Dit wil zeggen dat het geen simlockvrij toestel is, dat niet voorzien is van eigen Vodafone software. Hierdoor kan het toestel als anders gezien worden door onze internetpagina waardoor u onder andere geen gebruik kunt maken van Mobile TV. Wanneer het toestel wel voorzien is van Vodafone software, ondersteunt het well alle diensten.”
Uit bovenstaande zou blijken dat het geleverde toestel niet voldoet aan de beloftes die gekoppeld zijn aan het toestel.
Mijn vraag is daarom of het mogelijk is om de dienst alsnog toegankelijk te maken. Of dit nu gebeurt door alsnog de software beschikbaar te maken, een vervangend toestel, of een ander advies waarmee ik geholpen zou zijn.
Bijgaand stuur ik u voor de volledigheid het email-contact en het onderling schriftelijke contact met Vodafone.
Ik hoop dat u mij verder kunt helpen met dit probleem en zie uw reactie dan ook met graagte tegemoet.
Waarom moet je bij Vodaphone aan kloppen? BC heeft je iets beloofd wat ze niet waar gemaakt hebben. Ze zijn nu verplicht je te leveren wat ze beloofd hebben. Vodaphone staat daar buiten. Levert BC dat niet dan ben jij zonder meer gerechtigd de koop te ontbinden. Dat betekend dus ook dat BC dan met Vodaphone moet regelen dat jij geen abonnements kosten meer hoeft te betalen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:03 schreef Dirkh het volgende:
Nu zal ik dus bij Vodafone aan moeten kloppen met deze brief waarin BC mij verwijst naar Vodafone.
Parrrrrrdon? Dacht van wel hoor!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:03 schreef Dirkh het volgende:
Goed, vandaag een reactie ontvangen. Het komt er op neer dat het helemaal niks uitmaakt of het toestel branded is of niet en dat het hun probleem niet is.
Kastje - muur - kastje.quote:Zij hopen dat Vodafone de dienst spoedig zal ondersteunen... eh ja, aardig maar daar heb ik niks aan, Vodafone ondersteunt de dienst.
Nu zal ik dus bij Vodafone aan moeten kloppen met deze brief waarin BC mij verwijst naar Vodafone.
Ik vind je uitermate lief in je fax, het nodigt zowaar uit je verzoek af te wijzen.quote:edit:
Dit is de fax die ik heb gestuurd naar BC
[..]
Klopt het dat ze zijn aangesloten bij de GC Thuiswinkel? (just curious)quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:05 schreef Dirkh het volgende:
Vandaag heb ik bij de geschillencommissie het geschil aangemeld.
Nee, de geschillencommissie Elektroquote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Klopt het dat ze zijn aangesloten bij de GC Thuiswinkel? (just curious)
Verder heen en weer schrijven heeft idd weinig zin, je hebt het schriftelijk voorgelegd aan BC en een afwijzende reactie gekregen (voorwaarde voordat je je geschil aan een GC kunt voorleggen). Dan is de volgende logische stap inderdaad de Geschillencommissie.
Goed bezig dus
Weet je dat wel zeker?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:00 schreef Dirkh het volgende:
Nee, de geschillencommissie Elektro
De GC heeft een database, maar daar kan je niet veel mee.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker?
Zie hun Algemene Voorwaarden artikel 15 lid 2
Waaruit haal jij het gestelde feit dat ik daar niet over heb gesproken met de verkoper?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:49 schreef Lemmeb het volgende:
Eigen schuld. Je hebt zelf voor dit toestel gekozen. Had je maar meer navraag moeten doen over het hoe en wat. Weliswaar adverteert Vodafone ook met dit toestel, maar die is branded. Je zou het op misleidende reclame kunnen gooien, maar ik geef je weinig kans.
Dat heb ik je tot nu toe nog niet zien beweren, maar misschien heb ik erover heen gelezen. En dat leek me in dat geval dermate relevant, dat je dat dan hier ook wel medegedeeld zou hebben. Of niet?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:52 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Waaruit haal jij het gestelde feit dat ik daar niet over heb gesproken met de verkoper?
Ik heb eerst gekeken welk toestel geschikt is voor de diensten, daarna ben ik nar Belcompany gegaan en heb gesproken over verschillen met andere nieuwe toestellen die in November op de markt kwamen. (dit nadat bleek dat Vodafone zelf de toestellen voorlopig niet kon leveren in verband met voorraad problemen)quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:01 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat heb ik je tot nu toe nog niet zien beweren, maar misschien heb ik erover heen gelezen. En dat leek me in dat geval dermate relevant, dat je dat dan hier ook wel medegedeeld zou hebben. Of niet?
Afijn, als de verkoper expliciet tegen jou gezegd heeft dat het allemaal perfect gaat werken (hetgeen nu niet zo blijkt te zijn), dan ben je simpelweg verkeerd voorgelicht en heeft BC de verplichting je tegemoet te komen. Maar zie dat maar eens te bewijzen.
Nou, lijkt me een duidelijk zaak. Maar zie het maar eens hard te maken. Bovendien blijft het toch een kwestie van interpretatie: want inderdaad, streaming tv enzo kan met jouw toestel, alleen niet via jouw provider.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:09 schreef Dirkh het volgende:
De verkoper beaamde dat dit mogelijk was in combinatie met het abonnement wat ik er bij zou nemen.
Ik heb van Vodafone via mail de bevestiging dat het zou moeten werken.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nou, lijkt me een duidelijk zaak. Maar zie het maar eens hard te maken. Bovendien blijft het toch een kwestie van interpretatie: want inderdaad, streaming tv enzo kan met jouw toestel, alleen niet via jouw provider.
Ik ben twee keer naar de winkel gegaan om de instellingen te laten controleren omdat streaming niiet werkte. Zij hebben geprobeerd om het werkend te krijgen, maar dat lukte niet.quote:Ik zou het in elk geval heel expliciet in een volgende brief zetten, dat het zo is gegaan. Of eerst nog eens teruggaan naar de winkel om hen dit voor te leggen.
Ik denk dat dat laatste wel eens lastig kon worden. Het gaat hier ook om de redelijkheid, namelijk dat je had mogen verwachten dat de diensten werkend zouden zijn bij dit toestel. Het typenummer, ze adverteren beide met hetzelfde type (dus niet branded of niet branded) en ik denk ook dat de verkoper de plicht heeft om bepaalde informatie te geven. Maar hier is verder geen sprake van.quote:Vervolgens kunnen ze twee dingen doen:erkennen dat er door de verkoper (door hun dus) een fout is gemaakt en je op enige manier schadeloosstellen jouw versie van het hele verhaal ontkennen, en daarmee impliceren dat jij liegt
Daarom mag de GC met een beslissing komen.quote:In het tweede geval wordt het toch een moeilijke zaak, vrees ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |