abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64781136
Half november 2008 heb ik een abonnement afgesloten voor een telefoonabonnement bij Vodafone (mobiel) in een vestiging van Belcompany. Hierbij heb ik een keuze gemaakt voor een smartphone die alle functies heeft waardoor ik allerlei ondersteunende diensten van Vodafone kan gebruiken. Hiermee werd door Vodafone uitgebreid geadverteerd, een toestel met alle functies die je bedenken kan. Lekker belangrijk, als het de functies maar heeft die ik leuk vind.
De medewerker van Belcompany heeft het toestel gebruiksklaar gemaakt en ik kon aan de slag.

Goed, bellen, internetten en sms-en gaat probleemloos. Maar de extra diensten, een van de redenen waarom ik gekozen heb voor Vodafone werken niet, zoals streaming en mobiele televisie.
Hierover heb ik navraag gedaan bij Vodafone die melde dat het wel zou moeten werken en kreeg vervolgens na telefonisch contact als per email het advies om naar de Vodafonewinkel te gaan (in mijn geval dus Belcompany) wat ik dus ook heb gedaan. Maar ook zij kregen het niet werkend, wel alle instellingen nagekeken en verwezen mij weer naar de klantenservice van Vodafone.
Dat heb ik gedaan en vervolgens werd ik weer naar de Vodafone winkel gestuurd. Omdat ik niet eigenwijs wil zijn heb ik dat gedaan, met de melding dat ik weer naar hun gestuurd ben. Maar ook dit keer kregen ze het toestel niet zo ingesteld dat het ook allemaal werkte.

Na wat heen en weer gemail met Vodafone kwam het verlossende antwoord:
quote:
Geachte klant,

ik heb zojuist terugkoppeling gekregen van de desbetreffende afdeling.

Zij geven mij aan dat de LG Renoir een dermate nieuw toestel is dat nog niet alle diensten voor 100% werken op het Vodafone netwerk.
Vodafone doet hard zijn best het toestel zo spoedig mogelijk voor 100% op het Vodafone netwerk met alle diensten te laten opereren.
Echter dit is op het moment nog niet mogelijk.
Mijn excuses hiervoor.
Mja, dat is lekker. Daar heb ik niks aan, dus ben ik maar in de pen geklommen met het verhaal en deze per fax naar het kantoor van Vodafone gestuurd en een voorstel gedaan om tijdelijk een ander toestel in bruikleen te krijgen waar de diensten wel op werken.
Na een week of drie kreeg ik een antwoord, waar in vermeld werd dat er geen vervangend toestel kon worden aangeboden, en nu komt het, letterlijke tekst:
quote:
Het toestel wat u bij Belcompany heeft gekregen is geen Vodafone branded toestel. Dit wil zeggen dat het geen simlockvrij toestel is, dat niet voorzien is van eigen Vodafone software. Hierdoor kan het toestel als anders gezien worden door onze internetpagina waardoor u onder andere geen gebruik kunt maken van Mobile TV. Wanneer het toestel wel voorzien is van Vodafone software, ondersteunt het well alle diensten.
Kortom, jammer voor je, had je het maar niet bij Belcompany moeten kopen. Ware het niet, dat ik gewoon een contract heb van Vodafone, niet van Belcompany. Beide partijen bieden geen oplossing, de medewerkers hebben alles gedaan om het toestel te laten werken zoals het zou moeten, maar het is hun niet gelukt. In mijn ogen zijn zij ook een doorgeefluik voor Vodafone en bieden verder niets aan.
Ik vind dat Vodafone het probleem afdoet als mijn probleem en daarmee moet ik het maar doen, maar daar denk ik anders over.

Wie ga ik de komende twee jaar nu lastig vallen? Vodafone? Waar zou ik ze onder andere mee om de oren kunnen slaan na hun (in mijn ogen) belachelijke antwoorden.
Of is Belcompany die ik hierover moet aanspreken, dat het hun verantwoordelijkheid is. Mijn gezond verstand zegt me dat Vodafone moet zorgen dat de diensten gewoon werken, maar hé, mijn gezond verstand wordt wel vaker ter discussie gebracht.
Tips, ideeen? Graag.
pi_64781364
belcompany
pi_64781413
Belcompany.

Hadden ze vooraf moeten melden dat (nog) niet alle functies beschikbaar zijn.
Fuck today, it's tomorrow.
  Boks-Chick woensdag 7 januari 2009 @ 19:04:21 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_64781485
even een andere insteek: ik had vorige week eenzelfde soort probleem (vodafone abo, bij belcompany genomen met samsung omnia i900, welke vodafone niet aanbiedt). Alles ging goed, behalve msn en streaming

De vodafone boys konden het niet oplossen, bij belcompany stond een wizzkid, en die loste het binnen 3 minuten op, namelijk de proxy en WAP uitzetten (m.n. die laatste wordt juist door vodafone aangezet) en toen deed alles het prima.

Misschien is het voor jou ook wel zo simpel? Zou lekker zijn!

En anders: verantwoordelijkheid ligt mijn inziens in deze bij belcompany? Zij bieden het vodafone abonnement aan i.c.m het toestel. Als het toestel een x aantal features die onderdeel zijn van het abonnement niet kan uitvoeren, al helemaal als jij specifiek hebt gezegd deze features te willen gebruiken, hebben ze onder valse voorwendselen jou deze combinatie aangeboden.
lolwut
pi_64781939
Jij verhaalt op belcompany, belcompany kan dan weer verhalen op vodafone (namelijk dat vodafone zegt dat ze diensten kunnen verkopen die blijkbaar niet werken).

Lijkt mij de meest logische gang van zaken.
deal with it
pi_64781950
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:04 schreef BrandX het volgende:
even een andere insteek: ik had vorige week eenzelfde soort probleem (vodafone abo, bij belcompany genomen met samsung omnia i900, welke vodafone niet aanbiedt). Alles ging goed, behalve msn en streaming

De vodafone boys konden het niet oplossen, bij belcompany stond een wizzkid, en die loste het binnen 3 minuten op, namelijk de proxy en WAP uitzetten (m.n. die laatste wordt juist door vodafone aangezet) en toen deed alles het prima.
Zojuist getest, maar krijg geen toegang tot vodafone live, wel tot andere sites.
quote:
Misschien is het voor jou ook wel zo simpel? Zou lekker zijn!

En anders: verantwoordelijkheid ligt mijn inziens in deze bij belcompany? Zij bieden het vodafone abonnement aan i.c.m het toestel. Als het toestel een x aantal features die onderdeel zijn van het abonnement niet kan uitvoeren, al helemaal als jij specifiek hebt gezegd deze features te willen gebruiken, hebben ze onder valse voorwendselen jou deze combinatie aangeboden.
Ik denk niet dat zij het onder valse voorwendselen hebben verkocht. Wel heb ik uitgelegd waarom ik dit toestel wilde hebben, nadat ik me in heb laten lichten over het toestel. Vodafone verkoopt het toestel zelf ook als geschikt voor de diensten. Maar ik denk dat ik Belcompany maar eens op de hoogte ga brengen van het antwoord van Vodafone.
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:17:31 #7
17061 mvt
blame Canada
pi_64782009
kan een Vodafone winkel niet hun software er op zetten?
We were to understand there would be pie and punch?
pi_64782044
De verantwoordelijke is, uiteraard, Belcompany.

Jij hebt een Belcompany product gekocht bij Belcompany, op aanraden van Belcompany en met advies van Belcompany heeft Belcompany het ingesteld. Je hebt een koopovereenkomst met Belcompany die tot stand is gekomen nadat Belcompany je geïnformeerd heeft over functies die de Belcompany telefoon zou bevatten.
Het feit dat ze er een netwerkcontract van Vodaphone aangehangen hebben is vrij onbelangrijk. Die hebben verder niets te vertellen over het al dan niet ondersteunen van zaken door een telefoon toestel waar ze zelf niets mee te maken hebben.
pi_65351059
Update:

Op 7 januari heb ik dus een fax gestuurd naar BC met het verhaal. Ik heb hun aangeboden om het toestel desnoods om te ruilen voor één die de dienst wel ondersteund. Of dat nu een branded toestel is of niet, dat maakt mij niet uit.
Goed, vandaag een reactie ontvangen. Het komt er op neer dat het helemaal niks uitmaakt of het toestel branded is of niet en dat het hun probleem niet is.
Zij hopen dat Vodafone de dienst spoedig zal ondersteunen... eh ja, aardig maar daar heb ik niks aan, Vodafone ondersteunt de dienst.
Nu zal ik dus bij Vodafone aan moeten kloppen met deze brief waarin BC mij verwijst naar Vodafone.

Ik heb het vermoeden dat dit een lang verhaal gaat worden. Nu heb ik alle tijd, ik zit toch voor twee jaar vast aan het abonnement. Tips en tricks zijn vanzelfsprekend welkom.

edit:
Dit is de fax die ik heb gestuurd naar BC
quote:
BelCompany Nederland B.V.
Wageningselaan 2
3903 LA Veenendaal
Fax: 0318 - 569 899

XXXXXXXX
XXXXXXXX
XXXXXXXX
XXXXXXXX

Datum: 07 januari 2009
Betreft: Vodafone/LG Renoir
Klantnummer: XXXXXXX
Belcompany bonnummer: XXXXX

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van een aantal technische problemen met het toestel (LG Renoir) wat ik heb gekregen bij het aangaan van een nieuw Vodafone abonnement bij Belcompany in xxxxx. Ik zal u in het kort uitleggen wat het probleem is.
Ik heb een Vodafone abonnement in combinatie met dit toestel genomen vanwege de vele services die mogelijk zijn, namelijk streaming en Mobile TV. Echter werken deze functies niet. In de eerste instantie ben ik met Vodafone in contact getreden om een oplossing te vinden voor dit probleem. Ook ben ik twee maal naar de Belcompany winkel gegaan op advies van Vodafone om het toestel te laten controleren. Dit heeft niet geleid tot een oplossing.

Na meerdere emails en vervolgens een brief naar Vodafone, kreeg ik het antwoord van Vodafone, namelijk:

“Het toestel wat u bij Belcompany heeft gekregen is geen Vodafone branded toestel. Dit wil zeggen dat het geen simlockvrij toestel is, dat niet voorzien is van eigen Vodafone software. Hierdoor kan het toestel als anders gezien worden door onze internetpagina waardoor u onder andere geen gebruik kunt maken van Mobile TV. Wanneer het toestel wel voorzien is van Vodafone software, ondersteunt het well alle diensten.”

Uit bovenstaande zou blijken dat het geleverde toestel niet voldoet aan de beloftes die gekoppeld zijn aan het toestel.

Mijn vraag is daarom of het mogelijk is om de dienst alsnog toegankelijk te maken. Of dit nu gebeurt door alsnog de software beschikbaar te maken, een vervangend toestel, of een ander advies waarmee ik geholpen zou zijn.
Bijgaand stuur ik u voor de volledigheid het email-contact en het onderling schriftelijke contact met Vodafone.

Ik hoop dat u mij verder kunt helpen met dit probleem en zie uw reactie dan ook met graagte tegemoet.

[ Bericht 29% gewijzigd door Dirkh op 23-01-2009 18:09:43 ]
pi_65362949
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:03 schreef Dirkh het volgende:
Nu zal ik dus bij Vodafone aan moeten kloppen met deze brief waarin BC mij verwijst naar Vodafone.
Waarom moet je bij Vodaphone aan kloppen? BC heeft je iets beloofd wat ze niet waar gemaakt hebben. Ze zijn nu verplicht je te leveren wat ze beloofd hebben. Vodaphone staat daar buiten. Levert BC dat niet dan ben jij zonder meer gerechtigd de koop te ontbinden. Dat betekend dus ook dat BC dan met Vodaphone moet regelen dat jij geen abonnements kosten meer hoeft te betalen.

BC prijst een product aan met bepaalde eigenschappen. Nu blijkt dat het product niet de eigenschappen bezit die men beloofd heeft en de koop dus onder valse voorwendselen heeft plaats gevonden. Jij moet BC de gelegenheid geven binnen redelijke termijn dat probleem op te lossen, doen ze dat niet dan ontbind je simpelweg de koop.
pi_65363031
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:03 schreef Dirkh het volgende:
Goed, vandaag een reactie ontvangen. Het komt er op neer dat het helemaal niks uitmaakt of het toestel branded is of niet en dat het hun probleem niet is.
Parrrrrrdon? Dacht van wel hoor!
quote:
Zij hopen dat Vodafone de dienst spoedig zal ondersteunen... eh ja, aardig maar daar heb ik niks aan, Vodafone ondersteunt de dienst.
Kastje - muur - kastje.

Je moet toch echt bij BC zijn, de BC-winkel (en niet een Vodafoner) heeft je wat aangesmeerd met bepaalde verwachtingen die niet waargemaakt (kunnen) worden. Of dat manco nu ligt bij Vodafone, LG, whatever is niet relevant, BC hoort als Vodafone reseller en LG reseller ook de nodige kennis van in huis te hebben.
quote:
edit:
Dit is de fax die ik heb gestuurd naar BC
[..]
Ik vind je uitermate lief in je fax, het nodigt zowaar uit je verzoek af te wijzen.
Je wilt geen gunst (als het hun niet teveel moeite is), je wilt verdorie nakoming van de overeenkomst: werkende diensten. Punt. Of als dat niet mogelijk is: ontbinding.
Leentoestel? Jij bent gek!

Zet BC de kar voor de deur en laat je niet langer ringeloren.

Edit: zoals Croga ook al zegt dus.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_65363773
Het vervelende is dat ik geen enkel middel heb om BC te "dwingen", door bijvoorbeeld alleen de onbetwiste kosten te betalen, die betaal ik namelijk aan VF.
Maar ook nu lees ik weer dat ik toch echt werkelijk bij BC moet zijn en niet bij VF.
r-one, je hebt wel gelijk, mijn fax is vrij lief. Omdat dit mijn eerste schrijven naar BC was wilde ik niet meteen hoog van de toren blazen en hun de gelegenheid geven om een oplossing te bieden.
Morgen dus maar opnieuw in de pen.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 00:39:29 #13
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65363895
Je hebt het contract afgesloten op basis van een aanbieding van bepaalde diensten. Dit contract heb je met Vodafone, niet met BC.
Aangezien jij de diensten niet kunt gebruiken en je toestel ( waar je middels je abbo ook in redelijkheid voor betaald ) nutteloos is, is het contract niet rechtmatig . In mijn optiek kun je het contract laten ontbinden.

Ik zou deze insteek dan ook in een schrijven aan Vodafone gebruiken.
pi_65367019
Vandaag heb ik bij de geschillencommissie het geschil aangemeld.
Door wat SHE gisteravond schreef sloeg ik weer even aan het twijfelen wie er nou verantwoordelijk is. Maar het grootste gedeelte zegt dat Belcompany het is, dus ik heb BC als andere partij genomen.
Het toestel is daadwerkelijk gekocht bij BC en ik kreeg 100% korting op het toestel bij het afsluiten van een abonnement. Zij zijn dus verantwoordelijk voor het correct werken van het toestel zoals afgesproken is.

Ik kon er wel voor kiezen om langer heen en weer te schrijven, maar gezien hun antwoorden zou dat niet verder komen dan heen en weer wijzen. Daar heb ik geen zin in.
pi_65367956
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 21:05 schreef Dirkh het volgende:
Vandaag heb ik bij de geschillencommissie het geschil aangemeld.
Klopt het dat ze zijn aangesloten bij de GC Thuiswinkel? (just curious)

Verder heen en weer schrijven heeft idd weinig zin, je hebt het schriftelijk voorgelegd aan BC en een afwijzende reactie gekregen (voorwaarde voordat je je geschil aan een GC kunt voorleggen). Dan is de volgende logische stap inderdaad de Geschillencommissie.

Goed bezig dus
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_65368799
Ik denk inderdaad dat BC dit moet oplossen, aangezien die het hebben aangeboden en hebben gezegd dat het werkt. Daarom zou ik alles via BC laten lopen, die handelen het maar af met Vodafone.
Maar ik zie dat je de geschillencommissie al hebt ingelicht, dus ik vermoed dat het wel goed moet komen. Toch ben ik benieuwd naar de uitkomst, dus een verkapte TVP
pi_65369179
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 21:27 schreef r_one het volgende:

[..]

Klopt het dat ze zijn aangesloten bij de GC Thuiswinkel? (just curious)

Verder heen en weer schrijven heeft idd weinig zin, je hebt het schriftelijk voorgelegd aan BC en een afwijzende reactie gekregen (voorwaarde voordat je je geschil aan een GC kunt voorleggen). Dan is de volgende logische stap inderdaad de Geschillencommissie.

Goed bezig dus
Nee, de geschillencommissie Elektro
pi_65369565
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:00 schreef Dirkh het volgende:
Nee, de geschillencommissie Elektro
Weet je dat wel zeker?

Zie hun Algemene Voorwaarden artikel 15 lid 2
.
pi_65370915
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:10 schreef r_one het volgende:

[..]

Weet je dat wel zeker?

Zie hun Algemene Voorwaarden artikel 15 lid 2
De GC heeft een database, maar daar kan je niet veel mee.
Ik ben uitgegaan van de brief die ik heb gekregen waarin vermeld staat bij welke GC ze zijn aangemeld. (laatste regel onderaan de brief) De brief heb plaats ik hieronder.

groot : http://i40.tinypic.com/5dv04y.jpg
  zaterdag 24 januari 2009 @ 22:49:27 #20
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65371069
Eigen schuld. Je hebt zelf voor dit toestel gekozen. Had je maar meer navraag moeten doen over het hoe en wat. Weliswaar adverteert Vodafone ook met dit toestel, maar die is branded. Je zou het op misleidende reclame kunnen gooien, maar ik geef je weinig kans.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65371181
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:49 schreef Lemmeb het volgende:
Eigen schuld. Je hebt zelf voor dit toestel gekozen. Had je maar meer navraag moeten doen over het hoe en wat. Weliswaar adverteert Vodafone ook met dit toestel, maar die is branded. Je zou het op misleidende reclame kunnen gooien, maar ik geef je weinig kans.
Waaruit haal jij het gestelde feit dat ik daar niet over heb gesproken met de verkoper?
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:01:17 #22
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65371443
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:52 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Waaruit haal jij het gestelde feit dat ik daar niet over heb gesproken met de verkoper?
Dat heb ik je tot nu toe nog niet zien beweren, maar misschien heb ik erover heen gelezen. En dat leek me in dat geval dermate relevant, dat je dat dan hier ook wel medegedeeld zou hebben. Of niet?

Afijn, als de verkoper expliciet tegen jou gezegd heeft dat het allemaal perfect gaat werken (hetgeen nu niet zo blijkt te zijn), dan ben je simpelweg verkeerd voorgelicht en heeft BC de verplichting je tegemoet te komen. Maar zie dat maar eens te bewijzen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
pi_65371657
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat heb ik je tot nu toe nog niet zien beweren, maar misschien heb ik erover heen gelezen. En dat leek me in dat geval dermate relevant, dat je dat dan hier ook wel medegedeeld zou hebben. Of niet?

Afijn, als de verkoper expliciet tegen jou gezegd heeft dat het allemaal perfect gaat werken (hetgeen nu niet zo blijkt te zijn), dan ben je simpelweg verkeerd voorgelicht en heeft BC de verplichting je tegemoet te komen. Maar zie dat maar eens te bewijzen.
Ik heb eerst gekeken welk toestel geschikt is voor de diensten, daarna ben ik nar Belcompany gegaan en heb gesproken over verschillen met andere nieuwe toestellen die in November op de markt kwamen. (dit nadat bleek dat Vodafone zelf de toestellen voorlopig niet kon leveren in verband met voorraad problemen)
Ik heb toen gesproken over WiFi, de camera en de mogelijkheden van streaming en de mogelijkheid van TV kijken.
De verkoper beaamde dat dit mogelijk was in combinatie met het abonnement wat ik er bij zou nemen.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:13:47 #24
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65371760
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:09 schreef Dirkh het volgende:
De verkoper beaamde dat dit mogelijk was in combinatie met het abonnement wat ik er bij zou nemen.
Nou, lijkt me een duidelijk zaak. Maar zie het maar eens hard te maken. Bovendien blijft het toch een kwestie van interpretatie: want inderdaad, streaming tv enzo kan met jouw toestel, alleen niet via jouw provider.

Ik zou het in elk geval heel expliciet in een volgende brief zetten, dat het zo is gegaan. Of eerst nog eens teruggaan naar de winkel om hun dit voor te leggen. Vervolgens kunnen ze twee dingen doen:

• erkennen dat er door de verkoper (door hen dus) een fout is gemaakt en je op enige manier schadeloosstellen
  • jouw versie van het hele verhaal ontkennen, en daarmee min of meer impliceren dat jij liegt of gewoon erg dom bent

In het tweede geval wordt het toch een moeilijke zaak, vrees ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lemmeb op 24-01-2009 23:22:35 ]
  • Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    pi_65372100
    quote:
    Op zaterdag 24 januari 2009 23:13 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou, lijkt me een duidelijk zaak. Maar zie het maar eens hard te maken. Bovendien blijft het toch een kwestie van interpretatie: want inderdaad, streaming tv enzo kan met jouw toestel, alleen niet via jouw provider.
    Ik heb van Vodafone via mail de bevestiging dat het zou moeten werken.
    quote:
    Ik zou het in elk geval heel expliciet in een volgende brief zetten, dat het zo is gegaan. Of eerst nog eens teruggaan naar de winkel om hen dit voor te leggen.
    Ik ben twee keer naar de winkel gegaan om de instellingen te laten controleren omdat streaming niiet werkte. Zij hebben geprobeerd om het werkend te krijgen, maar dat lukte niet.
    quote:
    Vervolgens kunnen ze twee dingen doen:

• erkennen dat er door de verkoper (door hun dus) een fout is gemaakt en je op enige manier schadeloosstellen
  • jouw versie van het hele verhaal ontkennen, en daarmee impliceren dat jij liegt
  • Ik denk dat dat laatste wel eens lastig kon worden. Het gaat hier ook om de redelijkheid, namelijk dat je had mogen verwachten dat de diensten werkend zouden zijn bij dit toestel. Het typenummer, ze adverteren beide met hetzelfde type (dus niet branded of niet branded) en ik denk ook dat de verkoper de plicht heeft om bepaalde informatie te geven. Maar hier is verder geen sprake van.
    quote:
    In het tweede geval wordt het toch een moeilijke zaak, vrees ik.
    Daarom mag de GC met een beslissing komen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')