Ja, en is hier moeilijk aan te komen, want moeten veters in van 180-200 cm.quote:
Advocaat van de duivel!quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:06 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niks advocaat van de duivel. Zo zie ik het.
Ik denk dat ik het met je eens ben, maarreh... hompmongeaulen?quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:10 schreef versabommie het volgende:
[..]
Advocaat van de duivel!
Zolang mensen niet weten waar ze op stemmen en dus maar stemmen op een hoofd of naamsbekendheid of andere door mij geopperde redenen zullen steeds dezelfde hompmongeualen die nu dit land afbreken, en er een streng christelijk jaren 50 pretpark van bouwen vol met onaardige belastingen ten goede van gelovige nietwillenden hun gang kunnen blijven gaan. Ze krijgen de stemmen toch wel binnen op een presenteerblaadje. Als mensen het recht hebben om te stemmen dan zie ik het als een plicht dat ze weten waarom wel of niet op bepaalde partijen!!!
En ik vind dat een belediging voor de democratie.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:03 schreef Copycat het volgende:
Maar mensen stemmen toch op een partij, een standpunt, een persoon of voor mijn part(ij) omdat de familie van oudsher op die partij stemt? Wat doet het er dan toe of je wel of niet weet hoe het kabinet is opgebouwd, hoeveel leden de Eerste en Tweede Kamer tellen en van welk stof de stoelen zijn gemaakt?
Ik vind het betutteling.
Dus je moet examen doen om te mogen stemmen? Gaat mij te ver. Het is dermate een basisrecht in een democratie, dat ik daar geen gedoe tussen wil hebben.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:01 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet dat je een test moet doen om op een bepaalde partij te stemmen. Juist een test om te bewijzen dat je begrijpt waar je voor gaat stemmen. Dat iedereen weet hoe een kabinet is opgebouwd, en wat de functie van de Tweede Kamer is. En waarom geen enkele partij met Wilders wil samenwerken. gewoon, de standaard info dus.
Daten?quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:02 schreef noekje het volgende:
Hoi, ik ben nieuw hier. Ik lurk al wel heel lang hoor.
![]()
Dus het is een belediging voor de democratie als je iedereen laat stemmen ongeacht zijn kennis van de staatsinrichting? Aparte gedachtengang.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:23 schreef Dementor het volgende:
[..]
En ik vind dat een belediging voor de democratie.
Ja maar dat ben ik allang weer vergeten!quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:23 schreef Gert het volgende:
[..]
Dus je moet examen doen om te mogen stemmen? Gaat mij te ver. Het is dermate een basisrecht in een democratie, dat ik daar geen gedoe tussen wil hebben.
Zie je het voor je? "U lijkt maar niet te kunnen onthouden dat ministers niet in de Tweede Kamer zitten maar in de regéring. U krijgt geen stembriefje. Probeert u het over twee jaar nog eens."
Trouwens: ik vind óók dat burgers bijgebracht moet worden hoe volksvertegenwoordiging in elkaar steekt, maar op middelbare scholden wordt al staatsinrichting gegeven.
Nee het is een belediging voor de democratie als voor de wet iedere meerderjarige mag stemmen maar niet in een dusdanige positie is om in alle vrijheid een keuze te maken.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:25 schreef Gert het volgende:
[..]
Dus het is een belediging voor de democratie als je iedereen laat stemmen ongeacht zijn kennis van de staatsinrichting? Aparte gedachtengang.
Dus jij vindt dat die vrijheid vergroot wordt door een verplicht stem-examen af te leggen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:27 schreef Dementor het volgende:
[..]
Nee het is een belediging voor de democratie als voor de wet iedere meerderjarige mag stemmen maar niet in een dusdanige positie is om in alle vrijheid een keuze te maken.
Het gaat er mij gewoon om dat men de kernpunten uit het partijprogramma moet hebben doorgenomen alvorens men stemt.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:30 schreef Gert het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat die vrijheid vergroot wordt door een verplicht stem-examen af te leggen.
IK VERTROUW WOUTER BOS GEWOON WEL EN DE REST NIET.
En dat zou dan niet meer mogen, omdat datr geen geldige reden is om te stemmen?
Nee, stemmen moet alleen voor het verheven volk zijn, die echt (denken te!) wéten waarop ze stemmen?
Niet in mijn land. Ik vind dat eng.
Ik ben het er natuurlijk ook wel mee eens hoor, dat stemmen op basis van een partijprogamma wat nozeler is dan stemmen vanwege iemands kleur ogen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:33 schreef Dementor het volgende:
[..]
Het gaat er mij gewoon om dat men de kernpunten uit het partijprogramma moet hebben doorgenomen alvorens men stemt.
Het gaat namelijk om de instemming van het volk en je moet als kiezer wel weten waar je mee instemt.
Ik heb liever een bewuste kiezer.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:39 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik ben het er natuurlijk ook wel mee eens hoor, dat stemmen op basis van een partijprogamma wat nozeler is dan stemmen vanwege iemands kleur ogen.
Het verplícht stellen om eerst allerleii basiskennis te bestuderen en hiervoor een examen af te moeten leggen voordat je mag stemmen, vind ik echter griezelig, het is een aantasting van het grondrecht dat iedere meederjarige burger heeft om te mogen stemmen. Dat grondrecht moet m.i. zo toegankelijk mogelijk worden gehouden.
Ga maar op de bar staan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:52 schreef Smash-it het volgende:
Kom net binnenvallen, het serieuze uurtje is begonnen zie ik! Waar zijn de tampons en wodka?
quote:
Ik ook. Maar niet ten koste van de vrijheid om te mógen kiezen zonder een staatsexamen af te leggen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:53 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik heb liever een bewuste kiezer.
En anders is er nog altijd een alternatieve stem methode.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En dan zo'n mooie sleeve om je arm.
http://www.acapela.tv/good-old-times-bbe35ef20b3b.htmlquote:Op woensdag 7 januari 2009 16:53 schreef Dementor het volgende:
Ga maar op de bar staan.
De ober komt zo bij u.
Dan moet je nog wel kunnen lezen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:58 schreef Dementor het volgende:
En anders is er nog altijd een alternatieve stem methode.
Gaat dat lukken denk je?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |