abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64861701
wat is dit een kansloze discussie (geworden) zeg.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 19:46:41 #202
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_64863490
Ik wilde eerst even gaan inhaken op de discussie... tot ik zag dat in de discussie helemaal niet plaats hoort te vinden in dit topic. Het is immers een topic over Robbie Wielaert. Misschien kunnen we het daar over gaan hebben??
pi_64863544
Haha precies, ze maken een Robbie Wielaert topic aan omdat het bij het Twente topic alleen maar over hem ging, en hier gaat het vervolgens alleen over Twente - Ajax..
  vrijdag 9 januari 2009 @ 19:58:21 #204
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_64863954
Ik zou het betreuren als Wielaert vertrekt, maar op dit moment zit er weinig anders op voor Twente heb ik het idee. Munsterman kan zich wel vast blijven houden aan het niet geldige contract maar is dan een dief van zijn eigen portemonnee. Want volgens mij voldoet Wielaert aan het Webster-arrest wat inhoudt dat spelers ouder dan 28 die al 3 jaar onder contract staan voor een jaarsalaris kunnen vertrekken. Zo is dus denk ik ook de contractverlenging tussen Wielaert en Twente tot stand gekomen, Twente moest wel om zo nog iets er uit te slepen en Wielaert wilde er aan voldoen mits er een clausule in hetzelfde contract werd opgenomen.

En je kunt zeuren wat je wilt, Ajax is een stap hogerop voor Wielaert, financieel én sportief. Wat ik me wel afvraag is wat Ajax voor beleid voert als ze 4 miljoen neerleggen voor een 30-jarige verdediger.
Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:00:35 #205
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_64864048
Wat mij bevreemdt, is het volgende:
Munsterman zei dat Robbie absoluut niet weg mocht en vandaag wordt er ineens door de clubs met elkaar gesproken...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:01:48 #206
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_64864106
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:00 schreef peaceman het volgende:
Wat mij bevreemdt, is het volgende:
Munsterman zei dat Robbie absoluut niet weg mocht en vandaag wordt er ineens door de clubs met elkaar gesproken...
Ik denk dan toch dat het iets met bovenstaande heeft te maken
Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
pi_64864125
Munsterman moet maar rap een handtekening zetten onder dat contract. 3,5 miljoen opstrijken voor Wielaert, en voor dat geld een goede vervanger halen. Als je een nieuw contract wilt tekenen, met de bedoeling om weg te gaan, dan donder ook maar op! Als ie niet weggaat, dan mag ie van mij rustig tot de rest van het seizoen bij de beloftes spelen, of ze verhuren hem aan Go Ahead ofzo.
pi_64864190
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:58 schreef Babbatuur het volgende:
Want volgens mij voldoet Wielaert aan het Webster-arrest wat inhoudt dat spelers ouder dan 28 die al 3 jaar onder contract staan voor een jaarsalaris kunnen vertrekken.
Van de zomer inderdaad drie jaar. Geen idee of het onderweg als eens verlengd is.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:04:47 #209
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_64864243
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:02 schreef tukkeronline het volgende:
Munsterman moet maar rap een handtekening zetten onder dat contract. 3,5 miljoen opstrijken voor Wielaert, en voor dat geld een goede vervanger halen. Als je een nieuw contract wilt tekenen, met de bedoeling om weg te gaan, dan donder ook maar op! Als ie niet weggaat, dan mag ie van mij rustig tot de rest van het seizoen bij de beloftes spelen, of ze verhuren hem aan Go Ahead ofzo.
Vind ik belachelijke opmerkingen, niet serieus te nemen zelfs. Er is toch niks vreemds aan dat Wielaert het contract tekent? Het is namelijk ook goed voor Twente, zo vangt Twente nog heel erg veel geld (blijf realistisch; 4 miljoen voor een 30-jarige) en houdt hij zijn droom om nog de top te halen in leven. Wat moet ie dan doen ?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:06:45 #210
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_64864310
quote:
Ik wil je aanraden om mijn post van een paar dagen geleden eens te lezen: [Centraal] Robbie Wielaert: Ajax of toch nog even Twente
pi_64864359
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:04 schreef Babbatuur het volgende:

[..]

Vind ik belachelijke opmerkingen, niet serieus te nemen zelfs. Er is toch niks vreemds aan dat Wielaert het contract tekent? Het is namelijk ook goed voor Twente, zo vangt Twente nog heel erg veel geld (blijf realistisch; 4 miljoen voor een 30-jarige) en houdt hij zijn droom om nog de top te halen in leven. Wat moet ie dan doen ?
Kom op zeg. Een nieuw contract tekenen, zodat je weg kunt. Je hebt dat contract toch met je volle verstand voor zoveel jaar getekend?
Dat Twente 4 miljoen pakt, is een meer dan prima bedrag, dat ben ik met je eens. Vind het alleen niet chique (understatement) om tegen je werkgever te verklaren langer te willen blijven, en binnen 2,5 week! gebruik te maken van die clausule.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:11:21 #212
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_64864464
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:08 schreef tukkeronline het volgende:

[..]

Kom op zeg. Een nieuw contract tekenen, zodat je weg kunt. Je hebt dat contract toch met je volle verstand voor zoveel jaar getekend?
Dat Twente 4 miljoen pakt, is een meer dan prima bedrag, dat ben ik met je eens. Vind het alleen niet chique (understatement) om tegen je werkgever te verklaren langer te willen blijven, en binnen 2,5 week! gebruik te maken van die clausule.
Zoals het wel chique was dat Twente allang een deal had met Perez, maar dat beide partijen even gewacht hadden tot zijn contract bij Ajax ontbonden was?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:15:34 #213
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_64864610
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:08 schreef tukkeronline het volgende:

[..]

Zo is het naar buiten gekomen, zo vatten naievelingen het ook op. De contractbesprekingen is Wielaert ook echt niet ingegaan met de boodschap; ik wil langer blijven. Twente moest de contractverlenging hebben want anders zou Wielaert voor weinig kunnen vertrekken (Websterarrest, hooguit 5 ton dus). Wielaert zou denk ik dan een erg gewild object zijn op de transfermarkt komende zomer. Nu tekent hij het contract; zonder met teksten te strooien als 'hier sluit ik mijn carriere af', maar doet hij het om én zijn club (Twente) een dienst te bewijzen en zelf zijn droom voor een topclub in leven te houden.

Ik weet niet of mijn veronderstellingen juist zijn, dit denk ik. Munsterman maakt Ploegsma in de media zwart en ook keert de publieke opinie zich tegen Wielaert, waar ik het dus niet mee eens ben
pi_64865839
quote:
Twente had, zeker na de situatie met Wilkshire, ook minder naief kunnen zijn.
pi_64866259
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:58 schreef Babbatuur het volgende:
Ik zou het betreuren als Wielaert vertrekt, maar op dit moment zit er weinig anders op voor Twente heb ik het idee. Munsterman kan zich wel vast blijven houden aan het niet geldige contract maar is dan een dief van zijn eigen portemonnee. Want volgens mij voldoet Wielaert aan het Webster-arrest wat inhoudt dat spelers ouder dan 28 die al 3 jaar onder contract staan voor een jaarsalaris kunnen vertrekken. Zo is dus denk ik ook de contractverlenging tussen Wielaert en Twente tot stand gekomen, Twente moest wel om zo nog iets er uit te slepen en Wielaert wilde er aan voldoen mits er een clausule in hetzelfde contract werd opgenomen.

En je kunt zeuren wat je wilt, Ajax is een stap hogerop voor Wielaert, financieel én sportief. Wat ik me wel afvraag is wat Ajax voor beleid voert als ze 4 miljoen neerleggen voor een 30-jarige verdediger.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ajax is al tijden op zoek naar goede verdedigers. En 4 miljoen is een prikkie vergeleken met de andere aankopen bij Ajax
pi_64867539
Geen akkoord over Wielaert
vrijdag 09 januari 2009 | 21:06 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 09 januari 2009 | 21:09

Tekstgrootte

Aanvoerder Wielaert op weg naar Ajax? Archieffoto: Carlo ter Ellen

ENSCHEDE – FC Twente-voorzitter Joop Munsterman heeft vrijdag in Enschede een gesprek gevoerd met Ajax over Robbie Wielaert. Technisch manager Danny Blind keerde echter onverrichter zake terug naar Amsterdam, want tot een akkoord over een transfer van de aanvoerder van FC Twente naar Amsterdam kwam het niet.

Ook de naam van aanvaller Eljero Elia kwam voorbij. „We zijn er niet uitgekomen”, zei FC Twente-voorzitter Joop Munsterman vrijdagavond. En nu? „Niks. Wij hebben Robbie Wielaert en Eljero Elia.”

Bron: Tubantia
pi_64867594
Ben benieuwd hoe dit verder gaat?
pi_64867901
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:38 schreef need2009 het volgende:

Ook de naam van aanvaller Eljero Elia kwam voorbij. „We zijn er niet uitgekomen”, zei FC Twente-voorzitter Joop Munsterman vrijdagavond. En nu? „Niks. Wij hebben Robbie Wielaert en Eljero Elia.”

Bron: Tubantia
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:52:37 #219
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_64868130
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:40 schreef need2009 het volgende:
Ben benieuwd hoe dit verder gaat?
Ik ook. Zeker gezien het feit dat een vertrek eerst onbespreekbaar was en sinds vandaag ineens wel bespreekbaar. Munsterman speelt hoog spel. Nou ja, we hebben nog 3 weken toch?
pi_64868210
Wielaert gaat een rechtzaak aanspannen. Ik heb net met angsgegner gesproken en hij zit dicht bij het vuur.
lollig
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:59:17 #221
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_64868433
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:54 schreef ub40_bboy het volgende:
Wielaert gaat een rechtzaak aanspannen. Ik heb net met angsgegner gesproken en hij zit dicht bij het vuur.
Als dat echt gaat gebeuren is er geen twijfel meer mogelijk, dan is ie hoe dan ook weg bij FC Twente.
pi_64868570
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:59 schreef peaceman het volgende:

[..]

Als dat echt gaat gebeuren is er geen twijfel meer mogelijk, dan is ie hoe dan ook weg bij FC Twente.
Munsterman zegt in de gesprekken met Blind denk ik gewoon dat dat nieuwe contract niet geldig is en dat hij 9 miljoen ofzo voor Wielaert wil hebben. Wielaert vindt dat dat contract wel geldig is dus hij gaat daar waarschijnlijk een rechtzaak over aanspannen.
lollig
pi_64868966
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:11 schreef peaceman het volgende:

[..]

Zoals het wel chique was dat Twente allang een deal had met Perez, maar dat beide partijen even gewacht hadden tot zijn contract bij Ajax ontbonden was?
Inderdaad. Wat die munsterman doet is gewoon niet goed. Hij verkloot de relatie met Wielaart terwijl dat niet nodig is. Een jongen bij welke club dan ook is op het moment dat ie boven de rest uitsteekt of als de top3 hem wil niet meer te houden. Net zoals bij Ajax jongens niet te houden zijn als een buitenlandse topclub ze wil.

Wielaart zal nu hoe dan ook een breuk gaan forceren omdat er voor hem natuurlijk een verbeterd contract ligt bij Ajax. En als munterman zegt dat dat contract bij Twente niet geldig is dan Wacht Wielaart gewoon tot de zomer en dan komen de onderhandelingen vanzelf wel.

Denk dat Elia dan ook niet gaat tekenen. Wat gaat ie er nou op vooruit als hij tekent bij twente. Hij ligt nog anderhalf jaar vast en kan dan de transfer gelden in eigen zak steken.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 23:02:30 #224
67205 Colplay
How you doin??
pi_64870925
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:12 schreef Chadi het volgende:

[..]

Inderdaad. Wat die munsterman doet is gewoon niet goed. Hij verkloot de relatie met Wielaart terwijl dat niet nodig is. Een jongen bij welke club dan ook is op het moment dat ie boven de rest uitsteekt of als de top3 hem wil niet meer te houden. Net zoals bij Ajax jongens niet te houden zijn als een buitenlandse topclub ze wil.

Wielaart zal nu hoe dan ook een breuk gaan forceren omdat er voor hem natuurlijk een verbeterd contract ligt bij Ajax. En als munterman zegt dat dat contract bij Twente niet geldig is dan Wacht Wielaart gewoon tot de zomer en dan komen de onderhandelingen vanzelf wel.

Denk dat Elia dan ook niet gaat tekenen. Wat gaat ie er nou op vooruit als hij tekent bij twente. Hij ligt nog anderhalf jaar vast en kan dan de transfer gelden in eigen zak steken.
Plus dat Munsterman toch niet kan ontkennen dat er een mondelinge overeenkomst was. Als het zijn woord tegen dat van Wielaert en Ploegsma wordt heeft hij toch de schijn tegen als het gaat om het bericht op de eigen website, die er een tijd heeft gestaan. Weet niet hoe Munsterman in het verleden zaken gedaan heeft, maar dit stinkt gewoon.

En mensen die Wielaert veroordelen omdat hij zo snel wegging snappen de voetbalwereld nog steeds niet. Heel veel spelers verlengen hun contract niet om langer te blijven maar om makkelijker weg te willen. En op het moment dat Munsterman instemde met de clausule wist hij ook dat hij Wielaert heel makkelijk kwijt zou kunnen raken. Dus als hij Wielaert echt had willen houden, had hij dit niet toe moeten laten.

Ik heb het idee dat Munsterman nu vooral moeilijk doet om te voorkomen dat Wielaert en Elia allebei naar Ajax komen. Dat ze flink onderhandelen, Munsterman Wielaert opgeeft in ruil voor het houden van Elia tot de zomer.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  vrijdag 9 januari 2009 @ 23:04:54 #225
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_64871029
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:12 schreef Chadi het volgende:

[..]

Twente kan nog de optie lichten voor nog een extra jaar.

Ik zie Wielaert nog niet zo snel een arbitragezaak aanspannen tegen Twente.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')