abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 7 januari 2009 @ 10:20:03 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_64760786
De TROS komt vanaf februari 2009 met een langdurige reeks van het verborgen cameraprogramma Bananasplit. De omroep zond dat programma vroeger uit met de inmiddels overleden Ralph Inbar en zijn toenmalige assistente Patty Brard.

Nu heeft de TROS volkszanger Frans Bauer, die wel vaker presentatieklussen doet voor De Grootste Familie van Nederland, bereid gevonden om mensen te foppen en dat op camera vast te leggen.

De op handen zijnde presentatieklus lekte eind april al uit, maar werd toen nog ontkend door het management van de zanger. De TROS hield toen nog de kaken stijf op elkaar. Inmiddels kan een TROS-woordvoerster de terugkeer van Bananasplit bevestigen. Het terughalen van een vroegere tv-topper past in de huidige tv-trend die bestaat uit een hang naar het verleden en nostalgie. Programma's als Ik Hou Van Holland (RTL4) zijn vaandeldrager van die trend.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_64760942
Een van de uitzendingen:
quote:
De wraak van 'Theo Bosloop' is zoet

De zoete wraak van Theo Bos was gisteren het gesprek van de dag bij de spelers van FC Den Bosch. Samen met Frans Bauer had de trainer een zorgvuldig voorbereide grap bedacht. De vruchten daarvan zijn in februari te zien in Banana Split.
Een week of twee weken geleden kondigde Bos aan dat zijn spelers in de winterstop naar Zuid-Afrika zouden gaan. Hij had via contacten geregeld dat FC Den Bosch was uitgenodigd voor een toernooi. De organisatie van het WK in 2010 zou tijdens de wedstrijden oefenen met het ontruimen van de stadions. Zo werkte hij langzaam naar de climax toe, die maandag aan het eind van de middag plaats had. Want voor de reis naar Zuid-Afrika hadden de spelers injecties tegen onder meer gele koorts nodig. En dus dirigeerde hij aan het eind van de middag een deel van de selectie naar de GGD. De rest zou een dag later volgen. De GGD zat in het complot en had een speciale wachtkamer voor de voetballers ingericht. Die moesten er een vragenlijst invullen, onder meer over hun sexuele uitspattingen in het buitenland. Dat leverde al een hoop aardige reacties op. Aanlokkelijke verpleegsters liepen via de wachtkamer naar de behandelkamer. Het formaat van de spuiten werd naarmate de tijd vorderde steeds groter. Bij een aantal spelers brak het angstzweet uit. Hun gemoedsrust werd er niet beter op toen ze de behandelkamer betraden. Daar viel hun oog op een bakje met hele bloederige watjes. Eenmaal in de stoel dook Frans Bauer op om de spelers te vertellen dat ze door hun trainer beetgenomen waren. De 'behandelde' patiënten moesten het GGD-gebouw via het raam verlaten om te voorkomen dat ze andere spelers zouden informeren.

De grap kreeg nog een verrassend vervolg. Voormalig assistent-trainer Wim van der Horst informeerde maandagavond of er soms een trainer voor de spitsen nodig was. Hij voelde zich gepasseerd, maar kreeg van Jan van Grinsven te horen dat hij mee kon vliegen. Dan moest hij zich wel een dag later bij de GGD melden voor een injectie.

De grap van Bos was een reactie op een gebeurtenis eerder in het seizoen. Tijdens de voorbereiding wil hij zijn selectie geregeld het bos in sturen. De spelers hadden op zijn korte broek T. Bosloop genaaid. Met behulp van Bauer, die zich geregeld door een van de fysiotherapeuten van Den Bosch laat behandelen, nam hij wraak.
pi_64760991
Die voorstukjes beloven veel goeds. Ik kijk vooral uit naar Dries Roelvink die dacht de nieuwe Topper te worden
  Trouwste user 2022 woensdag 7 januari 2009 @ 10:27:02 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_64761000

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 7 januari 2009 @ 10:27:26 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_64761013
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:26 schreef Urquhart het volgende:
Die voorstukjes beloven veel goeds. Ik kijk vooral uit naar Dries Roelvink die dacht de nieuwe Topper te worden
Da's zielig

woensdag 7 januari 2009 @ 10:29:19 #6
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_64761060
Lijkt me toch wel weer leuk.
pi_64761399
Ik ben ook wel benieuwd. Kan Frans Bauer niet uitstaan, maar dat stukje van TR belooft veel goeds
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_64762220
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:26 schreef Urquhart het volgende:
pi_64848093
dit kan heel goed worden of juist het compleet tegenovergestelde mij hebben ze in ieder geval
Peace And Tranquility To Earth
  zondag 25 januari 2009 @ 12:31:03 #10
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_65380784

Vanaf zondag 8 februari 2009 is Bananasplit te zien bij de Tros op Nederland 1 20.20 uur.

Frans Bauer gaat voor de TROS het klassieke televisieprogramma Bananasplit presenteren.

In juni werd al bekend dat de 35-jarige Bauer zijn presentatiedebuut maakt in het programma.
"Ik ga er gewoon als mezelf aan beginnen", vertelde hij destijds. "Ik ben gewoon Fransje Bauer
uit Fijnaart en ik hou van een dolletje, niets meer en niets minder."

De uitzendingen komen vanaf 8 februari 2009 op televisie, precies vijf jaar na de dood
van Ralph Inbar, de presentator die Bananasplit in de jaren ’80 groot maakte.

Frans Bauer is trots dat hij door de TROS gevraagd is als presentator.
"Ik ben net zoals vele Nederlanders met Bananasplit opgegroeid.
Ralph Inbar zal ik nooit kunnen vervangen, maar ik wil wel graag proberen om de traditie van de
lach voort te zetten in het voor zo velen bekende en geliefde tv-programma".

In de komende acht afleveringen staat de verborgen camera gericht op:
Leontien van Moorsel, Pieter van den Hoogenband, Sonja Bakker, Wolter Kroes, Lucille Werner,
Dries Roelvink, Thomas Berge, Nick Schilder en Patrick Kluivert.

Niet iedereen kon echter hard lachen om de grappen van Frans Bauer.
Presentator Chris Zegers verleende geen toestemming op de opnamen uit te zenden.
Die opnamen werden in een kapperszaak gemaakt. Heel erg zonde dat Chris Zegers er de
humor niet van inzag , zegt Frans. We hadden onder andere papillotten in zijn haar laten zetten,
maar daar zag Chris helaas de humor niet van in. Chris Zegers vertelde na afloop dat hij erg op zijn
priveleven is gesteld. En daar hoort een kapper kennelijk bij. Bananasplit legt zich bij het verbod
van Chris Zegers neer en zendt het fragment niet uit.

De meesten kunnen er achteraf wel om lachen. Zoals Patrick Kluivert, die opeens moest zien
dat er 3 wildvreemde honden in zijn auto zaten.

En nog een grap met Dries Roelvink, zo wordt Dries wijs gemaakt dat hij Gordon mag vervangen
als Topper tijdens het Eurovisie Songfestival. Dries trapt er volledig in , er werd gevraagd of hij alvast
wil poseren voor de publiciteitsfoto's. Daarvoor moest Dries op klompen gaan staan met een plankje
kaas en een haring in zijn handen. Ook werd hij uitgenodigd bij de NOS, daar was een Russische
tolk in verband met het songfestival. Dries kreeg te horen van de tolk dat Gordon niet gewenst was
omdat de Russen niet van relnichten houden. De tolk sprak Dries aan met Kameradski Dries.
Dries tuinde er volledig in, tot hij Frans Bauer stikkend van de lach zag. Frans deed het bijna in
zijn broek van het lachen.

Frans krijgt bovendien assistentie van ‘Fransi’.
Deze digitale versie van Frans Bauer reist door heel Nederland en duikt op de meest onverwachte
momenten en plaatsen op: bij de ingang van een parkeergarage, het benzinestation of de wasserette.

Elders op het internet:
Bananasplit terug op tv.
Het is nog niet gedaan met de terugkeer van oude tv-programma's.
De Tros heeft zijn zinnen gezet op verborgen camera-programma Bananasplit,
ooit legendarisch met Ralph Inbar.

De omroep heeft nu Frans Bauer op het oog om de geinporem uit te hangen, meldt het AD.
Bananasplit werd afgelopen zomer opgenomen om in februari een plek te krijgen op Nederland 1.

Waarschijnlijk ligt Frans de hele uitzending zelf dubbel van het lachen, en vraagt het publiek
zich af wat er toch zo grappig kan zijn.

Het past wel mooi in het rijtje revivals. Wedden Dat?!, Eén van de Acht, Het Schaep met de 5 Pooten,
Ushi & Van Dijk, In de Hoofdrol… het houdt niet op met het reanimeren van historische titels.

Bron: Zappen blog.nl

Naast vele onbekenden ook een aantal bekenden in Bananaspilt

Oud-wielrenster Leontien van Moorsel.

Zwemmer Pieter van den Hoogeband.

Gewichtsconsulente Sonja Bakker.

Zanger Wolter Kroes.

Lingo presentatrice Lucille Werner.

Zanger Thomas Berge.

Zanger Nick Schilder.

Patrick Kluivert zag opeens dat er 3 honden in zijn auto zaten.

Presentator Chris Zeegers gaf geen toestemming tot uitzenden.

Vanaf zondag 8 februari is Bananasplit om 20.20 uur te zien op Nederland 1.

[ Bericht 11% gewijzigd door tuinfluiter op 26-01-2009 19:52:09 (AANGEVULD) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')