Vanaf zondag 8 februari 2009 is Bananasplit te zien bij de Tros op Nederland 1 20.20 uur.Frans Bauer gaat voor de TROS het klassieke televisieprogramma Bananasplit presenteren.
![]()
In juni werd al bekend dat de 35-jarige Bauer zijn presentatiedebuut maakt in het programma.
"Ik ga er gewoon als mezelf aan beginnen", vertelde hij destijds. "Ik ben gewoon Fransje Bauer
uit Fijnaart en ik hou van een dolletje, niets meer en niets minder."
De uitzendingen komen vanaf 8 februari 2009 op televisie, precies vijf jaar na de dood
van Ralph Inbar, de presentator die Bananasplit in de jaren ’80 groot maakte.
Frans Bauer is trots dat hij door de TROS gevraagd is als presentator.
"Ik ben net zoals vele Nederlanders met Bananasplit opgegroeid.
Ralph Inbar zal ik nooit kunnen vervangen, maar ik wil wel graag proberen om de traditie van de
lach voort te zetten in het voor zo velen bekende en geliefde tv-programma".
In de komende acht afleveringen staat de verborgen camera gericht op: Leontien van Moorsel, Pieter van den Hoogenband, Sonja Bakker, Wolter Kroes, Lucille Werner,
Dries Roelvink, Thomas Berge, Nick Schilder en Patrick Kluivert.
Niet iedereen kon echter hard lachen om de grappen van Frans Bauer.Presentator Chris Zegers verleende geen toestemming op de opnamen uit te zenden.
Die opnamen werden in een kapperszaak gemaakt. Heel erg zonde dat Chris Zegers er de
humor niet van inzag , zegt Frans. We hadden onder andere papillotten in zijn haar laten zetten,
maar daar zag Chris helaas de humor niet van in. Chris Zegers vertelde na afloop dat hij erg op zijn
priveleven is gesteld. En daar hoort een kapper kennelijk bij. Bananasplit legt zich bij het verbod
van Chris Zegers neer en zendt het fragment niet uit.
De meesten kunnen er achteraf wel om lachen. Zoals Patrick Kluivert, die opeens moest zien
dat er 3 wildvreemde honden in zijn auto zaten.
En nog een grap met Dries Roelvink, zo wordt Dries wijs gemaakt dat hij Gordon mag vervangen als Topper tijdens het Eurovisie Songfestival. Dries trapt er volledig in , er werd gevraagd of hij alvast
wil poseren voor de publiciteitsfoto's. Daarvoor moest Dries op klompen gaan staan met een plankje
kaas en een haring in zijn handen. Ook werd hij uitgenodigd bij de NOS, daar was een Russische
tolk in verband met het songfestival. Dries kreeg te horen van de tolk dat Gordon niet gewenst was
omdat de Russen niet van relnichten houden. De tolk sprak Dries aan met Kameradski Dries.
Dries tuinde er volledig in, tot hij Frans Bauer stikkend van de lach zag. Frans deed het bijna in
zijn broek van het lachen.
Frans krijgt bovendien assistentie van ‘Fransi’. Deze digitale versie van Frans Bauer reist door heel Nederland en duikt op de meest onverwachte
momenten en plaatsen op: bij de ingang van een parkeergarage, het benzinestation of de wasserette.
Elders op het internet:Bananasplit terug op tv.
Het is nog niet gedaan met de terugkeer van oude tv-programma's.
De Tros heeft zijn zinnen gezet op verborgen camera-programma Bananasplit,
ooit legendarisch met Ralph Inbar.
De omroep heeft nu Frans Bauer op het oog om de geinporem uit te hangen, meldt het AD.
Bananasplit werd afgelopen zomer opgenomen om in februari een plek te krijgen op Nederland 1.
Waarschijnlijk ligt Frans de hele uitzending zelf dubbel van het lachen, en vraagt het publiek
zich af wat er toch zo grappig kan zijn.
![]()
Het past wel mooi in het rijtje revivals. Wedden Dat?!, Eén van de Acht, Het Schaep met de 5 Pooten,
Ushi & Van Dijk, In de Hoofdrol… het houdt niet op met het reanimeren van historische titels.
Bron: Zappen blog.nl
Naast vele onbekenden ook een aantal bekenden in BananaspiltOud-wielrenster Leontien van Moorsel.
![]()
Zwemmer Pieter van den Hoogeband.
![]()
Gewichtsconsulente Sonja Bakker.
![]()
Zanger Wolter Kroes.
![]()
Lingo presentatrice Lucille Werner.
![]()
Zanger Thomas Berge.
![]()
Zanger Nick Schilder.
![]()
Patrick Kluivert zag opeens dat er 3 honden in zijn auto zaten.
![]()
Presentator Chris Zeegers gaf geen toestemming tot uitzenden.
Vanaf zondag 8 februari is Bananasplit om 20.20 uur te zien op Nederland 1. [ Bericht 11% gewijzigd door tuinfluiter op 26-01-2009 19:52:09 (AANGEVULD) ]