De volledige Top Tien van Pollstar:quote:Met een omzet van ruim 55 mijoen dollar verslaat André Rieu onder andere de Britse band Coldplay in de lijst van bestverdienende tournees van 2008.
Nog nooit eerder stond een Nederlander in de ranglijst van Pollstar. Met een aantal van 714.617 verkochte tickets bezet André de achtste plek in de lijst.
Afgelopen december mocht hij zich op een haar na de best verkopende artiest noemen. Met zijn shows in Melbourne, Sydney en Brisbane haalde hij in één maand tijd 'n omzet van zo'n ruim 17,5 miljoen euro. 'Queen of Pop' Madonna bleef hem echter net voor.
Ook 2009 ziet er goed uit voor de violist. Inmiddels zijn er meer dan 300.000 tickets verkocht voor zijn shows in onder andere Japan, de VS, Canada en Australië. Het is te hopen dat hij er dit jaar ook nog wat aan verdient. Eerder liet André tegenover De Telegraaf weten dat 2008 geen financieel topjaar voor hem was: "Ik heb er weinig aan overgehouden. Ik heb de bank moeten beloven dat nooit meer zo te doen."
Dat doet onze Limburger goed.quote:1 $281.6 Madonna
2 $236.6 Celine Dion
3 $176.3 Bon Jovi
4 $165.8 Bruce Springsteen & The E Street Band
5 $120.6 The Police
6 $94.8 Neil Diamond
7 $86.6 Eagles
8 $76.9 André Rieu
9 $72.2 Kenny Chesney
10 $71.9 Coldplay
genoeg denk ik.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:19 schreef borisz het volgende:
Hoeveel houdt hij er nu van over ?
Countryzanger
Hij zal er inderdaad genoeg aan over houden maar ergens werd wel de opmerking gemaakt Veel omzet, weinig winst.quote:foto Op woensdag 7 januari 2009 09:24 schreef Painted_Horse het volgende:
[..]
genoeg denk ik.
Al zou het maar 10% zijn heeft hij nog geen klagen.
Maar hij heeft het duidelijk goed aangepakt.
Zelf heeft hij aangegeven een slechte zakenman te zijn en er bijna niets aan over te houden. Als je dan naar de decors kijkt die hij meeneemt (complete kastelen) dan kan ik het ook nog wel een keer geloven.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:19 schreef borisz het volgende:
Hoeveel houdt hij er nu van over ?
Countryzanger
Emmy is gewoon jaloersquote:Op woensdag 7 januari 2009 09:52 schreef tong80 het volgende:
De ex-buurvrouw van mijn broer is Emmy Verhey.
De beste violiste van het land en die haat André Rieu.
Ik vind het knap wat berijkt heeft
Zeg maar de Bob Ross onder de muzikanten.
In Australie stond hij op een gegeven moment met 3 (!) verschillende DVD's in de top 10. Mijn Australische collega's hier kennen hem dan ook.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:23 schreef Jane het volgende:
maar als je ziet hoe mensen genieten tijdens zijn concerten - inderdaad wereldwijd -, dan kun je niet anders dan bewondering voor hem hebben. De muziek is ook lang zo kut niet als ik ooit dacht. En waarom zou hij er geen feestje van mogen maken?
Daar proost ik op. Cheers.quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:12 schreef droomkoningin het volgende:
[..]
Emmy is gewoon jaloers
Heb wel respect voor mensen als Rieu, die de lef hebben om hun dromen te verwezenlijken
http://www.andrerieuaustralia.com/quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:31 schreef static het volgende:
[..]
In Australie stond hij op een gegeven moment met 3 (!) verschillende DVD's in de top 10. Mijn Australische collega's hier kennen hem dan ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop