De dreiging van een klacht bij de geschillencommissie of inschakeling van consumentenprogramma's is voor veel bedrijven al een reden om ineens beter bereikbaar te zijn en meer mogelijk te maken voor je.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 05:03 schreef BlueMage het volgende:
Desnoods schrijf je 'n brief met de klacht naar 't hoofdkantoor en breng ook ff 'n aantal consumentenprogramma's op de hoogte.
M.
Dat laatste gebeurd wel vaker hoorquote:Op vrijdag 9 januari 2009 07:54 schreef motorbloempje het volgende:
meeleespost
naast het feit dat ze jouw gegevens in gevaar hebben gebracht is het natuurlijk ook van de zótten dat ze iemand een tweedehands laptop verkopen
Op zich was er niets mis met de laptop en had een electronica zaak ook zelf kunnen flashen. Dit hebben ze niet gedaan, ze hebben TS gewoon een nieuwe laptop mee gegeven.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 08:29 schreef motorbloempje het volgende:
nou, ik verwacht gewoon een laptop die NIEUW iswant ik koop 'm immers als ' nieuw ' en betaal daar ook voor, anders zoek ik wel op marktplaats naar een flaptop!
dat het vaker gebeurt betekent niet dat 't moet kunnen, echt, ik had al lang op het hoofdkantoor gestaan, of nu TS of die andere vogel was
Laptops zijn duurderquote:Op woensdag 7 januari 2009 00:50 schreef Pien85 het volgende:
Daarnaast had ik de laptop niet gekocht om mee te zeulen, maar simpelweg omdat een nieuwe pc me te duur was (mijn oude was overleden) en ik het bovendien wel handig vond om te kunnen internetten in mijn bed.
En wat voor pc, natuurlijk. De behuizing, de hardeschijf, etc zijn allemaal veel duurder. Dus bij vergelijkbare specs is de laptop duurder.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:35 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat voor laptop, natuurlijk.
Nope, had mini laptop gekocht, werd ook eigenlijk alleen maar gebruikt om te schrijven enzo... dus had niet veel nodigquote:
Voor het feit dat TS onherstelbare schade op had kunnen lopen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:29 schreef MarkyB het volgende:
TS, wanneer ben je tevreden dan? Als je keiveel geld krijgt (schadevergoeding voor wát?)
Loop ik elke dag als ik met de trein reis.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:54 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Voor het feit dat TS onherstelbare schade op had kunnen lopen.
Zo'n raar idee is dat niet.
Maar daar kies je bewust voor.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:56 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Loop ik elke dag als ik met de trein reis.
Dat is een risico waar je zelf voor kiest. Je gaat een moordenaar toch ook niet vrijspreken omdat het slachtoffer ergens anders ook dood had kunnen gaan?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:56 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Loop ik elke dag als ik met de trein reis.
Door toedoen van BCC liggen haar privégegevens op straat. En als ze dan verhaal haalt, wordt er laks geregaeerd. Gelukkig zijn de gegevens bij een op het oog eerlijk persoon terechtgekomen, dus ze heeft nog geluk gehad. Ze had gewoon veel schade kunnen lijden, en ik kan me zo voorstellen dat dit ook niet goed is voor de emoties... immateriële schade dus. Een vergoeding lijkt mij dan ook niet onredelijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:29 schreef MarkyB het volgende:
TS, wanneer ben je tevreden dan? Als je keiveel geld krijgt (schadevergoeding voor wát?) ben je dan wel tevreden? Wat wil je voor elkaar krijgen door te dreigen met alle commissies? Dat het niet meer gebeurd, tja, zo'n foutje kan gebeuren toch?
Zelf heb ik op de reparatie van Acer gewerkt, en daar is niet te zien of de laptop van een klant of van een bedrijf is dus daar laten ze alles erop staan. De fout van BCC is om jou meteen een nieuwe laptop te geven, het was immers geen DOA (dead on arrival).
Dus ik wil eigenlijk wel weten wat je nu wil van bcc.
Op de eerste plaats horen bankgegevens tot aan de login toe niet op een computer thuis. Daarnaast kan ik me geen bank bedenken waar ik geld van iemand afhandig kan maken zonder rabo-machientje of postbank-tan-codes.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Door toedoen van BCC liggen haar privégegevens op straat. En als ze dan verhaal haalt, wordt er laks geregaeerd. Gelukkig zijn de gegevens bij een op het oog eerlijk persoon terechtgekomen, dus ze heeft nog geluk gehad. Ze had gewoon veel schade kunnen lijden, en ik kan me zo voorstellen dat dit ook niet goed is voor de emoties... immateriële schade dus. Een vergoeding lijkt mij dan ook niet onredelijk.
En daarnaast, met zo'n lakse houding mag BCC best op de vingers getikt worden.
Vraag ik me ook af. Dit wordt vast geen zaak, vermoedelijk zal - als TS volhoudt - BCC willen schikken met een tegoedbon oid. Maar wat zal een rechter toekennen in zo'n geval? Zou BBC een boete moeten betalen of een schadevergoeding? Is er uberhaupt een strafbaar feit gepleegd?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:22 schreef MarkyB het volgende:
Zijn er kosten gemaakt dan mag dat natuurlijk vergoed worden, maar er is niks gebeurd dus ik vraag mij af wat voor schadevergoeding toerijkend zou zijn voor TS.
De "fout van BCC"? Zoiets heet nou service, in plaats van iemand een paar weken te laten wachten. Neemt niet weg dat die service dan wel goed uitgevoerd moet worden uiteraard (wat hier dus niet gebeurd is). Of is er ergens een wet die zegt dat tenzij het gaat om een DOA, een winkelier geen vervangend exemplaar mee mag gevenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:29 schreef MarkyB het volgende:
Zelf heb ik op de reparatie van Acer gewerkt, en daar is niet te zien of de laptop van een klant of van een bedrijf is dus daar laten ze alles erop staan. De fout van BCC is om jou meteen een nieuwe laptop te geven, het was immers geen DOA (dead on arrival).
Bankgegevens stonden niet op de pc zelf, echter in de email.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:22 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Op de eerste plaats horen bankgegevens tot aan de login toe niet op een computer thuis. Daarnaast kan ik me geen bank bedenken waar ik geld van iemand afhandig kan maken zonder rabo-machientje of postbank-tan-codes.
nee die regel is er niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:27 schreef Roy_T het volgende:
[..]
De "fout van BCC"? Zoiets heet nou service, in plaats van iemand een paar weken te laten wachten. Neemt niet weg dat die service dan wel goed uitgevoerd moet worden uiteraard (wat hier dus niet gebeurd is). Of is er ergens een wet die zegt dat tenzij het gaat om een DOA, een winkelier geen vervangend exemplaar mee mag geven
Strafbaar is inderdaad de vraag, aangezien BCC wel wist dat er privespullen op de laptop stonden aangezien TS dat ook gezegd heeft en haar verzekerd is dat dat geen probleem was.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:25 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af. Dit wordt vast geen zaak, vermoedelijk zal - als TS volhoudt - BCC willen schikken met een tegoedbon oid. Maar wat zal een rechter toekennen in zo'n geval? Zou BBC een boete moeten betalen of een schadevergoeding? Is er uberhaupt een strafbaar feit gepleegd?
Persoonlijke teksten zie ik nog wel een mogelijkheid voor hoor. Ik weet niet wat er in stond, maar als dat dingen zijn die je liever voor jezelf houdt en waarvan je absoluut niet wil dat anderen ze zien....quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:22 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Op de eerste plaats horen bankgegevens tot aan de login toe niet op een computer thuis. Daarnaast kan ik me geen bank bedenken waar ik geld van iemand afhandig kan maken zonder rabo-machientje of postbank-tan-codes.
Verder zijn foto's niet echt iets waar je geld aan kan koppelen zodat TS tevreden zou zijn.
De Geschillencommissie kennende kan er wel degelijk een schadevergoeding worden toegekend wanneer een ondernemer de klant overlast bezorgt of niet netjes behandelt. Voor beide opties valt hier wel wat te zeggen, volgens mij. In de eerste plaats is Pien niet netjes behandeld, maar daarnaast is er overlast in de zin van privégegevens die op straat zijn komen te liggen.quote:Daarom wil ik weten wat de schadevergoeding zou kunnen zijn waarmee TS tevreden zou worden.
Ik ben het er wel mee eens dat het niet netjes is en dat het niet hoord dat een laptop zo aan iemand anders verkocht wordt.
Zijn er kosten gemaakt dan mag dat natuurlijk vergoed worden, maar er is niks gebeurd dus ik vraag mij af wat voor schadevergoeding toerijkend zou zijn voor TS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |