abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 07:50:29 #151
42184 crew  DaMart
pi_64839214
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 05:03 schreef BlueMage het volgende:
Desnoods schrijf je 'n brief met de klacht naar 't hoofdkantoor en breng ook ff 'n aantal consumentenprogramma's op de hoogte.

M.
De dreiging van een klacht bij de geschillencommissie of inschakeling van consumentenprogramma's is voor veel bedrijven al een reden om ineens beter bereikbaar te zijn en meer mogelijk te maken voor je.
pi_64839242
meeleespost

naast het feit dat ze jouw gegevens in gevaar hebben gebracht is het natuurlijk ook van de zótten dat ze iemand een tweedehands laptop verkopen
Ja doei.
pi_64839350
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 07:54 schreef motorbloempje het volgende:
meeleespost

naast het feit dat ze jouw gegevens in gevaar hebben gebracht is het natuurlijk ook van de zótten dat ze iemand een tweedehands laptop verkopen
Dat laatste gebeurd wel vaker hoor
Het ding wordt gemaakt en weer verkocht. Op zich ook niets mis mee, jij als koper hebt gewoon je garantie nog als nieuw. Maar ze moeten het wel leeg maken en als nieuw verkopen, niet met alle gegevens (al was het een frisse installatie die door TS nog niet aangeraakt was).
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_64839594
nou, ik verwacht gewoon een laptop die NIEUW is want ik koop 'm immers als ' nieuw ' en betaal daar ook voor, anders zoek ik wel op marktplaats naar een flaptop!

dat het vaker gebeurt betekent niet dat 't moet kunnen, echt, ik had al lang op het hoofdkantoor gestaan, of nu TS of die andere vogel was
Ja doei.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 9 januari 2009 @ 10:16:23 #155
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64842003
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:29 schreef motorbloempje het volgende:
nou, ik verwacht gewoon een laptop die NIEUW is want ik koop 'm immers als ' nieuw ' en betaal daar ook voor, anders zoek ik wel op marktplaats naar een flaptop!

dat het vaker gebeurt betekent niet dat 't moet kunnen, echt, ik had al lang op het hoofdkantoor gestaan, of nu TS of die andere vogel was
Op zich was er niets mis met de laptop en had een electronica zaak ook zelf kunnen flashen. Dit hebben ze niet gedaan, ze hebben TS gewoon een nieuwe laptop mee gegeven.
Maar aangezien alleen flashen genoeg was is het wel logisch dat de laptop opnieuw in de verkoop komt.
Alleen dan wel leeg en zonder privegegevens van een ander. En daar zit hier net de fout.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_64842419
TS, wanneer ben je tevreden dan? Als je keiveel geld krijgt (schadevergoeding voor wát?) ben je dan wel tevreden? Wat wil je voor elkaar krijgen door te dreigen met alle commissies? Dat het niet meer gebeurd, tja, zo'n foutje kan gebeuren toch?

Zelf heb ik op de reparatie van Acer gewerkt, en daar is niet te zien of de laptop van een klant of van een bedrijf is dus daar laten ze alles erop staan. De fout van BCC is om jou meteen een nieuwe laptop te geven, het was immers geen DOA (dead on arrival).

Dus ik wil eigenlijk wel weten wat je nu wil van bcc.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:32:02 #157
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_64842520
Nou, nu ik er over na denk... Ze hebben me geprobeerd een andere laptop mee te geven, toen ik de eerste terug bracht, hij had er nog 2 staan, een witte en een blauwe, de witte zat los in een kapotte doos, met een briefje er op waarop stond: installatie in engels, wachtwoord onbekend. Die wilde hij me mee geven, in plaats van de kapotte... zonder korting oid!
Heb dan ook ergens het idee dat de laptop waar het in dit topic om gaat helemaal niet terug is geweest naar Acer, maar dat er een handige jongen van het BCC filiaal mee heeft lopen klooien, en hij daarna gewoon weer verkocht is.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_64842610
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:50 schreef Pien85 het volgende:
Daarnaast had ik de laptop niet gekocht om mee te zeulen, maar simpelweg omdat een nieuwe pc me te duur was (mijn oude was overleden) en ik het bovendien wel handig vond om te kunnen internetten in mijn bed.
Laptops zijn duurder
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 10:35:41 #159
42184 crew  DaMart
pi_64842654
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Laptops zijn duurder
Ligt er maar net aan wat voor laptop, natuurlijk.
pi_64842856
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:35 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wat voor laptop, natuurlijk.
En wat voor pc, natuurlijk. De behuizing, de hardeschijf, etc zijn allemaal veel duurder. Dus bij vergelijkbare specs is de laptop duurder.

OVerigens is dit heel normaal. BCC stuurt laptop terug, en geeft jou snel een nieuwe mee onder mom van snelle service, laptop fabrikant repareert laptopt, stuurt deze naar BCC, zodat die de laptop aan de tevreden klant mee kan geven. Maar jij had je laptop al terug! Dus BCC geeft de laptop aan een andere klant mee.

Vaak is het wel zo dat de machines "rouleren" binnen de reparaties. (ofwel, hij beland niet bij een nieuwe klant, maar bij een ander reparatie slachtoffer). Schuld ligt dus volledig bij BCC, fabrikant gaat er waarschijnlijk vanuit dat jij je eigen laptop terug krijgt.

Voortaan serienummers opschrijven
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:48:08 #161
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_64843135
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Laptops zijn duurder
Nope, had mini laptop gekocht, werd ook eigenlijk alleen maar gebruikt om te schrijven enzo... dus had niet veel nodig
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_64843318
Zou je mijn vraag eens willen beantwoorden pien?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:54:07 #163
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64843393
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:29 schreef MarkyB het volgende:
TS, wanneer ben je tevreden dan? Als je keiveel geld krijgt (schadevergoeding voor wát?)
Voor het feit dat TS onherstelbare schade op had kunnen lopen.

Zo'n raar idee is dat niet.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64843464
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:54 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Voor het feit dat TS onherstelbare schade op had kunnen lopen.

Zo'n raar idee is dat niet.
Loop ik elke dag als ik met de trein reis.
pi_64843855
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:56 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Maar daar kies je bewust voor.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:07:41 #166
71333 BUG80
Stop making sense
pi_64843901
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:56 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Dat is een risico waar je zelf voor kiest. Je gaat een moordenaar toch ook niet vrijspreken omdat het slachtoffer ergens anders ook dood had kunnen gaan?
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 11:12:36 #167
42184 crew  DaMart
pi_64844058
quote:
TS, wanneer ben je tevreden dan? Als je keiveel geld krijgt (schadevergoeding voor wát?) ben je dan wel tevreden? Wat wil je voor elkaar krijgen door te dreigen met alle commissies? Dat het niet meer gebeurd, tja, zo'n foutje kan gebeuren toch?

Zelf heb ik op de reparatie van Acer gewerkt, en daar is niet te zien of de laptop van een klant of van een bedrijf is dus daar laten ze alles erop staan. De fout van BCC is om jou meteen een nieuwe laptop te geven, het was immers geen DOA (dead on arrival).

Dus ik wil eigenlijk wel weten wat je nu wil van bcc.
Door toedoen van BCC liggen haar privégegevens op straat. En als ze dan verhaal haalt, wordt er laks geregaeerd. Gelukkig zijn de gegevens bij een op het oog eerlijk persoon terechtgekomen, dus ze heeft nog geluk gehad. Ze had gewoon veel schade kunnen lijden, en ik kan me zo voorstellen dat dit ook niet goed is voor de emoties... immateriële schade dus. Een vergoeding lijkt mij dan ook niet onredelijk.

En daarnaast, met zo'n lakse houding mag BCC best op de vingers getikt worden.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:16:36 #168
71333 BUG80
Stop making sense
pi_64844232
Punt is vooral ook dat Pien geen schade heeft opgelopen (althans nog niet, laten we er even vanuit gaan dat die jongen die nu haar laptop heeft geen crimineel is). BCC verdient echter een boete, aangezien ze laks zijn geweest (waarom krijg je een boete voor te hard rijden? Omdat je anderen en jezelf in gevaar brengt. Niet omdat er al een ongeluk is gebeurd). De boete kan bijvoorbeeld in de vorm van geld, en anders door publiekelijk afgemaakt te worden in consumentenprogramma's.
pi_64844445
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:12 schreef DaMart het volgende:

[..]

Door toedoen van BCC liggen haar privégegevens op straat. En als ze dan verhaal haalt, wordt er laks geregaeerd. Gelukkig zijn de gegevens bij een op het oog eerlijk persoon terechtgekomen, dus ze heeft nog geluk gehad. Ze had gewoon veel schade kunnen lijden, en ik kan me zo voorstellen dat dit ook niet goed is voor de emoties... immateriële schade dus. Een vergoeding lijkt mij dan ook niet onredelijk.

En daarnaast, met zo'n lakse houding mag BCC best op de vingers getikt worden.
Op de eerste plaats horen bankgegevens tot aan de login toe niet op een computer thuis. Daarnaast kan ik me geen bank bedenken waar ik geld van iemand afhandig kan maken zonder rabo-machientje of postbank-tan-codes.

Verder zijn foto's niet echt iets waar je geld aan kan koppelen zodat TS tevreden zou zijn.

Daarom wil ik weten wat de schadevergoeding zou kunnen zijn waarmee TS tevreden zou worden.

Ik ben het er wel mee eens dat het niet netjes is en dat het niet hoord dat een laptop zo aan iemand anders verkocht wordt.

Zijn er kosten gemaakt dan mag dat natuurlijk vergoed worden, maar er is niks gebeurd dus ik vraag mij af wat voor schadevergoeding toerijkend zou zijn voor TS.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2009 11:22:56 ]
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:25:19 #170
71333 BUG80
Stop making sense
pi_64844578
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:22 schreef MarkyB het volgende:
Zijn er kosten gemaakt dan mag dat natuurlijk vergoed worden, maar er is niks gebeurd dus ik vraag mij af wat voor schadevergoeding toerijkend zou zijn voor TS.
Vraag ik me ook af. Dit wordt vast geen zaak, vermoedelijk zal - als TS volhoudt - BCC willen schikken met een tegoedbon oid. Maar wat zal een rechter toekennen in zo'n geval? Zou BBC een boete moeten betalen of een schadevergoeding? Is er uberhaupt een strafbaar feit gepleegd?
pi_64844647
quote:

De "fout van BCC"? Zoiets heet nou service, in plaats van iemand een paar weken te laten wachten. Neemt niet weg dat die service dan wel goed uitgevoerd moet worden uiteraard (wat hier dus niet gebeurd is). Of is er ergens een wet die zegt dat tenzij het gaat om een DOA, een winkelier geen vervangend exemplaar mee mag geven
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 9 januari 2009 @ 11:28:17 #172
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64844698
quote:

[..]

Op de eerste plaats horen bankgegevens tot aan de login toe niet op een computer thuis. Daarnaast kan ik me geen bank bedenken waar ik geld van iemand afhandig kan maken zonder rabo-machientje of postbank-tan-codes.
Bankgegevens stonden niet op de pc zelf, echter in de email.
Door een formatering was die email niet meer bereikbaar geweest en dus die codes ook niet.

Maar goed we zijn het er over eens dat het niet netjes is. en dat het niet hoort

En laat BCC maar gewoon een goede uitleg verklaring geven.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 9 januari 2009 @ 11:29:51 #173
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64844755
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:27 schreef Roy_T het volgende:

[..]

De "fout van BCC"? Zoiets heet nou service, in plaats van iemand een paar weken te laten wachten. Neemt niet weg dat die service dan wel goed uitgevoerd moet worden uiteraard (wat hier dus niet gebeurd is). Of is er ergens een wet die zegt dat tenzij het gaat om een DOA, een winkelier geen vervangend exemplaar mee mag geven
nee die regel is er niet.
Als iets binnen een paar dagen al defect is mag je het zelfs nog als een DOA noteren.

Je mag er namelijk op dat moment van uit gaan dat er bij de arrival al een probleem was. Anders had TS niet binnen een paar dagen al niet meer op kunnen starten
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 9 januari 2009 @ 11:31:06 #174
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64844806
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:25 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Vraag ik me ook af. Dit wordt vast geen zaak, vermoedelijk zal - als TS volhoudt - BCC willen schikken met een tegoedbon oid. Maar wat zal een rechter toekennen in zo'n geval? Zou BBC een boete moeten betalen of een schadevergoeding? Is er uberhaupt een strafbaar feit gepleegd?
Strafbaar is inderdaad de vraag, aangezien BCC wel wist dat er privespullen op de laptop stonden aangezien TS dat ook gezegd heeft en haar verzekerd is dat dat geen probleem was.
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 11:32:52 #175
42184 crew  DaMart
pi_64844871
quote:

[..]

Verder zijn foto's niet echt iets waar je geld aan kan koppelen zodat TS tevreden zou zijn.
Persoonlijke teksten zie ik nog wel een mogelijkheid voor hoor. Ik weet niet wat er in stond, maar als dat dingen zijn die je liever voor jezelf houdt en waarvan je absoluut niet wil dat anderen ze zien....
quote:
Daarom wil ik weten wat de schadevergoeding zou kunnen zijn waarmee TS tevreden zou worden.

Ik ben het er wel mee eens dat het niet netjes is en dat het niet hoord dat een laptop zo aan iemand anders verkocht wordt.

De Geschillencommissie kennende kan er wel degelijk een schadevergoeding worden toegekend wanneer een ondernemer de klant overlast bezorgt of niet netjes behandelt. Voor beide opties valt hier wel wat te zeggen, volgens mij. In de eerste plaats is Pien niet netjes behandeld, maar daarnaast is er overlast in de zin van privégegevens die op straat zijn komen te liggen.

En een schadevergoeding, als die zou worden toegewezen, zal ook geen honderden euro's zijn, natuurlijk. EN verder lijkt het mij vooral zinvol om het er niet bij te laten zitten om een duidelijk signaal aan BCC af te geven dat je dit niet pikt. Wellicht zorgen ze dan op zijn minst dat procedures worden aangepast zodat dit niet meer gebeurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')