Kwakzorz,quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:55 schreef kwakveense het volgende:
[..]
dat zijn mn zwakste spiergroependus prima. flabber is voornamelijk de triceps, biceps heb k wel redelijke spieren. t is niet voor niks dat ik geen volledige pushup kan doen en wél 175 kilo drukken met mn benen op een leg press -- ben een beetje uit verhouding qua waar ik wel en niet gespierd ben.
thuis heb ik dumbbells trouwens, zit nu voor werk in amerika en heb ze hier niet mee genomen
Daar ga ik maar eens mee beginnenquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:35 schreef Andyy het volgende:
http://www.becomeaspartan.nl/
niemand die overwogen ?
daar train je ook de rest van je lijf mee
Goed zo!quote:Op zondag 15 februari 2009 15:31 schreef kwakveense het volgende:
k ben braaf bezig. week 1 zit erop... ik ga steeds iets veder bij de muur vandaan staan (nu ongeveer 1 meter -- ik ben maar 1,60 lang trouwens) en k heb minder spierpijn de volgende dag dus er gebeurt wel degelijk iets...
Wou dat ook doen maar kreeg direct last van mn rug/nek.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:53 schreef kwakveense het volgende:
nee, als ik er 100 tegen de muur kan, kan ik er vast wel 5 gewoon en gaan we t hele cirkeltje nog een keertje af ofzo...
ik doe op de rustdagen trouwens het 200 sit-up programma...met double crunches...
Met pushups train je alleen een deel van je armen (triceps) je schouders en natuurlijk je borstspieren. Als je alleen pushups doet zou het dus niet helpen met je rugprobleem, het zou juist kunnen verergeren. Als je rechter wil lopen zal je er vooral op moeten letten, dat is de beste training voor een rechte rug. Dus op elk moment van je dag jezelf eraan herinneren om recht te lopen en te zitten. Rugtraining kan wel helpen, maar dat is vrij moeilijk om thuis te doen als je verder geen materiaal hebt liggen. Een eenvoudige manier is het kopen van een optrekstang die je klemt tussen het kozijn van de deur. Je kan hiervoor googlen op optrekstaaf.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:50 schreef Cassius23 het volgende:
Hai,
Ik wil dus ook binnenkort beginnen, alleen ik loop van mijzelf al beetje met mijn schouders naar voren. Is dit programma dan verstandig? Ik wil namelijk naast spieropbouw ook een rechtere rug trainen. Iemand suggesties?
BVD
Probeer je rug gedurende de pushups recht te houden. Als dat niet lukt, doe ze dan tegen een muur.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:50 schreef Cassius23 het volgende:
Hai,
Ik wil dus ook binnenkort beginnen, alleen ik loop van mijzelf al beetje met mijn schouders naar voren. Is dit programma dan verstandig? Ik wil namelijk naast spieropbouw ook een rechtere rug trainen. Iemand suggesties?
BVD
Kwakveense, doorgaan!!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:30 schreef kwakveense het volgende:
misschien toch vanavond maar weer proberen.
oh en kaas: ik heb echt nergens bankjesdus die oefening ken ik wel, maar doe ik nooit -- ik wil er neit voor naar de sportschool hoeven, dan doe ik het toch niet. Ooit wel dat soort oefeningen op de rand van t bed geporbeerd, maar ik kan mezelf dus echt niet houden!! ik ben er te slap voor om de oefening ubrhaupt te kunnen doen....
Je moet ook niet rusten. Je moet jezelf mentaal voorbereiden op de volgende sessie bij voorkeur met opzwepende muziek!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:47 schreef kwakveense het volgende:
beetje lastig om (bij die oefeningen voor triceps specifiek) door te gaan als je terwijl je je de eerste keer laat zakken doorklapt op de grond... dan train je niks en word tt ook niet beter!
die pushups meot ik gewoon weer gaan doen, i know... maar ik ben veel te ongeduldig voor de rusten tussen de sets
wtf als man maximaal 1 pushupquote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:02 schreef LoggedIn het volgende:
hey, grappigIk kan op dit moment bijna 1 pushup, zou wel beter zijn als ik er een aantal achter elkaar kon doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |