abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66621402
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:34 schreef WRH het volgende:
[ afbeelding ]

uitsnijden is bij mij helaas niet een optie omdat de tekening te groot is en op een vervelende plek zit, er is simpelweg geen huid om de boel ook maar enigszins te kunnen hechten.

Volgens mij is uitsnijden altijd wel mogelijk, ook op plekken waar het te groot is om te hechten. In dat soort gevallen gebruiken ze donor-huid om het gat te dichten. Het punt daarbij is alleen, dat donor-huid er heel anders uit gaat zien dan je eigen huid en het ook erg zal lijken op een brandwond.
Geen
pi_66624643
klopt, ik moet dan een huid transplantatie aangaan en dat vindt ik voor nu nog even een brug te ver.
eerst maar kijken hoever ik kom met laser.

ohja, zag iets over donkere korstjes na laser en twijfel of dat bloed of inkt was.
ehm, geen twijfel, dat is eigenlijk altijd bloed en helaas geen inkt.
ik denk zelf ook nog steeds geregeld (tegen beter weten in) dat het misschien toch wel een keer stiekem vermomde inkt is, maar helaas, altijd als ik het openkrab is het toch gewoon een wondje, de inkt zit echt dieper en komt er alleen 'aan de onderkant van de huid' uit, niet bovenop.

ik weet niet hoe de tatoeage is opgebouwd, maar ik zag zelf de eerste behandeling ook vrij veel effect en dacht toen ook meteen; hah, als het in dit tempo doorgaat..
maar dat deed het dus niet, dat eerste effect waren de schaduwen die ik in de tatoeage had, erg licht en dun gezet en die verdwenen echt heel snel, maar de rest is aanzienlijk hardnekkiger.

ik merk ook verschil in behandelingen, de ene keer zie ik echt verschil enkele weken na de behandeling, de andere keer totaal niet.
ik denk dat er gewoon nog heel veel meer van invloed is dan alleen de laser zelf, misschien dingen als eigen huidstructuur, maar ook (bij vrouwen) zaken als tijd van de maand, merk daarbij zelf bv ook verschil in pijn ervaring, misschien zelfs wel temperatuur, veel buiten of juist binnen dus seizoenen, verzin het maar.
er zit in ieder geval net iets te veel verschil in effect per behandeling.

pijn begint overigens ook minder te worden (of ik raak meer gewend).
verdovende zalf doe ik ongeveer 2 uur voor de behandeling op, laat een dikke laag goed intrekken en naderhand wordt er flink gekoeld.
wel de avond zelf altijd beroerd, behoorlijke koorst 2 dagen lang en ook gewoon heel erg duf en moe.
de behandelde plek zelf is eigenlijk alleen dezelfde dag en dag erna wat beurs en pijnlijk.
maar ook dat zal per persoon verschillen, ik ben zelf van nature extreem bleek en kan dus bv ook nooit in de zon zitten, paar keer heel erg verbrand en doodziek van geworden, laser zal ongetwijfeld een vergelijkbare uitwerking hebben.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_66624792
excuus trouwens voor even niet reageren, was even periode erg druk.
hoe gaat het nu met de anderen, Wendy bv, hoe staat het er bij jou voor, alles geheeld inmiddels?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 13:28:28 #154
205133 magnetron
do the microwave!
pi_66894240
Vorige week donderdag derde behandeling gehad bij Lasercentrum Biltstraat...

Dat donkere is irl gewoon donkerrode bloedpuntjes.. beetje slechte foto maar het gaat geloof ik wel de goede kant op, het midden is al een stuk lichter!
do the microwave!
pi_66909869
Heeft iemand ervaring bij kliniek Oud Suyt in Zaandam?

http://www.kliniekeninfo.nl/Klinieken/Oud-Suyt_162/Behandelingen

Greetz.
pi_66923481
Hoi Sjonniebuter, ik heb je linkje bekeken, en die kliniek ziet er zeker wel betrouwbaar uit hoor! Zou me alleen niet blind staren op het fotootje dat erbij staat. Ik heb nog bij niemand zo'n resultaat gezien na 6 behandelingen. Verder geven ze wel duidelijke en eerlijke uitleg, en gebruiken ze hetzelfde laserapparaat als mijn behandelaar. Ga anders vrijblijvend eens een praatje maken, dan hebben ze de tattoo gezien, en kunnen zij je wel meer vertellen.
pi_67926032
Weer even een update.

Vandaag opnieuw behandeling gehad en dit keer met een nieuw experimenteel apparaat erbij, een koeling.
de kliniek had deze een periode op proef en gaan hierna op basis van de gebruikerservaringen beslissen of ze het wat vinden om aan te schaffen.
wat mij betreft wel, want dit was echt heel prettig.

het apparaat blaast ijskoude lucht over de te behandelen locatie, dat begint al kort voor het laseren en loopt dan op tot ongeveer min 30 graden.
daarna begint het laseren en tijdens het laseren gaat de koeling door, waardoor de laser veel minder tijd krijgt om de temperatuur in de huid zo te laten stijgen.
na het laseren werd nog even doorgegaan met koelen, in principe moet dit ook eventuele blaren en blaasjes tegengaan, maar ook tijdens de behandeling was het al heel prettig, de huid is zo verdoofd en de laser krijgt veel minder tijd om de boel op te warmen, het wordt echt tegelijkertijd weer extreem afgekoeld, hele prettige ervaring, ik heb het laseren nauwelijks gevoeld dit keer!

ook zie je sinds de vorige behandeling eindelijk eindelijk vooruitgang, er beginnen wat witte vlekken te 'vallen', dus ik ben wel blij.
minder last dit keer, nauwelijks pijn tijdens de behandeling en ook al (eindelijk) zichtbare verkleuringen, mijn weekend kan niet meer stuk.

zodra dit weer wat verder is plaats ik weer een foto, eerst maar weer een maand of wat de inkt laten afvoeren.
pi_67926242
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 16:23 schreef WRH het volgende:
Weer even een update.

Vandaag opnieuw behandeling gehad en dit keer met een nieuw experimenteel apparaat erbij, een koeling.
de kliniek had deze een periode op proef en gaan hierna op basis van de gebruikerservaringen beslissen of ze het wat vinden om aan te schaffen.
wat mij betreft wel, want dit was echt heel prettig.

het apparaat blaast ijskoude lucht over de te behandelen locatie, dat begint al kort voor het laseren en loopt dan op tot ongeveer min 30 graden.
daarna begint het laseren en tijdens het laseren gaat de koeling door, waardoor de laser veel minder tijd krijgt om de temperatuur in de huid zo te laten stijgen.
na het laseren werd nog even doorgegaan met koelen, in principe moet dit ook eventuele blaren en blaasjes tegengaan, maar ook tijdens de behandeling was het al heel prettig, de huid is zo verdoofd en de laser krijgt veel minder tijd om de boel op te warmen, het wordt echt tegelijkertijd weer extreem afgekoeld, hele prettige ervaring, ik heb het laseren nauwelijks gevoeld dit keer!

ook zie je sinds de vorige behandeling eindelijk eindelijk vooruitgang, er beginnen wat witte vlekken te 'vallen', dus ik ben wel blij.
minder last dit keer, nauwelijks pijn tijdens de behandeling en ook al (eindelijk) zichtbare verkleuringen, mijn weekend kan niet meer stuk.

zodra dit weer wat verder is plaats ik weer een foto, eerst maar weer een maand of wat de inkt laten afvoeren.
Klinkt heel goed WRH! Ik hoop dat je weer de nodige progressie gaat maken. Het lijkt me qua genezing ook best gunstig met zo'n koeling. Als je huid idd de kans niet krijgt om teveel op te warmen lijkt het me ook de evt littekenvorming tegen te moeten gaan. Iig fijn dat de behandeling zo een stuk prettiger is. Ik heb al lekker weer in het zonnetje gezeten, maar wel met een sunblock op mn litteken natuurlijk. Het is nu 5.5 maand geleden alweer en voor je er echt mee in de zon mag ben je toch wel op een jaar na de operatie. Anders bestaat de kans dat je permanent een donker litteken krijgt en daar heb ik niet zo'n zin in natuurlijk Benieuwd naar je foto updates
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_67926319
ben jaloers, alweer in het zonnetje gezeten
moet toch wel een lekker gevoel zijn!

vind het zelf super positief dat ook hier de techniek toch doorgaat en zo'n kliniek weer iets nieuws probeert om de boel nog mooier te kunnen doen, want inderdaad was dit precies wat zij ook zeiden: minder kans op littekenvorming, snellere genezing, dus mooier effect en dan eigenlijk als bij-effect dat het tijdens het laseren ook nog eens met aanzienlijk minder pijn samen gaat.
zal het even dit weekend in de gaten houden hoe het nu heelt en ze na de pasen even mailen, want wat mij betreft mogen ze hem aanschaffen, ben er heel erg blij mee.
pi_68255225
ik las dat sommige hier in veldhoven naar een kliniek gaan (excuses allereerst, niet alle 4 de topics heb ik doorgelezen) en nou ben ik een jaar geleden ook langs een kliniek in Veldhoven gesurft. Aangezien dit helaas niet haalbaar is ivm reizen vanuit rotterdam en ik een kliniek heb gevonden met bijna dezelfde naam als in veldhoven en was ik benieuwd naar jullie mening.

http://www.skinaesthetics.nl/

Is laseren sowieso wel verstandig met een getinte huid.? Uit ervaring weet ik dat littekenweefsel vrij snel roze/rood en zeer opvallend is op mijn huid. Misschien is er iemand met ervaring?
pi_68260706
ik ken de kliniek zelf niet dus kan helaas niet veel zeggen over hun kwaliteit.
wel zie ik staan dat ze een 'medisch cosmetisch team' hebben en dat is meestal de instinker naam voor geen chirurgen. (verschil arts - chirurg).
reden dat ik naar de kliniek in veldhoven ga (niet te verwarren met de laserkliniek in veldhoven) is juist dat daar ook plastisch chirurgen rondlopen, zowel voor 2nd opinion als voor eventuele bij- of nabehandeling.

anders gewoon een afspraak maken voor een intake? denk dat de meesten bij dit soort dingen toch zoveel mogelijk op gevoel af gaan en dat is voor iedereen verschillend.

vwb laseren bij een getinte huid; daarvan heb ik inderdaad begrepen dat het resultaat minder is en ook veel minder mooi, dus ik zou daar zeker even flink op doorvragen bij je intake, volgens mij krijg je het niet helemaal als je eigen huidje na het laseren en een witte afdruk van de oorspronkelijke tatoeage lijkt mij niet de bedoeling.

is de tatoeage groot of klein, misschien is wegsnijden een betere optie?
pi_68260745
wat ik nog even wilde toevoegen:
op de site staat ook dat ze minimaal 4 behandelingen willen uitvoeren voor de inkt weg is. dat vindt ik erg optimistisch gesteld, er is bijna niemand die zo weinig behandelingen heeft, dus dat 'minimaal' vind ik in dit geval een tikje misleidend.
pi_68363893
Na een aantal keer de site doorgekeken te hebben, lijkt het me inderdaad beter om voor de kliniek in Veldhoven te gaan. Die ziet er sowieso al een stuk professioneler uit.

Ik heb net zoals jij aangeeft al vaker gehoord dat het op een getinte huid moeilijker is. Sowieso zijn dingen dan vaak moeilijker, je houdt er eerder lichte plekken aan over.
Uitsnijden is alleen niet echt een optie. Hij is niet groot (ong 4 a 5 lang. 3 a 4 cm breed) maar hij zit iets boven mijn borst, waardoor dat net iets opvallender zal zijn. maar ach, eigenlijk is alles beter dan de schaamte die ik er nu voor heb en om nou de rest van me leven met truien dicht tot aan me nek te lopen. Dat is ook niet echt een geweldig vooruitzicht.

Dat wordt dus een reis plannen naar Veldhoven

In ieder geval bedankt voor je mening.
pi_68365032
laat je hier weten wat de uitkomst is van je intake?
iedereen hier is altijd erg benieuwd hoe het verdere verloop is.

vond ze zelf bij Veldhoven erg eerlijk, geven netjes aan dat ze geen garantie kunnen geven en verwacht dat ze bij een getinte huid ook eerlijk zullen zeggen dat ze het niet 100% weg zullen krijgen, dit in tegenstelling tot Vossius te Amsterdam die luidkeels verkondigt dat het absoluut allemaal helemaal weggaat en geheel zonder een enkel littekentje etc etc, gewoon niet waar, maar dan krijg je bij veel mensen wel een heel fout verwachtingspatroon.
ik ga er nu vanuit dat er altijd wel iets te zien zal blijven en dat het nooit perfect zal worden, maar zoals jij zegt; in ieder geval al aanzienlijk minder dan de volle zwarte tekening en dat is al heel veel waard wat mij betreft.

volledig littekenloos is nauwelijks mogelijk, de tatoeage zelf is al een verminking van de huid en dus al op zichzelf eigenlijk een litteken. wat laser wel doet is dat zo goed mogelijk beperken.
pi_69475970
Even een korte vraag.
Heb nu 4 succesvolle laserbehandelingen gehad, maar vertrek voor waarschijnlijk een half jaar naar het buitenland ivm stage.
Kan een pauze van een half jaar kwaad voor de behandeling?

Bedankt
pi_69479122
nee integendeel zou ik zelfs zeggen.
de afvoer via je bloed gaat gewoon door, op een bepaald moment voert er niet zoveel meer af en dat is het moment dat je een volgende laserbehandeling ondergaat, zodat het weer op gang gebracht wordt zogezegd.
een langere tijd ertussen doet niets schadelijks, het stopt gewoon een tijdje met vager worden tot je weer een behandeling ondergaat.
ik doe het zelf wel eens, even een iets langere tijd ertussen om de boel even met rust te laten, is juist wel ok.

schiet het al op, kun je al een beetje verschil zien?
pi_69490813
Ben ik ook weer ff! Ik ben 4 mei geweest, en mijn volgende behandeling staat pas weer voor half september gepland. Kan geen kwaad hoor!
pi_69496003
zat er ook even aan te denken om het even over de zomer (felle zon) heen te tillen maar heb toch maar de volgende behandeling begin juli staan.
eigenlijk omdat ik met mijn bleke huid toch al nooit in de zon zit en per definitie met zonnebrand in de schaduw blijf, dus denk dat het wel kan.

ben trouwens toch al weer een beetje blij. zit natuurlijk al maanden naar de tatoeage te staren en zie telkens maar nauwelijks vermindering terwijl lief zegt dat hij echt absoluut al veel vager is.
maar omdat je het bij jezelf altijd te traag vindt gaan vond ik dat minder.
nu puur toevallig dat we een stukje video keken van ons vorige huis 3 jaar geleden en daar stond op een bepaald moment mijn tatoeage nogal duidelijk in beeld. en ja, echt inktzwart, diep diep zwart en scherp en totaal niet te vergelijken met hoe het er nu uitziet; vaal grijs, als een soort uitgelopen inkt achtige tekening, dus geen super scherpe lijnen meer, maar vooral grijs.
ik ben weer blij :-)
pi_69637030
Hallo, ik wil ook mijn tattoo laten weglaseren. Snijden klinkt wel als een goede en snelle oplossing, maar is bij mij denk ik geen optie omdat de tattoo aan de binnenkant van mijn pols zit, bovenop slagader, aders en peesjes. Die zie je ook gewoon zitten, dus er met een mes in gaan snijden lijkt me te gevaarlijk daar.
Ik heb hier goede verhalen gelezen over de aesthetics kliniek in Veldhoven, dus ik ga die maar eens bellen voor een consult.
Heeft iemand wel eens iets gehoord over www.tattoomove.nl in Arnhem?
De site ziet er in ieder geval niet erg professioneel uit, maar de foto's van de resultaten vind ik er best goed uit zien en in ieder geval niet gephotoshopt.
Mijn tattoo is niet zo heel goed gezet, hij loopt hier en daar al een beetje uit terwijl ik hem pas 1,5 jaar heb. Hij is niet strak gezet, niet echt diepzwart en ook niet overal even zwart. Ben ook nooit voor een tweede keer terug geweest, dus heb wel een beetje goede hoop dat ie echt weg zal kunnen gaan.
It Ain't Necessarily So
pi_69639543
misschien ben ik te kritisch maar ik zie 2 dingen die ik als niet positief ervaar op hun site:
ze doen in laser ontharing en tatoeage verwijdering. voor deze behandelingen zijn 2 totaal verschillende types laser nodig, ik hoop dat ze dat begrijpen en dat het niet een gevalletje is van mensen die ontdekken dat ze met een goedkope laser voor ontharing ook lekker dure behandelingen voor tatoeage verwijdering kunnen bieden.
tweede is dat ik zie staan dat ze adviseren 4 weken tussen de behandeling te houden. 4 weken is veel te kort, in 4 weken heeft je bloed nog niet afgevoerd wat er in een laserbehandeling is 'losgeschoten'.
het varieert wat klinieken / behandelaren adviseren, ik doe zelf 10 weken er tussen, er zijn er met 8 weken en met 6 weken maar 4 weken is te kort. (daar wordt er maar 1 beter van, de kliniek die meer behandelingen doet en dus meer betaald krijgt voor absoluut geen toegevoegde waarde, de frequentie opvoeren heeft geen enkel nut, het verwijderen kan daarmee niet versneld worden)

of ze goed zijn of niet kan ikzelf niet beoordelen, misschien iemand persoonlijke ervaring?
ik wil er ook niet alleen maar negatief over zijn, al merk ik zelf wel dat als je eenmaal ervaringen hebt bij een slechte behandelaar, je erg erg voorzichtig wordt over andere behandelaren en erg kritisch de info tot je neemt. (denk dat Samson dat ook wel heeft)

zou ze gewoon even bellen voor een afspraak, ik vind het zelf niet gek als je bij meerdere behandelaars langsgaat voor een informerend gesprek, het gaat tenslotte om je eigen lijf en je zit langdurig aan de behandeling vast, dan kan het maar beter klikken en moet je er zelf vertrouwen in hebben.
vraag of er foto's getoond kunnen worden van hun eigen patienten, vraag welke laser ze waarvoor gebruiken, (niet alle lasers kunnen op alle kleuren inkt, of zijn meer of minder effectief) hoeveel jaar ze ervaring hebben en of ze in die tijd van lasers verandert zijn bv wegens verbeterde techniek en zo ja van welke laser naar welke laser, dat soort dingen.
pi_69639661
overigens, ik zie de opmerking staan dat de tatoeage littekenvrij verwijdert wordt.
dat is een illusie, volledig littekenvrij is zo goed als onmogelijk, simpelweg omdat het tatoeeren zelf al een huidbeschadiging is, het enige dat een behandelaar kan aangeven is zo min mogelijk en in sommige gevallen nagenoeg littekenvrij, maar volledig littekenvrij is niet mogelijk. (en al helemaal niet als je een donkere huid hebt)
pi_69640191
WRH welke kliniek in Veldhoven zit je? Aesthetic Clinics?

Mijn vriendin wil er ook graag 1 weghalen, na zulke goede berichten van je ben ik nieuwsgierig geraakt
pi_69655974
ja, zit zelf bij aesthetics. er zit er nog 1 in Veldhoven, een laserkliniek. (dacht dat deze ook in orde was)
Aestethics is een plastisch chirurgische kliniek.
voor ik hier terechtkwam ben ik helaas ook eerst slachtoffer geworden van dhr Looman in Amsterdam (Vossius) zoals meerdere hier en daarna ben ik echt super kritisch gaan zoeken.
ik woon zelf in flevopolder dus elke keer naar brabant is gewoon niet naast de deur, maar ik heb het er voor over.
pi_69656420
Ik ga ook naar Aesthetic Clinics, en mij bevalt die heel goed. Door de topics heen staan wel wat foto's van de vorderingen bij mij. Ik heb 4 mei nog een behandeling gehad, dus binnenkort maar weer een plaatje schieten van mijn pootje..!
pi_69658476
ohja, dat is waar, wij zitten redelijk in hetzelfde laser-schema :-)
heb je ook dat nieuwe apparaat gehad de vorige keer, die koelmachine?
scheelde echt enorm, hoop dat ze hem definitief aanschaffen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')