klopt, ik moet dan een huid transplantatie aangaan en dat vindt ik voor nu nog even een brug te ver.
eerst maar kijken hoever ik kom met laser.
ohja, zag iets over donkere korstjes na laser en twijfel of dat bloed of inkt was.
ehm, geen twijfel, dat is eigenlijk altijd bloed en helaas geen inkt.
ik denk zelf ook nog steeds geregeld (tegen beter weten in) dat het misschien toch wel een keer stiekem vermomde inkt is, maar helaas, altijd als ik het openkrab is het toch gewoon een wondje, de inkt zit echt dieper en komt er alleen 'aan de onderkant van de huid' uit, niet bovenop.
ik weet niet hoe de tatoeage is opgebouwd, maar ik zag zelf de eerste behandeling ook vrij veel effect en dacht toen ook meteen; hah, als het in dit tempo doorgaat..
maar dat deed het dus niet, dat eerste effect waren de schaduwen die ik in de tatoeage had, erg licht en dun gezet en die verdwenen echt heel snel, maar de rest is aanzienlijk hardnekkiger.
ik merk ook verschil in behandelingen, de ene keer zie ik echt verschil enkele weken na de behandeling, de andere keer totaal niet.
ik denk dat er gewoon nog heel veel meer van invloed is dan alleen de laser zelf, misschien dingen als eigen huidstructuur, maar ook (bij vrouwen) zaken als tijd van de maand, merk daarbij zelf bv ook verschil in pijn ervaring, misschien zelfs wel temperatuur, veel buiten of juist binnen dus seizoenen, verzin het maar.
er zit in ieder geval net iets te veel verschil in effect per behandeling.
pijn begint overigens ook minder te worden (of ik raak meer gewend).
verdovende zalf doe ik ongeveer 2 uur voor de behandeling op, laat een dikke laag goed intrekken en naderhand wordt er flink gekoeld.
wel de avond zelf altijd beroerd, behoorlijke koorst 2 dagen lang en ook gewoon heel erg duf en moe.
de behandelde plek zelf is eigenlijk alleen dezelfde dag en dag erna wat beurs en pijnlijk.
maar ook dat zal per persoon verschillen, ik ben zelf van nature extreem bleek en kan dus bv ook nooit in de zon zitten, paar keer heel erg verbrand en doodziek van geworden, laser zal ongetwijfeld een vergelijkbare uitwerking hebben.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.