abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75178390
Ik heb eerder ook de vergissing gemaakt om vooral praktisch te denken en zo kwam ik bij de hier welbekende niet zo beste behandelaar in Amsterdam centrum terecht.
ik woon nl in Almere en werkte toen geregeld in Amsterdam dus dacht; lekker makkelijk, op vrijdagmiddag na het werk even langs, kan ik daarna het weekend rustig aan doen en hoef ik niet uren in de auto te zitten.

omdat dat zo mis liep ben ik toen gewoon echt gaan zoeken naar een goede behandelaar / kliniek en deed ik dat op basis van hele andere criteria en heb ik de reisafstand volledig losgelaten.
Het was heel prettig geweest als ik een behandelaar gevonden had die goed was en dichterbij, want om heel eerlijk te zijn vind ik het niet echt leuk om dat eind te moeten rijden elke keer, Almere - Veldhoven is best een stuk.
Lief gaat dan ook altijd mee en rijd terug en we stoppen altijd vooraf of achteraf halverwege om iets te eten of drinken, gewoon om er ook iets leuks van te maken, dan merk je minder dat het een stukje rijden is.
(en anderhalf uur heen en anderhalf uur terug voor feitelijk 2 minuten laseren maakt dat het toch een hele dag kost) .

Als Hoorn goed is en je een goed gevoel geeft; gewoon doen, dichtbij is gewoon een mooie meevaller als dat lukt, als het maar niet het uitgangspunt is.
ik denk dat we hier met zijn allen op dit topic al een redeljk goed beeld hebben van de goede behandelaars (En dat zijn er meerdere) en de slechte behandelaars (en dat zijn er ook meerdere).

en wie weet, misschien heb je wel een kleine tatoeage op een makkelijke plek en is chirurgisch verwijderen voor jou een optie, dan ben je er helemaal snel vanaf en hoef je niet te wachten tot je huid is bijgetrokken van de Roaccutane.

en waar je rekening mee moet houden (en wat ik zelf best onderschat heb qua gevoel) is dat áls je eenmaal het besluit hebt genomen om een tatoeage te verwijderen je pas dan begint aan een traject dat tussen een jaar en 3 jaar duurt en dat is best even zuur op zo'n moment.
je beslist en dat is al een proces eigenlijk, voor je op dat punt bent dat je zeker weet dat je de tekening weg wilt hebben en dan begin je en wil je het gewoon meteen weg hebben en dan krijg je te horen dat je nog wel een paar jaar bezig bent, echt niet leuk. nu beginnen betekent helaas niet al van de zomer zonder tatoeage in een korte rok of t shirt met korte mouwen, helaas.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_75399976
Nee, ik heb me er wel al op ingesteld dat het heel lang gaat duren, dus dat maakt me niet zo uit.
Ik heb 2 tattoos waar ik vanaf wil, de een zit op mijn bovenarm en is zichtbaar als ik in de zomer een shirtje draag en vind dat op kantoor niet zo prettig en zie mezelf ook niet ooit als moeder met baby op de arm en dan zo'n tattoo.... geen goed voorbeeld.

De ander zit op mijn onderrug en is al een zeer prof coverup voor een mislukt ding gezet door een slager, dus dat gaat echt een hoop werk kosten en veel pijn. Ik twijfel nog welke ik als eerste ga doen, zijn allebei toch ong. 12 bij 12 cm.

Die in Hoorn hebben wel de nieuwste laser en precies die ze bij Veldhoven hebben, dus in eerste instantie heb ik dan zoiets van, wat kan er misgaan... maar het blijft een laser dus bij verkeerde toepassing kan het dus denk ik wel misgaan.

Toch maar treinen dus....
pi_75404079
oei, een cover up.
dat is die van mij ook en dat duurt inderdaad wat langer, helaas.

imisschien gewoon naar beide behandelaars gaan en uitgebreide uitleg vragen.
dat we hier niet zoveel van Hoorn weten, hoeft niet in te houden dat het geen goede behandelaar is, dat kan natuurlijk best wel en dan is het wel prettig als je kortere reistijd hebt.
enige wat ik wel jammer vindt is dat ze volgens de website in Hoorn slechts 1 type laser hebben en niet elke inktkleur is dan goed te behandelen. Maar dat hoeft niet van invloed te zijn op jouw tatoeage, ik weet niet of je 1 met kleur hebt.

probeer anders een afspraak bij beide op 1 dag te krijgen en maak er een dagje van, met Hoorn en Veldhoven heb je wel een tripje heel Nederland maar dan weet je wel waar je aan toe bent en ben je waarschijnlijk in staat om en goed overwogen besluit te nemen.

en als je het financieel kunt dragen, waarom niet beide tatoeages tegelijk behandelen?
Misschien dat er een korting gegeven kan worden als je er 2 tegelijk laat behandelen, zou het zeker ter sprake brengen.
pi_75405261
zit me nu trouwens plaatsvervangend vreselijk boos te maken op een ander forum waar ik geregeld meelees over laser en tatoeageverwijdering.
iemand is hier onder behandeling van een behandelaar die elke 4 weken een laserbehandeling voorstelt, sterker nog, behandelaar geeft aan de forumschrijver aan dat de inkt na behandeling binnen 2 weken weg afgevoerd is en de behandelingen dus eigenlijk nog wel sneller kunnen

@ Samson; ik heb al gevraagd of het toevallig een behandelaar in Amsterdam centrum is
pi_75419086
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:50 schreef WRH het volgende:
zit me nu trouwens plaatsvervangend vreselijk boos te maken op een ander forum waar ik geregeld meelees over laser en tatoeageverwijdering.
iemand is hier onder behandeling van een behandelaar die elke 4 weken een laserbehandeling voorstelt, sterker nog, behandelaar geeft aan de forumschrijver aan dat de inkt na behandeling binnen 2 weken weg afgevoerd is en de behandelingen dus eigenlijk nog wel sneller kunnen

@ Samson; ik heb al gevraagd of het toevallig een behandelaar in Amsterdam centrum is
Mmm, grote kans denk ik, die wil enkel lekker cashen....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_75434440
toch is het erg, dat er dus gewoon mensen zijn die zo'n laser aanschaffen en doodleuk beweren dat het binnen 2 weken afgevoerd is en je gewoon elke 4 weken een laserbehandeling kunt ondergaan.
ander persoon op dat forum wilde het absoluut niet geloven dat dat te kort op elkaar is en gaf als excuus; 'dat haar behandelaar dermatoloog is en het daarom beter weet'
blijft bizar om te zien hoe mensen zich ook in de maling willen laten nemen en zo met hun eigen lijf omspringen.
werd bovendien ook weer gevraagd naar de welbekende rejuvi methode, toen haakte ik af
pi_75475832
Ja, echt erg dat er nog steeds zulke mazen in de wet zitten en er hoop mensen denken, hey leuk, ik ga ook een praktijkje openen, kan ik lekker vaker op vakantie etc. En dat is niet alleen met tattoos zetten en verwijderen helaas.

Ja mijn coverup... baal er wel van, maar gelukkig zit ie op mijn onderrug dus vaak zie ik hem zelf toch niet haha. Denk dat die op mijn arm als eerste weg gaat. Alle twee tegelijk lijkt me beetje pittig, want als ik niet op mijn rug kan liggen slapen, moet ik op mijn zij, maar ja, als ik daar ook heb laten laseren word ik echt brak wakker, als ik al in slaap val lol!

Eigenlijk vind ik dat er een soort wet moet komen of verplichte bedenktijd ofzoiets (al weet ik dat dat onmogelijk is). Toen ik 14 was, maar wel 18 leek en zo makkelijk een tattoo kon laten omdat ik dat al jaren wilde had ik toch liever gehad dat ze hadden geweigerd. Maar ja, dat is achteraf gelul, ik vond mijn tattoo tot vorig jaar wel leuk (toch 14 jaar plezier van gehad dus), behalve als ik een mooie jurk aan deed, want zo'n tribal op je bovenarm deed er afbreuk aan....
pi_75491164
Ik woon zelf ook in Noord-Holland, dus Hoorn zou wat prettiger de bereizen zijn dan Veldhoven. Ik moet wel zeggen dat ik de website van Hoorn er wat minder 'professioneel' uit vindt zien, maar dat zegt natuurlijk nog niet echt veel over de kliniek zelf. Er staat verder over het algemeen precies dezelfde informatie op als die van Veldhoven en andere die ik wel eens heb bekeken.
Langs beiden klinieken voor een gesprek kan natuurlijk geen kwaad.
pi_76295894
Ik wens iedereen hier die in het proces zit van tatoeageverwijdering een succesvol 2010 en dat jullie weer een stuk verder mogen komen bij een tattooloos bestaan
pi_76297270
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 17:09 schreef Samson het volgende:
Ik wens iedereen hier die in het proces zit van tatoeageverwijdering een succesvol 2010 en dat jullie weer een stuk verder mogen komen bij een tattooloos bestaan
Jij ook gelukkig nieuwjaar!! En de rest natuurlijk ook..!
  vrijdag 1 januari 2010 @ 20:05:11 #261
284887 _appeltje_
snoep verstandig!
pi_76301008
dit jaar ben ik als t goed is van mn tatoeage af:)
maandag heb ik weer een afspraak,mn 10e geloof ik ondertussen al..
ben al een jaar of 2 bezig nu,en hij wordt nu al echt vaag!
volgens mijn behandelaar zal ie rond september zo ongeveer echt wel weg moeten zijn:)
heb m op mn bovenarm,en dan ook nog rondom.
ik hou t hier in de gaten en zal jullie ook een beetje op de hoogte houden of t allemaal loopt
zoals ik hoop!
pi_76351388
klinkt goed!
ben zelf ook ongeveer al bijna zo lang bezig schat ik.
zodra mijn verbouwing klaar is zal ik even wat foto's maken, er beginnen wat witte vlekjes 'in te vallen'

gelukkig nieuwjaar iedereen!
pi_76360811
quote:
Op zondag 3 januari 2010 11:15 schreef WRH het volgende:
klinkt goed!
ben zelf ook ongeveer al bijna zo lang bezig schat ik.
zodra mijn verbouwing klaar is zal ik even wat foto's maken, er beginnen wat witte vlekjes 'in te vallen'

gelukkig nieuwjaar iedereen!
De verbouwing van jezelf of van je huis
pi_76427222
voorlopig nog even die van het huis!
ik zie nu stapels witte vlekjes maar die zijn vrnl van het gips of stucwerk
pi_77445547
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 08:28 schreef WRH het volgende:
voorlopig nog even die van het huis!
ik zie nu stapels witte vlekjes maar die zijn vrnl van het gips of stucwerk
Hoe staat het met je verbouwing? Heb je al foto's? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe het er nu bij je uit ziet (ik bedoel dus qua tatoeage)
pi_77541924
zal even kijken of ik vandaag of morgen wat kan plaatsen!
pi_77543511
hallo, ik ben sinds kort begonnen met het laten verwijderen van mijn tattoo met een laser. ik heb nu 2 behandelingen achter de rug. het is een best wel grote donkere tattoo met veel inkt. dus ik zal wel veel behandelingen nodig hebben voordat het weg is . ik volg dit forum al een tijdje en dacht laat ik mijn ervaringen ook maar delen. na 2 behandelingen zie je natuurlijk nog niet zo heel veel maar het is wel een klein beetje lichter. de behandeling doet wel pijn maar duurt gelukkig niet zo lang. daarom vind ik dat niet zo erg. ik heb een keer in de twee maanden een behandeling. ik hoop dat het snel zal gaan en dat het helemaal weg gaat.

iedereen die bezig is met het verwijderen van zijn of haar tatoo..ik wens jullie veel succes
pi_77560665
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:04 schreef WRH het volgende:
zal even kijken of ik vandaag of morgen wat kan plaatsen!
Graag
pi_77625040
ok niet zulke heldere pics, heb niet echt een geschikt toestel voor close up's maar misschien dat het al een beeld geeft:

en van nog iets dichterbij:

wat op de foto's volgens mij wel redelijk naar voren komt, is hoe de verwijdering in zijn werk gaat.
Op meerdere plekken zijn wat 'witte gaatjes' te zien, de huid die langzaam weer zichtbaar wordt.
De eerste paar laserbehandelingen werd de tekening vooral steeds vager en grijzer, de laatste 2 behandelingen zie ik overal kleine gaatjes vallen.
Ook is de tekening een beetje zijn scherpte aan het verliezen, het was niet alleen een inktzwarte tatoeage, maar de lijnen waren ook heel scherp, dat zijn ze nu niet meer, het lijkt een soort inkt in water; het wordt allemaal wat troebeler en losser.

Volgende maand weer, optimistich maar weer door!
pi_77647552
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:20 schreef WRH het volgende:
ok niet zulke heldere pics, heb niet echt een geschikt toestel voor close up's maar misschien dat het al een beeld geeft:

[ afbeelding ]

en van nog iets dichterbij:
[ afbeelding ]

wat op de foto's volgens mij wel redelijk naar voren komt, is hoe de verwijdering in zijn werk gaat.
Op meerdere plekken zijn wat 'witte gaatjes' te zien, de huid die langzaam weer zichtbaar wordt.
De eerste paar laserbehandelingen werd de tekening vooral steeds vager en grijzer, de laatste 2 behandelingen zie ik overal kleine gaatjes vallen.
Ook is de tekening een beetje zijn scherpte aan het verliezen, het was niet alleen een inktzwarte tatoeage, maar de lijnen waren ook heel scherp, dat zijn ze nu niet meer, het lijkt een soort inkt in water; het wordt allemaal wat troebeler en losser.

Volgende maand weer, optimistich maar weer door!
Bedankt voor de foto's, er zit zeker de nodige vooruitgang in, keep up the good work
pi_78831120
Ik heb binnenkort een afspraak bij de kliniek in Veldhoven. Ben benieuwd naar de voorlichting en het gevoel dat ik erbij krijg. De tatoeage waar het om gaat bestaat uit alleen zwarte lijnen (sommige wat "dikker" dan de andere), maar wel relatief groot.
Fijn om op het forum te zien dat er nog meer mensen bezig zijn met dit traject, ik heb daar echt wel wat aan!
pi_78843320
je eigen gevoel is echt het allerbelangrijkste, het is een langdurig traject, reken erop dat je gewoon 2 jaar lang geregeld bij zo'n behandelaar zit dus het moet gewoon klikken en je moet er echt een goed gevoel bij hebben.

zwart is goed weg te halen, dus daar heb je geluk, geen kleuren. je zult zien dat tijdens het traject de lijnen vooral minder scherp worden, ze gaan vervagen, worden steeds minder zwart maar grijs en ze gaan 'uitlopen' dus het wordt een steeds vagere tekening, steeds minder scherp.

waar staat je tatoeage?
houd er rekening mee dat als dit een locatie is waar weinig vet zit en vrij snel bot onder ligt, de laser enigszins weerkaatst en je dus iets meer last kunt hebben. (niet gezegd maar het kan) zal zich uiten in blaarvorming.
koeling is heel belangrijk, zowel tijdens als vlak erna, dat maakt echt verschil.

spannend om er echt aan te beginnen he?
pi_78851991
Zeker spannend om er nu echt aan te beginnen! Ik zal absoluut op mijn gevoel gaan vertrouwen, wat ik in het verleden wel eens niet heb gedaan (het willen laten verwijderen van de tattoo heeft daar ook mee te maken).
Hij staat onderop mijn buik, ook over de heupbotten heen. Het zetten was een pijnlijke kwestie (ik heb ook tatoeages op de binnen- en buitenkant van mijn bovenarm en dat deed aanzienlijk minder pijn). Ik ga er dus vanuit dat het laseren ook geen pretje zal zijn.
Ze maken in Veldhoven nu toch ook gebruik van een koeling apparaat? Heb je daar ervaring mee, WRH?
pi_78853644
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:09 schreef SRPNTN het volgende:
Ik ga er dus vanuit dat het laseren ook geen pretje zal zijn.
Ze maken in Veldhoven nu toch ook gebruik van een koeling apparaat? Heb je daar ervaring mee, WRH?
groot voordeel van het laseren is dat de handeling aanzienlijk sneller gaat en dus het laseren zelf vele malen korter duurt. (wel pijnlijker dan het zetten zelf helaas)

koeling is geweldig!
ben er super blij mee, het wordt vooraf zo koud gemaakt dat het eigenlijk ook al pijnlijk wordt maar als eenmaal de laser erop tikt scheelt dat echt flink, zowel tijdens als erna.
vraag ook vooraf de verdovende zalf om een paar uur voor de behandeling erop te smeren, dat scheelt ook al.
pi_78855054
Ik zal je tip over de zalf zeker opnoemen. Morgen heb ik de afspraak, om 3 uur. Mijn vriend gaat gelukkig met me mee voor moral support. Ik zie er best wel tegenop, maar ik wil de tekening van mijn lichaam af hebben. Ik ben wel een beetje angstig ten opzichte van de pijn, maar gelukkig duurt het per keer minder lang dan het zetten zelf...
Ik ben vanaf huis 2,5 uur onderweg, maar ik heb nu in deze kliniek het meeste vertrouwen (hopelijk is dat na morgen ook nog zo) en laat ik me daardoor niet verleiden tot eentje dichterbij.
De kosten zijn voor mij ook niet om te juichen, maar daar heb ik nu even geen boodschap aan. Ik wil me liever weer prettiger voelen in mijn eigen lichaam.

Ik zal morgen even posten hoe het gesprek is verlopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')