abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64730996
Ik wou graag weten hoeveel kans bestaat dat ons kindje bruin,zwart,blond of rood haar krijgt en wat de kans is op blauwe, groene of bruine ogen.

Mijn vriend was als kind en tiener blond en is nu heel donkerblond geworden nu hij ouder is, is haast bruin te noemen.
Hij heeft groene ogen.

Zijn vader is blond en heeft felblauwe ogen en zijn moeder heeft bruine ogen en lichtbruin haar.

Ikzelf had als kind heel erg donkerbruin tot zwart haar en nu nog steeds. Mijn oogkleur is ook donkerbruin.

Mijn moeder was vroeger donkerblond met groene ogen en mijn vader donkerbruin haar met donkerbruine ogen.

Ik zou ook graag weten of groene ogen dominant zijn over blauw en bruin?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 januari 2009 @ 15:36:44 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64731223
en als je kindje blond haar met groene ogen krijgt is het minder gewenst dan met zwart haar en bruine ogen oid ?? mij maakt het echt totaal niet uit wat voor kleur haar of ogen hij later krijgt, (voor zover ik weet worden baby's trouwens vrijwel altijd met blauwe ogen geboren en veranderen die na verloop van tijd kleur) als het maar gezond blijft
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 6 januari 2009 @ 15:37:47 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64731273
het kan zelfs rood haar krijgen wanneer dat ergens in de familie zit.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_64731282
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:36 schreef DJMO het volgende:
en als je kindje blond haar met groene ogen krijgt is het minder gewenst dan met zwart haar en bruine ogen oid ?? mij maakt het echt totaal niet uit wat voor kleur haar of ogen hij later krijgt, (voor zover ik weet worden baby's trouwens vrijwel altijd met blauwe ogen geboren en veranderen die na verloop van tijd kleur) als het maar gezond blijft
Nee alles is goed maar vind het gewoon leuk om erover na te denken en misschien dat er mensen zijn die goed zijn in biologie.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:38:49 #5
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_64731334
Groene ogen zijn sowieso niet dominant. Volgens mij komen ze zelfs het minst voor.
Mijn vriend heeft groene, ik heb een blauwe en een groene en ons kind heeft 2 blauwe ogen. Beat that
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_64731406
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:31 schreef panda1980 het volgende:

Ik zou ook graag weten of groene ogen dominant zijn over blauw en bruin?
Daar is niet echt antwoord op te geven, omdat oogkleur (en haarkleur) niet door 1 gen bepaald wordt. Sommige van de 'oogkleur-genen' hebben dominantie, andere niet. Er is dus, vlogens mij, niet veel zinnigs over te zeggen.
Theories come and theories go. The frog remains
pi_64731475
Ze zeggen toch altijd dat bruine ogen dominant zijn over blauwe?
Wat is groene ogen dan over blauwe of bruine?
pi_64731568
Je zou met deze gegevens kansschematjes kunnen gaan invullen. Ik weet niet precies meer hoe dat ging. Dat waren van die tabeletjes met 4 mogelijkheden er in.

Voorbeeld:
Papa met blauwe ogen, mamma met groene ogen. Als blauw dominant over groen is...
1
2
3
      groen blauw
groen   G     B    
blauw   B     B

25% kans op groen
75% kans op blauw

Maar er zaten nog wel wat extra haken en ogen aan geloof ik...
pi_64731635
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:41 schreef panda1980 het volgende:
Dat is dus ook niet waar. Dominantie betekent dat het altijd 'wint' (om het maar zo te zeggen). Dus zouden ouders met bruine ogen (en grootouders en overgrootouders) nooit een kind met blauwe ogen kunnen krijgen. Maar dat kan wel gebeuren.

Het is wel zo (blijkt uit statistieken) dat de kans op een bepaalde oogkleur afhankelijk is van de oogkleur van de ouders (wat ook zeer aannemelijk klinkt).

Maar je kan dus niet echt spreken over dominantie, omdat er meerdere genen bij betrokken zijn.

En zolas Goover hierboven voordoet werkt het dus niet, omdat het niet slechts om 1 gen (met al dan niet dominante/recessieve allelen) gaat. Voor oogkleur gaat zo'n tabel dus niet op...
Theories come and theories go. The frog remains
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:45:43 #10
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_64731658
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:41 schreef panda1980 het volgende:
Wat is groene ogen dan over blauwe of bruine?
Bruin is het meest dominant, groen is het minst 'kleurecht'.
Als er blauwe ogen in de familie zitten, komen die waarschijnlijk nog wel eens terug. Groen is een toevalstreffer.
Ik heb bruin, mijn vrouw blauw.
Mijn kinderen: 1x bruin, 1x blauw.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:47:39 #11
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_64731744
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:43 schreef Goover het volgende:
Je zou met deze gegevens kansschematjes kunnen gaan invullen. Ik weet niet precies meer hoe dat ging. Dat waren van die tabeletjes met 4 mogelijkheden er in.

Voorbeeld:
Papa met blauwe ogen, mamma met groene ogen. Als blauw dominant over groen is...
[ code verwijderd ]

25% kans op groen
75% kans op blauw

Maar er zaten nog wel wat extra haken en ogen aan geloof ik...
Yeps, als bijv. oma bruin heeft mag je daar ook rekening mee gaan houden
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_64731750
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:48:39 #13
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_64731781
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:45 schreef Bioman_1 het volgende:

[..]

Dat is dus ook niet waar. Dominantie betekent dat het altijd 'wint' (om het maar zo te zeggen). Dus zouden ouders met bruine ogen (en grootouders en overgrootouders) nooit een kind met blauwe ogen kunnen krijgen. Maar dat kan wel gebeuren.

Het is wel zo (blijkt uit statistieken) dat de kans op een bepaalde oogkleur afhankelijk is van de oogkleur van de ouders (wat ook zeer aannemelijk klinkt).

Maar je kan dus niet echt spreken over dominantie, omdat er meerdere genen bij betrokken zijn.
Je hebt natuurlijk gelijk, maar bruin overheerst makkelijker dan blauw en zeker als groen.
Maar, zelfs 2 bruinogige ouders kunnen een kind krijgen met groene ogen, als het er in de generaties ervoor maar voorkomt.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_64731841
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:47 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Yeps, als bijv. oma bruin heeft mag je daar ook rekening mee gaan houden
Ja je zou de ouders bijvoorbeeld moeten gaan bekijken als:

Moeder met blond haar, ouders met blond en bruin haar = Bl+Br
Vader met bruin haar, ouders met rood en bruin haar = Br+Ro

etc etc.. volgens mij zijn je winkansen bij een kraslot groter
pi_64731916
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:37 schreef Netsplitter het volgende:
het kan zelfs rood haar krijgen wanneer dat ergens in de familie zit.
Ja, dat geluk heb ik ook gehad... Ergens in de familie moet iemand ooit ook eens rood haar hebben gehad...
Rise or Die Trying!
pi_64731939
Maar verder dacht ik dat dit topic over genetisch manipuleren ging...
Rise or Die Trying!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:04:58 #17
56471 pinquit
oh my lama!
pi_64732566
papamax-bruine ogen oma-bruin/opa-blauw
mamamax- bruine ogen oma-bruin/opa-bruin

max: blauwgroen met een bruin randje.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:06:49 #18
56471 pinquit
oh my lama!
pi_64732653
ohja, en haarkleur.

papamax-donkerblond/bruin oma-zwart/opa-blond
mamamax- donkerbruin/zwart oma-zwart/opa-zwart

max- blond
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:11:02 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64732809
MamaSasha - ogen en haar bruin (oma ogen en haar bruin / opa ogen blauwgrijs, haar lichtbruin/donkerblond)
PapaSasha - ogen en haar bruin (oma ogen en haar bruin / opa ogen blauwgrijs, haar lichtbruin/donkerblond)

Sasha:Ogen donkerblauw, richting blauwgrijs, haar nu nog blond, maar dat gaat wel donkerder worden gok ik.
Hij is nu 1 jaar oud, zijn ogen zijn nog steeds blauw, maar... de ogen van zijn tante veranderden van blauw naar groen toen zij een jaar of 4 was als ik het goed heb. Het kan dus nog wel.

Gek hoor, ik had een donkerharig, donkerogig kindje verwacht, krijg je zo'n heerlijke blonde met blauwe ogen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:11:41 #20
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64732840
Volgens mij is bruin wel dominant over blauw, maar kunnen er mutaties ofzow optreden, waardoor toch andere uitkomsten mogelijk zijn.

Een oom en tante hebben/hadden allebei blauwe ogen, maar hun zoon heeft bruine ogen. Als je puur naar die dominante genen kijkt zou dat niet mogelijk zijn.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:25:57 #21
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_64733498
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:04 schreef pinquit het volgende:
papamax-bruine ogen oma-bruin/opa-blauw
mamamax- bruine ogen oma-bruin/opa-bruin

max: blauwgroen met een bruin randje.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:06 schreef pinquit het volgende:
ohja, en haarkleur.

papamax-donkerblond/bruin oma-zwart/opa-blond
mamamax- donkerbruin/zwart oma-zwart/opa-zwart

max- blond
Mama max: slettebakje
je oogst wat je zaait
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:51:15 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_64737035
Ik weet zo niet wat voor ogen de ouders van Bert hebben, maar Ruben is een kopietje van mij: bruin haar, bruine ogen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64737319
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:11 schreef Brighteyes het volgende:

Gek hoor, ik had een donkerharig, donkerogig kindje verwacht, krijg je zo'n heerlijke blonde met blauwe ogen.
Gek he, wij hadden wel de blauwe ogen verwacht, maar echt niet zo een wittekop. We zijn beiden nogal donker van haar. Bij zijn geboorte had Fons trouwens wel mijn haarkleur.
Ben zo benieuwd naar nummer twee...
pi_64738569
MamaYana - blauwe ogen, donkerblond haar (OmaYana1 blauwe ogen, donkerblond haar OpaYana1 groene ogen, bruin haar)
PapaYana - bruine ogen, zwart haar (OmaYana2 bruine ogen, zwart haar - OpaYana blauwe ogen, bruin haar)

Yana - groene ogen, zwart haar
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_64739279
De schemaatjes kan ik dromen, de kansberekeningen ook, maar hoe het nu precies bij mensen in elkaar zit weet ik niet.
Blond is recessief; rood is recessief; groen en blauwe ogen zouden dat ook zijn.
Maar zoals bij rood heb je verschillende kleuren rood; en het een lijkt idd recessief; het andere lijkt wel weer (co)dominant.

Ik heb rood haar met groene ogen; of, naja, niet knalgroene ogen; en ook geen peentjesrood haar maar kastanjerood. Of ik heb ook homozygoot blauwe ogen maar dat wordt gemaskeerd door groen/grijs; of ik ben drager van blauwe ogen (heterozygoot).
(Mijn vader is blond+blauwe ogen, mijn moeder is heel donkerbruin-bijna-zwart-haar met blauwgrijze? ogen, mijn broertje is blond met blauwe/groen/grijze? ogen)

Mijn vriend heeft blond haar met blauwe ogen.
Dochterlief heeft wat donkerder blond haar met een rooie tint en diepblauwe ogen (het babyblauw is er inmiddels wel af gokken we).

Van te voren wist ik wel dat de kans zeer redelijk was dat we een blond kindje met blauwe ogen zouden krijgen; maar toch ook een tintje rood; dochter van mijn nichtje heeft ook met-een-tintje-rood-donkerblond haar; terwijl mijn nichtje en de vader geen rood haar hebben.

(kleur)genetica maakt een groot deel van m'n hobby uit; maar hoe dat bij mensen precies zit weet ik dus nog steeds niet; het werkt niet zo makkelijk als bij slangen of gekko's bijv.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  dinsdag 6 januari 2009 @ 18:56:53 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64739428
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:58 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Gek he, wij hadden wel de blauwe ogen verwacht, maar echt niet zo een wittekop. We zijn beiden nogal donker van haar. Bij zijn geboorte had Fons trouwens wel mijn haarkleur.
Hier ook, benieuwd of het weer een blondje zal zijn of nu dan toch een donkere.
pi_64739695
Ik vind dit wel superinteressant maar me nog nooit er in verdiept, daar ben ik dan weer te lui voor

BE, ik dacht dat de kleur van de ogen bij kinderen maar tot het 2e levensjaar konden veranderen?

En ik heb zelf trouwens bruine ogen maar beiden keren heb ik het niet kunnen winnen dus ben gezegend met 2 kindertjes met blauwe ogen
pi_64739725
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:56 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hier ook, benieuwd of het weer een blondje zal zijn of nu dan toch een donkere.
Ik hoop op een knalrooie.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:10:43 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64740083
TeenageDirtbag, ik ook hoor, ik dacht zelfs tot 1 jaar, maar bij haar was het echt een flink stuk ouder dan dat.
pi_64740134
Bruin is dominant.
Bruin is dominant over groen, en groen over blauw.

(ik zou het in een tabel voor je uit kunnen rekenen, maar dat is me op dit moment te veel werk. Als je echt wil dat ik het doe, PM me dan.)

[ Bericht 25% gewijzigd door Lonaa op 07-01-2009 12:57:30 ]
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:19:26 #31
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64740446
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:02 schreef TeenageDirtbag het volgende:
BE, ik dacht dat de kleur van de ogen bij kinderen maar tot het 2e levensjaar konden veranderen?
Noah heeft altijd blauwe ogen gehad, maar sinds een jaar ofzow komt er een soort bruine gloed ofzow doorheen en bruine vlekjes. Echt bruin zal het niet meer worden, maar vlekjes in de ogen komt wel in de familie voor.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_64740553
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:10 schreef Brighteyes het volgende:
TeenageDirtbag, ik ook hoor, ik dacht zelfs tot 1 jaar, maar bij haar was het echt een flink stuk ouder dan dat.
Daarom, uitzonderingen zijn er altijd!

Net als dat ALLE baby's met blauwe ogen ter wereld komen. Mn zusje en ik ieder geval niet. Waren wel eens mensen die riepen dat dat niet kon ....
  dinsdag 6 januari 2009 @ 20:11:53 #33
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_64743130
Zelf heb ik bruine ogen (ook al bij de geboorte), terwijl mijn vader blauwe en mijn moeder groene ogen heeft.
Mijn kinderen hebben allebei blauwe ogen, van hun vader. Dus zo dominant zijn mijn bruine ogen niet geweest.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:00:36 #34
56471 pinquit
oh my lama!
pi_64745479
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:25 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

[..]

Mama max: slettebakje
pardon?
pi_64745659
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:11 schreef Lonaa het volgende:
Bruin is altijd dominant.
Oh ja?

Pappa: bruine ogen
Mamma: grijze ogen
Ik: één grijs, één bruin oog
Broertje: grijze ogen (vrouw: bruine ogen, kinderen: bruine ogen)

Probeer daar maar chocola van te maken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:41:22 #36
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64747241
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:58 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik had ook spierwit haar als kind, terwijl ik toch half Zuid Europees ben. Later werd dat steeds donkerder .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:07:50 #37
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64751365
Je kunt het nog zo uitrekenen en je vasthouden aan de uitslag met de hoogste procenten... dan kun je er nog naast zitten Lief en ik: bruin. Kind: blauw
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_64753201
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:37 schreef panda1980 het volgende:

[..]

Nee alles is goed maar vind het gewoon leuk om erover na te denken en misschien dat er mensen zijn die goed zijn in biologie.
Zo werkte dat Lebensborn project van Ome Aad ook niet.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:20:55 #39
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_64754210
Mijn man heeft donkerbruin haar en grijze ogen, ik heb blond haar en blauwe ogen.
Beide meiden hebben blond haar en blauwe ogen.

Maar mijn man was als kind ook blond dus is nog afwachten wat er gaat gebeuren.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_64754333
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:20 schreef snakelady het volgende:
Mijn man heeft donkerbruin haar en grijze ogen, ik heb blond haar en blauwe ogen.
Beide meiden hebben blond haar en blauwe ogen.

Maar mijn man was als kind ook blond dus is nog afwachten wat er gaat gebeuren.
Ogen is geloof ik het enige dat opgaat als ze overeenstemmen
blauw+blauw = blauw
bruin+bruin=bruin

echter blauw+bruin kan grijs groen weetikniewat worden

En idd als er ergens een wortelkop in uwen familie ronbanjert dan bestaat de kand dat ook gij de beschaamde eigenaar van een roodharige wordt
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 7 januari 2009 @ 08:48:40 #41
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64758706
hier is het een soepzooitje wat haar en ogen betreft.
ik heb rood haar en groen/bruine ogen, mijn moeder heeft zwart haar met groene ogen, mijn vader blond haar met blauwe ogen.
manlief heeft bruin haar en bruine ogen, zijn moeder heeft bruin haar en bruine ogen, en zijn vader donkerblond met blauwe ogen.
Michelle heeft blond haar met grijs/blauwe ogen(eerste maanden een lichte rossige gloed)
en dennis is ook blond. ondanks dat hij nog maar 11 maanden is neigen zijn ogen wel wat naar het groene toe, maar dat kun je nu nog niet zeggen, schijnt dat de kleur nog wel kan veranderen. Dennis had trouwens ook een wat rossige gloed maar ook hij is dat kwijtgeraakt.

trouwens manlief en ik zijn de eerste levensjaren blond geweest ik dan al wel wat naar het rossige toe, maar manlief was zelfs hoogblond
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_64759584
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 08:48 schreef hestria het volgende:
hier is het een soepzooitje wat haar en ogen betreft.
ik heb rood haar en groen/bruine ogen, mijn moeder heeft zwart haar met groene ogen, mijn vader blond haar met blauwe ogen.
manlief heeft bruin haar en bruine ogen, zijn moeder heeft bruin haar en bruine ogen, en zijn vader donkerblond met blauwe ogen.
Michelle heeft blond haar met grijs/blauwe ogen(eerste maanden een lichte rossige gloed)
en dennis is ook blond. ondanks dat hij nog maar 11 maanden is neigen zijn ogen wel wat naar het groene toe, maar dat kun je nu nog niet zeggen, schijnt dat de kleur nog wel kan veranderen. Dennis had trouwens ook een wat rossige gloed maar ook hij is dat kwijtgeraakt.

trouwens manlief en ik zijn de eerste levensjaren blond geweest ik dan al wel wat naar het rossige toe, maar manlief was zelfs hoogblond
Dus blond/ietwat rossig kan wel rood worden uiteindelijk?

Ik ben zelf gewoon altijd rood geweest; als kind ook; wel donkerrood/kastanjerood.

Bij Amber lijkt het iedere dag weer anders; dan lijkt d'r haar weer blonder te worden; dan weer een wat roder juist.
Ze houd de spanning erin (Vriendlief en ik vinden rood allebei wel erg leuk/speciaal).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64761101
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:11 schreef Lonaa het volgende:
Bruin is altijd dominant.

(ik zou het in een tabel voor je uit kunnen rekenen, maar dat is me op dit moment te veel werk. Als je echt wil dat ik het doe, PM me dan.)
Dus echt niet hoor
Mijn vader incl zn 2 broers en zus en hun vader hebben allemaal bruine ogen en donker haar
Mijn moeder,haar zus en hun moeder groen.

Ik donker haar en hele blauwe ogen
en ben de enige van vaders kant van totaal 8 nichtjes (we hebben geen neefjes) die het kuiltje in de kin van mn opa heeft geerfd
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:36:27 #44
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64763289
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:36 schreef Llewella het volgende:

[..]

Dus blond/ietwat rossig kan wel rood worden uiteindelijk?

Ik ben zelf gewoon altijd rood geweest; als kind ook; wel donkerrood/kastanjerood.

Bij Amber lijkt het iedere dag weer anders; dan lijkt d'r haar weer blonder te worden; dan weer een wat roder juist.
Ze houd de spanning erin (Vriendlief en ik vinden rood allebei wel erg leuk/speciaal).
dat is bij michelle ook, vooral in het najaar denk je echt af en toe dat er een rode gloed overzit, terwijl ze in de zomer juist weer naar het hoogblonde gaat, maar dat kan ook natuurlijk met het soort zonlicht zijn.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:57:33 #45
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64764067
Dean heeft toen ie een halfjaar was behoorlijk rood haar gehad en donkergroene ogen...echt raar, zulke dingen .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_64764443
Jen heeft nog steeds een beetje een rode gloed. Maar dat lijkt mij vrijwel onmogelijk, niemand is rood in de familie.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64766057
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:04 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Oh ja?

Pappa: bruine ogen
Mamma: grijze ogen
Ik: één grijs, één bruin oog
Broertje: grijze ogen (vrouw: bruine ogen, kinderen: bruine ogen)

Probeer daar maar chocola van te maken.
En de ouders van je moeder? Weet je dat?
pi_64766217
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:30 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Dus echt niet hoor
Mijn vader incl zn 2 broers en zus en hun vader hebben allemaal bruine ogen en donker haar
Mijn moeder,haar zus en hun moeder groen.

Ik donker haar en hele blauwe ogen
en ben de enige van vaders kant van totaal 8 nichtjes (we hebben geen neefjes) die het kuiltje in de kin van mn opa heeft geerfd

Dat jij blauwe ogen hebt, betekend dat of je vader, of je moeder naast hun eigen kleur ook nog blauw meedragen (want blauw is ressesief) dat betekend dat een van je ouders ouders hoogstwaarschijnlijk blauwe ogen heeft gehad, of misschien hun ouders wel.
De kans op blauwe ogen is dan opzich klein, maar de kans is er, en daarom heb jij blauwe ogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')