abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64720728
Dag,

De komende tijd zal ik niet meer in Nederland wonen.. eerst Duitsland, dan Finland. Tussendoor zit ik nog in Florida, Croatie en Engeland. Ik schrijf me dan ook uit bij de gemeente waar ik nu nog bij ingeschreven sta. Nu heb ik zelf geen idee van verzekeringen etc. etc, dus bij deze een aantal vragen:

1. Mijn zorgpolis (studentending via Zilveren Kruis) kan ik door laten lopen zonder een NL adres te hebben; is dit aan te raden?
2. Kan ik zorgpremie krijgen zonder een vast NL adres?
3. Hoe gaat IB-groep hier mee om? Ik heb een aardige studieschuld, en zal niet veel verdienen, en veel al handje contantje..
4. Moet ik W.A. verzekerd zijn? Zoja; is dit mogelijk zonder NL adres?
5. Wat voor reisverzekering moet ik afsluiten? Voor mijn huidige moet ik woonachtend zijn in NL, ze raadde mij Elvia aan.. iemand ervaring mee?

Kortom; wat moet ik wel/niet regelen qua verzekeringen enzo?
pi_64720886
Ik zit nu te lezen op de Elvia site..

Het is eventueel ook een optie om mijzelf in te schrijven bij mijn ouders, dan kan ik iig mijn reisverzekering houden (goedkoop), denk ik.
pi_64721735
je zou je zowiezo gewoon in kunnen schrijven bij je ouders en bij de IB groep aangeven dat je naar het buitenland gaat. Volgens mij kan dat ook als je nog ingeschreven staat bij je ouders (in ieder geval geen probleem bij mijn broer die nu twee jaar in Dresden woont)
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_64734903
Wat zijn de financiële gevolgen voor mijn ouders? Dat ze meer moeten betalen voor grofvuil & waterschapsbelasting? Toeslagen (zorg/huur) krijgen ze sowieso niet.. maar als ik dat doe krijg ik dus ook geen zorg toeslag. Want dan woon ik bij hun, en ze verdienen daar te veel voor?
  Milf dinsdag 6 januari 2009 @ 17:05:54 #5
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_64735233
Betaal je je studieschuld al terug aan de IB Groep? Je zou dan een "verzoek verlagen maandbedrag 2009" kunnen indienen. http://www.ib-groep.nl/pa(...)ossingsproblemen.asp

http://www.ib-groep.nl/pa(...)t_het_buitenland.asp hier een stukje over betaleb vanuit Nederland.

Ik wil je graag adviseren om iemand aan de stellen als je zakenbehartiger. Het is erg lastig om zaken te regelen vanuit het buitenland. En geef een postadres door van je ouders bijvoorbeeld :-)

Veel plezier in het buitenland.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_64741284
Hey Nikky,

Ik betaal nog niets aan de IB-groep.

Volgens mij zijn er nu 3 optie's:
- Ingeschreven blijven in Nederland bij mijn ouders, en gewoon een Nederlandse ziektekosten verzekering, W.A. en reisverzekering afsluiten.
- Uitschrijven in Nederland, ziektekostenverzekering door laten lopen in Nederland, Elvia reisverzekering afsluiten.
- Hopen op werk in het buitenland waar ik verzekerd ben.

Nu nog even de kosten tegen elkaar afwegen..
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 6 januari 2009 @ 22:33:27 #7
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64749575
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:58 schreef Oksel het volgende:
Wat zijn de financiële gevolgen voor mijn ouders? Dat ze meer moeten betalen voor grofvuil & waterschapsbelasting? Toeslagen (zorg/huur) krijgen ze sowieso niet.. maar als ik dat doe krijg ik dus ook geen zorg toeslag. Want dan woon ik bij hun, en ze verdienen daar te veel voor?
zorgtoeslag heeft niets met het inkomen van je ouders te maken.
Als jij de zorgverzekering op naam hebt (officieel moet je hem ook zelf betalen) en dus niet op de polis bij je ouders staat, heb je gewoon recht op zorgtoeslag.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_64758820
Zorgtoeslag heeft NIETS met het inkomen van je ouders te maken? Okay, dat wist ik niet..

Ik denk dan dat het het makkelijkst is als ik mij inschrijf bij mijn ouders en gewoon een doorlopende reisverzekering, een W.A. verzekering en een zorgverzekering afsluit.. volgens mij zit ik dan "gebakken"?
pi_64760500
Ga je er heen voor werk, studie of vakantie ?
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:20:53 #10
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_64760816
Ik zit al 3 jaar in het buitenland en geen moment heb ik aan deze zaken gedacht.......oops.
No bad soldiers under a good leader
pi_64770639
Werk en vakantie. Gewoon, beetje lanterfanteren. Beetje bijbeunen. Beetje stoer doen en kut roepen. De parasiet van de maatschappij uithangen. Gewoon, omdat het kan.

pi_64771056
Niet ingeschreven zijn in Nederland kost je straks per jaar 2% aow
pi_64771191
Hm, ook dat is een goede tip.. niet dat ik van plan was hier te blijven wonen, maar toch
pi_64786905
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:03 schreef Oksel het volgende:
Hm, ook dat is een goede tip.. niet dat ik van plan was hier te blijven wonen, maar toch
Bij werk ook ff denken aan belastingen in binnen en buitenland Zelfde als AOW etc zoals hierboven al gezegd wordt
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:39:31 #15
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_64804550
Wat is dan het beste als je van plan bent om 10 jaar in het buitenland te werken en dan pas weer terug te keren naar Nederland qua inschrijving, verzekeringen, etc? Om toch zodoende weer met redelijk 'gemak' te integreren in de sociale samenleving?

(sorry als ik de topic kaap)
No bad soldiers under a good leader
pi_64834515
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:38 schreef Oksel het volgende:
Dag,

De komende tijd zal ik niet meer in Nederland wonen.. eerst Duitsland, dan Finland. Tussendoor zit ik nog in Florida, Croatie en Engeland. Ik schrijf me dan ook uit bij de gemeente waar ik nu nog bij ingeschreven sta. Nu heb ik zelf geen idee van verzekeringen etc. etc, dus bij deze een aantal vragen:

1. Mijn zorgpolis (studentending via Zilveren Kruis) kan ik door laten lopen zonder een NL adres te hebben; is dit aan te raden?
2. Kan ik zorgpremie krijgen zonder een vast NL adres?
3. Hoe gaat IB-groep hier mee om? Ik heb een aardige studieschuld, en zal niet veel verdienen, en veel al handje contantje..
4. Moet ik W.A. verzekerd zijn? Zoja; is dit mogelijk zonder NL adres?
5. Wat voor reisverzekering moet ik afsluiten? Voor mijn huidige moet ik woonachtend zijn in NL, ze raadde mij Elvia aan.. iemand ervaring mee?

Kortom; wat moet ik wel/niet regelen qua verzekeringen enzo?
1. Ja, kun je gewoon door laten lopen. Doe ik ook en levert geen probleem op.
2. Volgens mij wel. Dit zou je na moeten vragen bij de belastingdienst.
3. Je kunt je buitenlandse adres doorgeven aan de IB-groep en een verlaging van het te betalen maandbedrag aanvragen. Men kijkt dan naar je inkomen e.d. en stelt dan een nieuw maandbedrag vast.
4. Ook in Duitsland en Finland is het handig om WA verzekerd te zijn.
5. Waarom verzeker je je niet gewoon in Duitsland en Finland? Lijkt me handiger dan en reisverzekering.
pi_64841766
Omdat ik elke keer korte perioden in elk land ben, geen jaren..

Ik laat mijn W.A., reisverzekering (werelddekking + extra zorgkosten) en zorgpolis doorlopen, schrijf me bij mijn ouders in..
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:22:47 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64842202
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:39 schreef Rbhp het volgende:
Wat is dan het beste als je van plan bent om 10 jaar in het buitenland te werken en dan pas weer terug te keren naar Nederland qua inschrijving, verzekeringen, etc? Om toch zodoende weer met redelijk 'gemak' te integreren in de sociale samenleving?

(sorry als ik de topic kaap)
Voldoende geld overhouden aan je buitenlands verblijf?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64908451
Over je verzekering: volgens mij moet je dan ook een European Health Insurance Card aanvragen.
https://www.ehic.nl/ voor meer info.
Ik weet eerlijk gezegd niet zeker hoe dat zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')